Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Upravlja se nosnim tockom, a kocnice su na glavnom trapu.
Na klizavoj pisti upravljanje je vrlo tesko jer je u pitanju nekoliko desetina tona a stajni trap tipa "tricikl".
Avion vec proklizava nosnim tockom na mokroj podlozi, sa brzinom od oko 15km/h kada se skrece pod 90 stepeni.
Sletanje na kontaminiranu pistu (voda, sneg, bljuzgavica) smanjuje dozvoljenu bocnu komponentu vetra.
Postoje tablice za racunanje max bocne komponente od kvaliteta kocenja, koji je opet povezan sa vrstom i debljinom naslaga.
Na klizavoj pisti upravljanje je vrlo tesko jer je u pitanju nekoliko desetina tona a stajni trap tipa "tricikl".
Avion vec proklizava nosnim tockom na mokroj podlozi, sa brzinom od oko 15km/h kada se skrece pod 90 stepeni.
Sletanje na kontaminiranu pistu (voda, sneg, bljuzgavica) smanjuje dozvoljenu bocnu komponentu vetra.
Postoje tablice za racunanje max bocne komponente od kvaliteta kocenja, koji je opet povezan sa vrstom i debljinom naslaga.
Re: Vazduhoplovi
Бежични интернет у авионима "Ер Србије"
http://www.novosti.rs/вести/насловна/технологије.411.html:528876-Bezicni-internet-u-avionima-Er-Srbije
Путници националне авио-компаније ускоро ће у авионима "Ер Србије" моћи да "крстаре" интернетом
ПУТНИЦИ националне авио-компаније ускоро ће у авионима "Ер Србије" моћи да "крстаре" интернетом! За то ће се побринути "Јат техника", којој модификација "вај-фај" уређаја на ваздухопловима није новина. Ипак, инсталирање интернета у авионима "Ер Србије" типа "ербас" представљаће изазов, за који се авио-механичари и инжењери озбиљно припремају.
Како за "Новости" каже Мирослав Мусулин, в. д. генералног директора "Јат технике", циљ је да се нашем националном авио-превознику омогући склад са светским трендом.
- Имамо искуство стечено на "боингу 737", урадили смо десетак "вај-фај" модификација, које су увелико активне у авионима нашег сталног клијента из Русије - наводи Мусулин. - Када је у питању "Ер Србија", ово ће бити новина, а познато је да национални авио-превозник тежи да својим путницима омогући максималан комфор. Сама модификација се састоји из квалитетне припреме посла, који се спроводи на авиону као и постављања свих неопходних уређаја како би путнику било омогућено да користи предности савремене телекомуникације.
http://www.novosti.rs/вести/насловна/технологије.411.html:528876-Bezicni-internet-u-avionima-Er-Srbije
Путници националне авио-компаније ускоро ће у авионима "Ер Србије" моћи да "крстаре" интернетом
ПУТНИЦИ националне авио-компаније ускоро ће у авионима "Ер Србије" моћи да "крстаре" интернетом! За то ће се побринути "Јат техника", којој модификација "вај-фај" уређаја на ваздухопловима није новина. Ипак, инсталирање интернета у авионима "Ер Србије" типа "ербас" представљаће изазов, за који се авио-механичари и инжењери озбиљно припремају.
Како за "Новости" каже Мирослав Мусулин, в. д. генералног директора "Јат технике", циљ је да се нашем националном авио-превознику омогући склад са светским трендом.
- Имамо искуство стечено на "боингу 737", урадили смо десетак "вај-фај" модификација, које су увелико активне у авионима нашег сталног клијента из Русије - наводи Мусулин. - Када је у питању "Ер Србија", ово ће бити новина, а познато је да национални авио-превозник тежи да својим путницима омогући максималан комфор. Сама модификација се састоји из квалитетне припреме посла, који се спроводи на авиону као и постављања свих неопходних уређаја како би путнику било омогућено да користи предности савремене телекомуникације.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Немачка фирма Херпа (Herpa Miniaturmodelle GmbH; Leonrodstraße 46-47; 90599 Dietenhofen) која производи моделе свих врста возила и авиона, ускоро избацује на тржиште модел Ербасовог авиона тип АТР-72 и то под бојама Ер Србије, а регистрациона ознака авиона је YU-ALU. Модел је одлично израђен и у размери је 1:500, а урађен је од метала, а цена ће му бити 19,90 евра.

Иако ће на тржишту бити тек на пролеће ове године, може већ сад да се резервише.
http://www.herpa.de/collect/(S(3l2vp045uit2go55lewqye45" onclick="window.open(this.href);return false;))/detail.aspx?ProductID=527675&lang=de-DE&express=1&thumb=1

Иако ће на тржишту бити тек на пролеће ове године, може већ сад да се резервише.
http://www.herpa.de/collect/(S(3l2vp045uit2go55lewqye45" onclick="window.open(this.href);return false;))/detail.aspx?ProductID=527675&lang=de-DE&express=1&thumb=1
- ivancho
- Postovi: 3855
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Kako da se poruci / rezervise ovo, posto Srbije nema na spisku zemalja kojima isporucuju?
Re: Vazduhoplovi
I ja bih uzeo
Re: Vazduhoplovi
The bill should be a reminder to all travelers to pay close attention to the pricing details of in-flight services.
http://mashable.com/2014/11/18/airline-wifi-charges/
http://mashable.com/2014/11/18/airline-wifi-charges/
Re: Vazduhoplovi
Internet u avionima (i na brodovima) je skup, jer se uglavnom realizuje preko dvosmernih satelitskih linkova. Ali ovo je baš ekstremno velik račun... Sećam se kad sam pre 13 godina leteo novim Emiratesovim A330, osim "entertainment" sistema, svako sedište je imao i telefon u naslonu za ruke - satelitski, cena mislim da je bila 20 USD minut prema bilo kojoj destinaciji. Laptopovi tada još nisu bili toliko česti, a mobilni uređaji smešni u odnosu na današnje, tako da internet nije bio u ponudi.
EDIT: Bez obzira što je avion bio potpuno nov, JAT-ova tada 23 godine stara DC-10-ja (YU-AMB) je odavala mnogo bolji utisak u svemu.
EDIT: Bez obzira što je avion bio potpuno nov, JAT-ova tada 23 godine stara DC-10-ja (YU-AMB) je odavala mnogo bolji utisak u svemu.
Poslednja izmena od snork u 17 Jan 2015, 12:05, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
HITNO SLETANJE Motor aviona "Er Srbije" se zapalio, sleteo u Surčinu
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/527273 ... -u-Surcinu
Avionu "Er Srbije" na putu za Banjaluku zapalio se motor i hitno je prizemljen nazad u Surčin, saznaje Blic. U incidentu, koji se dogodio oko 7 i 15, nije bilo povređenih, a inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva trenutno vrše inspekciju aviona.
Avion "Er Srbije" tipa ATR oznake JU 100 zapalio se odmah nakon poletanja.
- Pilot je primetio da jedan od motora na avionu gori, dok je letelica i dalje bila u fazi penjanja, na visini od oko 8000 stopa. Odmah ga je isključio i sa jednim motorom se vratio na aerodrom "Nikola Tesla", gde je bezbedno sleteo. U avionu je bilo oko 20 putnika, koji nisu povređeni. Sve je urađeno po proceduri - rekla je za "Blic" Katarina Andrić MIlosavljević iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Ona je dodala da su inspektori Direktorata odmah nakon incidenta izašli na teren kako bi otkrili uzrok kvara motora.
Kako nezvanično saznajemo, putnici sa ovog leta preusmereni su na drugu liniju, i trebalo bi da su već stigli u Banja Luku. To potvrđuju i podaci sa sajta aerodroma "Nikola Telsa", na kojima stoji da su putnici na letu za Banjaluku otišli u 9.09.
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/527273 ... -u-Surcinu
Avionu "Er Srbije" na putu za Banjaluku zapalio se motor i hitno je prizemljen nazad u Surčin, saznaje Blic. U incidentu, koji se dogodio oko 7 i 15, nije bilo povređenih, a inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva trenutno vrše inspekciju aviona.
Avion "Er Srbije" tipa ATR oznake JU 100 zapalio se odmah nakon poletanja.
- Pilot je primetio da jedan od motora na avionu gori, dok je letelica i dalje bila u fazi penjanja, na visini od oko 8000 stopa. Odmah ga je isključio i sa jednim motorom se vratio na aerodrom "Nikola Tesla", gde je bezbedno sleteo. U avionu je bilo oko 20 putnika, koji nisu povređeni. Sve je urađeno po proceduri - rekla je za "Blic" Katarina Andrić MIlosavljević iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Ona je dodala da su inspektori Direktorata odmah nakon incidenta izašli na teren kako bi otkrili uzrok kvara motora.
Kako nezvanično saznajemo, putnici sa ovog leta preusmereni su na drugu liniju, i trebalo bi da su već stigli u Banja Luku. To potvrđuju i podaci sa sajta aerodroma "Nikola Telsa", na kojima stoji da su putnici na letu za Banjaluku otišli u 9.09.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
I onda:
https://www.facebook.com/airserbia?fref=nf
.Tokom jutrošnjeg leta Air Serbia iz Beograda za Banjaluku JU 100, pet minuta nakon poletanja, posada je ustanovila tehnički problem. Svi članovi posade su postupili po relevantnim propisanim procedurama, nakon čega je Kapetan doneo odluku da avion vrati na beogradski Aerodrom “Nikola Tesla”. Demantujemo sve iznete senzacionalističke navode da je avion goreo.
Iz mera predostrožnosti, sve aerodromske službe bile su u pripravnosti, što je inače standardna procedura u sličnim okolnostima.
Bezbednost letenja ni u jednom trenutku nije dovedena u pitanje, a svi putnici su zbrinuti i već su stigli na svoje odredište.
Uzroci tehničkog problema biće naknadno utvrđeni od strane nadležnih službi
https://www.facebook.com/airserbia?fref=nf
Re: Vazduhoplovi
Geza napisao:...inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva trenutno vrše inspekciju aviona.
- Pilot je primetio da jedan od motora na avionu gori, dok je letelica i dalje bila u fazi penjanja, na visini od oko 8000 stopa. Odmah ga je isključio i sa jednim motorom se vratio na aerodrom "Nikola Tesla", gde je bezbedno sleteo. U avionu je bilo oko 20 putnika, koji nisu povređeni. Sve je urađeno po proceduri - rekla je za "Blic" Katarina Andrić Milosavljević iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Ona je dodala da su inspektori Direktorata odmah nakon incidenta izašli na teren kako bi otkrili uzrok kvara motora.
^ u ovoj tvrdnji G-dje PR iz Direktorata, i ovom demantiju iz Er Srbije:
"... posada je ustanovila tehnički problem....Iz mera predostrožnosti, sve aerodromske službe bile su u pripravnosti, što je inače standardna procedura u sličnim okolnostima."
Neko opasno laze.
1)Inspektori ne izlaze na uvidjaj za obican tehnicki kvar, vec samo ako je nesto ozbiljno dovelo do ugrozavanja bezbednosti saobracaja
2)Mere predostroznosti za tehnicki problem ne podrazumevaju aktiviranje aerodromskih sluzbi (vatrogasci ili sl.) u koliko problem zaista nije ozbiljan (pozar motora ili sistema, otkaz komandi leta, nezabravljen trap, gubitak mogucnosti kocenja, multipli kvarovi)
Samo u ovih par recenica moze se zakljuciti da nesto debelo nije u redu. Sta je po sredi, sa blokadom informacija koje idu iz AS tesko da cemo saznati.
Poslednja izmena od zuzazu u 17 Jan 2015, 15:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vazduhoplovi
a mozda i hocemo...
Re: Vazduhoplovi
Reci ako znas, pa da saznamo. Jel bio pan pan ili mayday?
Re: Vazduhoplovi
Evo na poslu sam, bas cu da pitam...
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Malo pre preleteo Malaysia Airlines A380. Koliko grdosija
Na 37.000 stopa, dvogledom se bas lepo vidi.

Re: Vazduhoplovi
Posto je izgleda @dragan zauzet, u medjuvremenu su se pojavile informacije i u stranoj stampi.
Sva je prilika da su imali indikaciju pozara na motoru i deklarisana je emergency situacija.
Zbog toga je ovo klasifikovano kao incident (drugi u kratkom roku) pa su izasli inspektori DCV.
Sve je to moguce i desava se.
Mnogo je ozbiljnije sto nacionalni avioprevozilac prikriva ovu situaciju.
Sva je prilika da su imali indikaciju pozara na motoru i deklarisana je emergency situacija.
Zbog toga je ovo klasifikovano kao incident (drugi u kratkom roku) pa su izasli inspektori DCV.
Sve je to moguce i desava se.
Mnogo je ozbiljnije sto nacionalni avioprevozilac prikriva ovu situaciju.