Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ftj
Reactions:
Postovi: 14007
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od ftj »

1500 al i tu menjač drži samo ako je baš ravnica i na vrh gasa.

Al recimo 1.9 tdi ispod 1,800 obrtaja nikad nisam vozio, znači ako se vozi 80 to je u četvrtoj.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21883
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nidza »

Ne znači da ne može. 1.9TDI sa ekonomajzerom na BC te savetuje da voziš na 1100-1200rpm ako ne ubrzavaš. 2.0TDI takođe, sa tom razlikom da je 150ks verzija veoma elastična ispod 2000rpm, za razliku od 1.9. Baš su se popravili znatno sa CR motorima.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10009
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Markoni »

Ako malo osluskujete motor videcete da ta voznja na veoma niskim obrtajima vise steti nego koristi. Naravno da postoje motori koji glatko rade i na 1200 o/min ali 1.9 TDI svakako to nije...

Tapatalk Post
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Velja »

+1
Odziv motora na stiskanje gasa sve govori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24749
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od dragvorl »

Pogledajte koliko ga spusta ovaj automatik u gradu, na ~57 sekundi. Inace bas ovako nesto ce mi biti tema diplomskog pa cu postovati ovde rezultate.

http://www.youtube.com/watch?v=kUbHGOgK4pY
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10009
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Markoni »

To je OK da bude kod motora koji to trpe. 1.9 TDI sa DSGom je neprijatan za voznju sa malim gasom, bas iz razloga sto na 60-70 vec gura auto u petu. Trese sav i nije mu dobro, ali vazno je da je potrosnja mala...

Tapatalk Post
Poslednja izmena od Markoni u 07 Sep 2013, 14:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nikaragva »

Meni je ispod 1500 obrtaja samo pod moranje.
Više volim kada se vrti, ma koliko to čudno zvučalo za dizela :)
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od NexT »

Uroš S. napisao:
NexT napisao:Ne mogu da se ubedjujem. Sto se mene tice, vozite na 500 obrtaja ako cete tako da ustedite gorivo, a ja cu da ranije unistim svoj motor na piku obrtnog i da potrosim vise goriva.
Pa meni je pik na 1500rpm, tebi na 3500 :mrgreen: Na 1200 nek je na 60%, šta može da mu fali. Ftj, na koliko je tvoj Golf u VI. pri 60? Nije na više od 1200 obrtaja?
Nuk, ja izađem na J.Gagarina i vozim nekoliko minuta u petoj do Gazele bez da pipnem kočnicu, slično u O. Brigada i ostalim N.Beogradskim bulevarima...
Ja konstantno pricam o turbo dizelima. CR turbo dizelima.

Onaj tamo prica o atmo dizelu iz '72, ti pricas o turbo benzincu :uf:
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od MAD MAX »

"Osećam da mu ne prija" i sl..... Baš me zanima kako se to oseća?? Da li ga boli, ili peče??
Razmišljate li koliko mu ne prija kad se vrti na 2-3 puta više obrtaja nego što mora?? Treba naći realne repere, po naosob za svaki motor.
Prija li vama da trčite ili hodate??
Motor ima životni vek, koji se može i definisati i brojem obrtaja za životni vek? Kako veliki motori pređu mnogo više od malih u principu? Jesu li kvalitetniji? Nisu! Nego za životna veka se manje muče, manje se puta okrenu, voze se na manjim obrtajima, jer nema potrebe za silovanje!
Kako je čoveku dobro nekada da se bavi sportom, tako i motor ponekad voli da produva, da očisti komore, ventile , izduv, DPF, katalizator i sl... Ali ponekad.
Svi koji imate asistenciju za vožnju od strane vozila, treba da poštujete ili bar da naučite da vozite po njoj. To je proizvođač i timovi stručnjaka razvijali godinama, a sad neko može da tvrdi kako je pametniji???Tako čuvate motor, štedite gorivo, kočnice, ustvari ceo auto. Ako nećete OK.
Nije zlo povremeno pusti mašto na volju. Ali da se zna. Ima onih koji tvrde da im pušenje prija. Tako da ne treba da se čudimo.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21883
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nidza »

To što se čuje motor drugačije ne znači da mu bilo šta škodi. Sve to što se priča su zaostavštine iz daleke prošlosti, kao što je i grejanje motora pred polazak. Danas sam vozikao Alfu i sasvim lepo ona ubrzava od 1100rpm u 5oj. Ko ume da dozira gas izbegava bez problema i taj specifičan zvuk motora, kao da se muči.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nikaragva »

Evo ja sad bas malo probao na 1250 obrtaja, treca i cetvrta. BC mi pokazuje da vise trosi nego na 1500-1750.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21883
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nidza »

Probavaj ti to još malo. Doduše, ne vidim iz TT šta voziš.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10009
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Markoni »

Nije stvar samo u agregatu... Zbog takve voznje trpi mnogo drugih stvari. Neka svako vozi onako kao misli da treba, ali niko me nece ubediti da je normalno i dobro voziti auto u opsegu do 1500 o/min...

Tapatalk Post
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od MAD MAX »

nikaragva napisao:Evo ja sad bas malo probao na 1250 obrtaja, treca i cetvrta. BC mi pokazuje da vise trosi nego na 1500-1750.
Može biti, ali to znači da "pritiskaš" gas više nego što je optimalno za te obrtaje, a ako auto neće da ide na manjem gasu, tada znči da si preterao sa niskim obrtajima. Ali i ovo što si naveo 1500-1750 je sigurno i suviše mnogo, za min. potrošnju i optimalnu laganu vožnju.
Svaki motor je za sebe, ali kao u ovom slučaju može biti i uredu a može i do motora neki nedostatak, loši injektori, EGR, turbina ili sl. Posebo ako motor promeni ćud na niskim obrtajima, to je neki već znak.
Uglavnom, probat i vežbatii i to je to, a bord komp je sudija.
Ne bi da neko pomisli da treba ceo život ovako voziti, ali ako ništa treba naučiti i priminjevati kad se može.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21883
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nidza »

Markoni napisao:Nije stvar samo u agregatu... Zbog takve voznje trpi mnogo drugih stvari. Neka svako vozi onako kao misli da treba, ali niko me nece ubediti da je normalno i dobro voziti auto u opsegu do 1500 o/min...

Tapatalk Post
Ni inžinjeri koji su napravili taj auto? :-D :-D :-D

Tapatalk 4
Odgovori