Daće ti onaj ko ti je to rekao
A ja sam pričao o proizvođačima SUS automobila i njihovih komponenti ( koji su mnogo komplikovaniji nego za el mobile)
Kad bude postojala potražnja za el mobilima ( po meni, biće kad bude rešena baterija kako treba) - onda će biti i custom made proizvođača za njih.
S obzirom na jednostavnost, verovatno će ih i na Aliekspresu biti na stotine ali otom-potom.
Strasno je kome sve danas ne pada na pamet da pravi el automobile, svima to neki zivotni san izgleda.
Evo dva primera. Ovde kod nas u komsiluku prave jedan. Firma se originalno pravi proizvodnjom trotineta, sada prave el auto za grad. Ukupno na razvoju radi sacica ljudi u firmi, ne znam gde planiraju da ga prozivode.
Pa u tome i jeste fora - el mobil jeste jednostavna stvar i zato i jeste logično da ga pravi neko ko je do juče pravio usisivače, miksere, anlasere ( ako se ujedini s nekim karoseristom ili talentovanim limarom).
Ali kao što si rekao - teško ga je prodati zbog dosadašnjih mana.
To je sve.. ali neki ljudi zaista ne vide dalje od karoserije. Ako je lepa, blistava, futurističkog dizajna - veruju da je i sve "ispod haube" jednako "svemirski".
Kad ono - usisivač ( sa slabom baterijom)
nordeus - da (manje od 200 zaposlenih)
rt-rk - da u odredjenom, manjem delu (nema vise od 200 ljudi koji rade na sopstvenim resenjima)
dms - ne znam zaista, nisam dovoljno upucen(za razliku od ove dve firme)
neka bude da svi u dms-u rade na svojim resenjima to mu dodje ne vise od 1500 ljudi koji rade kvalitetan IT posao, naravno ovo su samo firme koje si naveo ti, ima jos firmi sigurno koje delimicno ili u potpunosti rade na svojim resenjima. Uzevsi sve to u obzir, sve kad se sabere procenat je zanemarljiv. Danas u srbiji samo ETF, FON, MATF, Elektronski i FTN izbace godisnje taj broj IT strucnjaka.
Inace, ovo sto si ti naveo su zaista dobre firme. Mozda i najbolje u Srbiji
Rimac nije majstor, on je pre svega dobar lazov sa finom pricom koji obicno (pogotvo na pocetku) prica bajke i ocigledno dobar organizator koji je krenuo od sumnjivog kapitala (ali ajde koliko znamo nije on kriv za poreklo kapitala pa mu ne treba mozda ni zamerati).
Ako uspe da napravi profitabilnu pricu, onda cilj opravdava sredstva i lazi su samo legitimni deo marketinga.
Da li ce uspeti, vreme ce pokazati. Za ovaj novi planiraju da prozivedu 80 komada i da bude skuplji od prvog (dakle preko milion, a ni prvog se nisu naprodavali), ako nadju toliko kupaca, svaka cast.
Laze i Musk naveliko nije to sporno (znamo da ne volim bas ni Muska ).
Odavno nisam slusao Rimca, ali znam pre nekoliko godina da je bas bilo frustrirajuce slusati ga, vredjao je inteligenciju svakog inzenjera koji ga je slusao. Tvrdio je kako oni razvijaju nove, revolucionarne baterije mnogo veceg kapaciteta i ne znam sta sve, izmisljao toplu vodi na svakom cosku... Naravno nista od toga nije bilo istina, prosto prave auto, koriste baterije drugih proizvodjaca kao i mnogi drugi... Sve je tu u redu, ako je auto dobar i biznis model dobar treba da uspeju, samo nema razloga izigravati novog Teslu i tvrditi kako resavaju sve moguce tehnicke probleme na svetu kad zapravo ne rade nista od toga.
Laki021 napisao: 26 Jan 2018, 13:43
Tvrdio je kako oni razvijaju nove, revolucionarne baterije mnogo veceg kapaciteta i ne znam sta sve, izmisljao toplu vodi na svakom cosku... Naravno nista od toga nije bilo istina, prosto prave auto, koriste baterije drugih proizvodjaca kao i mnogi drugi...
A koji to CEO ne prica tako, ne podrzavam, ali tako je. Poceli su kao manekenke sa mirom u svetu...
Sramota Volkswagena – testirao štetnost dizela na majmunima!
Jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu, nemački gigant Volkswagen našao se u centru novog skandala.
Naime, kompanija iz Volfsburga je 2014. učestvovala u ogledu u kojem se uz pomoć majmuna testirala toksičnost izduvnih gasova iz dizel motora, koji su označeni kao vrlo štetni po ljudsko zdravlje. To se dogodilo neposredno pre "dizelgejt" afere.
Volkswagen je finansirao eksperiment koji je trebalo da dokaže da savremeni dizel motori nisu štetni po zdravlje kao stare generacije. Naučnici su terali deset majmun da u zatvorenom kontejneru udišu izduvne gasove dizel motora iz VW Bube, u istraživačkom centru u Albukerkiju u Novom Meksiku, dok su im pažnju odvraćali crtani filmovi na televiziji.
"Znamo da su naučni metodi korišćeni u to vreme pogrešni. Bilo bi bolje da smo na samom početku odustali od takvih testova. Molimo za oproštaj zbog ovog lošeg ponašanja i loše procene pojedinaca", navodi se u izvinjenu Volkswagena povodom ovog otkrića Njujork Tajmsa. Međutim, prilikom ovog eksperimenta naučnici su manipulisali rezultatima. Buba je emitovala manje isparenja tokom testiranja, kako bi prevarila zvanične testove nivoa štetnih gasova.
Godinu dana kasnije, Volkswagen je uz pomoć posebnog softvera varao na testovima štetnih gasova dizel motora u SAD, što ga je nakon brojnih kazni i vansudskih poravnanja koštalo oko 30 milijardi dolara.
Američki mediji prenose da su ovaj eksperiment podržali i nemački premijum proizvođači Daimler (Mercedes) i BMW, ali je VW predvodio organizaciju uz pomoć Evropskog istraživačkog instituta. Reagovala je i nemačka država Donja Saksonija, većinski vlasnik VW, zatraživši pun izveštaj u vezi sa ovim skandalom i osiguranje da se slični testovi nikad neće ponoviti.
"Dozvoliti majmunima da satima udišu izduvne gasove automobile kako bi se dokazalo smanjenje količine otrovnih materija je užasno i apsurdno", rekao je premijer države Štefan Vajl