Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
1500 al i tu menjač drži samo ako je baš ravnica i na vrh gasa.
Al recimo 1.9 tdi ispod 1,800 obrtaja nikad nisam vozio, znači ako se vozi 80 to je u četvrtoj.
Al recimo 1.9 tdi ispod 1,800 obrtaja nikad nisam vozio, znači ako se vozi 80 to je u četvrtoj.
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Ne znači da ne može. 1.9TDI sa ekonomajzerom na BC te savetuje da voziš na 1100-1200rpm ako ne ubrzavaš. 2.0TDI takođe, sa tom razlikom da je 150ks verzija veoma elastična ispod 2000rpm, za razliku od 1.9. Baš su se popravili znatno sa CR motorima.
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Ako malo osluskujete motor videcete da ta voznja na veoma niskim obrtajima vise steti nego koristi. Naravno da postoje motori koji glatko rade i na 1200 o/min ali 1.9 TDI svakako to nije...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
+1
Odziv motora na stiskanje gasa sve govori
Odziv motora na stiskanje gasa sve govori
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24749
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Pogledajte koliko ga spusta ovaj automatik u gradu, na ~57 sekundi. Inace bas ovako nesto ce mi biti tema diplomskog pa cu postovati ovde rezultate.
http://www.youtube.com/watch?v=kUbHGOgK4pY
http://www.youtube.com/watch?v=kUbHGOgK4pY

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
To je OK da bude kod motora koji to trpe. 1.9 TDI sa DSGom je neprijatan za voznju sa malim gasom, bas iz razloga sto na 60-70 vec gura auto u petu. Trese sav i nije mu dobro, ali vazno je da je potrosnja mala...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Poslednja izmena od Markoni u 07 Sep 2013, 14:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Meni je ispod 1500 obrtaja samo pod moranje.
Više volim kada se vrti, ma koliko to čudno zvučalo za dizela
Više volim kada se vrti, ma koliko to čudno zvučalo za dizela

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Ja konstantno pricam o turbo dizelima. CR turbo dizelima.Uroš S. napisao:Pa meni je pik na 1500rpm, tebi na 3500NexT napisao:Ne mogu da se ubedjujem. Sto se mene tice, vozite na 500 obrtaja ako cete tako da ustedite gorivo, a ja cu da ranije unistim svoj motor na piku obrtnog i da potrosim vise goriva.Na 1200 nek je na 60%, šta može da mu fali. Ftj, na koliko je tvoj Golf u VI. pri 60? Nije na više od 1200 obrtaja?
Nuk, ja izađem na J.Gagarina i vozim nekoliko minuta u petoj do Gazele bez da pipnem kočnicu, slično u O. Brigada i ostalim N.Beogradskim bulevarima...
Onaj tamo prica o atmo dizelu iz '72, ti pricas o turbo benzincu

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
"Osećam da mu ne prija" i sl..... Baš me zanima kako se to oseća?? Da li ga boli, ili peče??
Razmišljate li koliko mu ne prija kad se vrti na 2-3 puta više obrtaja nego što mora?? Treba naći realne repere, po naosob za svaki motor.
Prija li vama da trčite ili hodate??
Motor ima životni vek, koji se može i definisati i brojem obrtaja za životni vek? Kako veliki motori pređu mnogo više od malih u principu? Jesu li kvalitetniji? Nisu! Nego za životna veka se manje muče, manje se puta okrenu, voze se na manjim obrtajima, jer nema potrebe za silovanje!
Kako je čoveku dobro nekada da se bavi sportom, tako i motor ponekad voli da produva, da očisti komore, ventile , izduv, DPF, katalizator i sl... Ali ponekad.
Svi koji imate asistenciju za vožnju od strane vozila, treba da poštujete ili bar da naučite da vozite po njoj. To je proizvođač i timovi stručnjaka razvijali godinama, a sad neko može da tvrdi kako je pametniji???Tako čuvate motor, štedite gorivo, kočnice, ustvari ceo auto. Ako nećete OK.
Nije zlo povremeno pusti mašto na volju. Ali da se zna. Ima onih koji tvrde da im pušenje prija. Tako da ne treba da se čudimo.
Razmišljate li koliko mu ne prija kad se vrti na 2-3 puta više obrtaja nego što mora?? Treba naći realne repere, po naosob za svaki motor.
Prija li vama da trčite ili hodate??
Motor ima životni vek, koji se može i definisati i brojem obrtaja za životni vek? Kako veliki motori pređu mnogo više od malih u principu? Jesu li kvalitetniji? Nisu! Nego za životna veka se manje muče, manje se puta okrenu, voze se na manjim obrtajima, jer nema potrebe za silovanje!
Kako je čoveku dobro nekada da se bavi sportom, tako i motor ponekad voli da produva, da očisti komore, ventile , izduv, DPF, katalizator i sl... Ali ponekad.
Svi koji imate asistenciju za vožnju od strane vozila, treba da poštujete ili bar da naučite da vozite po njoj. To je proizvođač i timovi stručnjaka razvijali godinama, a sad neko može da tvrdi kako je pametniji???Tako čuvate motor, štedite gorivo, kočnice, ustvari ceo auto. Ako nećete OK.
Nije zlo povremeno pusti mašto na volju. Ali da se zna. Ima onih koji tvrde da im pušenje prija. Tako da ne treba da se čudimo.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
To što se čuje motor drugačije ne znači da mu bilo šta škodi. Sve to što se priča su zaostavštine iz daleke prošlosti, kao što je i grejanje motora pred polazak. Danas sam vozikao Alfu i sasvim lepo ona ubrzava od 1100rpm u 5oj. Ko ume da dozira gas izbegava bez problema i taj specifičan zvuk motora, kao da se muči.
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Evo ja sad bas malo probao na 1250 obrtaja, treca i cetvrta. BC mi pokazuje da vise trosi nego na 1500-1750.
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Probavaj ti to još malo. Doduše, ne vidim iz TT šta voziš.
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Nije stvar samo u agregatu... Zbog takve voznje trpi mnogo drugih stvari. Neka svako vozi onako kao misli da treba, ali niko me nece ubediti da je normalno i dobro voziti auto u opsegu do 1500 o/min...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Može biti, ali to znači da "pritiskaš" gas više nego što je optimalno za te obrtaje, a ako auto neće da ide na manjem gasu, tada znči da si preterao sa niskim obrtajima. Ali i ovo što si naveo 1500-1750 je sigurno i suviše mnogo, za min. potrošnju i optimalnu laganu vožnju.nikaragva napisao:Evo ja sad bas malo probao na 1250 obrtaja, treca i cetvrta. BC mi pokazuje da vise trosi nego na 1500-1750.
Svaki motor je za sebe, ali kao u ovom slučaju može biti i uredu a može i do motora neki nedostatak, loši injektori, EGR, turbina ili sl. Posebo ako motor promeni ćud na niskim obrtajima, to je neki već znak.
Uglavnom, probat i vežbatii i to je to, a bord komp je sudija.
Ne bi da neko pomisli da treba ceo život ovako voziti, ali ako ništa treba naučiti i priminjevati kad se može.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente
Ni inžinjeri koji su napravili taj auto? :-D :-D :-DMarkoni napisao:Nije stvar samo u agregatu... Zbog takve voznje trpi mnogo drugih stvari. Neka svako vozi onako kao misli da treba, ali niko me nece ubediti da je normalno i dobro voziti auto u opsegu do 1500 o/min...
Tapatalk Post
Tapatalk 4