Pozdrav svima, ja bih zeleo da cujem misljenja strucnih ljudi, ljudi koji su imali slican problem sa korozijom poda auta. Naime rec je o jeep grand cherokee 2006 kupljen pre neki dan u gradu Chur na istoku Svajcarske (planinsko mesto). Motor, menjac interijer pogon sve fantazija extra ocuvano ali kad sam video vesanje, pod sa takvom korozijom zamalo da se slogiram , neznam koliko je to lose. Sad me to toliko muci da sam morao da sa vama podelim ovo za pocetak pa da vidim sta dalje. Do duse auto sam uzeo po dobroj ceni i ulozio bih za ove korozije i vise novca. Sta da poprskam po rdji da makar suzbijem dalje sirenje dok ne odem na generalno sredjivanje i interesuje me kako najbolje i gde u srbiji i da li je uopste moguce ovo kvalitetno uraditi i produziti zivotni vek koroziranih mesta da bar narednih 10 godina budem miran od rdje ? Evo i fotki...
Neki su na forumu već pominjali, ako hoćeš sam da probaš nešto da sređuješ, treba ti konvertor korozije a izgleda da je najjeftiniji Presto. Ima ga i u spreju pa se lako nanosi i zalazi i u šupljine ili nezgodne uglove. On razgrađuje koroziju i ostane ti samo metal. Posle Presta ti treba neki zaštitni sloj, i to je otprilike šta možeš sam. Za ozbiljnije radove ipak ti treba limar.
Bas je dobro krenulo da rdja. To je mana kola iz predela gde stalno nesto pada i gde sole. Imamo jednog clana koji se bavi AKZ pa mozda se javi ovde. Vidim i Webasto ima GCherokee.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Evo, vidi šta sam ja pronašao, u spreju. Kad očisti koroziju ostavi ti i prajmer i sve što treba je preko ofarbati ili zaštititi nekim bodijem. Reko bih da je fino instant rešenje za amatera.
Posto si u CH kupi Fertan, ovlas sastruzi koroziju celicnom cetkom, kolko da otpadne sloj koji se ljusti, premazi Fertanom, preko neku zastitu, i to ti je skroz ok resenje koje ce trajati dosta dugo.
Niste ni svesni koliko nas ovde deru, sa npr. Wurth rust converterom. Litar u Nemackoj je 15-16 evra, a kod nas 8000 dinara.
Sve konvertere i bitumene su samo za obradu otvorenih povrsina, za obradu tamo gde ima pristup i moguca je vizualna kontrola. Voski su za novi automobili, koji jos nisu uhvatili prasinu, vlagu, koroziju. Efektivno suzbiti staru koroziju i spreciti nastanak nove korozije u savovima, profilima i skrivenim supljinama iznutra moze samo savremenim antikorozivnim uljanim preparatima sa inhibitorima korozije. Za ovi preparati nije potrebna temeljna priprema povrsine i za razliku od konvertera, posle obrade nisu potrebni nikakvi dodatni slojevi, kao farba, bitumen. Preparati na bazi ulja eliminiše vlagu, nesmetano prolaze kroz staru koroziju i blato do zdravog metala, pasiviraju ga, tad kada preparati na bazi bitumena i voska zatvaraju vlagu, samim tim stvaravajuci inkubator za razvoj korozije. Obrada uljanim preparatima ce izaci eftinje od obrade svim sprejevima, bitumenima i voskama, i efektivnije, sta je bitno.
Najbolja opcija bi onda trebala biti sa tim uljanim preparatima za privremeno, posto cu ja kasnije raditi peskarenje i generalno sredjivanje svake tackice korozije sad me interesuje jel neko imao iskustva sa peskarenjem i da li ima neka firma u srbiji koja radi peskarenje +demontazu delova po potrebi zbog nepristupacnosti +farbanje, zastita, sve ? Mislim iskljucivo za pod automobila, gore je sve ok.