Martin napisao:Novosadska mlekara imala je sjajne proizvode - jer je sirovine otkupljivala od mlekara iz okolnih sela. I to je bilo sve dok Imlek nije kupio i sjebao (zatvorio).
Lepo što su vratili tetraedar u modu, al realno me zabole jer od Imleka ništa ne kupujem - iz principa. Monopolisti. Sve manje proizvođače u Vojvodini su uništili.
A najgore je što ni Imlek nema veze sa onim nekadašnjim - vlasnik je neki investicioni fond, odluke donosi profesionalni menadžment i jedini kriterijum za rad je što veći profit. I druge velike mlekare su slično prošle - Somboled je postao Dukatov, ali mislim da je posle sve to kupio neko treći. Kragujevačku mlekaru je kupio (francuski?) Meggle i tako... Na kraju se svede na to da je skoro sve u rukama multinacionalnih kompanija, da od stare prakse i tehnologije nije ostalo ništa i da se ne zna ni odakle potiče mleko koje prerađuju. To me je interesovao kad je bila afera sa aflatoksinom. Po nekoj logici je bolje mleko koje se otkupljuje od individualnih proizvođača iz brdsko-planinskih predela (gde se krave mahom hrane travom-senom), nego od velikih "ravničarskih" kombinata gde je veliki udeo kukuruza. Ali po objavljenim rezultatima analiza se pokazalo da nema nikakvog pravila.
ljuba napisao:Kada smo vec kod hejtovanja, danas sam dodao novu crticu na vrstu vozaca koji me nerviraju Jedna Tesla je isla cik-cak po auto putu sa prilicnom cudnom putanjom, sa ubrzavanjem i usporavanjem u cudnim situacijama. Vozili smo se tako nekih 10-15km i kada sam na kraju iznerviran prisao autu sa leve strane i pogledao vozaca, svatio sam da auto pilot vozi Vozac se lepo odmara zavaljen u sediste. Vozi jezivo I koga sada da psujes, nekog programera u Kaliforniji ili Indiji, ili pak Novom Sadu
Po mom skromnom mišljenju, realni saobraćaj je toliko kompleksan, da nikada neće uspeti da naprave dobar i bezbedan autopilot. Jedino ako bi sva vozila komunicirala međusobno + komunicirala sa putem. Tada je moguće da svi voze 100+ km/h branik uz branik i to je demonstrirano još pre više od 50 godina. Ali onda je jeftinije da ni ne prave takve puteve i vozila kojima ljudi neće ni upravljati, već da svi lepo koristimo železnicu.
Poljoprivredni kombinati osnovani u vreme komunizma su postojali kako bi hranili narod, a ne pravili profit.
A sad ozbiljno - naravno da je profit motiv za postojanje svake firme koja se bavi komercijalnom delatnošću. Ali mora da postoji mehanizam koji ograničava te iste firme da prodaju đubre, truju ljude, kartelski ugovaraju cene, i rade druge stvari koje su protivne interesima potrošača. Regulacioni mehanizam bi mogla da bude država, udruženja potrošača, ili samo tržište ako bi potrošači imali informacije o sastavu i poreklu proizvoda koje kupuju. Što opet proizvođači neće saopštiti sami, ako ih neko ne natera.
Pa uvek mozemo da kaznimo mlekare, tako sto cemo prestati da kupujemo njihove proizvode. Pasce im profit i oni ce nesto menjati da nam se dodvore i da opet kupujemo njihove proizvode.
To sto su ljudi zadovoljni smecem, zadovoljni su time kako zive i ne zele nista da menjaju, je drugi par rukavica. Znaci da je sve ok.
Jedna lasta ne cini prolece, tako ni jedan nezadovoljan korisnik, nece uticati na promenu ukusa jogurta, pakovanja jogurta ili bilo cega drugog.
ljuba napisao:Kada smo vec kod hejtovanja, danas sam dodao novu crticu na vrstu vozaca koji me nerviraju Jedna Tesla je isla cik-cak po auto putu sa prilicnom cudnom putanjom, sa ubrzavanjem i usporavanjem u cudnim situacijama. Vozili smo se tako nekih 10-15km i kada sam na kraju iznerviran prisao autu sa leve strane i pogledao vozaca, svatio sam da auto pilot vozi Vozac se lepo odmara zavaljen u sediste. Vozi jezivo I koga sada da psujes, nekog programera u Kaliforniji ili Indiji, ili pak Novom Sadu