Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Sloba »

Meni je na Pugu nakon dostizanja radne temperature uvek vodilo ulje sa temperaturom, bez obzira na nacin voznje.
Slika
Korisnikov avatar
!GOR
Reactions:
Postovi: 594
Pridružio se: 08 Maj 2012, 20:46
Garaža: Audi A5 Sportback FL
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od !GOR »

Markoni napisao:Meni je na svim kolima ulje bilo na oko 60C kada rashladna tecnost dodje na 90C.
+1

Ne bih uopste uzimao temperaturu vode kao neki orijentir za temperaturu ulja.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Ivan »

Ovako otprilike u najgorem slucaju kada je hladno I kada se izuzetno lagano vozi bude 70c kada voda dotakne 90c.

Slika

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9952
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Markoni »

Slobo, i meni posle ulje ode preko. U gradu nekom laganom voznjom se vrti oko 95C. Na AP pri 120 kmh oko 102-103C, na 150 kmh oko 110C. Dolazilo je i do 125C kada sam drzao 200+ kmh.
Na GTDu i FRu mi je bilo jako slicno. Bude oko 60-65C kada rashladna dodje na 90C.

Tapatalk Post
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Era »

Tempertura ulja ne odražava trenutno stanje temperature metala na turbu. Može da ukaže a ne mora. Ako se to liveno gvožđe ugreje na 500 - 600 stepeni, šta znači tem. ulja?? Mislim ako se užari da prelazi 800-900. I kad se ugasi motor, nema cirkulacije ulja, pa svo ulje koje se zatekne u turbu bukvalno izgori, što je gore pretvori se u garež, koja zapuši kanale i uništi turbo, pa i motor.
Naspite kap ulja na ugrejanu plotnu šporeta, pa pratite dešavanje.
ftj
Reactions:
Postovi: 13869
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od ftj »

Moderni turbo benzinci imaju sistem koji to sprecava tako da nije bas ista situacija kao sa turbo motorima od pre 20 godina. Po uputstvu cak i ako vozis na stazi i odma ugasis tfsi motor nista mu nece biti jer on nastavlja sa ne znam ni ja cim dok se ne znam ni ja sta ne stabilizuje.
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg »

Na ovom linku ima par kratkih detalja o nacinu "cuvanja" turbo punjaca:

http://www.aet-turbos.co.uk/blog/story/ ... t-your-eng

Ukratko:

1. Uvek kupovati full sintetiku i menjati redovno. Ulje kupovati prema navodima proizvodjaca.
2. Zagrejati auto pre jaceg opterecenja. Kazu da treba 10 minuta da ulje dostigne vodu (ili tecnost za hladjenje motora) po temperaturi.
3. Autoput i slicno, opterecuju turbo. Iako se turbo testira da moze da izdrzi ovako nesto, treba paziti i treba ohladiti auto par minuta nakon duge voznje (pa tek onda ugasiti motor).
4. Umesto sto se forsira turbo, ako imas manualni menjac, bolje prebaci u nizu brzinu.
ftj napisao:Moderni turbo benzinci imaju sistem koji to sprecava tako da nije bas ista situacija kao sa turbo motorima od pre 20 godina. Po uputstvu cak i ako vozis na stazi i odma ugasis tfsi motor nista mu nece biti jer on nastavlja sa ne znam ni ja cim dok se ne znam ni ja sta ne stabilizuje.
Jedino sto moze da bude je da ulje nastavi da cirkulise, dakle radi to umesto tebe. E sad treba biti siguran da bas tvoj motor ima tu opciju.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Velja »

Dodao bih još da nakon hladnog starta nije preporučljivo ni pipnuti papučicu gasa prvih 10ak sekundi, jer navodno toliko treba ulju da stigne do turbine.
Ako su lagali mene i ja lažem vas :)
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Delija »

Taman dok skinem "iglu" :)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od starac vujadin »

2. Zagrejati auto pre jaceg opterecenja. Kazu da treba 10 minuta da ulje dostigne vodu (ili tecnost za hladjenje motora) po temperaturi.
Zimi i 15 minuta. U svakom slučaju to su dobri orijentiri za one koji nemaju merač temperature ulja. Važi za prvo paljenje. Kao što se ulje sporije zagreva, tako se i sporije hladi.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20393
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Heinz »

Mnogo je 10s. Za minut procirkuliše desetine litara, a imaš 4-5-6l u motoru ukupno.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21740
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od nidza »

Da li je realno da smo stigli do 4. strane? :D

Otvori uputstvo za kola, i ako nigde ne spominje klimu i turbinu, ne misli o njima. Kupio si nov VW, imaš 4 ili 5 godina garanciju, čemu briga oko nečega što ne brine i proizvođača?
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Delija »

@starac vujadin
Ma jeste, baba koja vozi auto do pijace bas vodi racuna o tome.


Iliti...
Ivan napisao:p.s. da ne bude da zagovaram gazenje hladnog auto, ali ne treba praviti bauka od normalne voznje modernog motora, gazenje je teranje do crvenog i pun gas, a ne stisnuti pola gasa do 3000rpm recimo, pogotovo sto je stock motor pa ne izlazi van fabrickih parametara koji su tu opet radi zastite.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Velja »

Lako je tebi Nidžo, ti imaš JTD :D
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od starac vujadin »

Delija napisao:@starac vujadin
Ma jeste, baba koja vozi auto do pijace bas vodi racuna o tome.


Iliti...
Ivan napisao:p.s. da ne bude da zagovaram gazenje hladnog auto, ali ne treba praviti bauka od normalne voznje modernog motora, gazenje je teranje do crvenog i pun gas, a ne stisnuti pola gasa do 3000rpm recimo, pogotovo sto je stock motor pa ne izlazi van fabrickih parametara koji su tu opet radi zastite.
To što pišem je normalna eksploatacija motora i znak normalne tehničke kulture.
Odgovori