Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Dzoni_m »

Koliko ja znam NOx je stetniji za coveka. CO2 je problem za prirodu i ekosistem uopste. NOx MOZE da se izbegne (smanjiti upotrebu dizela) CO2 u nasem stadijumu ind. razvoja malo teze, ali ih svakako treba pritiskati za smanjenje.

Izgleda da je u Srbiji coal roller najpopularnji sport :pardon:
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od methane.master »

Edit:



(m.m prolupao)



CO2 nije otrovan. CO jeste. NOx sam po sebi nije ali reaguje sa ozonon i SO2 i stvara toksična jedinjenja. CO2 se može "eliminisati" lako. NOx teško.



Iskreno iznenađen sam koliko je u propisima bilo forsirano smanjenje CO2, a na NOx niko nije obraćao pažnju.



Sent using Tapatalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Velja »

Zbog efekta staklene bašte, tj Greenpeace smarača...

Ja bih bio jako srećan da se neko temeljno pozabavi ovim i otkloni zagađivače, a ne samo da se oglobi proizvođač zbog varanja na testovima. Znači, da se isključe iz saobraćaja kola sa nečistim motorima. Da li će svi morati na remap ili pod presu - sve mi je jedno.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Kako će ovo da boli na kraju...

VW emissions issue affects 1.8 million light commercial vehicles
http://in.reuters.com/article/2015/09/2 ... 9P20150928

Volkswagen's (VOWG_p.DE) light commercial vehicles account for 1.8 million of the 11 million diesel cars fitted with software linked to a scandal over rigged emissions tests, a spokesman for VW's commercial vehicles business told a German newspaper.

The VW business, whose models include the Transporter and Caddy vans, plans to present proposals to authorities in the coming weeks for technical measures to be taken on the affected cars, Hannoversche Allgemeine Zeitung cited the spokesman as saying in a summary of an article to be published on Tuesday.

After that, it will take several weeks to implement the measures in customers' cars, he said.

VW said last week around 11 million cars of its group brands worldwide are affected by the diesel emissions scandal.

Its premium brand Audi said earlier on Monday 2.1 million cars were fitted with the software that allowed parent Volkswagen to cheat U.S. emission tests. Czech volume division Skoda said 1.2 million of its cars were affected. About 5 million Volkswagen brand cars are affected.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Dzoni_m »

Pazi, ako ih rebnu (a sve mi se cini da nece jer ce biti neki "dogovor") zasluzeno, jedan brend bi mogli da vidimo kao istoriju. Sve mi se cini da ce ovo proci kao i 2007-8 sa americkim proizovdjacima dizel motora koji su imali slicnu aferu. Nikom nista.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od McGruja »

Ili će okriviti software :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Uvek mi softveraši na kraju izvučemo deblji kraj.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Ove godine ocigledno nece biti debelih novogodisnjih bonusa za VW zaposlene na kakve su navikli :)
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10999
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Uroš S. »

Kapiram da imaju sve u papirima. Jebeni nemci, ko u konc logorima, za sve postoji pisani trag

Poslato sa P6-U06 uz pomoć Tapatoka
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Pa zato kad ih optuze da su varali na 0.5 miliona oni znaju odmah da skoce i kazu: "Nije istina, varali smo na 11 miliona!!!" :)
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11445
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od starac vujadin »

Poznajući nemački mentalitet njih najviše boli kako im je ovo promaklo da bi moglo da im se desi.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Dzoni_m »

Ne verujem. VW je ovo znao pre godinu ipo tj istrazivaci su se direktno obratili jer su sumnjali u postavke merenja. Tada su im rekli da je to softverski problem koji ce resiti. Tada je sve moglo biti zavrseno opozivom i niko im nista ne bi rekao, ko zna da li bi neko i primetio u gomili vestino opozivu zbog ovog ili onog. Oni su nastavili po starom i kada ih je EPA dohvatila vise nije bilo nazad. Cist bezobrazluk.

Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Volkswagen AG announces action plan to refit diesel vehicles with EA 189 EU5 engines

New vehicles with EU6 engines currently available not affected
Technical solutions being developed and will be presented to responsible authorities before end of October

Volkswagen AG is announcing its action plan to correct the emissions characteristics of diesel vehicles.

In a first step, the customers affected will be informed that the emissions characteristics of their vehicles will be corrected in the near future. All vehicles are technically safe and roadworthy.

Under the action plan, Volkswagen and the other Group brands whose vehicles are affected will present the technical solutions and measures to the responsible authorities in October. Customers with these vehicles will be kept informed over the coming weeks and months. All of the Group brands affected will set up national websites to update customers on developments.

An internal evaluation on Friday established that a service procedure is required for some five million vehicles from the Volkswagen Passenger Cars brand out of a total eleven million Group vehicles worldwide. These vehicles from certain models and model years (such as the sixth generation Volkswagen Golf, the seventh generation Volkswagen Passat or the first generation Volkswagen Tiguan) are fitted with Type EA 189 diesel engines.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

U proteklu nedelju je bila emisija na VOX (nemackom) programu sa jednim Golfom benzincem koji cudnovato radi i stalno prelazi u limp mode rada iako komplet dijagnostika i svi izmereni posebno signali su u savrsenim okvirima.

Pokazalo se da ECU pobrljavi sa varnicom na svecici sto je posledica prethodne popravke u vidu zamene menjaca.
Softver je VW isprogramirao da uopste motor ne prati rad lambda sonde vec neku pretprogramiranu mapu paljenja i ubrizgavanja koja je unapred predefinisana prema broju sasije odnosno pocetnom konfiguracijom motor-menjac.

Na tom primerku koji je dosao na servis sa kvarom "stucanja" nakon prvog paljenja, tek kada se otkaci signal brzine kretanja koji daje ABS motor pocinje da radi normalno. Na valjcima softver prati rad ABS na prednjim i zadnjim tockovima i time bira mapu ubrizgavanja.

Radi se o starijem benzincu, atmo motor.

Ovaj sotvereski fenomen su komentarisali serviseri kao cudnovatno, necuveno, nelogicno...nesto sto nikada nisu sreli.

Uglavnom softverski problem je resen zamenom za novi menjac koji ima identcine parove zupcanika prenosa kako je preprogramirano za taj VIN broj. Kada se zamenio ECU ostao je isti kvar.

Cela emisija Aiuto Mobil se moze pogledati na vox.de a taj deo sa Golfom je oko polovine pod nazivom Auto Doktoren.

Izlgeda da je VW sistemski radio neke stvari oko specijalnih podesavanja motora nezavisno od goriva.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl »

nidza napisao:
Dzoni_m napisao:Zasto bi bio u konfliktu? To sto je VW uradio nije nikakva negativna strana downsizinga.
Zato što povećanjem temperature, spuštanjem potrošnje i emisije CO2 u stvari povećavaš emisiju NO2.

Tu je nastao problem.

VW je varao jer je hteo da ti da TDI od 150KS, nenormalno štedljiv, ali zato samo gruva azotne okside. Mapa koja emituje dozvoljene količine tih gasova sigurno nema ni blizu tu snagu ni potrošnju.

Tapatalk
Sigurno nece prestati downsizing zbog ovog. NOx komponenta se tretira SCR sistemom sa Adblueom, i u vrlo visokom procentu je efikasan sistem, kroz auspuh od NOx izlazi azot (dominantni element u vazduhu koji udisemo) i kiseonik. Retki su koji mogu da zaobidju SCR, mislim da je Mazda Skyactiv uspela, ali to je vise izuzetak nego pravilo. Veliki motor-veliki otpori u klipnoj grupi, razvodu, na pumpama, velika masa, previse elemenata koji ne idu u prilog smeru u kom se krece ekonomija.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori