Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Ajde da idem redom.

To za gubitak vazi sa starim menjacima,a sa novima i ne bas.
Ali da si probao neki novi automatik,video bi kako su ta silna elektronika i glupi software,ubrzali i poboljsali sve,a ne suprotno kako ti verujes da jeste.
Maximalna brzina je bila cesto manja,zbog toga sto su stariji automatici(osim tog tvog prototipa verovatno) tesko postizali identican broj obrtaja menjaca i motora,sto je na manuelnom normalno,te su zato gubili na efikasnosti i krajnjoj brzini.

Od tebe sam prvi put cuo da izvode test Severnog Jelena po snegu,koji se radi iskljucivo po suvom,jer u suprotnom nema mnogo logike,niti je to onda test Severnog Jelena,vec neki drugi.
Dakle,osim toga sto na vise mesta pise da je bas Volvo jedan od prvih koji je krenuo da radi test Severnog Jelena pri testiranju novih modela,a isti se radi iskljucivo po suvom sa 100kg do maximalne kilaze vozila,voleo bih da mi pokazes odakle tebi to da oni rade taj test po snegu,sto je nekom mojom cistom logikom,kontraproduktivno,jednostavno nema logike.
Nesto mi je tesko da poverujem da je tvoj Volvo star 30 godina,stabilan kao danasanja kola...
Posto su svi Volvoi u poslednjih 15 godina,koje sam ja vozio,suprotnost toga. Ali mi nije tesko da poverujem da je bio dinamicniji auto od 124.
Takodje,voleo bih da mi kazes kako,to jest cime to Volvo pospesuje to ponasanje po snegu u tvom vozilu u odnosu na ostale proizvodjace?

Ok,tvoj auto od 60,70 km/h ,do 90,100 km/h ubrzava za oko 3 sekunde sa 4-orostepenim menjacem(jer,ako ti je dovoljno 20m ukupno da obidjes vozilo,to znaci da stiskas kickdown tek kada se prestrojis u levu traku,sto oduzima jedan sekund minimum,jer da stisnes tako blizu kickdown dok si iza vozila,parkirao bi mu se u gepek).
I dalje bih voleo da mi kazes koji automobil tacno vozis,pa da proverim te tvrdnje.
Po svemu sto si do sada rekao,rekao bih da je neki 740 sa 2.3 turbo motorom od 150 ili tako nesto slicno konja...

Sto se 30 km/h tice,to je situacija koju sam ja opisao kada mi trube i slicno,jer auto ne moze brzo da skrene,to jest ubrza,najvise zbog male brzine i pameti menjaca.
Od tada ti uzimas tu pricu kao referencu za kickdown i sve ostalo,a sada vidim da ni sam ne znas o cemu i zasto nesto pricas.

Kod automatika mozemo da pricamo o prebacivanju zupcanika,ali je sustina ista,za to postoji vreme,i nista tu nije trenutno,i ako nista ne staje,sto sam ja pobrkao sa manuelnim menjacem,usled pisanja onolikog posta sa mobilnog,bez tapatalka,da vise nisam ni znao sta pisem.

Nigde nisam rekao da sam vozio 124 automatik sa sajlom,niti sam se iscudjavao sto tvoj ima sajlu,ne znam odakle vadis to...

Takodje,nista nije pokazalo da svaka medalja ima dve strane,niti da je tvoj menjac zaista bolji od poslednje generacije iste firme.
To ti tvrdis i ako nove nisi probao.

Takodje,ako je cela ova prica da bi ispalo da je Aisin menjac od pre 30 godina,sa 4 brzine,brzi od danasnjih menjaca istog proizvodjaca,sa 5 i 6 brzina,kao i da je Volvo pre 30 godina imao najbrzi menjac,i da od tada izbacuju samo sporije menjace,onda to govori koliko su te 2 firme u stvari bulja.
A ja sam i dalje misljenja da si ti neko ko ima veoma malo iskustva sa modernijim kolima,a svoja kola opasno glorifikujes,te da sve ovo pricas napamet,jer se sve ovo sto ti pricas,direktno kosi sa bilo kakvom logikom.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragan »

heroj, rekao je covek, vozi volvo gl340 sa renoovim 1.4 motorom starije generacije, i mislim da je potpuno normalno da tako dobro ide...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Ne vidim gde bi bio problem da auto koji ima neto nepunih 1400kg lagano moze da pretice sa tih priblizno 150 konja.
A i poredi ga sa Mercedesom 124,sa kojim je 740 u klasi.
Nisam video da je negde napisao 340. Mozda sam prekocio negde.
On tek ne moze da ide ovako kako on predstavlja svoj auto,zato sam i mislio da je 740 2.0T u pitanju,jer on ide fino.
A i cini mi se da sam video da je vozio neki veci auto,mozda gresim.
340 ima oko 900kg.

I ti sada ne vidis da je problem da auto sa 1.4 menzinskim atmo motorom i 69ks,koji do 100 ide za 15s sa manuelnim menjacem i proizvodio se od 82.,do 85-e,ide ovako kako on navodi, jos sa automatikom?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21906
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

Test severnog jelena se radi i po mokrom, ali po snegu nisam još video.

Automatik bez mehaničkog kvačila mora da ima poprilične gubitke u prenosu. Znam da su neki eksperimentisali sa mehaničkom vezom kada je vozilo u pokretu, ali nisam siguran koliko menjača na ovim normalnim vozilima to ima uopšte.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24762
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Svaki noviji automatik ima kvacilo u konvertoru koje se kruto vezuje kada prestane potreba za multiplikacijom momenta.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21906
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

Očigledno se nisam "apdejtovao" odavno... :-)

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragan »

Xepoj87 napisao: I ti sada ne vidis da je problem da auto sa 1.4 menzinskim atmo motorom i 69ks,koji do 100 ide za 15s sa manuelnim menjacem i proizvodio se od 82.,do 85-e,ide ovako kako on navodi, jos sa automatikom?
daj bre, zezam se, zato sam i rekao da je reno motor kao da to ima neke veze, 1.4 je 1.4, ciji god da je :kezo:
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Izvini,u ovoj temi sam i sam poceo da gubim smisao logike,a sala je postala misaona imenica :D
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:Ajde da idem redom.

To za gubitak vazi sa starim menjacima,a sa novima i ne bas.

Ali da si probao neki novi automatik,video bi kako su ta silna elektronika i glupi software,ubrzali i poboljsali sve,a ne suprotno kako ti verujes da jeste.
Pa da ali ti si uzeo za primer stari menjac za poredjenje sa manuelnim, volvo 850. Na to sam ti skrenuo paznju da ne moze da se poredi na nacin kako ti to radis.

U vezi elektronike, ti izgleda i ne citas bas sve a napisano je da softver moze po potrebi kao sto je zahtev ekologije da uspori sve pa i menjac, na isti nacin kao sto se softverom usporava reakcija leptira usisa.

Pisao sam ranije, probno sam vozio Mazdu CX5 dizel automatik i taj menac odlicno radi, mekano, brzo, bez greske. Softver ocito dobro prilagodjen.
Ok,tvoj auto od 60,70 km/h ,do 90,100 km/h ubrzava za oko 3 sekunde sa 4-orostepenim menjacem(jer,ako ti je dovoljno 20m ukupno da obidjes vozilo,to znaci da stiskas kickdown tek kada se prestrojis u levu traku,sto oduzima jedan sekund minimum,jer da stisnes tako blizu kickdown dok si iza vozila,parkirao bi mu se u gepek).

Ja zaista i pored dobre volje ne shvatam tvoj nacin voznje. Nikada nisam bio u poziciji da stiskanjem pedale i uz kickdown imam problem kakav si ti zamisliio. I nije u pitanju od do km/h nego razlika u metrima predjenog puta nastala ubrzavanjem, a 20tak metara razlike u putu je sasvim dovoljno za preticanje putnickog vozila. To je 4-5 duzine auta.

Pa znas o kom motoru je rec, komentarises vec nekoliko poruka na nacin kao da znas, video si uzivo i jeste 2.3 turbo a menjac je Aisin AW71L (4 brzine, overdrive, lockup).
Sto se 30 km/h tice,to je situacija koju sam ja opisao kada mi trube i slicno,jer auto ne moze brzo da skrene,to jest ubrza,najvise zbog male brzine i pameti menjaca.
Od tada ti uzimas tu pricu kao referencu za kickdown i sve ostalo,a sada vidim da ni sam ne znas o cemu i zasto nesto pricas.
Samo sam ti skrenuo paznju na bitan detalj da je test brzine rada automatika rezim kickdown, kada je iskljucena iz programa rada mala brzina i pamet menjaca koji tu opisujes.
AKo ti i tada radi sporo menjac je u problemu, bilo da je takav napravljen sa softverom koji je glup bilo da mu nesto mehanicki fali.
Meni pri 30km/h ne treba kick down, moj auto moze brzo da skrene i brzo da ubrza i zaista ne znam kako izgleda problem koji ti imas.
Kod automatika mozemo da pricamo o prebacivanju zupcanika,ali je sustina ista,za to postoji vreme,i nista tu nije trenutno,i ako nista ne staje,sto sam ja pobrkao sa manuelnim menjacem,usled pisanja onolikog posta sa mobilnog,bez tapatalka,da vise nisam ni znao sta pisem.
Mozda ti mozes da pricas na taj nacin ali, kod planetarnog automatika sve sto se okrece je u stalnom radu, vreme iznosi 0 sekundi. Nema pauze u prenosu snage motora na tockove i podlogu, pa ni tokom "prebacivanja" zupcanika.
Takodje,nista nije pokazalo da svaka medalja ima dve strane,niti da je tvoj menjac zaista bolji od poslednje generacije iste firme.
To ti tvrdis i ako nove nisi probao.
To si ti ustvrdio, poredeci sa mojim starim menjacem. Moj stari Aisin menjac je poredjenjem i po tvom opsiu tvog Aisin menjaca zaistai bolji. Ako vec zahtevas poredjenje, radi isto kao i na novoj Mazdi CX5.
Malo mi je cudno jos na startu da si toliko ocrnio noviju generaciju Aisin menjaca, do te mere da ni Tojota automatik C klase nije pozeljan auto :o
Moze biti i da ti neobjektivno prikazujes navodnu sporost, ja tvoj menjac nisam probao i sve sto sam komentarisao u vezi tvog Aisina je na osnovu tvojih izjava i opisa.
Za mene je Aisin jedna od tradicionalno dobrih marki kod automatika i prosto mi je tesko da razumem stav da su noviji modeli zaista tako losi kako ih ti predstavljas.

Iz tvog posta sticem utisak da ti imas neko predformirano misljenje i da to sto se napise nema uticaja na donosenje zakljucaka.

Da bi lakse komunicirali naveo sam ti 2 primera kako funkcionise kickdown kod ispravnog dobrog menjaca, da bi stekao sliku kako treba da radi i taj tvoj Aisin.

Za to sta i kako volvo moze, ili ne moze mislim da je bolja neka druga tema. Kada neko napise da je vozio Volvo i da je to nestabilan auto preostaje mi da se cudim. To je kao kada bi napisao da je italijanski auto ruzan a Alfa Romeo nema sportski smek.:)
Drzanje puta i aktivna bezbednost je osnova svedskog nacina pravljenja auta.
Ako si vozio neki model sa prednjim pogonom iz ovog veka, nestabilan je koliko i Ford Focus ili Ford Mondeo, mada ja nisam cuo da se neko zali cak naprotiv mnogi uzimaju kao reper dobre podesenosti.
Off topic
Licni afiniteti kako kaze naslov teme. Uopste me ne zanima tvoj menjac, moj radi tacno kako meni treba i slobodno mozes da smatras da je tvoj menjac najbolji na svetu a land cruiser najstabilniji.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24762
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Nema uparivanja zupcanika kod automatika. Tu hidraulika i kvacila menjaju brzine.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 913
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od YUgisa »

Nisam nikad se vozio automatik ali za mene je maneulni zakon. Uvek bi se odlucio za njega jer mi je to jedan od zadovoljstva u voznji, ako mi je H padern saltanja prespor, odlucio bi se samo za sekvencijalan (rucni) menjac ali nikad za automatik odnosno DSG. Sto se tice guzvi i slicno, nije da zivim u nekom gradu prepunom guzvi (niti da ja vozim bas tim prometnijim ulicama) ali meni je saltanje toliko cist automatizam da nisam ni svestan toga.

Mada opet ja vozim sinter lamelu bez opruga i smatram to isto normalnim tako da ko sam ja da sudim :D
Slika
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24762
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

E, bas sam se tako neceg setio kada smo jedno dva sata isli u stani kreni voznji u Dubaiju. Ako bi svaki dan tako vozio mislim da bi ti manuelni na nos izasao.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 913
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od YUgisa »

Pa iako izbegavam guzve maksimalno (i to ne u saobracaju nego i u drugim sferama zivota), tesko da bi mi manuelni izasao na nos, mozda budem drugacijeg razmisljanja kada ostarim, ali trenutno sam vise u tom fazonu sto teze to bolje :D
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24762
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Onda ti je bolje da se klonis guzve. Inace ce te boleti jos vise zglobovi u stare dane. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 913
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od YUgisa »

Volim ja guzvu ali kada ima barem laganog kretanja onda samo cik cak vozim i preticem, mada normalno naletis na onu dvojicu koji moraju paralelno da voze da ne bi slucajno neko prosao :kuku:
Being second is to be the first of the ones who loose...
Odgovori