Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
bane valjevo
Reactions:
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od bane valjevo »

Sloba napisao:Isto tako sam doneo sedam tuja od 120 cm iz rasadnika. Volim sam da se zaprljam, taki sam.

E Slobo, slab ti taj Zuki :mrgreen:


U Getzu sam preneo 220 tuja od 70ak cm od Beograda do Krcedina... Pa ti vidi... Tuga me spopala kad sam video auto... :uf:
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Floyd »

@Heroj

Au brate, pa ne pljujem ja C klasu nego samo kazem da nije mnogo prostranija od bilo kog hatchback-a C segmenta.
Ja pricam o E i S klasi dok si C ti ubacio u pricu, konstatacijom da se ti komonto namestis a da se ja guzvam ;)
Xepoj87 napisao:Takodje mi je zanimljivo da u ovoj temi passat poredis sa E klasom i govoris da je blizi njoj,nego C klasi,a u drugoj temi poredis sa Lagunom i kako je u odnosu na istu precenjen...
To kako ti gde odgovara? :)

Inace,Passat nije komforniji od C klase,samo ima bolju ponudu prostora,veci je.
Poredim ga sa E klasom po ponudi prostora, los sam termin stavio jer komfor nije samo to.
I dalje stojim pri stavu da je bespotrebno skuplji od Lagune...kad bi ih dobio za istu cenu, mozda bi ja uzeo Passata.
Xepoj87 napisao:Kako te kilometar puta izadje 100% vise na D segmentu? Moj auto na primer trosi 5l na otvorenom putu,ne verujem da ostali konkurenti trose vise...
Nisam mislio na potrosnju...
Novu C klasu trebam da platim 60.000 franaka da bi je posle 5 dodina i 100kkm prodao za 20.000 dok npr. novu Giulietta-u platim 35.000 i posle 5 godina je prodam za 10.000 a gde je skuplje odrzavanje kod Mercedesa...
Alfa je jos i los primer jer drugi manje gube na ceni ;)
Xepoj87 napisao:Ok,neki uspeju i 6-oro ljudi da odvezu na more u Spaniju u Peugeutu 206,ali normalnim ljudima, normalne velicine,da bi mogli normalno da sede,tesko da ce se spakovati i u moj auto,a ne u C segment sa 40% manjim prtljaznikom i 30% manje mesta za ostale ljude u kolima pored vozaca...
Delimicno se slazem jer 206 i Clio nisu isto sto i Megane i 308 a drugo je da ne treba svakom auto da jednom godisnje natovari cokolade iz Lidla i krene put Hamburga do Izmira ;)
Kome treba auto za takve relacije (a ja neznam puno mladih ljudi kojima to treba) naravno da ce uzeti Passata, Mazdu 6, Accorda ili ako ima vise love A6, E klasu...

I jos nesto...nemoj mi reci da tebi nisu smesni momci koji umesto mladjeg hatchback-a uzmu npr. neki izvozani A6, pa mu ubace plin, stekaju se za gorivo, ne mrdaju skoro nigde iz grada a pricaju o nekom komforu na daljim putovanjima.
Da li je u tom slucaju A6 uzet zbog komfora ili da se vidi ciji je veci kad se parkira ispred kafica?
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10691
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Sloba »

bane valjevo napisao:
Sloba napisao:Isto tako sam doneo sedam tuja od 120 cm iz rasadnika. Volim sam da se zaprljam, taki sam.
E Slobo, slab ti taj Zuki :mrgreen:
U Getzu sam preneo 220 tuja od 70ak cm od Beograda do Krcedina... Pa ti vidi... Tuga me spopala kad sam video auto... :uf:
Ove nisu bile pakovane i vezivane već ubačene direktno sa njive sa busenjem veličine kao jedna i po košarkaška lopta. Sve su mi grančice ulazile u uši dok sam vozio, puna kola zelenila. :D Inače, sa oborenim sedištima zapremina tovarnog prostora je 1m2, može puno toga kabastog stati.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32248
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od trojanac »

U pravu si Floyd i kapiram od početka suštinu cele ove priče, samo ste je ti i Херој87 razvukli do Marsa i nazad. Siguran sam da se i on slaže da je smešno, a i tužno gledati takve primere. Nažalost, ima ih kod nas dosta, ali verujem da nije to tipično samo za Srbiju i balkanske zemlje, već da je slična situacija u svim siromašnijim zemljama gde su jedan A6 ili C klasa pojam za veliku većinu.

Bilo bi lepo da svako iz svog ugla iznese prednosti i mane određene klase (segmenta), prvenstveno kao vozač model iz te klase. Ovde samo treba biti objektivan i ne porediti udobnost po sistemu da je udobniji Megane od 147, što u velikoj meri zavisi od proizvođača. Možemo porediti Clio vs Megane vs Laguna i slično, ako je neko imao prilike da duže vozi dva ili više modela istog proizvođača, a različite klase.

Moje viđenje stvari...
Za mene je C segment u hatchback varijanti najbolji odnos uloženo dobijeno. Evo i zašto.
Činjenica je da je B segment danas dovoljno porastao da može poslužiti i kao porodičan automobil, pogotovo manjim porodicama. Međutim, ako izuzmemo Punto Classic i Sandero koji nude solidan prostor za putnike i prtljag, po skromnim cenama, svi ostali već koštaju prilično više. Da ne spominjemo skromnu motorizaciju i opremu, da bi cena bila što niža. Za jedan solidno opremljen automobil B segmenta, uz motor koji nije najslabiji u ponudi već prvi iznad njega i pored svih sniženja, danas treba izdvojiti oko 10.000e, pa i više od toga. Pored svega toga, B segment je prvenstveno namenjen gradskom okruženju i svakako da su dugačke vožnje prijatnije u višim klasama, to je neosporno.
Sa druge strane, modeli iz C segmenta su danas pristupačniji nego ikad i nude se već od 11.000-12.000e sa pristojnom motorizacijom, solidno opremljeni. Iako ima izuzetaka u obe klase, u velikoj većini slučajeva modeli iz C segmenta nude više prostora i samim tim prijatniju vožnju, posebno na duže relacije. Naravno, više prostora dobija se i u prtljažniku tako da je mnogo lakše organizovati se za porodično putovanje, pa i ako treba ubaciti bicikl, skije ili neki veći komad nameštaja.
Po meni, razlika u ceni od nekih 20-tak procenata je dovoljan razlog da se kupi automobil iz C segmenta, naravno ukoliko je kupac finansijski u mogućnosti. Samo da napomenem, ovde ne mislim na modele istog proizvođača jer tu možemo očekivati i nešto veću razliku, ali ako se kupuje razumom, pa se uključe i modeli poput i30/ceed, Megane Generation, Focus/Astra Classic itd. onda se svakako može reći da je razlika u ceni mala, a dobija se dosta više.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od NexT »

trojanac napisao:
Bilo bi lepo da svako iz svog ugla iznese prednosti i mane određene klase (segmenta), prvenstveno kao vozač model iz te klase. Ovde samo treba biti objektivan i ne porediti udobnost po sistemu da je udobniji Megane od 147, što u velikoj meri zavisi od proizvođača. Možemo porediti Clio vs Megane vs Laguna i slično, ako je neko imao prilike da duže vozi dva ili više modela istog proizvođača, a različite klase.
Vozim auto koji je dugacak 4.8 metara, u gradu se vrtim 10 minuta da nadjem mesto (mada to je vise zbog nedostatka istih, a ne zato sto ne moze 406 da stane).
Nisam od onih koji gledaju duzinu auta i da li im odgovara za grad. Smatram da uz malo vezbe, ako nisi operisan od voznje mozes da ubacis i karavana na bilo koje mesto. Nije mi naporan za voznju po gradu, i ne mislim da bi mi u Cliu bilo lakse, brze ili sta vec... (vozio sam i njega)

Prednost velikog auta (pogotovo karavana)
- nikada ti ne zafali mesta za stvari, ne moras da cimas komsiju ako treba da prevezes nesto iole kabastije, ili treba jos samo jedan kofer da stane, posto i ti i ortak vodite devojke
- upija rupe 5x bolje i tise od kola nizih segmenata.
- udobniji (polozaj sedenja, ponuda prostora, oblik sedista)
- tih (mnogo bolja zvucna izolacija od manjih kola)
- lepse podnose vece brzine na auto-putu (put do Zg i nazad, 800km u cugu ne osetim)
- ono sto mnogima nije bitno, ali uz visu klasu po defaultu dobijas vise opreme i kvalitetnije materijale.

Mane
- kada treba polukruzno da se okrenem, tamo gde Clio prolazi sa pola metra viska, ja moram da ga vracam u rikverc (mada E klasa nema tih problema)
- velika tezina auta, i ne voli preterano ostru voznju po gradu, jednostavno - nije sprinter

Odrzavanje i potrosnju ne vidim kao neki problem vece klase. (cist primer, i golf i passat dolaze sa istim 2.0 TDI)
Moj auto u proseku trosi oko 6.5 litara, neki manji bi trosio mozda pola litre manje...

Naravno, ukoliko imas 20 godina i koristis auto za svoje vozikanje po gradu - veliki auto je debilizam.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od 16_Valve_ »

Za iste pare se moze dobiti mnogo bolja motorizacija u hatchback-u nego kada bi se kupovala neka limuzina tipa C-klase ili Passata. Sto se tice prakticnosti, zbog petih vrata se moze reci da je hatchback prakticniji, iako limuzina ima veci gepek. Za porodicna putovanja je limuzina svakako bolja, jer je udobnija i sto je vec navedeno, sumovi u kabini su mnogo manji, bolja je izolacija i materijali su kvalitetniji u vecini slucajeva. Naravno ima izuzetaka jer neki proizvodjaci stavljaju kvalitetne materijale i u svoje manje modele.

Sto se mene samog tice, u vecini slucajeva sam sam u autu ili sa saputnicom, tako da me apsolutno ne zanima da li ima mesta nazad za jos dvoje i njihove stvari. Nikada od automobila nisam pravio taksi, tipa da stavim drugove u auto pa da idemo negde, maltene ne pamtim kada sam otvorio zadnja vrata poslednji put osim kada ih otvore u perionici. I pored toga sto sam odrastao u automobilima tipa Pezoa 405, 505, Citroen BX, CX koji su uglavnom sinonimi udobnosti, prelazim dosta kilometara gradske i medjugradske voznje sa Golfom i nemam apsolutno nikakvih problema. Imam 20 godina i zaista me ne privlaci da vozim limuzinu, za sada mi je zanimljivije sta auto moze da uradi od toga sta ima od opreme... Da imam mogucnosti da kupim nov auto do oko 30.000 evra, to bi verovatno bio novi Golf GTI ili eventualno R ako bi se uklopio sa parama :)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Floyd,poredio si C klasu i napljuvao je u odnosu na Audi A4 za koji si rekao da je limuzina u odnosu na skucenu i mali C klasu...
Tvoj nacin pisanja me je naterao da pomislim da se radi o pokusaji iritiranja mene.
Pogotovo sto u A4 kako smo videli nema vise mesta nego u C klasi,a udobnost je na nizem nivou. Takodje C klasa ima najveci gepek u klasi.
Izvinio sam ti se,pa evo i opet ti se izvinjavam sto sam licno shvatio tvoj post,mozda ja imam problem sa tim :)
Bmw 3 je taj koji je u toj prici skucen i jedino on nema prostora za D segment od premiuma i Lexus IS,zaboravih...
Takodje si rekao da ne vidis da su limuzine D segmenta prostranije od HB-a... I da nisi stekao utisak da je C klasa prostranija od Alfe 147.
Takodje da C klasa,Audi A4,Bmw 3 i Lexus IS nisu mnogo komfornije od HB-ova i da su samo spakovane u drugacijem pakovanju,te da su daleko od komfora.
Ja ti sada kazem da je C klasa za putovanje,osim prostora,komfornija od ML-a koji je tvrdo setovan zato sto je SUV,pa skakuce dosta vise po neravninama...


Pazi,zavisi sta pakujes na more. Ja pakujem i kosulje,pantalone,papuce,cipele i patike. Treba mi omanji kofercic samo za obucu :)
Naravno,to je zato sto na moru izlazim uvece,a i kada sam isao sa devojkom,svejedno idemo u neki fensi restoran gde necu uci sa peskirom za plazu oko vrata i u suskavom sorcu...
I ne idem na more ispod 10 dana.
Kada se 4 coveka mojih gabarita,(a od nas 8 na moru,ja sam bio prednajmanji sa 180cm,jedino sto su samo jos 2 druga moje tezine,svi su laksi),pokusaju spakovati u moj auto,nemoguce je.
Jedva je nas 8 stalo u W210 E klasu i ML-a 280 CDI. Da napomenem da hranu ne nosimo.
Sreo nas je DayWalker u restoranu kada smo isli,pa je mozda zapazio pun ML ili mozda ima predstavu da li bi mi stali u HB C segmenta...
Put od 1.200km zaista nemam nameru da se grcim i kocim,a nas 4 bez skroz sirenja nogu i nemogucnosti pomeranja ne mozemo da stanemo ni u jedan HB...
Sto znaci put od maximalno 100km i to vecom brzinom :)

Takodje,u Svici ako se ne varam,oko 100e je iznajmljivanje Golfa na primer,tako da prosto ne mogu da verujem da kada kupis TV u prodavnici sa 500e,oni ti naplate dostavu jos 100e...
A iskreno da ja unistim enterijer mog automobila zbog 2.000 dinara koje sam ustekao da bi mi neko nesto preneo,neka hvala,koji god da je u pitanju...
A kod nas u prodavnici kada kupis nesto kabasto,dostava je besplatna.

Evo ja mogu da uporedim Audi A3 i moju C klasu,dosta vremena sam sa oba proveo... I CLK ima dosta manje mesta recimo od C klase...
U A3 ne moze vise od 3-je ljudi da putuje,osim mozda ako su svi do 175cm.

Istina je da je vecina mladih vlasnika takvih automobila u tom fazonu,vidi moj auto,zajeban sam i slicno,ali ima i normalnih koji jednostavno vole velika kola.
Od klot varijanti automobila se jezim,koji god segment i marka da su u pitanju.

Eto,NexT je lepo rekao prednosti D segmenta.

Pazi,C klasa je 27.000e,isto toliko kosta MEgane DCi 160...
Sve zavisi sta ti je bitnije. Pominjati cenu automobila u troskovima po kilometru je malo bzvz :)
Mislim,Mazda 3 sa 1.6 motorom sa 105ks pocinje od 14.500e,MAzda 6 sa 1.8 motorom od 120ks pocinje od 18.200e,a ima i verzija sa 5-oro vrata,koja ne znam koliko je prakticnija,posto verovatno ima tapacirung ispod soferke... Najjaci dizel motor 2.2 sa 180ks u Mazdi 3 kosta samo 2.000e manje nego u Mazdi 6 sa istim paketom opreme,osim sto se u Mazdi 6 dobija vise opreme.
A opet,za nekoga kome je prakticnost bitna,tu su karavan verzije D segmenta i tu HB osim lakseg parkiranja nema prednost.
A B klasa pocinje od 22.000e sa 1.6 motorom od 120ks,dok C klasa sa 1.8 motorom i 40ks vise pocinje od 27.000e sa 1s boljim ubrzanjem.
Mada B klasa nije bas C segment i nije HatchBack,nego ju je neko pomenuo,pa eto...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ftj
Reactions:
Postovi: 13965
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od ftj »

Xepoj87 napisao:
Evo ja mogu da uporedim Audi A3 i moju C klasu,dosta vremena sam sa oba proveo... I CLK ima dosta manje mesta recimo od C klase...
U A3 ne moze vise od 3-je ljudi da putuje,osim mozda ako su svi do 175cm.
Putovalo nas 4 u golfu a svi preko 180 cm. Al ok priznajem nismo svi metroseksualci da nosimo po 9 kofera sa 3 nesesera i 5 kremica.
Mada B klasa nije bas C segment i nije HatchBack,nego ju je neko pomenuo,pa eto...
Nego sta je nego hatchback? C klasa je samo malo vise od hatchbacka sa produzenim gepekom. Prave limuzine pocinju od E klase(po velicini) pa na dalje. Prethodni audi a4 skoro da ima manje mesta pozadi za putnike nego golf.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Paja »

Ljudi malo ste pobegli od početne premise da je hatch za mlađe ljude. Pretpostavka je i da tim mladim ljudima koji pritom imaju zdrave kičme i uzavrelu krv ne treba konfor s klase da bi otišli do mora. :D

E da, ne kupuje se auto zbog odlaska na more s društvom jednom godišnje nego za svakodnevne potrebe, a činjenicu da je d segment udobniji od nekog nižeg valjda na auto forumu ne treba dokazivati.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10691
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Sloba »

Beše postoje i D automobili u hatchback izvedbi - Mondeo, Laguna, verovatno još neki. Tu ostaje udobnost klase i praktičnost preuzeta iz nižih klasa.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od NexT »

Ako cemo tako, onda je Superb keva :mrgreen:
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10691
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Sloba »

Škoda je obrađena - strana br.2. :D
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od NexT »

Ne pazim na casu :D
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Ako izuzmemo izgled automobila,svasta je prakticno :)
A ja jos nisam video coveka kome nije uopste bitno kako izgleda automobil :)

Znaci,jedina prednost HB-a jeste mogucnost tovarenja glomaznih stvari i malo laksi parking?
Sto se tice Superba,jeste najprakticnija kupovina u klasi,za sve stvari. Ima najvise prostora zato sto je izduzen,ima 5-a vrata...
Ne znam kako stoji sa gepekom jedino. Eto,kome ne smeta to sto je nezgrapan,to mu je super kupovina :)

Mondeo ima klasican SB izgled,a i gepek mu se otvara skroz kao kod C segmenta...
Jedino sto je ogroman automobil.

ftj,ti idi na more bez sampona i cetkice za zube,ja ne bih,a metroseksualac i nisam bas...
Ako metroseksualac znaci da imam i nesto lepo da obucem kada izadjem uvece,ok,metroseksualac sam.
Jbg,ne mogu svi da nose samo kamionske majice na bretele 10 dana na moru...
Ponovicu,moze i 6-oro da putuje u 206 Peugeotu ;)

Jesi hteo da napises da je B klasa hatchback,a ne C klasa? Pretpostavicu da je tako,pa cu ti odgovoriti da je MPV.
A ako si mislio na C klasu,ne znam sta bih ti rekao... Ok,to je produzeni Golf... :bravo:
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Poređenja po klasama - prednosti i mane

Post od Texonja »

Xepoj87 napisao: Bmw 3 je taj koji je u toj prici skucen i jedino on nema prostora za D segment od premiuma
Jel' sad ovo pokusaj iritiranja mene? :P
Koji BMW 3? Ako mislis na E46 slazem se, ako mislis na E90, gresis...
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Odgovori