Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Ha, ha, tu je prava smejurija.
Sta su rekli... Kao sto i na forumu ima podeljenih misljenja oko bilo cega, tako je i u servisima.
Misljenja su sto se lera tice da postoji neki problem. Oko toga su saglasni i ovlasceni i neovlasceni majstori. Samo ne mogu da se usaglase koja komponenta je problem. Klapna, VSS, dizne, cak spominju i MAP( mada ja mislim da on nije sigurno), vakum za servo kocnica, dihtunge usisa...
Sto se ovog vlazenja na glavi tice, tu su misljenja od toga da je potrebno sto pre uraditi reviziju motora, do misljenja da to "moze da se tera" jos godinu-dve ovim tempom...
Sta su rekli... Kao sto i na forumu ima podeljenih misljenja oko bilo cega, tako je i u servisima.
Misljenja su sto se lera tice da postoji neki problem. Oko toga su saglasni i ovlasceni i neovlasceni majstori. Samo ne mogu da se usaglase koja komponenta je problem. Klapna, VSS, dizne, cak spominju i MAP( mada ja mislim da on nije sigurno), vakum za servo kocnica, dihtunge usisa...
Sto se ovog vlazenja na glavi tice, tu su misljenja od toga da je potrebno sto pre uraditi reviziju motora, do misljenja da to "moze da se tera" jos godinu-dve ovim tempom...
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Sa hrvatskih foruma...
Kako izmijeniti motorić ler gasa?
Automobil Fiat Punto 1.2 8V, 11. mjesec 2003. (model s većim svjetlima) odnedavno jako nepravilno radi u leru, tj. „skaču“ mu obrtaji. S 900 o/min se spuste na 600 pa se opet vrate na 900 i tako stalno. Svi mi govore da je riječ o takozvanom "motoriću ler gasa" tj. Idle air control valve. Savjet je uglavnom da se "motorić" očisti ili zamijeni, no problem je u tome što motorić nema vijaka koji ga drže, već izgleda kao da je kućište saliveno oko njega. Kako očistiti taj motorić?
Dobro ste procijenili da je problem u elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu, no za njegovu je izmjenu nužna stručna osoba. Istodobno treba očistiti brizgalice, izmijeniti svjećice, provjeriti lambda sondu. Javite se, s našom preporukom ing. Petru Meić-Sidiću, tel. 01/3362-765.
Znaci da ipak moze, ako je step u pitanju, samo treba biti u Hrvatskoj...
Problem kod vadjenja step-a je sto se pokida gumica koja dihtuje na njemu, tako da se ne moze vratiti nazad. Potrebno je imati ili tu gumicu ili citav novi step. Kod nas se to ne moze naci.
Nasim majstorima je lakse da prodaju citave klapne za 200-800 evrica, sa varijantom skini 4 srafa, zavrni 4 srafa...
Inace, forumi su puni raznoraznih variranja obrtaja i slicnih manifestacija na raznim markama i modelima vozila.
Kako izmijeniti motorić ler gasa?
Automobil Fiat Punto 1.2 8V, 11. mjesec 2003. (model s većim svjetlima) odnedavno jako nepravilno radi u leru, tj. „skaču“ mu obrtaji. S 900 o/min se spuste na 600 pa se opet vrate na 900 i tako stalno. Svi mi govore da je riječ o takozvanom "motoriću ler gasa" tj. Idle air control valve. Savjet je uglavnom da se "motorić" očisti ili zamijeni, no problem je u tome što motorić nema vijaka koji ga drže, već izgleda kao da je kućište saliveno oko njega. Kako očistiti taj motorić?
Dobro ste procijenili da je problem u elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu, no za njegovu je izmjenu nužna stručna osoba. Istodobno treba očistiti brizgalice, izmijeniti svjećice, provjeriti lambda sondu. Javite se, s našom preporukom ing. Petru Meić-Sidiću, tel. 01/3362-765.
Znaci da ipak moze, ako je step u pitanju, samo treba biti u Hrvatskoj...
Problem kod vadjenja step-a je sto se pokida gumica koja dihtuje na njemu, tako da se ne moze vratiti nazad. Potrebno je imati ili tu gumicu ili citav novi step. Kod nas se to ne moze naci.
Nasim majstorima je lakse da prodaju citave klapne za 200-800 evrica, sa varijantom skini 4 srafa, zavrni 4 srafa...
Inace, forumi su puni raznoraznih variranja obrtaja i slicnih manifestacija na raznim markama i modelima vozila.
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10691
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Ok, pište šta piše, ali isto tako piše da istovremeno treba proveriti i dizne, lambda sonde i svećice što znači da si i dalje u začaranom krugu. Ako je i do motora ler-gasa, ne znači da se čišćenjem mora rešiti problem, isto kao i kada je u pitanju motorizovani leptir gasa i drugi elektro-mehanički delovi. Dođe njima kraj i bez zaprljanosti. Meni je motorizovani leptir pravio problem red veličina jednom u deset vožnji. Motor je na dijagnostici radio normalno i sa svim parametrima u granicima i taman kada sam se počeo nervirati što je to tako, leptir je počeo da brljavi i odao se.
Zato ćeš teško na Internetu naći konačan odgovor. Svako odgovoran će nabrojati eventualne mogućnosti, ali će ti reći da auto odvezeš u servis da se sve detaljno pregleda, kao što je slučaj i u tekstu koji si postavio. Drugo, ako nešto ima u Hrvatskoj, verovatno ima i kod nas.
Zato ćeš teško na Internetu naći konačan odgovor. Svako odgovoran će nabrojati eventualne mogućnosti, ali će ti reći da auto odvezeš u servis da se sve detaljno pregleda, kao što je slučaj i u tekstu koji si postavio. Drugo, ako nešto ima u Hrvatskoj, verovatno ima i kod nas.
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Kako izgleda ta gumica, i kako bi ti uopšte čistio taj motorcic, da li ti je klapna gasa bila primetno prljava?
Pitam te ovo oko klapne, jer je moj auto iste starosti kao tvoj, a primetio sam da je klapna za sve to vreme, poprilicno cista, da ne kazem da se sija...Dok sam na forumima na fotkama vidjao da su te klapne dosta prljave...
Moguće da kod tebe postoji neki drugi problem, zbog koga se sasipa veca kolicina garezi u usis, mozda iz ibera...
BTW tu sem isparenja iz ibera, i vazduha posle filtera, i ne dolazi nista drugo osim eventualno fals vazduha......
Pitam te ovo oko klapne, jer je moj auto iste starosti kao tvoj, a primetio sam da je klapna za sve to vreme, poprilicno cista, da ne kazem da se sija...Dok sam na forumima na fotkama vidjao da su te klapne dosta prljave...
Moguće da kod tebe postoji neki drugi problem, zbog koga se sasipa veca kolicina garezi u usis, mozda iz ibera...
BTW tu sem isparenja iz ibera, i vazduha posle filtera, i ne dolazi nista drugo osim eventualno fals vazduha......
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Bas nezahvalna situacija.
Moze li se naci donor Punto za dijagnostiku?
Tj da se sa nekog apsolutno ispravnog pozajmi deo samo radi probe, a posle vrati?
Cisto da se ne izlazes trosku kupovine delova, kojih po ovom spisku potencijalnih uzroka problema ima
. Ovo sve naravno ako ce po skidanju i vracanju tog dela na donor Puntu sve raditi kao pre.
Moze li se naci donor Punto za dijagnostiku?
Tj da se sa nekog apsolutno ispravnog pozajmi deo samo radi probe, a posle vrati?
Cisto da se ne izlazes trosku kupovine delova, kojih po ovom spisku potencijalnih uzroka problema ima

stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Evo kako izgleda i koliko kosta taj momak. http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_nkw ... +Punto+1+2

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
ekipo,hvala puno na komentarima i misljenjima. Slazem se sa svima. Tesko je naci resenje preko tastature,ali nista lakse ni u servisu. Ovakvi egzoticni problemi zahtevaju unimer,osciloskope i sve sto autodata propisuje za ispitivanje komponenti. Majstorima je jedino bitna komp.dijagnostika,a to tako ne ide. Niko ne radi po pravilima kako je propisano. Klapna na oko nikad nije bila kao na tim slikama sa net-a prljava. Crevce ibera jeste. Inace,kad ima sta da se ocisti sa nje,cisti se lako. Ako nema,nema. Kako izgleda gumica od step-a,ne znam,ali znam da je deo jeftin,kao sto se vidi na ovim linkovima. Lambda korektivna,iza kat-a je menjana,to je pokazivala dijagnostika. Dizne su ostale da se ociste. Problem sa njima je sto je jedna kad je kupljen auto vlazila i spontano prestala. Sad ako se skine,ko zna sta ce biti. Pisem sa mob-a,pa je zbrkano. Izvinite,i hvala jos jednom. Uvek su dve glave pametnije od jedne.
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
steva_anya napisao:Sta su rekli u servisu?
Hardvet napisao:Na sta tacno mislis?
http://www.youtube.com/watch?v=x_0ztrw- ... re=relatedsteva_anya napisao:Na sve ove probleme koje imas.

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Pogledao sam leptir ponovo nakon 1.000 km od ciscenja. Leptir apsolutno cist, ali ima garezi na zidovima klapne ponovo.
Ocistio to, ali primetio nesto sasvim neocekivano i zanimljivo...
Ispod leptira se, normalno, vidi unutrasnjost usisa. Ima tecnosti na dnu!
Ima li neko pojma sta je sad ovo? Tesko da je to normalno.
Ocistio to, ali primetio nesto sasvim neocekivano i zanimljivo...
Ispod leptira se, normalno, vidi unutrasnjost usisa. Ima tecnosti na dnu!
Ima li neko pojma sta je sad ovo? Tesko da je to normalno.
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Kondenzovane uljne pare verovatno. Normalna pojava, narocito ako nema odvojeni kondenzator.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Isto kod mene i kod drugara, ispod klapne bukvalno pliva ulje, sve je to srane koje ulece iz ibera, zato sam i pominjao, da se to promptno sve nanovo umaze...Hardvet napisao:Pogledao sam leptir ponovo nakon 1.000 km od ciscenja. Leptir apsolutno cist, ali ima garezi na zidovima klapne ponovo.
Ocistio to, ali primetio nesto sasvim neocekivano i zanimljivo...
Ispod leptira se, normalno, vidi unutrasnjost usisa. Ima tecnosti na dnu!
Ima li neko pojma sta je sad ovo? Tesko da je to normalno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Odvojeni kondenzator mislim da nema, tj. isuvise je to skupo da se fabricki stavi. Verovatno bi fabrika bankrotirala.
***em ti savremenu auto-industriju sa njihovim idiotskim resenjima. Pa kad sve to krene da sagoreva, nikakvo cudo sto crkava lambda, brljavi komp...
Ovo je i meni palo na pamet, posto benz nije. Smrdelo bi valjda kad se otvori leptir.
Jos jednom potvrdjeno da majstori ne zasluzuju da zarade za hleb... Niko pojma nema i nemaju ni ideju sta bi to moglo da bude.
Zasta god da pitam, zapanje se kao da niko nikad taj problem nije imao.
Pitam se sta li znaju i kako li poprave bilo sta...
Hvala momci!
Primeceno pri visim brzinama kad se vozi bez gasa i obrtaji krenu spontano da padaju da pocinje povremeno da trza onako umereno.
Ovo mora da se dizne odaju po malo...
***em ti savremenu auto-industriju sa njihovim idiotskim resenjima. Pa kad sve to krene da sagoreva, nikakvo cudo sto crkava lambda, brljavi komp...
Ovo je i meni palo na pamet, posto benz nije. Smrdelo bi valjda kad se otvori leptir.
Jos jednom potvrdjeno da majstori ne zasluzuju da zarade za hleb... Niko pojma nema i nemaju ni ideju sta bi to moglo da bude.
Zasta god da pitam, zapanje se kao da niko nikad taj problem nije imao.
Pitam se sta li znaju i kako li poprave bilo sta...
Hvala momci!
Primeceno pri visim brzinama kad se vozi bez gasa i obrtaji krenu spontano da padaju da pocinje povremeno da trza onako umereno.
Ovo mora da se dizne odaju po malo...
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Od majstora danas potvrdjena informacija da nema sustizanja, bar ono sto je on video u servisu.AR33401 napisao:Problem ler gasa probaj da resis ciscenjem dizni. Nije neko ulaganje, a nece da naskodi. Druga stvar, Zastava 10 ne stize ventile kad prezupci ili kad pukne kais. Tako da stete prakticno nema po tom pitanju. Vodenu pumpu ne moras da menjas ako nije propisala i ako se ne cuje, pogotovo ne na toj kilometrazi. Zamena zupcastog kaisa i spanera je sat vremena posla na tvom autu. Zupcio sam ih na desetine...
Kod mene nije probao, zaboravio sam da mu kazem na vreme.
Ispalo da sam zamenio sve... Kaiseve i spaner zupcastog sto je trebalo... Mada izgleda kao novo sem PK koji izgleda poprilicno isposteno i malo naceto po delu koji klizi po remenici.
Defektazom ustanovljeno da po malo vlazi antifriz na nekoj gumi koja dihtuje ka cevi iza vodene, ka bloku. Tako sam razumeo.
Da bi se to malo ...... zamenilo, morala je da se skida pumpa, pa posto je vec skidana, stavljena je nova...
Stara vodena apsolutno nema lufta niti tragova curenja.aaaaaaa
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10691
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Ne žali zbog vodene pumpe jer se njena zamena podrazumeva u većini servisa prilikom zamene remenja i korljajućih delova. To je 30-ak € više, ali si miran dugo.