
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Ne zovu te više na razgovor? 

Re: Vazduhoplovi
Kakva filozofija...
Koči motorom.

Koči motorom.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Koci se spoljnim kao logican odabir da se uspori zapoceta rotacija oko unutrasnjeg tocka.zuzazu napisao:Smorili ste za medalju![]()
Pitanje za razmisljanje, primam svaku sugestiju.
Nosni tocak nema kocnice, njime se samo upravlja.
Diskovi su na glavnom trapu. Asimetricno kocenje u principu nije dozvoljeno. Knjige ne kazu zasto.
Ako bi ipak odlucili da smanjite brzinu u krivini, a da pomognete nosnom tocku, da li bi kocili unutrasnjim ili spoljnim tockom?
Ja imam svoju teoriju, tj. iskustvo koje kaze unutrasnji tocak a vidim da dobar deo kolega koristi spoljni.
Sta mislite, sta daje veci efekat, uzeti u obzir i grejanje...
Kocenje unutrasnijim tockom ubrzava rotaciju.
Moment sila, poluprecnike krivine na koju deluje kociono trenje sa podlogom je razlog zasto spoljni treba da upotrebi za zadrzavanje stabilnosti.
Ovde nije pitanje sta daje veci efekat vec sta zadrzava kontrlisano kretanje i usput usporava.
To sve ako se zeli putanja zadrzati uz sto manju promenu. Ako se zeli jos jace okretanje onda unutrasnji tocak.
Re: Vazduhoplovi
Otprilike. Tek sad sam ukapirao poentu.
zu, nisi baš kako treba postavio problem. Tačno koče spoljnim da uspore započet zaokret.
Tapatalk Pro
zu, nisi baš kako treba postavio problem. Tačno koče spoljnim da uspore započet zaokret.
Tapatalk Pro
Re: Vazduhoplovi
Objasnio Ljubitelj.zuzazu napisao:Nikakvo trik pitanje, cisto da neko objasni i matematicki.
Cekam Cica Macu i Snorka, da cujem sta ce da kazu.

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Ljubitelj, izgleda prilicno smislen odgovor.
Hvala
Hvala

Re: Vazduhoplovi
Lepo ja rekoh da je trik pitanje, nijedan od pocetnih uslova iz zadatka nije ispostovan 

Re: Vazduhoplovi
Mozda nisam pitanje postavio dovoljno jasno, ali je Ljubitelj, eto, ukacio sta sam hteo da kazem
Trik pitanja ima milion, ali ovo to nije bilo, niti mi je bila namera da propitujem. Hvala svima na iznetom stavu.
Ovo su trik pitanja, npr:
1) dva aviona lete istim indikovanim brzinama na razlicitim visinama, koji je brzi?
2) ako otkazu staticki otvori, moze li pilot odrediti visinu aviona?
3) koje su primarne komande za nagib (roll) na mlaznom avionu?
4) ako avion na severnoj polulopti leti iz podrucija visokog u podrucije niskog pritiska, gde mu je okrenut nos?
5) zasto Boing ne navodi maksimalnu bocnu komponentu vetra ni za jedan avion?
I tako do sutra.....
Sada lepo mozemo da se vratimo srapnelima, body bag, i izvestajima sa blogova

Trik pitanja ima milion, ali ovo to nije bilo, niti mi je bila namera da propitujem. Hvala svima na iznetom stavu.
Ovo su trik pitanja, npr:
1) dva aviona lete istim indikovanim brzinama na razlicitim visinama, koji je brzi?
2) ako otkazu staticki otvori, moze li pilot odrediti visinu aviona?
3) koje su primarne komande za nagib (roll) na mlaznom avionu?
4) ako avion na severnoj polulopti leti iz podrucija visokog u podrucije niskog pritiska, gde mu je okrenut nos?
5) zasto Boing ne navodi maksimalnu bocnu komponentu vetra ni za jedan avion?
I tako do sutra.....
Sada lepo mozemo da se vratimo srapnelima, body bag, i izvestajima sa blogova

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Nije vezano za vazduhoplovstvo, već za železnicu, ali evo jednog pitanja.
Jel' voz brži po mraku ili po šinama?
Jel' voz brži po mraku ili po šinama?

Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
"Ko leti, vrijedi, ko vrijedi, leti, ko ne leti, ne vrijedi."
Re: Vazduhoplovi
Koja krivina u zeleznici je leva a koja desna?methane.master napisao:Nije vezano za vazduhoplovstvo, već za železnicu, ali evo jednog pitanja.
Jel' voz brži po mraku ili po šinama?
Re: Vazduhoplovi
1943 godine, iznad Tunisa, B17 se sudario sa nemackim avionom.
Otkazala su oba desna motora, jedan od levih je imao znacajan gubitak ulja, radio stanice nisu radile, a zadnji deo trupa je bio odsecen i samo jedna sajla je pokretala deo komandi po visini i dubini.
Mitraljezac je bio odsecen u repu jer je nedostajao i dobar deo poda. Kada su pokusali da ga uvuku u avion, na neki nacin, avion je gubio stabilnost pa su ga ostavili u repu.
Avion je nastavio da leti, i dok je posada pokusavala da odrzi avion da se ne raspadne, pilot je izvrsio misiju bombardovanja.
Zaokret ka Engleskoj im je uzeo 70 milja (btw, normalan radijus je oko 2 nauticke milje)
Posle toga, napadnuti su od strane dva nemacka ME 109. Iz mitraljeza su pucali kroz pukotinu na trupu i uspeli da odvrate Nemce. Mitraljezac u repu je morao da koristi kratke rafale jer je svaki rafal destabilizovao avion i uzrokovao njegovo okretanje.
Slike aviona napravljene su iz saveznickog P51. Sporazumevali su se rukama. P51 sa drugim avionima koji su dosli u pomoc im je obezbedio vazdusnu podrsku.
Posle sletanja, sacekala ih je ekipa prve pomoci, ali su svi bili zivi i zdravi. Kada je mitraljezac napustio repni deo preko merdevina, zadnji deo se odvojio od aviona.
Otkazala su oba desna motora, jedan od levih je imao znacajan gubitak ulja, radio stanice nisu radile, a zadnji deo trupa je bio odsecen i samo jedna sajla je pokretala deo komandi po visini i dubini.
Mitraljezac je bio odsecen u repu jer je nedostajao i dobar deo poda. Kada su pokusali da ga uvuku u avion, na neki nacin, avion je gubio stabilnost pa su ga ostavili u repu.
Avion je nastavio da leti, i dok je posada pokusavala da odrzi avion da se ne raspadne, pilot je izvrsio misiju bombardovanja.
Zaokret ka Engleskoj im je uzeo 70 milja (btw, normalan radijus je oko 2 nauticke milje)
Posle toga, napadnuti su od strane dva nemacka ME 109. Iz mitraljeza su pucali kroz pukotinu na trupu i uspeli da odvrate Nemce. Mitraljezac u repu je morao da koristi kratke rafale jer je svaki rafal destabilizovao avion i uzrokovao njegovo okretanje.
Slike aviona napravljene su iz saveznickog P51. Sporazumevali su se rukama. P51 sa drugim avionima koji su dosli u pomoc im je obezbedio vazdusnu podrsku.
Posle sletanja, sacekala ih je ekipa prve pomoci, ali su svi bili zivi i zdravi. Kada je mitraljezac napustio repni deo preko merdevina, zadnji deo se odvojio od aviona.
Re: Vazduhoplovi
Kakva priča, tnx. Stvarno leteća tvrđava. Neverovatno da je u ovakvom stanju izvršio misiju i sačuvao posadu.