
Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10676
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Meni je na Pugu nakon dostizanja radne temperature uvek vodilo ulje sa temperaturom, bez obzira na nacin voznje.


Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
+1Markoni napisao:Meni je na svim kolima ulje bilo na oko 60C kada rashladna tecnost dodje na 90C.
Ne bih uopste uzimao temperaturu vode kao neki orijentir za temperaturu ulja.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ovako otprilike u najgorem slucaju kada je hladno I kada se izuzetno lagano vozi bude 70c kada voda dotakne 90c.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Slobo, i meni posle ulje ode preko. U gradu nekom laganom voznjom se vrti oko 95C. Na AP pri 120 kmh oko 102-103C, na 150 kmh oko 110C. Dolazilo je i do 125C kada sam drzao 200+ kmh.
Na GTDu i FRu mi je bilo jako slicno. Bude oko 60-65C kada rashladna dodje na 90C.
Tapatalk Post
Na GTDu i FRu mi je bilo jako slicno. Bude oko 60-65C kada rashladna dodje na 90C.
Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Tempertura ulja ne odražava trenutno stanje temperature metala na turbu. Može da ukaže a ne mora. Ako se to liveno gvožđe ugreje na 500 - 600 stepeni, šta znači tem. ulja?? Mislim ako se užari da prelazi 800-900. I kad se ugasi motor, nema cirkulacije ulja, pa svo ulje koje se zatekne u turbu bukvalno izgori, što je gore pretvori se u garež, koja zapuši kanale i uništi turbo, pa i motor.
Naspite kap ulja na ugrejanu plotnu šporeta, pa pratite dešavanje.
Naspite kap ulja na ugrejanu plotnu šporeta, pa pratite dešavanje.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Moderni turbo benzinci imaju sistem koji to sprecava tako da nije bas ista situacija kao sa turbo motorima od pre 20 godina. Po uputstvu cak i ako vozis na stazi i odma ugasis tfsi motor nista mu nece biti jer on nastavlja sa ne znam ni ja cim dok se ne znam ni ja sta ne stabilizuje.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Na ovom linku ima par kratkih detalja o nacinu "cuvanja" turbo punjaca:
http://www.aet-turbos.co.uk/blog/story/ ... t-your-eng
Ukratko:
1. Uvek kupovati full sintetiku i menjati redovno. Ulje kupovati prema navodima proizvodjaca.
2. Zagrejati auto pre jaceg opterecenja. Kazu da treba 10 minuta da ulje dostigne vodu (ili tecnost za hladjenje motora) po temperaturi.
3. Autoput i slicno, opterecuju turbo. Iako se turbo testira da moze da izdrzi ovako nesto, treba paziti i treba ohladiti auto par minuta nakon duge voznje (pa tek onda ugasiti motor).
4. Umesto sto se forsira turbo, ako imas manualni menjac, bolje prebaci u nizu brzinu.
http://www.aet-turbos.co.uk/blog/story/ ... t-your-eng
Ukratko:
1. Uvek kupovati full sintetiku i menjati redovno. Ulje kupovati prema navodima proizvodjaca.
2. Zagrejati auto pre jaceg opterecenja. Kazu da treba 10 minuta da ulje dostigne vodu (ili tecnost za hladjenje motora) po temperaturi.
3. Autoput i slicno, opterecuju turbo. Iako se turbo testira da moze da izdrzi ovako nesto, treba paziti i treba ohladiti auto par minuta nakon duge voznje (pa tek onda ugasiti motor).
4. Umesto sto se forsira turbo, ako imas manualni menjac, bolje prebaci u nizu brzinu.
Jedino sto moze da bude je da ulje nastavi da cirkulise, dakle radi to umesto tebe. E sad treba biti siguran da bas tvoj motor ima tu opciju.ftj napisao:Moderni turbo benzinci imaju sistem koji to sprecava tako da nije bas ista situacija kao sa turbo motorima od pre 20 godina. Po uputstvu cak i ako vozis na stazi i odma ugasis tfsi motor nista mu nece biti jer on nastavlja sa ne znam ni ja cim dok se ne znam ni ja sta ne stabilizuje.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Dodao bih još da nakon hladnog starta nije preporučljivo ni pipnuti papučicu gasa prvih 10ak sekundi, jer navodno toliko treba ulju da stigne do turbine.
Ako su lagali mene i ja lažem vas
Ako su lagali mene i ja lažem vas

- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Taman dok skinem "iglu" 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- starac vujadin
- Postovi: 11442
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Zimi i 15 minuta. U svakom slučaju to su dobri orijentiri za one koji nemaju merač temperature ulja. Važi za prvo paljenje. Kao što se ulje sporije zagreva, tako se i sporije hladi.2. Zagrejati auto pre jaceg opterecenja. Kazu da treba 10 minuta da ulje dostigne vodu (ili tecnost za hladjenje motora) po temperaturi.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Mnogo je 10s. Za minut procirkuliše desetine litara, a imaš 4-5-6l u motoru ukupno.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Da li je realno da smo stigli do 4. strane? 
Otvori uputstvo za kola, i ako nigde ne spominje klimu i turbinu, ne misli o njima. Kupio si nov VW, imaš 4 ili 5 godina garanciju, čemu briga oko nečega što ne brine i proizvođača?

Otvori uputstvo za kola, i ako nigde ne spominje klimu i turbinu, ne misli o njima. Kupio si nov VW, imaš 4 ili 5 godina garanciju, čemu briga oko nečega što ne brine i proizvođača?
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
@starac vujadin
Ma jeste, baba koja vozi auto do pijace bas vodi racuna o tome.
Iliti...
Ma jeste, baba koja vozi auto do pijace bas vodi racuna o tome.
Iliti...
Ivan napisao:p.s. da ne bude da zagovaram gazenje hladnog auto, ali ne treba praviti bauka od normalne voznje modernog motora, gazenje je teranje do crvenog i pun gas, a ne stisnuti pola gasa do 3000rpm recimo, pogotovo sto je stock motor pa ne izlazi van fabrickih parametara koji su tu opet radi zastite.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Lako je tebi Nidžo, ti imaš JTD 

- starac vujadin
- Postovi: 11442
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
To što pišem je normalna eksploatacija motora i znak normalne tehničke kulture.Delija napisao:@starac vujadin
Ma jeste, baba koja vozi auto do pijace bas vodi racuna o tome.
Iliti...Ivan napisao:p.s. da ne bude da zagovaram gazenje hladnog auto, ali ne treba praviti bauka od normalne voznje modernog motora, gazenje je teranje do crvenog i pun gas, a ne stisnuti pola gasa do 3000rpm recimo, pogotovo sto je stock motor pa ne izlazi van fabrickih parametara koji su tu opet radi zastite.