SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
-
- Postovi: 448
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Da 'fauve' ima kršten benzinski motor ja bi ga kupio. Ali nema. A meni treba velik' auto za autoput.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
- Gaginh0
- Postovi: 9578
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
A koji su veliki kršteni kod ostalih marki?
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Dacia ima odlican 1.6 .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Imam benzinca od 160 konja koji je zamenio auris 2.0d. trose isto uz isti stil voznje.elMaestro napisao: 13 Dec 2023, 15:37 Iskreno, malo je izlizano poređenje svih dizela sa starim Ikarbusima. Glupo je generalizovati i pravdati svoj izbor. Eto, pre par dana idem iza neke Astre (tipa 2002-03. ona G), dimi neki svetao dim, smrdi na, pojma nemam, dal je ulje ili šta već (nije dizel, nije crn dim ko na autobusima), benzinac je. Jel to znači da treba zabraniti sve benzince? Ili ugasiti Opel kao fabriku? I te priče o održavanju dizela, možda ha ne znam u pare, ali nije mi jasno kakve dizele su vozili ili voze ljudi koji pričaju da je održavanje dizela XY puta skuplje od ekv. benzinca. Priče o specifični delovima su isto pale u vodu otkad i benzinci imaju i turbo i pl. zamajac, ovi novi i OPF. I ne znam samo kako ljudi ubeđuju sebe da im benzin troši isto ili manje od dizela. Ja svojom vožnjom nikada to uspevao nisam (doduše vožnja na benzin i dizel u životu mi je u odnosu 1 prema 10 u korist dizela, nisam pravio nikada neke veće kilometraze benzincima). 1.5 TSI u T-Rocu kojim sam prešao recimo nekih 10-ak hiljada u De nisam uspevao nikada da spustim ispod 7,5l u proseku. Možda moj stil vožnje ne odgovara potrošnji benzinaca, ali ima ljudi koji pričaju kako im benzinci od tipa 150ak konja troše tipa 6 i pritom ne paze na potrošnju. Otkud onda uopšte postoji potražnja za novim dizelima u takvoj situaciji?
Apropo dpf, kod yote se mi je upalio dva tri puta u 90kkm, sad na MJ se pali dosta cesce i nervira me, ali ionako prelazim 35kkm i vise godisnje sa njim pa ce se vec u voznji regenerirati.
- Gaginh0
- Postovi: 9578
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Mom drugu 2.0 benzinac Golf po Beogradu trosi 18-20 litara. Tako da ta priča o potrošnji ne pije vodu.
- jovanvuk
- Postovi: 443
- Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
- Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
- Lokacija: SM
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Q5 2.0TDI 190PS Quattro max domet sa punim tankom 1300km ( 65L) tank
A6 2.0TDI 190PS FWD max domet 1400km (85L) tank.
A6 2.0TDI 140PS FWD max domet 1250km 80L tank
Uopšte nije bitna potrošnja aha, može to i benzinac i EV... juče .
Sent from my iPhone using Tapatalk
A6 2.0TDI 190PS FWD max domet 1400km (85L) tank.
A6 2.0TDI 140PS FWD max domet 1250km 80L tank
Uopšte nije bitna potrošnja aha, može to i benzinac i EV... juče .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Drug ti negde gresi.Gaginh0 napisao: 13 Dec 2023, 20:28 Mom drugu 2.0 benzinac Golf po Beogradu trosi 18-20 litara. Tako da ta priča o potrošnji ne pije vodu.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- carov2
- Postovi: 4961
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Meni stvarno znači domet, tako da ovo jeste bitna prednost dizelaša.
Išao sam sa Mazdom CX5 2.0b za koju tvrdim da uopšte ne troši mnogo, do Slovenije, sve je autoput, uglavnom 140 kmh kroz Srbiju i bilo je 400km pa se spremaj za pumpu.
Sadašnji auto je dizel sa 350 KS i ukoliko se vozi 140 kmh na autoputu, može i 800km pa traži pumpu.
Što uopšte nije loše...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Išao sam sa Mazdom CX5 2.0b za koju tvrdim da uopšte ne troši mnogo, do Slovenije, sve je autoput, uglavnom 140 kmh kroz Srbiju i bilo je 400km pa se spremaj za pumpu.
Sadašnji auto je dizel sa 350 KS i ukoliko se vozi 140 kmh na autoputu, može i 800km pa traži pumpu.
Što uopšte nije loše...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- 123456
- Postovi: 2334
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Tebi razumem, da možda dizel igra neku ulogu jer imaš veliku kilometražu.
Ali ljudi uglavnom kupuju dizel iz navike, kao uostalom i određeni automobil. I ne probaju drugo.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Ali ljudi uglavnom kupuju dizel iz navike, kao uostalom i određeni automobil. I ne probaju drugo.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Samo 400 km sa rezervoarom je stvarno malo no sa druge strane moraš ipak svejedno stati na svaka 3-4 sata vožnje (pa makar da odeš uWC) tako da ne vidim problem u samom stajanju. No 2.0 je 2.0 pa još i atmosferac (ako se ne varam?). Taj mora da srče. Sa novijim motorima je ipak drugačija priča. Ja sada sa rezervoarom mogu bez problema dobacim od Novog Sada do uobičajenih destinacija u Grčkoj, recimo (cca 850 km).
- pedja
- član 001
- Postovi: 15376
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Niko još uvek nije pregazio Makedoniju bez stajanja na pumpi 
Ja vozim benzinca, sutra bih uzeo dizela, ali ne pod obavezno. Svakako, sa dizelom bi mi verovatno bila nešto skuplja vožnja, s obirom na plin, tako da to nije jedini faktor
TapaT

Ja vozim benzinca, sutra bih uzeo dizela, ali ne pod obavezno. Svakako, sa dizelom bi mi verovatno bila nešto skuplja vožnja, s obirom na plin, tako da to nije jedini faktor
TapaT
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Naravno, pričamo teoretski.
Prošle godine kada sam išao za Grčku potrošnja do tamo mi je bila 6.3 litra po bordu (sa 130 km/h na tempomatu i dva sata stajanja na granici) a rezervoar je 55 litara (još sam nasuo na polasku do čepa tako da je bilo možda i svih 60). To je preko 900 km (teoretski, naglašavam).

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Već smo pisali o ovome, ali moram da dodam i ja nešto... Mnogo zavisi od toga u kojim se uslovima vozi auto, i koliko dugo traje vožnja. Ja sada vozim malog benzinca za te kratke odlaske do škole i vrtića. Ali, dok sam 10 puta dnevno palio Volvo dizel i vozio ga po 2 km, gde je on stalno hladan, i gde nema vremena da završi regeneraciju, itekako sam ga prekidao, a dešavalo se i da izbaci poruku da mora da završi.carov2 napisao: 13 Dec 2023, 16:57 A5 2017. 130k km - 187k km
A4 2009. 155k km - 330k km
Karoq 2022. 20k km
S7 TDI 2020. 61k km - 97k km
Nijednom DPF lampica, gotovo nikada obraćanje pažnje i prinudna vožnja kako bi auto završio započetu regeneraciju.
Mazda 5 2.0d 2008. Trenutno 330k km, nekoliko puta je palila DPF lampicu, pa je vožnjom rešeno i dalje u autu fabrički DPF.
Passat B8 TDI 2015. Na satu trenutno 135k km, više vozača ga vozi, samo jednom upaljena DPF lampica uz poruku čini mi se, ali nisam siguran, davno je bilo, rešeno vožnjom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo i dalje vozim po gradu, ali sada ipak za duže vožnje, i nemam više problem.
Ne postoji dizelaš koji može da istrpi da se kontinuirano vozi pothlađen, u jako kratkim vožnjama, gde nema vremena da se dovrši regeneracija.
Uostalom, tu i vidiš da neko nema problem ni 400k km, a neko ima i dok je auto nov.
Vozio sam tog Kadjara sa 1.3, i apsolutno nije bio štedjliv u BG-u.Saša napisao: 13 Dec 2023, 21:43 Naravno, pričamo teoretski.Prošle godine kada sam išao za Grčku potrošnja do tamo mi je bila 6.3 litra po bordu (sa 130 km/h na tempomatu i dva sata stajanja na granici) a rezervoar je 55 litara (još sam nasuo na polasku do čepa tako da je bilo možda i svih 60). To je preko 900 km (teoretski, naglašavam).

- carov2
- Postovi: 4961
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ja sam prezadovoljan sa potrošnjom tog automobila i svima pričam kako ne troši puno.Saša napisao:Samo 400 km sa rezervoarom je stvarno malo no sa druge strane moraš ipak svejedno stati na svaka 3-4 sata vožnje (pa makar da odeš uWC) tako da ne vidim problem u samom stajanju. No 2.0 je 2.0 pa još i atmosferac (ako se ne varam?). Taj mora da srče. Sa novijim motorima je ipak drugačija priča. Ja sada sa rezervoarom mogu bez problema dobacim od Novog Sada do uobičajenih destinacija u Grčkoj, recimo (cca 850 km).
Pisao sam par puta moje potrošnje sa tim automobilom gde je često vožen pun gas na autoputu i nije prelazio 10L.
Meni kad kažeš benzin i SUV u glavi odmah, to mora da troši.
Ja ne pišem teoretski, jer mi to ne znači ništa, niko ne vozi auto do "domet 0km" već uglavnom do paljenja rezerve, to mi je relevantno.
Zna i Mazda da pokaže 600km ili više domet, kao i različiti dizeli preko 1000km, ali ja najviše što sam prešao između dva sipanja je jednom nešto preko 900km sa A4 TDI i to je to.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
75litara benzin + 52 litra TNG, nemam pojma koliki je domet jer nikada nisam niti napunio oba istovremeno niti sam ikada osetio potrebu da to uradim.
Ali onako teoretski cenim da bi 1100-1200km bez zaustavljanja bilo izvodivo.
Raniji modeli dizela su kao minimum imali 1000+km dometa, a nekada i 1300+km.
Pa Golf 2 je imao glatko 1,000km a pri tome uopšte nije bio od štedljivije sorte (recimo manje je trošio Fiat Croma dizel),
Ali onako teoretski cenim da bi 1100-1200km bez zaustavljanja bilo izvodivo.
Raniji modeli dizela su kao minimum imali 1000+km dometa, a nekada i 1300+km.
Pa Golf 2 je imao glatko 1,000km a pri tome uopšte nije bio od štedljivije sorte (recimo manje je trošio Fiat Croma dizel),