Stranica 31 od 265
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 13 Dec 2013, 11:49
od nikaragva
Saša napisao:Ne rade to namerno, fabrička postavka je "0" (što je zaista visoko za kratka svetla kod Classica, verovatno zbog drugačijeg oslanjanja u odnosu na "italijana") i mnogi tako i drže, a dosta njih sigurno nema ni pojma (ili se i ne seti dok vozi noću) čemu služi taj prekidač...
Pa upravo to i govorim. Ne da rade namerno, nego jednostavno misle da je dovoljno volaniti i menjati brzine. Treba ljudi da procitaju upustvo za auto. Treba uvesti prilikom kupovine bilo polovnog, bilo novog automobila, da ides na neko propitivanje materije iz tog upustva. Dok ne polozis nema tablica

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2013, 02:51
od snork
Sloba napisao:
Isto izgledaju izduvi i za 1999. i 2000. godište, ali su iz nekog razloga sa drugim kataloškim oznakama. Sve se odnosi na 188A4 motor - 1.2 8V 44KW.
Slobo, hvala za slike i info. Ako sam dobro shvatio, poenta je da su svi do 2006. godine imali srednji lonac, a onda je izbačen? Živo me zanima da li je ova promena uticala na povećanje buke. Ako mi nekada propadne cela cev, staviću srednji lonac... ionako nije mnogo skuplji od same cevi (sudeći po Veljinom linku).

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2013, 19:59
od ikac2000
Primerio sam u motornom prostoru, ispod kutije filtera vazduha, sa strane sipke za ulje da, da ima malo ulja po motoru. Ima samo na tom mestu. Tu je neko malo gumeno crevo koje se racva iz veceg koje ide u blok motora.
Mislim da sam to isto video na jos jednom puntu.
Inace motor ne trosi ulje, bar ne nista nerazumno.
Zna li neko sta to moze da bude?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2013, 20:05
od Geza
Ovo?
Uljna isprenja se vraćaju na ponovno sagorevanje. Možda se malo svuklo crevo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2013, 20:46
od Saša
Danas mi se komšija koji je pre nekih godinu dana kupio novog "Actuala" požalio da mu se u vožnji ponekad pali znak za ručnu kočnicu. Pretpostavljam da ga možda zeza onaj prekidačić ručne?
Btw, kada smo već kod mašćenja, ono stavljanje šelnice na crevce ibera kod mene nije nešto naročito pomoglo, masti pomalo i dalje pored nje. Ili je nisam dobro stegnuo (bojao sam se da ne preteram i ne polomim onaj plastični deo na koji je nabijeno crevo), ili sam pre stavljanja šelne možda trebao da skinem kraj crevca i sve odmastim (a što nisam uradio) pa tek onda stegnem... Verovatno i jedno i drugo...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2013, 21:06
od ikac2000
Cini mi se da je to. Hvala
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 16 Dec 2013, 00:57
od snork
Saša napisao:Danas mi se komšija koji je pre nekih godinu dana kupio novog "Actuala" požalio da mu se u vožnji ponekad pali znak za ručnu kočnicu. Pretpostavljam da ga možda zeza onaj prekidačić ručne?
Ta lampica praktično ni na jednom autu nije samo za ručnu, već ako se pali u vožnji označava nizak pritisak u kočionom sistemu (nema dovoljno kočione tečnosti). Pretpostavljam da može biti i problem samo u tom prekidaču, ali pošto je u pitanju potencijalno opasna stvar, ja bih proverio ceo kočioni sistem.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 16 Dec 2013, 01:08
od dragvorl
Zavisi kako je izvedeno. Na nekima je lampica samo za rucnu i ima posebna za ulje, negde je zajedno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 16 Dec 2013, 07:19
od Svorci
ikac2000 napisao:Primerio sam u motornom prostoru, ispod kutije filtera vazduha, sa strane sipke za ulje da, da ima malo ulja po motoru. Ima samo na tom mestu. Tu je neko malo gumeno crevo koje se racva iz veceg koje ide u blok motora.
Mislim da sam to isto video na jos jednom puntu.
Inace motor ne trosi ulje, bar ne nista nerazumno.
Zna li neko sta to moze da bude?
Nije ništa opasno. Zameni to crevo postalo je porozno, uljane pare izlaze napolje umesto da se vraćaju u motor. Nije skupo, reda par stotina dindži.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 16 Dec 2013, 09:25
od Bax
Nema potrebe da menja crevo, jer je to stvar do motora, ne do creva, neki imaju malo jaci taj iber.
Sto ce reci, zaboravi na to i pici dalje...
Sve sto ne izadje napolje od ulja, ulazi i masti usis, tako da zabatali to...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 18 Dec 2013, 15:01
od mirko alvirko
ja sam stavio malu selnu tu mesec dva nakon kupovine -to su uljna isparenja sasvim uobicajena kod punta i selna tu nije predvidjena..cisto zbog estetike
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 22 Dec 2013, 21:31
od ivke74
Skinuti taj plasticni deo sa filterom i ocistiti leptir i creva majstori imaju neki sprej za odmascivanje.Cistio skoro kod majstora sad auto ima vise snage i bolje prima gas ta uljna isparenja bas zamaste leptir 10min posla .
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 23 Dec 2013, 21:25
od ljubitelj
Selna se ne stavlja na crevo ibera, sigurnosno pravilo. To crevo ima i dopunsku ulogu kao sigurnosnog ventila natpritiska u karteru i po potrebi moze da spadne i time spreci havariju motora.
Selna sprecava tu sigurnosnu funkciju pa je sasvim opravdano sto fabrika tu ne stavlja selnu.
Na tom mestu treba na ispravnom sistemu ventilacije kartera da postoji potpritisak, vakuum, koji usisava tako da i ako crevo ne dihtuje na tom mestu treba da se usisava spoljni vazduh ka unutra a ne da se izduvavaju uljne pare napolje.
Korisno je izmeriti manometrom stanje potpritiska i po potrebi ocistiti/ zameniti filter uljnih para odnosno isprazniti taloznik ulja.
Ovo vazi generalno, ne vidim dovoljno dobro sa slike kako je reseno konkretnije na Puntu.
Obicno u uputstvu za odrzavanje vozila fabrika propisuje interval zamene filtera uljnih para odnosno ciscenje sistema. Neki tipican interval kod benzinaca je 50-80.000km mada ima motora i sa kracim i sa duzim vremenom pregleda stanja.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 09 Jan 2014, 10:49
od Филиповић
Само да поделим са вама - заменио сам целу цев издува, од флексибилног црева па до задњег лонца, цена је 4300,00 динара.
Пробао сам да се распитам код разних, један ме је убеђивао да та цев не може из једног дела да се направи, други је тупио око цене, тако да сам се одлучио за најпознатији ауспух сервис у Јагодини.
Док сам ја попио кафу и прочитао новине, они су све завршили.
Звук мотора је сада као некада, на семафору га и не чујем.

Кажу да је лонац у добром стању, а стара цев је имала велику рупу на једној кривини близу задњег лонца и 2 прилично велике рупе у најави, такође на оним кривинама пре задњег лонца.
Мајстор каже да је лим ту тањи због истезања на кривинама...
Толико.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 20 Jan 2014, 11:06
od cozmo
Da ne duzim i da ne radim search, pomozite
Kolega je uzeo Punta 1.2 - 2001. i naravno servo zeza, ostalo je sve ok.
Pa mi trebaju kontakti (servisa) sta kako i gde da sredi to (bese se lemi ona plocica u volanu)?
Fala Puntasima
