Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Dragi Nidzo, pusti ti Wiki i ne zamaraj se, mnoge stvari u avionu nisu logicne i mozda nama nisu po volji ali je tako kako jeste. Citiran tekst iz Wiki ne znaci da jedna od kutija ima baterijsko napajanje vec da je sada moguce to uraditi, ali za time zaista nema potrebe...
Kao sto sam napisao (u trik pitanjima) pre par stranica, u koliko se zacepe staticki otvori, ne postoji ni jedna mogucnost da odredis visinu aviona. Pa eto, nema back up sistem, a million puta je vaznije od stvari o kojoj pisemo. I to nije jedina stavar koja nema back up.
Kao sto sam rekao, CVR proradi kada se dovede AC napajanje u kokpit. Flight recorder proradi kada se bajpasuje low oil pressure switch na motoru, odnosno onda kada se ustartuje prvi motor. Znaci, glasovi u kabini se beleze prakticno odmah, a parametri leta kada je ustartovan motor. Sve to staje kada se izgube motori, tj. izgubi AC.
Tako je na B737 a nemam razloga da verujem da je drugacije na B777 jer su srodni avioni i masu sistema dele.
Kao sto sam napisao (u trik pitanjima) pre par stranica, u koliko se zacepe staticki otvori, ne postoji ni jedna mogucnost da odredis visinu aviona. Pa eto, nema back up sistem, a million puta je vaznije od stvari o kojoj pisemo. I to nije jedina stavar koja nema back up.
Kao sto sam rekao, CVR proradi kada se dovede AC napajanje u kokpit. Flight recorder proradi kada se bajpasuje low oil pressure switch na motoru, odnosno onda kada se ustartuje prvi motor. Znaci, glasovi u kabini se beleze prakticno odmah, a parametri leta kada je ustartovan motor. Sve to staje kada se izgube motori, tj. izgubi AC.
Tako je na B737 a nemam razloga da verujem da je drugacije na B777 jer su srodni avioni i masu sistema dele.
Re: Vazduhoplovi
Nemam šta da dodam, nego skandalozno ako je i dalje tako - apsolutno verujem da je bilo kao što kažeš. 
Teško im je da spoje UPS od računara koji košta 50€ na napajanje kutije?

Teško im je da spoje UPS od računara koji košta 50€ na napajanje kutije?
Re: Vazduhoplovi
Cak je i famozni B737 technical site pogresio jer je zamenio kao radi CVR a kako FRD
Cockpit Voice Recorder
The CVR records the headset and microphone of all 3 ASP's and the ambient cockpit sounds all on separate channels. The recordings start with the first rise in engine oil pressure and go onto a 120 or 30min (as fitted) continuous loop tape until 5mins after last engine shutdown. In the event of an incident crews are advised to pull the CVR c/b after final stop to avoid automatic erasure. It is illegal to stop the CVR in flight. The CVR is located in the aft cargo hold.
http://www.b737.org.uk/communications.h ... e_Recorder
Toliko su se zeznuli da ne znaju da se podaci CVR ne mogu brisati u letu, vec samo na zemlji i to samo ako je povucena rucna kocnica.
Vec na drugom mestu blago hvataju sustinu, onako kako sam i napisao ali ne toliko strucno
The FDR starts recording as soon as the first engine oil pressure rises.
http://www.b737.org.uk/flightinsts.htm
Cockpit Voice Recorder
The CVR records the headset and microphone of all 3 ASP's and the ambient cockpit sounds all on separate channels. The recordings start with the first rise in engine oil pressure and go onto a 120 or 30min (as fitted) continuous loop tape until 5mins after last engine shutdown. In the event of an incident crews are advised to pull the CVR c/b after final stop to avoid automatic erasure. It is illegal to stop the CVR in flight. The CVR is located in the aft cargo hold.
http://www.b737.org.uk/communications.h ... e_Recorder
Toliko su se zeznuli da ne znaju da se podaci CVR ne mogu brisati u letu, vec samo na zemlji i to samo ako je povucena rucna kocnica.
Vec na drugom mestu blago hvataju sustinu, onako kako sam i napisao ali ne toliko strucno

The FDR starts recording as soon as the first engine oil pressure rises.
http://www.b737.org.uk/flightinsts.htm
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
samo da razjasnimo ovo AC/DC napajanje, kazes da instrumenti prorade kad se startuje motor i proradi AC, to je verovatno kad motor pocne da okrece alternator koji je ustvari trofazni generator, zar se taj napon putem "reglera" ili ispravljaca ne pretvara u jednosmerni, ili konkretno sta u avionu radi na naizmenicni napon a da nisu razni grejaci eventualno u bilo kom obliku ?
ima li avion akumulatore, koji premoscavaju momenat do startovanja motora i dobijanja struje sa generatora ?
ima li avion akumulatore, koji premoscavaju momenat do startovanja motora i dobijanja struje sa generatora ?

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Vazduhoplovi
Sve mi ovo jako cudno, potpuno mi je neverovatno da crna kutija ne moze da radi kada u avionu nema struje, tj cim se iskljuci generator, tim pre sto sigurno poseduje bateriju (znate ono 30 dana joj traje baterija koja salje signal gde se nalazi u slucaju pada).
Nemam razloga da ne verujem Zuzazu ali me toliko kopka da cu prouciti
Takodje me sad kopka i zasto avion ima uredjaje koji rade na AC, pretpostavljam zbog razlicitih napona na kojima rade pojedini pa se onda konverzija vrsi unutar svakog od njih, mada i to mi nije potpuno logicno objasnjenje.
Nemam razloga da ne verujem Zuzazu ali me toliko kopka da cu prouciti

Re: Vazduhoplovi
Ne, ako pazljivo citas nisam rekao da " instrumenti prorade" vec da CVR proradi kada se dobije AC a FDR kada se ustartuje motor.
Avion svakako ima bateriju ili dve, koje ako su pune (AKO) daju napajanje 30min/jedna.
Kada se udje u avion, u kolik nije prikljucen spoljni ozvor napajanja, DC baterije pokrenuce razne sisteme da bi se ustartovao APU ciji ce generator prvi dati AC i to je momenat pocetka rada CVR.
Sta se napaja sa koje sine i sta radi na DC a sta na AC, stvarno ke duga tema.
Laki, permutovao si stvari, ne radi 30 dana baterija crne kutije vec neko vreme ali ne toliko, radi ELT emergency transmitter locator.
Veliki sistemi i veliki potrosaci rade na AC a mali i bitni, na DC.
Avion svakako ima bateriju ili dve, koje ako su pune (AKO) daju napajanje 30min/jedna.
Kada se udje u avion, u kolik nije prikljucen spoljni ozvor napajanja, DC baterije pokrenuce razne sisteme da bi se ustartovao APU ciji ce generator prvi dati AC i to je momenat pocetka rada CVR.
Sta se napaja sa koje sine i sta radi na DC a sta na AC, stvarno ke duga tema.
Laki, permutovao si stvari, ne radi 30 dana baterija crne kutije vec neko vreme ali ne toliko, radi ELT emergency transmitter locator.
Veliki sistemi i veliki potrosaci rade na AC a mali i bitni, na DC.
Re: Vazduhoplovi
Razumem to, nego kazem da se u kutiji vec nalazi baterija, pa se pitam zasto je ne bi koristili i za napajanje kutije ako je potrebno a ne samo lokatora...
Uglavnom, prelistao sam par stranica, gledao sam neku konkretnu kutiju koja npr ima duplo napajanje, tj moze da radi na 115V AC ili 28V DC, u zavisnosti od aviona. Cak i da se napaja na DC (koji valjda poslednji nestaje bas zbog postojanja nekih baterija u avionu), opet se pitam zasto nema sama svoje dodatno napajanje. Jedini moguci odgovor je da ako vec nema uospte struje u avionu onda ni nista od senzora (mikrofona i sl) svakako ne radi pa nema sta ni da snima...
Za AC/DC sam malo smetnuo sa uma da osim elektronike avion ima i gomilu motora, grejaca i sl sto bi bilo glupo napajati DC.
Uglavnom, prelistao sam par stranica, gledao sam neku konkretnu kutiju koja npr ima duplo napajanje, tj moze da radi na 115V AC ili 28V DC, u zavisnosti od aviona. Cak i da se napaja na DC (koji valjda poslednji nestaje bas zbog postojanja nekih baterija u avionu), opet se pitam zasto nema sama svoje dodatno napajanje. Jedini moguci odgovor je da ako vec nema uospte struje u avionu onda ni nista od senzora (mikrofona i sl) svakako ne radi pa nema sta ni da snima...
Za AC/DC sam malo smetnuo sa uma da osim elektronike avion ima i gomilu motora, grejaca i sl sto bi bilo glupo napajati DC.
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Laki, ELT I FDR su dve potpuno odvojene I razlicite stvari.
Kao sto rekoh, mali a jako bitni potrosaci koji rade kada je sranje, a to je par stby instrumenata, rade na DC.
Zaista dosta bitnih stvari prestane da radi ali avion I dalje moze da se leti.
FDR I CVR ne smatraju se priorotetom u tom momentu.
Inace, kada je apsolitni gubitak napajanja, jedna radio stanica bice napajana pa tako I mikrofoni....
Kao sto rekoh, mali a jako bitni potrosaci koji rade kada je sranje, a to je par stby instrumenata, rade na DC.
Zaista dosta bitnih stvari prestane da radi ali avion I dalje moze da se leti.
FDR I CVR ne smatraju se priorotetom u tom momentu.
Inace, kada je apsolitni gubitak napajanja, jedna radio stanica bice napajana pa tako I mikrofoni....
Re: Vazduhoplovi
Logično bi trebala i crna kutija...
Tapatalk Pro
Tapatalk Pro
Re: Vazduhoplovi
Zasto je logicno?
Da li znas sta sve ne radi a mozda bi trebalo?
Gubitak napajanja je jedan od najozbiljnijih otkaza a ako se zamislis, obezbediti trajanje baterije da u 30 minita dohvatis neki aerodrom je mnogo bitnije za putnike I posadu nego sto ce neko MOZDA moci da ocita sa crne kutije poslednje momente.
U tim situacijama skida se sve bez cega avion moze da leti, pa I napajenje kutija...
Da li znas sta sve ne radi a mozda bi trebalo?
Gubitak napajanja je jedan od najozbiljnijih otkaza a ako se zamislis, obezbediti trajanje baterije da u 30 minita dohvatis neki aerodrom je mnogo bitnije za putnike I posadu nego sto ce neko MOZDA moci da ocita sa crne kutije poslednje momente.
U tim situacijama skida se sve bez cega avion moze da leti, pa I napajenje kutija...
Re: Vazduhoplovi
I to stoji. Možda više nije ni važno šta se dešava nakon prekida napajanja - do njega ni ne treba da dođe, nikad, odnosno treba snimiti sve parametre koji su mu eventualno prethodili.
Re: Vazduhoplovi
Ja bih to napajao konstantno, pogotovo private prostorije gde obitavaju stjuardese. Jel imaju te crne kutije i kamere?
Re: Vazduhoplovi
Er Sustikla konacno leti sa Ataturka!
Kako to u stvarnosti izgleda?
Putnici na check in dolaze dva sata pred let, a zatim se ceka u ogromnom redu za prolazak pasoseke kontrole a "gosti" kako se sada nazivaju putnici odlaze do naznacenog gejta.
Aviona nema, al je bitno da su gosti uredno i na vreme stigli. U starom Jat-ovom maniru, niko se ne obraca putnicima i na daje bilo kakvu informaciju zasto se kasni i koliko se ceka....
Posle izvesnog vremena, na razglasu se moze cuti objava Lufthanse, Turkis Erlajnza, Er Fransa... Sta je razlog kasnjenja. Ali ne i Er Sustikle, lidera u regionu.
U medjuvremenu sluzbenik salje putnike sa gejta 201 na gejt 213, i posle izvesnog vremena ponovo na 201.
Na sajtu Aerodroma NT na strani Odlasci vidi se "ukrcavanje", i to se gosti tako ukrcavaju dva sata a planiranog vremena poletanja nigde nema. Stari Jat i dalje kola venama Er Sustikle.
Konacno, avion, stize sa 3,5 sata zakasnjenja. Bitno da su gosti stigli 2 sata ranije na aerodrom.
Od momenta polaska od kuce do sletanja aviona, 7 sati!!!!
Sturo izvinjenje kapetana da je kasnjenje nastalo zbog aerodromskog slota na Ataturku.
Sta se u stvari desilo? Zbog loseg vremena u Istanbulu sve kompanije su dobijale slotove sa 30-50 minuta kasnjenja, a nas lider je svaki put dobijao novi slot koji je bio gori od prethodnog pa je vreme kasnjenja naraslo na 3 i po sata.
Hocete da letite za Ataturk? Evo vam ga, pa letite! Sad cemo da vas kavamo sa slotovima.
Turci odlicno znaju da ce i najmanje kasnjenje izazvati poremecaj u daljem redu letenja zbog nategnutog reda letenja Lidera u regionu.
I slag na tortu..... Erbas 319 u konfiguraciji sa 125 sedista isao je sa punjenjem od 60 putnika. Potpuno isto kao sa Sabihe, na kojoj nije bilo slotova.
Kako to u stvarnosti izgleda?
Putnici na check in dolaze dva sata pred let, a zatim se ceka u ogromnom redu za prolazak pasoseke kontrole a "gosti" kako se sada nazivaju putnici odlaze do naznacenog gejta.
Aviona nema, al je bitno da su gosti uredno i na vreme stigli. U starom Jat-ovom maniru, niko se ne obraca putnicima i na daje bilo kakvu informaciju zasto se kasni i koliko se ceka....
Posle izvesnog vremena, na razglasu se moze cuti objava Lufthanse, Turkis Erlajnza, Er Fransa... Sta je razlog kasnjenja. Ali ne i Er Sustikle, lidera u regionu.
U medjuvremenu sluzbenik salje putnike sa gejta 201 na gejt 213, i posle izvesnog vremena ponovo na 201.
Na sajtu Aerodroma NT na strani Odlasci vidi se "ukrcavanje", i to se gosti tako ukrcavaju dva sata a planiranog vremena poletanja nigde nema. Stari Jat i dalje kola venama Er Sustikle.
Konacno, avion, stize sa 3,5 sata zakasnjenja. Bitno da su gosti stigli 2 sata ranije na aerodrom.
Od momenta polaska od kuce do sletanja aviona, 7 sati!!!!
Sturo izvinjenje kapetana da je kasnjenje nastalo zbog aerodromskog slota na Ataturku.
Sta se u stvari desilo? Zbog loseg vremena u Istanbulu sve kompanije su dobijale slotove sa 30-50 minuta kasnjenja, a nas lider je svaki put dobijao novi slot koji je bio gori od prethodnog pa je vreme kasnjenja naraslo na 3 i po sata.
Hocete da letite za Ataturk? Evo vam ga, pa letite! Sad cemo da vas kavamo sa slotovima.
Turci odlicno znaju da ce i najmanje kasnjenje izazvati poremecaj u daljem redu letenja zbog nategnutog reda letenja Lidera u regionu.
I slag na tortu..... Erbas 319 u konfiguraciji sa 125 sedista isao je sa punjenjem od 60 putnika. Potpuno isto kao sa Sabihe, na kojoj nije bilo slotova.
Re: Vazduhoplovi
Etihad sad kupuje i 49% Alitalije