Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Pa ako kocis spoljasnjim, prednjim tockom ces morati jos vise da se boris i vuces u kontra stranu kako bi obavio zeljeno skretanje.
Re: Vazduhoplovi
Zabavljajuci se, skrenucu ko zmaj 

Re: Vazduhoplovi
Unutrašnji i nikako drugačije. Spoljašnji će samo da dodatno optereti točak na nosu.
Teoretski ti veza sa točkom na nosu ne bi ni trebala da možeš da upravljaš kočnicama. Na tom principu skreće tenk, uspori unutrašnju gusenicu.
Na tom principu radi Q2 E na Alfi 159, koči unutrašnji točak, doduše iz drugih razloga ali epilog je isti.
Ne vidim logiku korišćenja spoljnog točka sem ako ne stisnu pa odmah puste iz nekog razloga. Možda zaljuljaju avion da prebaci težinu levo pre skretanja?
Tapatalk Pro
Teoretski ti veza sa točkom na nosu ne bi ni trebala da možeš da upravljaš kočnicama. Na tom principu skreće tenk, uspori unutrašnju gusenicu.
Na tom principu radi Q2 E na Alfi 159, koči unutrašnji točak, doduše iz drugih razloga ali epilog je isti.
Ne vidim logiku korišćenja spoljnog točka sem ako ne stisnu pa odmah puste iz nekog razloga. Možda zaljuljaju avion da prebaci težinu levo pre skretanja?
Tapatalk Pro
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Vazduhoplovi
Ja shvatam Grujinu logiku i pristup zavisi od toga sta hocete. Ako zelite da sto pre oborite brzinu, dok skrecete onda vise "namota" prednji a spoljni postane optereceniji, ima bolji kontakt sa podlogom i snaznije koci, za posledicu greje se vise, ne verujem da mnogo hoce da vrati avion u suprotnu stranu, jer ako se ja dobro razmisljam, taj nosni tocak kod "zrakoplova" moze lepo da namota tako da nece da vraca u osu "volan" kao sto je na autu.
Ako je cilj samo pomoci nosnom tocku, onda je logicno da se to radi unutrasnjim.
Ako je cilj samo pomoci nosnom tocku, onda je logicno da se to radi unutrasnjim.
Re: Vazduhoplovi
Zu, a da ti lepo naučiš da taksiraš brzinom kako knjige kažu i da ne izvodiš vratolomije? 

Re: Vazduhoplovi
Nikakvo trik pitanje, cisto da neko objasni i matematicki.
Cekam Cica Macu i Snorka, da cujem sta ce da kazu.
Takodje, bez filozofije, podloga je suva. Nista ne klize i te varijante.....
Mnogi razmisljaju da je veci efekat kocenja ako se koci tockom koji se brze vrti, tj prelazi veci put.
Ja smatram da ako se ide tom logikom, unutrasnji se manje greje.
Iskustveno bih rekao da nosnom tocku pomaze kocenje unutrasnjim.
Ako hoces da ga zavrtis oko ose, ukocices u potpunosti unutrasnji i dati gas spoljnom motoru, i eto rotacije. To bi bio uprosceni primer eventualnog odgovora.
Samo nije pitanje kako ga okrenuti oko tocka, nego sta je efikasnije, spoljni ili unutrasnji?
Cekam Cica Macu i Snorka, da cujem sta ce da kazu.
Takodje, bez filozofije, podloga je suva. Nista ne klize i te varijante.....
Mnogi razmisljaju da je veci efekat kocenja ako se koci tockom koji se brze vrti, tj prelazi veci put.
Ja smatram da ako se ide tom logikom, unutrasnji se manje greje.
Iskustveno bih rekao da nosnom tocku pomaze kocenje unutrasnjim.
Ako hoces da ga zavrtis oko ose, ukocices u potpunosti unutrasnji i dati gas spoljnom motoru, i eto rotacije. To bi bio uprosceni primer eventualnog odgovora.
Samo nije pitanje kako ga okrenuti oko tocka, nego sta je efikasnije, spoljni ili unutrasnji?
Re: Vazduhoplovi
Vidi, posto nema trika 
Fizika je jasna, koci unutrasnjim i to je to.
Kocenjem unutrasnjim stvara se moment koji pomaze skretanje.
Kocenje spoljasnjim nema nikakvog smisla, bas deluje destruktivno nastrojeno prema avionu...

Fizika je jasna, koci unutrasnjim i to je to.
Kocenjem unutrasnjim stvara se moment koji pomaze skretanje.
Kocenje spoljasnjim nema nikakvog smisla, bas deluje destruktivno nastrojeno prema avionu...
Re: Vazduhoplovi
A koci se i motorima?
Tipa spoljni tocak, unutrasnju revers?
Tipa spoljni tocak, unutrasnju revers?
Re: Vazduhoplovi
Kako da koci mlaznim motorima???
I da moze, opet nema veze.
I da moze, opet nema veze.
Re: Vazduhoplovi
Sve ie to OK. Grujina logika pije vodu sa prebacivanjem tezine na spoljni tocak u zaokretu. O tome nisam razmisljao.
Knjige kazu oba tocka isto, ko sto rekoh, ali pravila sluze da bi se krsila. Nema ko ne koci asimetricno.
U Jat-u se ucilo da se koci spoljnim tockom i to je opsta prihvacena praksa. Ne znam da li je neki naucnik na tabli to objasnjavao graficko matematicki, ali ja bih rekao unutrasnji....
Ne, ne, motori nikako.
To u sletanju, i asimetricno samo na ledu ako tockovi postanu neefikasni. Ne uplcem to sada u pricu...
Knjige kazu oba tocka isto, ko sto rekoh, ali pravila sluze da bi se krsila. Nema ko ne koci asimetricno.
U Jat-u se ucilo da se koci spoljnim tockom i to je opsta prihvacena praksa. Ne znam da li je neki naucnik na tabli to objasnjavao graficko matematicki, ali ja bih rekao unutrasnji....
Ne, ne, motori nikako.
To u sletanju, i asimetricno samo na ledu ako tockovi postanu neefikasni. Ne uplcem to sada u pricu...
Re: Vazduhoplovi
Laki021 napisao:Kako da koci mlaznim motorima???
I da moze, opet nema veze.
Kad je avion lagan, onda ubrzava cak i bez gasa. Ako si stalno na kocnima, mozes da ih pregrejes ili zapalis, pa knjige cak kazu da je u tom slucaju dozvoljeno otvoriti i riverse. Al nema veze sa pitanjem.
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Vazduhoplovi
Da nije iz bezbednosnih razloga? MIslim najbolje i jeste simetricno ali ako vec mora asimetricno, onda unutrasnji tocak moze da dovede da krene rotacija oko istog pa bude malo off-road.
Re: Vazduhoplovi
Sutra je na programu Madrid gde se taksira i po 40 minuta. Ako bi rekli da je od napustanja piste pa do dolaska na gejt vecina zaokreta u levo, onda bi asimetricnim kocenjem sigurno pregrejao kocnice (izuzetno se lako greju, velika je Ek) pa tu mogu da razumem zasto se insistira na oba tocka jednako.
Takodje mogu da shvatim ako nekome ovo udje u praksu, da moze to da uradi i na velikoj brzini, na pisti, pa se drilom ide na bezbednosnu stranu.
Kazem, eto, suva podloga, brzina u okviru dozvoljenog (khmmm, Pajo....) pa rekoh da pitam za misljenje.
Ne sumnjam da ce Maca izvaditi neku formulu iz guznog creva
Takodje mogu da shvatim ako nekome ovo udje u praksu, da moze to da uradi i na velikoj brzini, na pisti, pa se drilom ide na bezbednosnu stranu.
Kazem, eto, suva podloga, brzina u okviru dozvoljenog (khmmm, Pajo....) pa rekoh da pitam za misljenje.
Ne sumnjam da ce Maca izvaditi neku formulu iz guznog creva

Re: Vazduhoplovi
Znajući koliko si nervozan tip verujem da taksiraš po ograničenju samo tamo gde znaš da ima radara.zuzazu napisao: brzina u okviru dozvoljenog (khmmm, Pajo....) pa rekoh da pitam za misljenje.:

Re: Vazduhoplovi
Drugar iz Ryana mi rece da im mere brzinu u Stenstedu na zemlji, jer su stalno u kasnjenju pa ga prze....
Da vidis kako sam kulturan
na engleski putevi
A od kako su me upecali da ulazim u krivinu duplo brze, taksiram ko baba.
Da vidis kako sam kulturan

A od kako su me upecali da ulazim u krivinu duplo brze, taksiram ko baba.