Geza napisao: 28 Okt 2025, 13:03
Ma izvuče se negde struja posle nekoliko dana, i sa svim mogućim isključenim potrošačima. Imam radio, alarm i centralnu bravu.
Gezo, jesi li merio koliko struje "vuče" ugašen auto?
Ja isto nisam zadovoljan mojim - nema alarm, izvadim radio, izvadim _sve_ osigurače (čak i one najveće u motornom prostoru) - i opet troši 45 mA. To je dovoljno da za 1000 sati (= 41 dan) skroz isprazni akumulator od 45 Ah. Nije problem u praksi, jer se auto vozi svaki dan, ali opet smatram da nije normalno.
Na drugim automobilima koje sam imao nije bilo tog problema - ampermetar redno spojen sa akumulatorom je na ugašenom autu pokazivao 0.
Napomena: kad vršite ovakva merenja, stavite za početak ampermetar na najveći opseg (npr. 10 A), da vidite šta se dešava (na ćaletovom autu npr. prvo povuče par ampera dok se ne "smire" centralna brava i još neki potrošači, i tek posle desetak sekundi bude 0). Nikako ne pokušavajte da upalite auto dok je aku. spojen preko ampermetra.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 30 Okt 2025, 21:40
od Geza
Nisam merio. Nekako pređe u naviku da otkačim klemu kad znam da se kola neće voziti nekoliko dana. Možda su u fabrici znali za taj problem, pa je zato stavljena štipaljka.
Najeftinije ti je da narezes dva obicna, a ovaj kodirani sto imas negde sakrijes u armaturu vozila, blizu brave..
Tako doduse gubis kod kljuc zastitu.
Jel može da se nareže da se i kod iskopira?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 03 Nov 2025, 13:19
od Bax
Moze al ce da bude skuplje, svakako pozovi neku bolju kljucarsku radnju u svojoj okolini pa proveri.
-----------------------
Inace primetio sam da mi se stvrdne kocnica kad auto prenoci, pa pri paljenju se smeksa, sad znam da je to normalno, ali cini mi se da je pre duze vremena uspevao da zadrzi vakum.....
Inace super koci.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 03 Nov 2025, 14:44
od Kuzmanovic
Iz postojeceg kljuca se izvuce staklena kapsula tj transponder i prebaci se u novi kljuc, nema potrebe za dodatnim kodiranjem. Mora se samo paziti da se ne osteti prilikom prebacivanja u kuciste drugog kljuca.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 03 Nov 2025, 16:34
od BigMazzy
Ma kodiranje tih starih ključeva je par desetina evra.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 03 Nov 2025, 21:33
od ljubitelj
Nema nikakvog kodiranja, kao što je napisano samo se prebaci transponder.
I to može svako sam, ne košta ništa. 2 minuta posla.
Mali dodatak, paziti da kapsula ne ispadne na tvrdu podlogu, na pod a i inače paziti da takvi kod ključevi nemaju stres padanja jer može da nastrada kod.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 04 Nov 2025, 09:33
od Bax
Pricu pocinju sa 1.2 8v, savrsen dizajn
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 06 Nov 2025, 09:42
od Darko
Sto je sigurno, sigurno je
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 08 Nov 2025, 18:05
od dekiv68
danas nakon 132.500km i 16 godina zamenih kočione paknove u sopstvenoj režiji. Cena garniture 2.650 din
Završio bi crnja prvi, nego tražio katalizator na svakom, da ga slučajno nisu zaboravili, a on okrenut, minut posla.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 21 Nov 2025, 20:27
od Saša
Kod Puntića je zavučen skroz gore uz motor, šipak će da ga nađe!
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Nov 2025, 10:38
od Arogan
Posle gašenja motora, naročito ako je bio vreo i neko vreme duva ventilator na parkingu, kada izađem iz kola i stanem ispred haube, osetim blagi miris "paljevine".
Kada "stavim" nos na gornju stranu motornog prostora ne mogu da otkrijem izvor mirisa (ne pojačava se ni kod bobina ni kod akumulatora ni kod računara ni kod poklopca filtera vazduha.
Sumnjam da mi antifriz negde kaplje na zagrejan metal jer mi za tri meseca nivu spadne od max do polovine. Nije zabrinjavajuća potrošnja antifriza ali za 20-tak dana idu kola na mali servis pa da eventualno rešim i to.
Na slikama je šelna donjeg creva hladnjaka označena crvenom strelicom, nastavak cevi koja ide prema motoru mi je nekako pun "soli" ili čega već, kao da su nagomilani ostaci isparenog antifriza (a možda je to i normalno). Kada za vreme rada vreklog motora ili neposredno posle gašenja motora pipnem taj spoj creva i cevi ne osetim nikakvu tečnost.
Gde ulazi drugi kraj te cevi, ide pored izduvne grane, da ne pošta tu pa se sliva niz cev pa sagoreva?
Druga mogućnost je da pušta negde oko termostata ali to mi nije dostupno da vidim golim okom?
Vaše mišljenje o pojavi smrada (nadam se da nije početak sagorevanja neke elektronike (sličan je miris)) jer kola rade top i ne podiže temperaturu ?