Stranica 4 od 5

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 11 Avg 2024, 17:04
od kami
Teško mi je, pogotovo noću
Kružni u centru, noćna mora. Jebe ga onaj pesacki prelaz 20m dalje. Kad bi napravili neki most ili podzemni prolaz, sve bi bolje funkcionisalo.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 11 Avg 2024, 18:51
od nidza
ljubitelj napisao: 11 Avg 2024, 09:45 I naravno prodaš ta 2 SUS koja imaš kao veliki trošak jer svakodnevno prelaziš dosta kilometara pa je to još više vidljiva ušteda. Zašto tebi matematika ogromne uštede ne odgovara?
Više ne prelazim pa mi se ne isplati da išta menjam, sem da se oslobodimo jednog auta.

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 11 Avg 2024, 19:28
od ljubitelj
Lepo je to, taman da i taj 1 auto bude EV i krene ona ušteda od 1 celog vozila o kojoj pišeš.
Taman se poklopilo da je 1 auto dovoljna zamena.

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 11 Avg 2024, 19:54
od ljubitelj
kami napisao: 11 Avg 2024, 14:11 Što se tiče toplotne pumpe, moj nije imao. Pričam u prošlim vremenu jer sam ga prodao juče, pa tražim sad novo EV. Potrošnja leti, sad kad je bas toplo 35+ bude oko 14kWh/100km moje vožnje. Zimi 20kWh/100km. Kada je napolje ispod 30C troši 12.5-13kWh/100km.

Kao što napisah, u eco modu zimi ispod 0C meni troši 20kWh, stim da meni auto stoji napolje. Ujutru na prvo paljenje, trenutna potrošnja bude 7kWh i krene da pada. U eco modu grejač troši 2kW/h, dok u normal modu troši 3.5kW/h. Klima je smešan potrošač. Na prvo paljenje, auto na Suncu troši 1kW/h, za održavanje trosi 400w/h. Po ADAC-u trosi 30kWh, a ja mogu da kažem i 60, zašto?
Imao sam punjač za 230v utičnicu.

Moj sam prodao sa 141.000km, u garanciji do 160.000km ili 1.2027. moj je imao garanciju jer je imao kompletnu servisnu istoriju iz VW.

Uvezen je od preko.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Hvala, to me je baš zanimalo.
Zato sam i pitao za iskustvo iz prve ruke a evo ADAC test vožnje 23km za 30 minuta, to je kao neki test simulacije odlaska na posao (green NCAP).
VW ID5 ima povećanje potrošnje zimi na testu od 107%, praktično duplo od letnje.
Zimi 33,4 kWh a leti 16,1 kWh za istu deonicu-vožnju.

Grejanje je prilično sporo- slabo kod većine na testu osim Tesle a kineski proizvodjači su baš loših podataka.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e ... te-winter/

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 11 Avg 2024, 22:17
od kami
Nećeš se ugrejati u EV, to je sigurno
Osim, ako vozis neki auto sa baterijom od 70-80kWh, pa te boli uvo jer do posla imaš 10km.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 12 Avg 2024, 08:37
od ljubitelj
Meni je brzo grejanje (i leti hladjenje) medju prioritetima u vozilu.
Pod brzo očekujem pri reda -5C da nakon 4-5km vožnje postigne 20C u kabini napred i da topli vazduh bude makar 50tak stepeni na izduvima kada je grejanje na max.

Benzinci to mogu da postignu, dizeli teže do veoma teško bez dodatnog dogrejavanja a za elektro ne znam kako je, niti sam probao niti znam koga da pitam.
Ranije sam testirao zagrevanje kabine sa 2 kalorifera po 2kW snage, dakle sa 4kW, sa idejom da kao priključim na struju dok je auto u dvorištu pa da se kao malo predgreje kabina.
Rezultat je bio da nakon pola sata je jedva 10tak C u kabini kada je napolju ispod nule.

Nešto sam računao da je potrebno bar 8-10kW snage grejanja da bi bilo dovoljno brzo a to već prelazi u ozbiljan zahvat pa sam odustao od ideje kao prekomlikovane i preskupe za skromni dobitak komfora.
E sad EV, baterija hladna, zima, vlaga, max grejanje, moguća jačina struje sa usporenom hemijom, jak grejač, toplotna pumpa...sve je to meni nepoznanica kako se ponaša u praksi kada je zaista gadno vreme napolju.
Moj omiljeni benzinac da ga ne pominjem samo upalim i kada je -20C bezbrižno krenem bilo gde, zagreje brzo i ništa ne razmišljam samo da ima goriva u rezervoaru.
E jedino što sreću kvari je ovakva cena goriva.

Poznanik koji ima elektro BMWa ima grejanu garažu pa otpada u startu kao relevantan.

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 12 Avg 2024, 10:49
od ljuba
Kod grejanja i hladjenja najjace je sto mozes dok se auto puni da ga pripremis za prijatnu voznju bez trosenja baterije. I onda samo to da odrzavas…

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 12 Avg 2024, 13:03
od pedalaš
Ako imaš svoj lični punjač :)

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 12 Avg 2024, 21:33
od ljubitelj
Za grejanje to imaju auti već 50tak godina, bilo već ugradjeno bilo kao dodatna oprema.
Dok je priključen na struju (SUS) se podgreva.
Defa ima čitav niz takvih rešenja (poznata nemačka firma za to).

@ ljuba, zimi je "problem" tj pitanje brzog zagrevanja naravno kada nema struje da budeš priključen, i kod EV važi da treba onoliku masu interijera i lima zagrejati..

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 12 Avg 2024, 22:53
od kami
Drugačiji je feeling grejanja kod EV u odnosu na SUS motore. Ako EV podesis na 22C onda će to biti 22C, a ne kao kod SUS gde gruva 50C na izduvu, a tamo negde hladi... Ne znam kako bih opisao taj osećaj.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 13 Avg 2024, 08:32
od ljuba
Mlako :)

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 13 Avg 2024, 10:55
od nidza
Zato treba uzeti iz segmenta gde je standard grejanje pojaseva i sedišta.

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 13 Avg 2024, 10:58
od ftj
Zato tesla ima grejače sedišta koji greju tako da kad pipneš rukom osetiš vrućinu, kao grejno telo.

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 13 Avg 2024, 11:03
od milosg
kami napisao: 12 Avg 2024, 22:53 Drugačiji je feeling grejanja kod EV u odnosu na SUS motore. Ako EV podesis na 22C onda će to biti 22C, a ne kao kod SUS gde gruva 50C na izduvu, a tamo negde hladi... Ne znam kako bih opisao taj osećaj.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
To u teoriji. U praksi, retko ko se ogrejao u EV. :)

Re: Kupovina e-Golf

Poslato: 13 Avg 2024, 11:53
od Saša
Ne uzimati ništa sem Tesle, ukratko. :cool!: