
Na auto-putu kod Rume, u srednjoj traci u pravcu ka Beogradu, pojavile su se ne rupe, nego jame....koje će verovatno biti posute rizlom i tako će prezimiti.

Dakle, običan, klasičan auto-put ne mogu da održavaju. Kako li će tek ovaj, sa "grejačima"?
I ja sam van te branse direktno ali takva tehnicka resenja su davno poznata i koriste se masovno u raznim varijantama pa da probam da odgovorimperfiko napisao:S obzirom da sam duduk za pitanje grejanja autoputeva, ako mogu da postavim par pitanja, naravno za one koji znaju:
1. Da li je to i koliko jeftino (može po kilometru)?
2. Ako je jeftino i jednostavno kao što ljubitelj kaže, koji će nam moj Švajcarci da rade projekat? Ako je zbog provizije-poštujem.
3. Zar termosifonski izmenjivač toplote nije upravo vrsta toplotne pumpe, i ako nije u čemu je razlika?
4. Ima li neko podatak koje zemlje greju autoputeve i u kom procentu?
Nemoj pričati napamet. Projektanti rade po nalogu investitora, projektnom zadatku, i po onome što može da se uradi na terenu. Dakle, ima tu puno faktora. Očigledan primer kada se struka ne pita.ljubitelj napisao: Nama je i za obican put potrebno da neko ko zna posao radi projekte sto se vidi iz toga da nasi autoputevi nemaju dovoljnu nosivost, radijusi krivine nisu svuda bezbedno proracunati, prolaze autoputevi preko klizista, kroz potoke, i ima desetine primera gde nije u startu osmisljeno kako treba.
Sada je jos gore nego pre 30 godina jer su standardi gradjevinarstva na visem nivou a mi debelo zaostajemo.
Primer prelaska profila auto puta na profil magistralnog puta kod Orlovace u smeru ka Beogradu, sa sikanom i racvom 2 puta pod nagibom u krivini koje je crna tacka je ocigledan primer kako se ne radi ni pod razno.
Na tom mestu su tragovi desetina slupanih kola redovna pojava, jedno vreme po otvaranjau puta se redovno svake nedelje po neki auto zakucavao u prepreku nasred putanje kretanja.
Naravno da je neosvetljeno, neobelezeno, da nema horizontalne signalizacije a znakovi i kada ih ima su prljavi da se ne vide.
To je pre samo nekoliko godina radjena nova deonica.
Projekat grejanja puta bi bila naucna fantastika u sadasnjem sistemu organizacije drzave. Nama je potreban japanski ili slican nacin stranog upravljanja i organizacije posla a mi da ucimo i radimo.
Nazalost takvo je generalno stanje organizacije kako se resavaju stvari, gde god da se zagrebe u drzavi. Kada se uradi nesto kako treba u roku, po ceni i kvalitetu to bude kao iznenadjenje, izuzetak.perfiko napisao: Mada, iskreno, generelno ne volim tvoj pristup reševanju problema koji se zasniva na pretpostavci da smo nesposobni za bilo šta.