
Slažem se apsolutno.
Sadasnji elektro javni sistem ne moze da prihvati masovnu upotrebu jakih brzih punjaca. Kao ni bilo kakvih velikih potrosaca u vecem broju za vrlo kratki peiood vremena. Dileme oko toga nema i tu sam saglasan.Laki021 napisao:Vec sam pomenuo, sadasnji elektroenergetski sistem nije sposoban da se izbori sa velikim brojem elektromobila. No to nije neki veliki problem osim potrebe da proboj EV bude lagan i razvucen na dug vremenski rok kako bi se sistem mogao prilagoditi i nadograditi.
Zapravo, uz pravilno koriscenje i inteligentan sistem EV mogu jako mnogo i da pomognu sistemu jer bi sa njima balans bilo moguce odrzavati ne samo sa strane proizvodnje kako se danas radi vec i sa strane potrosnje. (Ako nastane problem oni mogu momentalno da se otkace, smanje potrosnju ili cak pocnu da guraju struju u mrezu).
Pricalo se o tome kako je EV fantasticno efikasan a SUS krs.Dzoni_m napisao:@ljubitelj, ovo sto nemanja prica redom svi zaborave. Benzin ili dizel se dobija preradom. Ta prerada trosi energiju. Imas vec linkovanu analizu koja kaze da najprljaviji izvor struje (ugalj) koji se koristi za pokretanje EV je jedanko prljav kao kompletan ciklus za ICE. Jebiga za mene je to vise nego dovoljno.
Pa i ne treba da ti se sviđaju, to je nužno zlo. A izmeštanje zagađenja je biranje manjeg zla, definitivno.ljubitelj napisao:
Mene interesuje povecanje energetske efikasnosti u zgradarstvu i drasticno smanjenje energije za grejanje a samim tim i potrebe za fosilnim gorivima, zatvaranje termo elektrana na ugalj i zajedno i paralelno proces izgradnje elektrana i infrastrukture za EV na ekoloski nacin.
Prica o CO2 u vezi sa EV je za mene politicko zamajavanje uz izbegavanje sustine.
Saobracaj a pogotovu automobili nisu najznacajniji zagadjivaci vazduha.
Ja CO2 ne vidim kao problem koji zahteva toliku paznju dok postoje mnogo veci zagadjivaci. A ugalj sadrzi sumpor u sebi. Ima susara uglja u Vreocima i preporucujem da svako provede tamo nekoliko sati pa ce sam zakljuciti o razmerama problema koje stvara ugalj i njegiova obrada.
Ne smrdi u Beogradu gde se vozimo na EV -ugalj ali smo izmestili na 50km. Super.
Nije rafinerija nafte u samom Beogradu nego je u Pancevu, 30tak km dalje. Super.
I onda dune vetar i podavimo se svi zajedno.
Meni se takva resenja ne svidjaju.
Zamisljam, i vidim reverzibilne hidroelektrane koje odavno postojeNemanja987 napisao:A zamisli da postoje masovne i masivne stacionarne baterije koje su u sklopu domaćinstva ili industrije i peglaju te oscilacije.
Pa to bi bilo sjajno.
Čak i elektromobili sa svojim baterijama mogu da posluže pod uslovom da ti nije žao ciklusa.
Ima gubitaka naravno ali bolje gubitak u procentu nego restrikcija.
Mislim da Enkoridž na Aljasci ima neki megagiga ups sistem...