Stranica 28 od 219

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 14:47
od Nemanja987
nidza napisao:Meni to i dalje zvuči nerealno da ti proizvedeš energiju tamo negde, transportuješ je, pri tome je konvertuješ nekoliko puta, imaš raznorazne gubitke, na kraju napuniš auto i tu imaš gubitke, i onda taj auto jednako zagađuje kao SUS motor koji energiju pravi odmah iznad (ispred/iza) točkova. :)
Auuu druže...

Pročitaj ti malo ovu temu od početka, otkad se zakuvalo...
Od čega SUS motor pravi energiju? Od vode sa potoka?

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 14:51
od Nemanja987
AcaKayak napisao:Ko radi taj I gresi :)

Jedna od retko kvalitetnih diskusija na forumu :)
Gde si Aco! :D
Ne da se Laza, ali sad mu je moj bata podelio trud sa 3 :)

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 14:52
od Rakhil
Ja vec 10 strana cekam da Laki potegne argument "A sto vi mucite crnce, ha?!?!", kad on se izvinjava - kakav antiklimaks, jebem ti.... :kezo:

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 14:58
od Nemanja987
Ma Lazar je car. Ko ga ne zna mnogo propušta.

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 15:02
od petarboj
Da Lazare, pritom Tesla dere tu benzinjaru uzduz i popreko :-D
Eto. Znaci ako se struja u nekoj zemlji dobija sa 50% uglja to je dovoljno da Tesla bude prilicno OK sa stanovista ekologije.
E super. Ajmo sad cena ekspoatacije. Ocemo da pocnemo da raspravljamo, gledamo u kuglu i zovemo vidovitu Zorku da nam saopati kretanje cene nafte i struje u narednih 100 godina ili se mozemo sloziti da je trenutno u vecini zemalja sveta voznja Tesle bagatela sa sve NE koriscenjem superchargera? Znaci ono je smejurija od cene. Gledao sam nekog lika koji je za 20 funti (ogradjujem se ako sam lupio ali ovako neka smesna cena je u pitanju) iz Norveske dosao do Engleske. Ustedeo 90% para za gorivo. Boles.
Nego, moze li se cist elektro auto uopste registrovati u Srbistanu?

Tapatalked from LG G Pro 2

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 15:17
od Uroš S.
Sumnjam, ako nema zapreminu onda nema ni polise? Tj ne može kao putničko vozilo, kao nešto drugo vrv može

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 15:35
od petarboj
Mislim da je bio onaj neki lik u bg sto je kupio elektro reno, kangu valjda, i posle dosta zezanja registrovao ga je po najmanjoj kubikazi, kao peglicu recimo. Bilo jevu nekim novinama, mrzi me da trazim s telefona. Svakako ovo nije resenje, morace malo da srede zakon.

Tapatalked from LG G Pro 2

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 15:35
od Dzoni_m
Moze bez problema. Registruje se i porez se placa kao za auto do 1150 cm3. Osiguranje se placa po kW. Za P85D bi bilo oko 23 700 din. MOra samo da prodje sertifikaciju kod ABS-a:
Inače, vozila na električni pogon mogu da se registruju u Srbiji, a Matovićeva priča da registracija nije moguća zbog nedostatka podatka o kubikaži, nije tačna. "Na primer, vozilo Tesla bez problema može da se registruje kao i sva ostala vozila za koja ovlašćeni distributer dostavi svu potrebnu dokumentaciju", kaže Arsov.

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 15:45
od starac vujadin
Bitno je da li će moći atest za plin da se dobije...

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 15:58
od Rakhil
Ovlasceni distributer? Vec vidim tu avanturu da probas sam da uvezes.

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 16:04
od Ji 4Tze
Laki, toliko pričaš o efikasnosti ovog ili onog a voziš najneefikasniji mogući agregat, atmo benzinac :mrgreen:

Nego da pitamo nekog po beogradskim JKP, šta ih više košta - torkmaster trola ili bus? :mrgreen:

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 16:07
od nidza
Nemanja987 napisao:
nidza napisao:Meni to i dalje zvuči nerealno da ti proizvedeš energiju tamo negde, transportuješ je, pri tome je konvertuješ nekoliko puta, imaš raznorazne gubitke, na kraju napuniš auto i tu imaš gubitke, i onda taj auto jednako zagađuje kao SUS motor koji energiju pravi odmah iznad (ispred/iza) točkova. :)
Auuu druže...

Pročitaj ti malo ovu temu od početka, otkad se zakuvalo...
Od čega SUS motor pravi energiju? Od vode sa potoka?
Polako, polako. :)

SUS pravi energiju i odmah je pretvara u mehaniku.

Do Tesle energija pređe dalek put i svaki gubitak znači više CO2 i više otpada, pepela i čega već sve koji mora da nadoknadi te gubitke. Ono gde EV pobeđuje je održanje energije i očuvanje prilikom kočenja, što SUS auto rasipa (a hibrid rešava). Verovatno je nepovoljnija matematika kada se takvo vozilo kreće otvorenim putem, a mnogo povoljnija ako se kreće u gradu sa puno stani-kreni.

Zanimljiva je tema, žao mi je što nemam vremena trenutno da se više posvetim matematici.

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 16:14
od Dzoni_m
Pa nidzo taj benzin mora odnekle da dodje i da potrosi neku energiju da bi se proizveo ne stvara se na pumpi. Uzmi kompletan ciklus. Istrazivanja jasno kazu da su elektro egal sa ICE automobilima cak i ako je izvor struje iz prljavih izvora. Cim ubacis obnovljive izvore, prica se menja drasticno u korist EV-a.

@Rakhil, mislim da nije avantura posto ne postoji ovlasceni distributer. Bez problema ces dobiti svu kompletnu dokumentaciju od proizvodjaca jer nema ovlascenog distributera za region. Ta dokumenta su standardizovana za EU i ovi nasi tu nisu mogli mnogo da izvoljevaju.

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 16:52
od Nemanja987
nidza napisao: Polako, polako. :)

SUS pravi energiju i odmah je pretvara u mehaniku.

Do Tesle energija pređe dalek put i svaki gubitak znači više CO2 i više otpada, pepela i čega već sve koji mora da nadoknadi te gubitke. Ono gde EV pobeđuje je održanje energije i očuvanje prilikom kočenja, što SUS auto rasipa (a hibrid rešava). Verovatno je nepovoljnija matematika kada se takvo vozilo kreće otvorenim putem, a mnogo povoljnija ako se kreće u gradu sa puno stani-kreni.

Zanimljiva je tema, žao mi je što nemam vremena trenutno da se više posvetim matematici.
Polako, polako TEBI! (haha kako volim ovu temu!)

Još nije napravljeno nešto što pravi energiju. A pogotovo ne takoreći odmah.

Razumem ja šta ti hoćeš da kažeš. Sve je ovo priča o prenosu energije odnosno promeni oblika energije.

Moja logika je da je lakše prenositi elektrone žicom (makar imao gubitke) nego litre tečnosti (koja je usput zapaljiva i takođe mora od nečega da se stvori i potroši energija za to stvaranje) cisternom.

I ne samo da je lakše već i čistije i efikasnije. Može se reći i zdravije.

Dakle, energija tamo negde daleko u elektrani koja jeste efikasnija od SUS-a izmenja oblike iz hemijske u toplotnu pa u mehaničku da bi došla u električnu i onda takva u automobilu pređe u mehaničku.

A ti kažeš uzeti naftu, modifikovati (trošiti enegriju), skuplje (da lazo, skuplje) i komplikovanije transportovati. Onda benzin u autu od hemijske da pređe u toplotnu, pa u mehaničku pa na točkove. A deo mehaničke ipak i u električnu. A toplotnu koja je žestok udeo u svemu tome prosipamo? Sem kad je zima, onda legnemo na haubu da se ugrejemo?

I šta je tu to tvoje odmah?

Lepo reče neki šaljivdžija pre koju stranu. Vozimo grejna tela koja se eto i kreću.

Re: Tesla automobili

Poslato: 27 Jul 2015, 17:19
od nidza
A taj ugalj se sam iskopa, obradi, isecka, ili šta mu se već radi, i sam se ubaci na kamion i ode do termoelektrane da se podloži? ;)