Volvo jeste kineska marka, zajedno sa fabrikama kupljena je i marka od Forda.dragvorl napisao:Volvo kineska marka, a JLR indijska, svasta se da procitati ovde. A tema bese Volvo?
Ne vidim sto je to iznenadjenje, tako funkcionise svet.
Ne bi Kinezi platili onoliko za gole fabrike, cena je data za marku da bi lakse prodavali u Americi, Bliskom Istoku pa i Evropi (koja je inace sporedna za njih).
Kao sto je frka sa prodajom marke Saab, koju takodje pikiraju Kinezi ali im ne daju da kupe.
Danas u globalnom svetu marka i dalje jako puno znaci a samo vlasnistvo kapitala je toliko cesto isprepletano i promenljivo kao i mesto fakticke proizvodnje da to vise nikoga posebno ne zanima.
Tema Volvo kako ja vidim promene.
Otkako je postao kineski ima znatno vise ulaganja u supstancu, od razvoja u konstrukciju do same izrade kod dobavljaca i vec su jasno vidljivi pomaci u kvalitetu u odnosu na Fordove proizvode.
Dok je Ford gurao V8 motore u Volvo koje niko nije hteo, Kinezi su dozvolili inovacije kao sto je predpunjenje izduvne grane.
Kinezi sada ponovo uvode u proizvodnju rezervne delove za starije modele i potpuno su promenili politiku da je do 5 godina starosti auta lager za delove kao sto je Ford forsirao.
Kinezi ponovo angazuju svedske inzenjere da projektuju,ukljucivo i one iz svedskog Volvo AB,do toga da nije vise Volvo kopija /derivat sklopljen od delova sa drugih automobila kao sto je Ford radio.
Dok su kod Forda premijum marke (PAG) divizija po njihovoj podeli propadale sada su te marke pod novim gazdama u boljem stanju, i Volvo medju njima.
Kako je najavljeno Volvo danas vec zadovoljava nove najavljene vrlo stroge kalifornijske ekoloske zahteve i moci ce da se prodaje sa danasnjim motorima.
Volvo Car je imao uspona i padova, od neuspele integracije sa Renaultom, pa nadalje Mitsubishi, Ford sada je u jasnoj fazi napretka. Mogu se ocekivati sve bolji rezultati sa Gelly-jem kao vlasnikom svega.
XC60 je iz senke, tiho, postao broj 1 po prodaji u svom segmentu a Volvo ranije nije mogao da se pohvali kolicinom prodaje i uvek je bio tek mali udeo na trzistu.
Kako se Volvo proizvodi u Kini tako je postao i kod domacih kupaca atraktivan, sada je Kina uz SAD za Volvo jako bitna pa ucestvuju samo na sajmu automobila u Sangaju i Detroitu. Frankfurt, Pariz, Zeneva vise nisu u fokusu.