Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Koju povrsinu pokrivaju nasi radari, kad ste drzali celo HR nebo?
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Hoćeš info u kvadratnim kilometrima ili miljama? :mrgreen:
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

radarska slika zahvata prostor hrvatske, madjarske, pola rumunije i bugarske, i makedoniju i albaniju, na manje-vise bitnim visinama. u principu, o sto se vecoj visini radi, domet radara tj slike je veci, iz vise razloga...
mi u srbiji imamo nekoliko radarskih stanica, koje ne bi mogle imati ovoliko pokrivanje, ali imamo potpisane sporazume o deljenju radarske slike, tzv radar sharing sa par okolnih zemalja, i slika nam je prilicno dobra i pouzdana...to se stalno unapredjuje i situacija je prilicno dobra, i vise nego dovoljna da bi odradili ovo sto se desilo pre neki dan...
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Dragane odakle je rađena kontrola u Jugoslaviji?
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Na brijonima je bila kontrola

Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Paja napisao:Dragane odakle je rađena kontrola u Jugoslaviji?
postojale su dve oblasne kontrole letenja, beograd i zagreb, koliko ja znam, i podosta prilaznih/toranjskih. ne znam kako je tada funkcionisala vojna kontrola...
Korisnikov avatar
robbief
Reactions:
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Vazduhoplovi

Post od robbief »

Slika

Typhoon escort off the wing of Qatar Airways A330:
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Staru Jugu su delili veliki centri VOJIN - Ljubljanski Vrh, Pljesevica, Goles, Jahorina i Kopaonik.
Izuzev skolskih radarskih sistema ruske proizvodnje kao npr. u Somboru, zemlja je bila prekrivena radarskim sistemima (uglavnom Marconi S-600) koji su se mogli naci na svakom koraku. Tu su jos Bihac, Zlatibor, Majevica, Vrhnika, Banovci, Valandovo, Skoplje...
Radarski sistem S-600 mogao je pratiti uz odredjene modifikacije i niskoletece ciljeve bez uticaja refleksije vode, pa mislim da je nesto bilo i u H. Novom.

VOJIN- Vojno Obavestavanje Javljanje I Navodjenje
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

trenutno se vojni nadzor vrsi iz dva operativna centra, kraljeva i banovaca, ali oni ne rade kontrolu letenja vec vojni nadzor vazdusnog prostora...
mislim da se sada ta sluzba i zove drugacije, ali je u biti ista stvar, jedino sto su od skora malo savremenije povezani sa civilnom kontrolom letenja, i imaju pregled svih planova letenja pa ih prate preko svog radarskog sistema. do pre neku godinu se svaki ulazak u nas vazdusni prostor telefonom javljao odredjenom/nadleznom vojnom centru.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Opasnost od trovanja u avionu

Ako u avionu zaudara na mokre čarape, lako je moguće da je u pitanju nešto drugo, a ne putnik na susednom sedištu.

http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... _id=884862

Da ne bude da je spin

http://www.express.co.uk/news/uk/373594 ... abin-fumes
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 »

Sto je najcrnje, ako sa zemlje i mogu da pogrese, pobrkaju sta je i greskom ga obore, iz vazduha je druga prica. Prvo ga skembase raketom pa ga dokrajcili topom... zverski.
Sta reci za zataskavanje rezultata analize crne kutije? Neverovatno.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Vazduhoplovi

Post od nikaragva »

Da rezimiramo rusenje aviona.


http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=885429

"Nemačka je dugo odolevala američkim pozivima da pooštri sankcije Rusiji zbog njene aneksije Krima, da bi promenila stav tek pošto je oboren malezijski avion iznad istoka Ukrajine, podseća Rojters."

Eto.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ovo je samo jedna od nebrojeno slicnih vesti koja se pojavljuje i koja ce se pojavljivati.

Treba sacekati konacan zakljucak, pa onda komentarisati.

A ova izjava "neimenovanog malezijskog visokog oficira" je potpuno netacna

"Crne kutije imaju nezavisno napajanje, znači moraju da budu sačuvani poslednjih nekoliko minuta, kada se avion raspao na delove", uveren je on.

Voice recorder belezi glasove u kabini sa svih mikrofona koje koriste piloti (boom set ili kiseonicke maske) kao i sa centralnog mikrofona na overhead panelu u kokpitu a proradi tek onda kada avion dobije AC napajanje (i isto tako prestane da radi). Znaci da je CVR vezan za jednu od AC sina, dok su najbitniji potrosaci vezani za DC sine jer one po pravilu prestaju poslednje da rade (battery bus, hot battery bus, DC standby bus)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21808
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

U svakom slučaju ako je avion gađao, to je trajalo neko vreme. Jedino ako je iz prve pogodio kokpit pa su svi umrli u trenutku bez mogućnosti da progovore išta. Prosto mi je neverovatno da crna kutija nije snimila bar deo neke panične reči upućenu kolegi u kabini, poziv u pomoć ili bilo šta slično.

@zu, takođe mi je neverovatno da crna kutija nema bateriju. Citiraću wiki, koliko god nije relevantan izvor podataka uvek, ali ja bih stvarno očekivao da modernije crne kutije imaju neki vid nezavisnosti od centralnog napajanja. Šta ako na trenutak samo nestane napajanje, da li i crna kutija treba da prestane sa radom - ne bi bilo praktično uopšte, pogotovo što ne bi poskupelo uređaj značajno uopšte.
it is now practical to incorporate a battery in the units, so that recording can continue until flight termination, even if the aircraft electrical system fails.
Izvor:http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_recorder

Baterija za lokator sigurno postoji, zašto ne bi imao neki backup power? Tehnologija postoji, a B777 je veoma moderan avion.
Odgovori