Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

zuzazu napisao: Jat je prvi od stranih kompanija dosao na ogromno trziste Nigerije.
Apsolutno netacno za Nigeriju. Na osnovu ovoga znam sada koliko su tvoji postovi sujektivni.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Rakhil napisao:Ti fazoni "ako ti nije jasno to sto pise je tvoj problem" nisu moj nivo. Imaj na umu da je komunikacija dvosmerna stvar, a ne poligon za dominaciju.

Mozda se jednog dana zateknemo na pivu, pa cu rado nastaviti ovu diskusiju; do tada neka bude da je tvoja zadnja, znam koliko to volis :)
Zaista ne znam sta vise da ti napisem na tvoje "vidim sta pise ali ne razumem zasto je to bitno...." sem da te uputim na adekvatan sajt.

Radujem se pivu i zdravoj diskusiji, a moja ne mora da bude zadnja. Pitaj Paju ;)


@ljubitelj, prosvetli me, ko je bio pre JATa i gde u Nigeriji? Da i ja naucim nesto novo...Ti prvo i osnovno, pojma nemas ni u kojim kompanijama je sve Jat imao avione a hoces da se bavis patkometrijom. Nemoj, pametnije ti je.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

Mozda zelis jasnije.Izmisljotina je to sto si napisao za Nigeriju i JAT. Mozes da pitas bilo koga ko je ikada boravio tamo koje kompanije decenijama lete a strane su. Je jesam i znam jako dobro.
Ono ostalo nisam ni pisao, smesno na sta si spreman.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Tamo sam (u Nigeriji), inace, radio deset godina. U svim aviokompanijama, izuzev mozda jedne. Hoces fotke?

Nema potrebe da bilo koga o Nigeriji pitam bilo sta, ali cu uredno sacekati da me prosvetlis a propo ucesca Jat u aviosaobracaju te zemlje, a na osnovu toga sto si pitao i sto znas jako dobro :mrgreen:

Smesno kako etiketiras ljude sa kojima diskutujes, a o njima pojma nemas. O stvarima o kojima diskutujes a o kojima tri blage veze nemas (al' si cuo), @ljubitelju...
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

ljubitelj napisao:Mozda zelis jasnije.Izmisljotina je to sto si napisao za Nigeriju i JAT. Mozes da pitas bilo koga ko je ikada boravio tamo koje kompanije decenijama lete a strane su. Je jesam i znam jako dobro.
ljubitelj napisao:
zuzazu napisao: Jat je prvi od stranih kompanija dosao na ogromno trziste Nigerije.
Apsolutno netacno za Nigeriju. Na osnovu ovoga znam sada koliko su tvoji postovi sujektivni.
Ne znam kako moze da se ceni neko po nekim izjavama ako prvo iste ne proveris ako smatras da covek laze, a znam da ne laze jer se secam jos dok ovog foruma nije ni postojao kao ni interneta u ovom obliku da je covek isao tamo, a nije tesko ni proveriti gde su sve piloti Jata leteli, pa evo da razbijemo predrasudu.

Svedočenje naših pilota koji su radili u Nigeriji: Karte naplaćuju u avionu
Petnaestak srpskih pilota trenutno radi u Nigeriji za nekoliko stranih kompanija, ali nijedan od njih nije zaposlen u kompaniji „Dana er“, čiji je avion sa 153 putnika pre nekoliko dana udario u dvospratnu zgradu u Lagosu, najnaseljenijem gradu u zemlji.
Slika
Predrag Radosavljević u pilotskoj kabini
Pre više od jedne decenije, na tim prostorima leteo je i „Jat ervejz“, tako što je iznajmljivala avione i kompletnu posadu nigerijskim avio-prevoznicima „Sosoliso erlajns“ i „Bel vju“.

Saradnja „Jata“ s ovim kompanijama počela je 1999. i trajala do 2006. godine. Ugovori su bili takvi da se iznajmljivalo kompletno letačko, tehničko i mehaničko osoblje uključujući i avion. To je upravo bio i garant sigurnosti prevoza putnika jer su naši ljudi kontrolisali apsolutno sve. Predrag Radosavljević, predsednik Udruženja pilota Srbije, jedan je od mnogih koji su radili u Nigeriji.

- U vreme kada sam ja vozio, a to je bilo od 2002. do 2005. godine, karte su se kupovale na stepeništu na ulasku u avion. Cena za let koji traje oko pedesetak minuta bila je oko 70 dolara. Putnici su tako mogli da biraju s kim će da lete i uglavnom se gledalo da to bude belačka posada - priča Radosavljević.
U Nigeriji avio-kompanije često nastaju i nestaju. U toj zemlji živi 150 miliona stanovnika, pa ako se uzme da je samo pet odsto bogatih, lako se izračuna da je to tržište od čak sedam miliona ljudi.

- Nivo bezbednosti u zemlji je minimalan. Posle sumraka ne želite da se nađete negde na putu, u saobraćaju jer uvek postoji šansa da vas napadne banda pljačkaša i da nastradate. Infrastruktura je jako loša. Samo u Lagosu 80 odsto stanovništva nema struju, kanalizaciju. Bogati ljudi zato koriste avion - kaže Radosavljević.

On navodi i da se u toj zemlji do 2000. godine 80 odsto avionskih udesa dogodilo u zoni aerodroma. Najčešći uzrok bio je ljudski faktor.

Kapetan Bora Placković je u Nigeriji počeo da radi još 1999. godine.
- To se sve dešavalo za vreme bombardovanja. JAT je bio prizemljen, i mi smo sklopili posao sa nigerijskim kompanijama o rentiranju aviona i posade. Leteli smo sa dva aviona DC9. Posao u Nigeriji i ta dva aviona su obezbeđivali u to vreme plate za ceo JAT - priča Placković.
Zarada 400.000 dolara mesečno
Ugovori kakve je JAT imao sa nigerijskim kompanijama donosili su i odličnu zaradu od 350.000 do 400.000 dolara mesečno. Kompanija JAT, međutim, poslednje tri godine nema ovakve poslove. "Tek sada su se pojavili interesenti među evropskim i azijskim kompanijama. Pre svega da iznajme posade koje bi letele za njih. To će biti moguće tek od jeseni kada JAT bude imao manje posla, jer su nam sada kapaciteti prebukirani", kažu u ovoj kompaniji.
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/327127 ... u-u-avionu

Evo ga jedan tekst malo stariji ali zanimljiv i tu se vidi gde je sve Jat leteo po Africi
http://ww.novosti.co.rs/vesti/naslovna/ ... -iz-Boinga
Slika
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

zuzazu napisao:Radujem se pivu i zdravoj diskusiji, a moja ne mora da bude zadnja. Pitaj Paju ;)
Naravno da ne mora kad sam ja tvrdoglaviji od tebe. :D
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Vlada objavila Nacrt zakona o vazdušnom saobraćaju
Izvor: Aviokarta.net

Nacrtu zakona o vazdušnom saobraćaju koji jе usvojio Odbor za privrеdu i finansijе Vladе Srbijе donosi nekoliko značajnih novina u odnosu na trenutno važeći zakon, koji važi od 2010. godine.

Prema Nacrtu zakona aerodromski operatori će imati manja prava, a na velikim aerodromima se uvode slotovi. Aerodromskim operaterima se ograničava mogućnost da samostalno formiraju cene aerodromskih usluga kao i da samostalno dodeljuju subvencije i popuste avioprevoznicima.

Predloženim nacrtom aerodromi se dele na aerodrome sa usklađenim redom letenja i na koordinisane aerodrome od čega će zavisiti način na koji aerodromi mogu upravljati slotovima.

Aerodromi sa usklađenim redom letenja su, prema nacrtu, aerodromi na kojima postoji mogućnost zagušenja saobraćaja u određenim vremenskim periodima, dok su koordinisani aerodrom oni na kome je za sletanje i poletanja neophodno da avioprevoznilac ima slot dodeljen od strane koordinatora.

Na prvom aerodromu potrebno je da se imenuje usklađivač reda letenja dok će na drugom aerodromu slotove dodeljivati koordinator. Nacrtom nije objašnjeno ko imenuje usklađivača reda letenja niti ko obavlja funckiju koordinatora aerodromskih slotova.

Nacrt zakona takođe ukida čarter letove na način na koji su oni do sada bili definisani. Prema nacrtu letovi mogu biti redovni ili vanredni. Definicija redovnih letova obuhvata sve letove koji su redovni i učestali i koji su prepoznatljivi "kao sistematična serija letova". U takvu definiciju spadaju i letnji čarteri, koji imaju veoma jasno izraženu seriju letova i jasno utvrđen i redovan (sezonski) red letenja.

Javna rasprava o Nacrtu zakona o vazdušnom saobraćaju održaćе se od 13. avgusta do 27. avgusta 2014. godinе.

Javna rasprava ćе započеti u Kraljеvu 13. avgusta a nastavićе sе skupovima u Nišu i Boru 14. i 15. avgusta. Nastavak javnе rapravе zakazan jе za Sombor 21. avgusta i Novi Sad 22. avgusta. Završеtak javnе raspravе održaćе sе u Bеogradu 27. avgusta.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Zapravo, Pedja i Bora su se malo preracunali. Pre devetki, u Nigeriji je leteo nas 727 u kompaniji ADC Nigeria. Kasnije je avion povucen a posade ostale.

Aviogenexov 727 zavrsio je u kompaniji Chan Changi. Cak se nisu potrudili da mu skinu Genexove boje vec je samo zamenjen logo na repu.

Od 1998 u Nigeriji se nalaze 2 devetke u Bellview Airlines, a zatim dolazi i jedan 737.

Kasnije 737 rade za ACN Aerocontractors iz Lagosa, u tom trenutku najjacu kompaniju u Nigeriji, i za Bellview iz Abuje i Lagosa.

Jat 737 preregistrovan u Makedoniji, radio je u Enugi za Sosoliso Airlines. Tamo su vec ranije radile devetke od kojih je jedna ostavljena da trune u travi pored piste.

U jednom momentu, Jat je imao avione i posade u 50% nigerijskih aviokompanija, sto je moguce ako je neko dobrano zaplovio njihovim Direktoratom.

Niti jedna strana kompanija u tom momentu nije imala upliv ni u jednu lokalnu kompaniju.

Mnogo kasnije, Virgin krece sa Airbusevima iz Bugarske a potom dovozi A 340 u Port Harkourt za letove Nigerija - London.

U vreme sankcija, kada su mnogi mislili da je Jat teret posrnule srpske ekonomije, vise od pola flote je u najmu u Makedoniji i Africi, i donosi brdo novca svaki mesec. Gde su na kraju pare zavrslle, pitanje je za politicare koji su devastirali Jat.

I onda slusam ove sto su culi, pitali kumove, i obavestili se iz pouzdanih izvora u kaficu kako mi sole pamet.

Svima kojima smeta sto sam u pravu, unapred se izvinjavam :mrgreen:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Aviogenex je dosta aviona ostavio u Africi. Koliko sam pratio, sada imaju samo jedan.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
robbief
Reactions:
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Vazduhoplovi

Post od robbief »

@zuzazu Šta se desilo sa tom devetkom što je ostala u Nigeriji? Tj. Zbog čega je ostavljena?
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Iznervirali šofera, on seo na bicikl i zapalio u Zemun. :mrgreen:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Imam njenu fotku i cini mi se da nije nasa registracija na njoj. Verovatno je prodata dok je avion tamo bio u lizingu. Nisam 100% siguran jer je uveliko trulila u travi kada sam ja stigao.

Nigerijci su imali lose odrzavanje i kada god nesto rikne na avionu, oni ga samo gurnu u bush.

Tek kada su dosli nasi mehosi, stvar je pocela da biva normalna. Kada su ptice ostetile motor 737, za samo 7 dana dovezene su nove lopatice u Afriku, montirane, odradjena boroskopija, obavljen test let i avion pusten u saobracaj.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

BAJKER napisao:
ljubitelj napisao:Mozda zelis jasnije.Izmisljotina je to sto si napisao za Nigeriju i JAT. Mozes da pitas bilo koga ko je ikada boravio tamo koje kompanije decenijama lete a strane su. Je jesam i znam jako dobro.
ljubitelj napisao:
zuzazu napisao: Jat je prvi od stranih kompanija dosao na ogromno trziste Nigerije.
Apsolutno netacno za Nigeriju. Na osnovu ovoga znam sada koliko su tvoji postovi sujektivni.
Ne znam kako moze da se ceni neko po nekim izjavama ako prvo iste ne proveris ako smatras da covek laze, a znam da ne laze jer se secam jos dok ovog foruma nije ni postojao kao ni interneta u ovom obliku da je covek isao tamo, a nije tesko ni proveriti gde su sve piloti Jata leteli, pa evo da razbijemo predrasudu.
Evo procitao sam pazljivo oba teksta, citirani i link u Novostima i nema niti jedne jedine recenice koja potvrdjuje da je JAT leteo u Nigeriju.

Ne smatram da laze, to znam jer sam ziveo u Lagosu a igrom slucaja sam znao svakog iz Jugoslavije koji je cak dolazio preivremeno na par dana jer je morao da se prijavi gde treba.
Ne secam se foruma ni interneta jer ni jedno ni drugo nije postojalo u vreme kada je PRVA strana avio kompanija obavljala letove iz Lagosa.

A to je bilo jos pre nego sto je aerodrom nazvan Murtala Muhhamed, i mnogo pre pominjanja 1999.godine.
Nigerija je nezavisna od 1966. godine, i pre te 1999. godine leteo sam iz Lagosa kako kad sa AlItalijom, Svis, KlM, Sabenom, Lufthansom, Birtish, zamalo i sa Nigeria Airwaysom.

JAT je od aviona imao B727, B737, DC9, I MD10/11. Od svega toga jedino Daglas je mogao da obavai interkontinentalni let tolikog dometa. A MD nije nikad leteo ni u jednu africku zemlju pod JATovom zastavom na repu.

Dakle, tvrdnja da je JAT prva strana avio kompanija koja je sletela u Nigeriju je besmislica i to znam iz prve ruke pa ne moram da proveravam.

Uzgred, Nigerija ima podsota vise od 80miliona stanovnika, i to jos pre mnogo decenija tako da neko ko je ikada tamo boravio ne moze toliko da omane ni u ponoc da ga pitaju, ako iole poznaje zemlju domacina.

Sto se mene tice,
zuzazu napisao: Jat je prvi od stranih kompanija dosao na ogromno trziste Nigerije.
nemam nikakve dileme. Da je pomenuta neka druga zemlja, mozda ne bih ni reagovao jer ne znam ali za Nigeriju znam da je apsolutno netacno.

Jeste bilo prica da bi JAT mogao da poleti za Lagos gde je Energoprojekt imao svoju firmu NECCO koja je imala veliki promet ljudstva, ali je zapelo na prostim stvarima. JAT nije imao avion na raspolaganju koji bi mogao da pokrije tu destinaciju, A u nastavku let za Juznu Afriku gde je takodje bilo jako prisustvo ljudi sa YU prostora.

JATov avion nije poleteo iz Beograda i sleteo u Lagos, osim u mastanjima.

Ne interesuje me JAT koji je istorija, ali me veoma zainteresuje kada naletim na "informaciju" koja se forsira, meni je dovoljno da promenim dioptriju pogleda i na ostale "informacije" istog autora za koje ne znam ili ne mogu da proverim.
Zao mi je, moje pravo je da vise verijem svom iskustvu.

PS. Mozda je on fizicki i bio tamo, mozda su piloti JATa privatno boravili, JAT kao avio kompanije nije ni u snovima prva strana avio kompanija koja je dosla na trziste Nigeriju kao sto je navedeno, i citirano.
Poslednja izmena od ljubitelj u 12 Avg 2014, 23:07, izmenjeno 1 put ukupno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

zuzazu napisao:Tamo sam (u Nigeriji), inace, radio deset godina. U svim aviokompanijama, izuzev mozda jedne. Hoces fotke?
..
Hocu, jednu fotku JATovog aviona na Murtala Muhhamed aerodromu. Da se vidi logo JAT jasno i zgrada aerodroma. Izvoli...

Moze i slika iz vazduha gde se vidi JATov logo na repu recimo iznad Apape, ili Victoria Island ili neki deo grada koji se jasno raspoznaje.

Napisao si da je JAT prva strana kompanija koja je dosla u Nigeriju, da te podsetim.
Odgovori