Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Ljbitelj pogrešno si razumeo.

Nije reč o tome da je JAT prvi leteo za i iz Nigerije nego da je prva kompanija koja je lizovala letelice Nigeriji, tako da su JAT-ove letelice sa JAT-ovim posadama letele po Nigeriji.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Vazduhoplovi

Post od nikaragva »

:kokice:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

Paja napisao:Ljbitelj pogrešno si razumeo.

Nije reč o tome da je JAT prvi leteo za i iz Nigerije nego da je prva kompanija koja je lizovala letelice Nigeriji, tako da su JAT-ove letelice sa JAT-ovim posadama letele po Nigeriji.
Da li pise ovo
zuzazu napisao: Jat je prvi od stranih kompanija dosao na ogromno trziste Nigerije.
I ti razumes iz te recenice da je rec o lizovanju letelice itd sto si zakljucio ?

Svaka ti cast na umesnosti, ja nazalost ne umem da citam drugacije osim na nacin citaj kako pise.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Nemoj da glumiš Kalimera. Cela priča je bila o tome kako su JAT-ove letelice, posade i mehaničari bili u Nigeriji. Da se zaključiti o čemu se radi.

Pa koji bi đavo Zu radio tamo 9 godina da je leteo Beograd Nigerija? Bio je tamo zato što je leteo tamo.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@ljubitelj, nigde ne pise da je Jat drzao liniju za Nigeriju. To je barem lako proverljivo i jasno ko dan. A avioni jesu dolazili iz BEG sa tehnickim sletanjem u Alziru i ulaskom u zemlju u Kanou sa preletom do Lagosa. I tako duze od deset godina.

Lepo sam napisao da je Jat prva strana aviokompanija koja je dosla na trziste Nigerije i zna se sta se pod time podrazumeva. Dolazili su avioni sa posadama, posade bez aviona, mehanicari, sve varijante mogucih oblika davanja usluge.

Imas novinske clanke, imas izjave pilota, imas google pa googlaj ako ti nije dovoljno. Imas detaljan opis koji tip aviona u kojoj kompaniji i gradu.


Toliko si tvrdoglav, da ti postavim slike aviona sa YU-tablicama ispod repova kompanija koje sam pobrojao, ni to ne bi prihvatio.

Nemam nameru da se dalje gnjavim sa tobom.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

robbief napisao:@zuzazu Šta se desilo sa tom devetkom što je ostala u Nigeriji? Tj. Zbog čega je ostavljena?

Nesto sam kopao, pa nadjoh da je YU-AJH, koja je 1998 radila za Bellview na kraju prodata Sosolisu.

Slika

Avion je preregistrovan na 5N-BFD, a 2005 je moj prijatelj Adebajo (inace odlican pilot) napravio katastrofalnu gresku i pri velikom pljusku u Port Harkurtu nastavio sa prilazom ispod minimuma. Na proceduru neuspelog prilaza se odlucio vrlo kasno i udario ispred piste pobivsi pun avion dece koja su dolazila negde iz Abuje.

AJH se sprema za Nigeriju u JATovom hangaru

Slika

Slika

Mozda iskopam i ovog sto je ostao u bushu pored piste...
Korisnikov avatar
robbief
Reactions:
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Vazduhoplovi

Post od robbief »

Slika

Da nije ovaj?

Izgleda da ipak nije, ovo je navodno 5N-BFS koji je uhvacen kako ceka zamenu motora, ali posto se to nije desilo, samo su ga odgurali u njivu:

Slika

"5N-BFS (cn 48140/1027) Awaiting right engine change."
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Vazduhoplovi

Post od nikaragva »

zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Tragajuci, nailazim da su i AKK i AKI (B727 bili u Enugi, Nigerija)

Genexove boje su ostale Changiju

Slika

727 je radio za ADC

Slika

737 su se izredjali u Aerocontractoru

NF

Slika

NV

Slika


NJ
Slika

a radili su i za Belview

ND

Slika

Rekoh, mnogi su mislili da je JAT bio na grbaci naroda, ali se i u sankcijama radilo punom parom.

Probacu da pronadjem sliku te devetke :)
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Kako i zbog čega propada nekada nadaleko poznata avio kompanija "Aviogenex"?
http://www.magazin-tabloid.com/casopis/ ... =317&cl=19

Da se Arapi ne uvrede

Avio kompanija "Aviogenex", koja je bila simbol nekadašnje jugoslovenske privredne i političke moći, propada uz prećutnu saglasnost vladajućeg režima. Posle obraćanja najvišim državnim organima, radnicima "Aviogenex"-a postalo je jasno da je kompanija iz Emirata, "Etihad", dobila potpuni monopol u poslovanju. Prema skandaloznom ugovoru sa Vučićevom vladom, zahtevali su "čisti nebo". I dobili su ga. Radnicima "Aviogenex"-a ostalo je da uz pomoć Tabloida upoznaju najširu javnost o tome kako su opljačkani, prevareni i ostavljeni da propadaju zajedno sa svojom kompanijom. Redakcija prenosi njihovo obraćanje u celini.
...

Kompanija Aviogenex je bila za respekt za sve zemlje u okruženju. Možda bi Aviogenex sam i isplivao iz dubioze, ali država sve povlađuje arapskom Etihadu, koji je rekao da ne želi nikog da vidi na ovom nebu. Na mnogobrojne apele od strane Aviogenex-a, država ne odgovara, a u Genex kuli, koja je avetinjski prazna, samo je Aviogenex na 25 spratu, ostali spratovi prazni. Genex nema nijednog radnika, kao ni Internacional CG.

Ni u jednom mediju se nije moglo ni videti ni čuti da Genex faktički ne postoji. O tome niko nije pisao i prosto je neverovatno da nikoga ne zanima sudbina ovog giganta, koga je država i prethodne vlasti olako prepustila Miškovićevoj Delti.

Aviogenex je trenutno ni na nebu ni na zemlji, a država koja je donela odluku o preuzimanju Aviogenex-a od 100%, samo ćuti, a ljudima su ruke vezane i bez plate više od godinu dana. A kao šlag na sve ovo, država i dalje izmišlja razloge da ne isplati 200 evra po godini staža za sve bivše i sadašnje radnike, (od prodaje imovine na kopaoniku i hotela Intercontinental), iako postoji odluka ustavnog suda u korist radnika. Gde je nestalo 170.000.000 evra od prodaje i gde je 20.000.000 evra, koji su odvojeni za radnike? I zašto ova kupoprodaja nije ušla u one sporne privatizacije, čije rešavanje je tražila i EU?

Obraćajući se državnim organima ovim povodom, predsednik sindikata vazduhoplovnog osoblja, Radoslav Despotović, napisao je između ostalog da bi uz dobru organizaciju posla, kompanija Aviogenex mogla pozitivno da posluje i tako opravda svoje postojanje.

Opisujući dramu u kojoj se Aviogenex nalazi, Despotović je nadležnima skrenuo pažnju i na neisplaćenih 14 plata, jer je pitanje egzistencije zaposlenih i njihovih porodica dostiglo kritične razmere. U svom obraćanju najvišim adresama u državi, u ime Sindikata vazduhoplovnog osoblja, Despotović dalje kaže: "...Trenutno smo ostali bez materijalnih sredstava da radimo, sa dugom od 14 plata i nemogućstvu produžavanja Sertifikata za obavljanje javnog avio prevoza (AOC). Obzirom da smo u restruktuiranju, po kome se država obavezala za pomaganje i subvencionisanje do završetka restruktuiranja, molimo Vas da izvršite obaveze. Vlada Republike Srbije u junu 2013. godine donela je Zaključak 05 br. 023-5276/2013-3 kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde država preuzima 100% vlasništva u Aviogenex-a. Do današnjeg dana zaključci vlade nisu sprovedeni, te je Aviogenex ostao bez definisane vlasničke strukture i bez organa upravljanja, jer je upravni odbor i direktor kompanije Inernacional CG, čiji smo vlasništvo 100%, podneli ostavke i više se ne sastaju, čime je onemogućeno dalje obavljanje delatnosti Aviogenex-a i dovodi u pitanje opstanak kompanije i zaposlenih koji u njoj rade.

Aviogenex doo - Beograd je avio kompanija koja postoji 46 godina u vazdušnom saobraćaju i bavi se čarter saobraćajem i iznajmljivanjem aviona u inostranstvo na duži vremenski period (Wet lease). Aviogenex na dan 1. jula 2014. godine, ima 39 stalno zaposlenih od kojih su: tri pilota, četiri STW -instruktorke, sedam mehaničara, dva inženjera u tehničkom sektoru, tri saobraćajna inženjera u operativnom centru, sedam zaposlenih u tehničkom sektoru za nabavku delova (i zaposleni u magacinu delova na Aerodromu Beograd) i 13 ostalog osoblja koji su zaposleni u putničkom servisu, trening centru, komercijali, finansijama i administraciji.

Avion je osiguran na 2. 500.000 američkih dolara. Sve ovo je vrlo važno kada se određuje tržišna vrednost aviona i prema mišljenju kolega koji se razumeju u procenu aviona i delova, najmanja tržišna vrednost je na nivou knjigovodstvene vrednosti. Stvarna vrednost aviona je daleko veća sa obzirom da ima mali nalet 28.000 sati, a avion može da leti i preko 100.000 sati!

Poslednja procena tržišne vrednosti Aviogenex-a koju je radila kompanija ICG za prodaju udela (celokupnog kapitala) u zavisnom društvu Aviogenex doo iznosila je 1,6 miliona evra.

Napominjemo da Aviogenex doo ima tehničku bazu na Aerodromu Beograd od oko 1.700 metara kvadratnih, u kome je smešten magacin delova, radionice za mehaničare i kancelarije. U ovom momentu je najvažnije da se hitno pristupi rešavanju statusa Aviogenex-a jer se od 1. januara 2015. godine uvodi uslov finansijske sposobnosti za dobijanje operativne dozvole za obavljanje javnog avio prevoza.

U suprotnom, Aviogenex u vlasništvu kompanije Internacional CG neće moći da dobije ovakvu dozvolu. Predlozi rešenja za Aviogenex mogu biti sledeći: da se odmah potpiše Ugovor o preuzimanju (u skladu sa odukama Vlade) i Aviogenex pređe u državnu svojinu. Na taj način bi se stvorio uslov da se avion ili celokupna avio kompanija zadrži u svojini Republike Srbije kao samostalna čarter kompanija ili pripoji Air Srbiji kao deo kompanije. Da se omogući Wet lease aviona od oko 1.200-1.500 sati po ceni od 1.200 američkih dolara po satu, što na godišnjem nivou iznosi od 1.440.000 do 1.800.000 dolara. Za godinu dana wet leasinga aviona, dobije se prihod veći od knjigovodstvene vrednosti! Da se omoguci Dry lease aviona za oko 75.000 američkih dolara mesečno, što za petnaest meseci iznosi 1.125.000 dolara. Da se proda avio kompanija stranom investitoru ili da se proda samo avion...".

Sve ovo bi, dakle, moglo da spasi "Aivogenex", ali, to nije namera ovih vlasti. Vučićeva "ekonomska strategija" forsira propadanje, pljačku, otimačinu, prevaru...Podizanje sopstvenih mogućnosti, zaštita domaćih firmi i domaćeg tržišta, kod njega uopšte ne postoji ni kao ideja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20537
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Radulović je napomenuo da objavljeni ugovor nije onaj ugovor iz avgusta 2013.g odine koji je ostavio u sefu u kabinetu ministra privrede 27. januarae kada je podneo ostavku.

"Radi se o novom ugovoru koji je potpisan 31. jula 2014. godine, koji je potpisao ministar Dušan Vujović", dodao je lider Pokreta "Dosta je bilo".

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/48810 ... -za-Srbiju
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ima interviju dat Al Jazeera-i. Lepo je okrpio AV.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

Paja napisao:Nemoj da glumiš Kalimera. Cela priča je bila o tome kako su JAT-ove letelice, posade i mehaničari bili u Nigeriji. Da se zaključiti o čemu se radi.

Pa koji bi đavo Zu radio tamo 9 godina da je leteo Beograd Nigerija? Bio je tamo zato što je leteo tamo.
Nije nigde bilo pomena o tome, niti na bilo koji nacin bi se dalo zakljuciti da se misli nesto drugo a ne ono sto pise. Zato sam i vise puta citirao o cemu je prica, a zna se sta znaci dolazak jedne firme na neko trziste i sta to podrazumeva. Izmedju ostalog upotrebu svog imena i brenda.
A i to da je JAT prva firma koja je otkrila lizing u Nigeriji, opet nije tacno. Mnogo pre 1999. godine su poslovale strane letilice,posade, mehanicari u Nigeriji.
JAT ni u jednom obliku poslovanja nije ni pod razno prva strana kompanija koja je imala ponudu usluga na trzistu Nigerije.

Taj obicaj da se duva balon, prave ribolovacke price je manir sa ovih prostora. Za ovo konkretno znam da ne odgovara istini osim ako se opet na neki nacin misli da istorija pocinje od 1999. godine i JATa.

Nigerija je zemlja klasicnog liberalnog kapitalizma, i sve je tamo bilo pre i ranije nego sto je ista postojalo na prostorima ex YU pa tako je tamo lizing bio opste poznata stvar kada u SFRJ nije ni postojao taj pojam kao usluga.

Pricati o tome da je JAT (ili bilo koja firma sa ovih prostora u bilo cemu) prva strana kompanija u necemu tamo (kapitalizmu) je u domenu mastanja.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

:glavomuzid:

Biznis plan ugovora s "Etihadom" ostao tajna

Slobodan Georgijev, novinar BIRN-a koji je objavio detalje ugovora sa “Etihadom”, za “Blic” kaže da su svi objavljeni podaci tačni, a da je Vučić i ovoga puta izbegao da pokaže najvažniji dokument, Biznis-plan u kome se tačno vidi koliko novca Srbija treba da da.

- Od pet ugovora objavio je samo tri. Opet nemamo sve informacije. Vučić nije pokazao nijedan dokument koji bi potvrdio sve što je pričao i cifre koje je pominjao. I dalje ne znamo kolika je ukupna državna pomoć koju će Srbija dati. Mi smo napisali da Srbija samo u 2013. godini treba da plati 90 miliona dolara na ime različitih obaveza, i to je najmanja moguća suma do koje smo došli običnom računicom. To jasno piše u Biznis-planu koji je za javnost ostao tajna - kaže Georgijev.


Objavljeni ugovor sa datumom iz 2014. godine, kaže on, jeste aneks ugovora koji nije postojao prošle godine kada je prvi potpisan. Neverovatno je da se ugovorom 31. jula regulišu obaveze Srbije za zimski red letenja koji je odavno prošao.


http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4882 ... stao-tajna
Odgovori