Svećice

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Svećice

Post od MAD MAX »

@dragan
Nekada sam na Clio 2 RS 172, menjao svećice, i znam da je po servisnim normama u EU zamena tih svećica išla na 120 000km. Svećice su bile NGK PRF6R premijum platinijum tipa, i prilično skupe, reda 60€ za set.

Na clio 3 RS vidim da idu takođe NGK premijum platinijum (samo druga oznaka PFR7Z-TG, trokraka svećica), pa bi trebalo da je i trajnost slična.

Ako standard svećice na Clio 1,2 16V ili 1,4 16V menjamo na 40 000km, a predviđeno je zamena na 60 000 po istom Servis manual, onda bi na RS trebale da traju duplo, bar 60 000 pa do 80 000km, posebno ako motor ne troši ulje i ako ide na euro premijum BMB. Uglavnom, jednom na 20 000km, napravio bi vizuelni pregled svećica.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Svećice

Post od dragan »

pa, mozda si i u pravu... vozim samo na ep bmb, i ne trosi ulje ( naravno, ode par decilitara na 10.000km, sto mora, ali nemam kanticu u gepeku :) )...
trazicu da ih odvrnu i provere na sledecem servisu pa cemo ih menjati ako bas bude trrebalo... inace su vec jednom zamenjene, na nesto ispod 20.000km, jbg kad imas svoj servis nije ti problem :kezo:
Korisnikov avatar
BRISK
Reactions:
Postovi: 71
Pridružio se: 11 Dec 2012, 14:30
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Svećice

Post od BRISK »

MAD MAX napisao:NGK kupiti u inostranstvu, menja se retko...
NGK je jedan od prvih napravio specijal svećicu za TNG. Jedina presnost ove svećice je na režimu na kome motor nije postigao radnu temperaturu, posebn odgovara starim vozilima koja i pale na TNG.
Evo kako izgledaju elektrode takve svećice
Moram da se uključim u raspravu.

NGK LPG je linija koja je nastala posle BRISK LPG Silver.

Njihova zamisao je dobra, kao i sama svećica, koristili su platinu i iridijum za izradu aktivnih delova , jer ti materijali dobro trpe sve uslove rada. NGK LPG ima interval zamene na gasu maks. 60.000 km. Umesto 100.000 km, koliko bi izdržale na benzinu, ove svećice, kao i sve ostale od plemenitih materijala, ne mogu da izdrže više od 60.000 km jer izolator (keramika) ne može više od toga. Obične iridijumske ili platin svećice zbog keramike ne mogu da pređu više od 45.000 km na gasu. Dakle na NGK LPG svećicama je zapravo unapređena keramika, koja je velika tajna i druge fabrike trenutno ne mogu da naprave taj kvalitet. Vozači koji prekorače navedene intervale zamene, zbog neznanja i neinformisanosti, misleći da je 100.000 km generalno za sve uslove rada, rizikuju da dođe do pucanja keramike i njenog upadanja u komoru za sagorevanje što može imati katastrofalne posledice po agregat. Takođe može doći i do probijanja napona na keramici i samim tim nepaljenja smeše (misfire), što takođe nije dobro za agregat i katalizator.

Što se tiče njihove aplikacije na starija vozila, tu se javlja problem. NGK LPG svećice, zbog korišćenja iridijuma i platine, imaju radni napon koji prelazi 20.000 volti, pa samim tim ne mogu da se koriste na sistemima paljenja koji nisu projektovani za ovu vrstu svećica.

Visoka cena takođe može biti jedna od mana, ako uzmemo u obzir interval zamene.

BRISK LPG Silver linija izrađena je od srebra. Konstrukcija centralne elektrode je potpuno drugačija nego kod standardnih svećica. Manji je prečnik i izolator je drugačiji pa samim tim radni napon je daleko manji i stabilniji nego kod drugih svećica (srebro je najbolji provodnik, a radni napon svećica izrađenih od ovog materijala je 14.000 volti). Zbog dobre sposobnosti za odvođenje viška toplote ove svećice su jako populane u auto i moto sportu. Interval zamene je 30.000 km na gasu i 45.000 km na benzinu, a cena je oko četiri puta manja od cene NGK LPG.

Što se tiče svećica od bakra, itrijuma i nikla, one su dobre za korišćenje na benzin. Bakar je kao provodnik odmah iza srebra. Korišćenje ovih materijala na motorima koje pokreće gas nije dobro jer bakar ne može da izdrži povećanu temperaturu u komori za sagorevanje, a i nema sposobnost da dugo radi na većem naponu nego što treba (gas zahteva veći napon za paljenje smeše). Interval zamene ovih svećica je od 20.000 do 60.000 km (OEM ima 60.000 km), ali na gasu ne sme da pređe 7.000 km. Iako ljudi voze više od toga problemi ipak postoje. U početku je to povećana potrošnja goriva zbog propadanja centralne elektrode i loše varnice. Kasnije dolazi do trzanja auta, što je prvi znak da je sistem za paljenje preopterećen (sve je viši napon potreban da bi se proizvela varnica). Kasnije dolazi do daleko bržeg crkavanja nekog dela sistema za paljenje nego što je trebalo.

Neko je pomenuo i stezanje svećice. Svećica uvek treba da se montira na hladan motor. U zavisnosti od proizvođača i tipa svećica sila kojom se stežu može biti drugačija. Najbolje je koristiti moment ključ, ali kada ga nemamo pri ruci, nikada ne treba uzimati preveliku gedoru i sa velikom polugom stezati, jer nema potrebe. Dovoljno je stegnuti svećice, od trenutka kada se spoje sa glavom motora, do pola kruga. Pretegnuta svećica ne mora odmah da pukne, već problem može nastati prilikom skidanja iste.

Nadam se da sam pojasnio neke stvari :)
http://www.brisk.rs - BRISK svećice
http://www.autogasservis.rs - ugradnja i servis auto gasa
Korisnikov avatar
bane valjevo
Reactions:
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Svećice

Post od bane valjevo »

Pitanje za gospodu sa benzinskim Puntićima. Na koliko se menjaju svećice kod vaših automobila?
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Svećice

Post od Saša »

Po servisnoj knjižici na 30.000 km, ali obično izdrže bez problema dodatnih 15-tak hiljada i više. Ja sam trenutno na 36.200 i još uvek su originalne. Ide isto, troši isto... Zameniću ih na sledećem servisu.

Tapatalk
Korisnikov avatar
bane valjevo
Reactions:
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Svećice

Post od bane valjevo »

Hvala na odgovoru. :doubleup:

Pitam iz razloga što su drugaru menjali na redovnom servisu baš na 30k, pa se on začudio što tako rano. U pitanju je Fiat 500.
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Svećice

Post od Saša »

Ja sam isto očekivao da će ih na prošlom servisu zameniti i naplatiti, ali nisu. Možda kod ovih jeftinih autića sve moraš da im naglasiš da hoćeš. :)
Bilo kako bilo, pošto se potrošnja nije povećala, motor radi najnormalnije, nije promenio zvuk, vuče jednako - rešio sam da to ostavim za sledeći servis. U mom slučaju ima još jedna stvar koju servisna knjižica izgleda nije predvidela: vožnja na gas. U tom slučaju se servisni interval produžava jer sve traje duže, počevši od ulja, pa preko svećica i još koječega. Tako da ne sumnjam uopšte da bi originalne svećice kod mene izdržale i mnogo duže. :)

Tapatalk
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20643
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Svećice

Post od Heinz »

Ja san mislio da ce NGK V-line izdrzati 60k km, ali morao sam da ih promenim na 50k km. Nije bilo problema u radu, jednostavno su bile istrosene.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Svećice

Post od Uroš S. »

Kad ja da menjam? Kod mene su takodje te iridijumske fabricki, one sve traju 60kkm?
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Svećice

Post od methane.master »

Ako ti ne prave probleme, a ne prave, menjaj onda kad je predviđeno za menjanje. ;)

Sent using Tapatalk
Širim haos!
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Svećice

Post od ljubitelj »

BRISK napisao: Što se tiče njihove aplikacije na starija vozila, tu se javlja problem. NGK LPG svećice, zbog korišćenja iridijuma i platine, imaju radni napon koji prelazi 20.000 volti, pa samim tim ne mogu da se koriste na sistemima paljenja koji nisu projektovani za ovu vrstu svećica.

Interval zamene ovih svećica je od 20.000 do 60.000 km (OEM ima 60.000 km), ali na gasu ne sme da pređe 7.000 km. Iako ljudi voze više od toga problemi ipak postoje. U početku je to povećana potrošnja goriva zbog propadanja centralne elektrode i loše varnice. Kasnije dolazi do trzanja auta, što je prvi znak da je sistem za paljenje preopterećen (sve je viši napon potreban da bi se proizvela varnica). Kasnije dolazi do daleko bržeg crkavanja nekog dela sistema za paljenje nego što je trebalo.
Starija vozila, konstruisana u zadnjih 30 godina imaju projektovani radni visoki napon od 40.000+V, svi vodeci svetski sistemi paljenja.

Vezano za bakarne svecice, dokazano je kroz praksu miliona vozila da ne postoje problemi takvi da ne sme da se predje 7.000km sa bakarnom svecicom.
Ne postoji niti jedan pomenuti hipoteticki problem.
Propadanje centralne elektrode bakarnih svecica pri koriscenju na LPG se moze primetiti nakon 30.000+km kao pravilo.

Sistem za paljenje je predvidjen da trpi opterecenje razmaka elektroda minimum 20mm, svi elektronski sistemi tako da u realnom svetu primene svecica na motoru takav zazor se prakticno i ne dogodi i pri zaboravnosti da se ikada zameni svecica.

Najveca mana i najveci problem svih svecica je stvaranjaetaloga sagorevanje goriva.
Na LPG taloga nema ukoliko je ispravan sistem za paljenje, pre svega VN kablovi tamo gde postoje.
Eventualno pitanje povisene temperature gorive smese se prosto resava odabirom za toplotni stepen drugacije svecice, na motorima gde je to potrebno a to pise u fabrickom upuststvu za odrzavanje.
Ono sto je mnogo bitnije je da se koriste za LPG svecice sa samo jednom bocnom elektrodom, ma od kog materijala da je svecica.

Ispravan sistem za paljenje treba na svecici da ostvari minimum 30.000V u najgorim mogucim uslovima oslabljenog akumulatora pri pokretanju motora u uslovima niskih spoljnih temperatura reda -30C.
Od kraja 70tih, pocetka 80tih godina sistemi elektronskog paljenja su tako pravljeni da to ostvaruju pouzdano i dugotrajno bez ikakvog odrzavanja tokom eksploatacije, i pogodni su za sve postojece kao i bivse podvrste svecica.

Starija vozila sa platinskom dugmadi mogu ponekada u nekim uslovima imati problem sa nemogucnoscu stvaranja dovoljno visokog napona, pogotovu sistemu bez rednog predotpora u napajanju bobine.

Ove odavno poznate cinjenice koje su deklarisali proizvodjaci vozila se nisu promenile uvodjenjem marketinski novin naziva i nacina izrade svecica.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Svećice

Post od cozmo »

NGK koje uvozi MASS su falsevi. Svi odreda.
Prave se u S. Pazovi. Proveren info.

Izbegavajte.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13450
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Svećice

Post od McGruja »

Ne mozes to tek tako napisati
Nije ovo tabloid :)

Ili neki dokaz, ili nesto odakle info, samo cinjenice
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Svećice

Post od mr.Big »

+1
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Svećice

Post od cozmo »

Ovo su sublimirana iskustva korisnika sa jednog drugog foruma, a takodje su uspeli i da skinu laser kojim se upisuju brojevi pa i na to treba paziti.

Ono sto ne znam da li MASS to zna ili ne zna ili svesno igraju na fals. Gde ste videli NGK za 300 dinara a svugde su toliko V-Line? U vecini Toyotinih prodavnica su se pojavili falsevi iz Pazove, crkavanje je vrlo brzo (1000-2000km).

Svi vlasnici Corolle (i novijih modela od 1998 naovamo) su prijavili masovnu pojavu falsifikata iz MASS-a i saznali su da se nabavljaju (proizvode) u Staroj Pazovi, veoma vest falsifikat.

Ko god je u zadnjih godinu dana menjao NGK ima problem crkavanja svecica u startu, dok sa DENSOM nema problema (ili sa Boschom) i to na raznim motorima.

Ja sam imao slucaj prosle godine plus fals kablove NGK.

Ne bih se oslonio na njih vise. Samo DENSO (za japance).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Odgovori