Stranica 325 od 796
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 21 Jan 2018, 19:39
od kragujevac
VAG ne dolazi u obzir.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 21 Jan 2018, 19:51
od Stjepa
Ne bi ti 0.9L radio posao. Slicnih smo gabarita i osecam da se posle predjasnjih praznika, slava i proslava 1.2 itekako buni sto mora da me vuce. Nije ta zapremina za ovu zapreminu.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 21 Jan 2018, 21:05
od passenger
kragujevac napisao: 21 Jan 2018, 17:35
U A se i te kako isplati sići sa auto puta. Mi kad idemo prema Srbiji stajemo na granici A i HU u Parndorfu (JET pumpa)
Sipamo na istoj pumpi
Ne sećam se kad sam sipao na autoputu.
stefanan napisao: 21 Jan 2018, 19:18
A8 2.0
A8 E (1.4 TSI + EM)
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 01:41
od snork
kragujevac napisao: 21 Jan 2018, 18:18
ikac2000 napisao: 21 Jan 2018, 17:43
@kragujevac zaboravih da pitam, koji benzin sipas, E10, E5, premium,...?
U Nemačkoj najobičniji E10.
Za V8 atmosferca (i R6 pre njega) više nego dovoljna opcija obzirom da ja auto ne "vrtim" preko 2500rpm. Van Nemačke 91 ili najviše 95 oktana. Nikakve super, turbo, hyper, ultra, mega-giga verzije goriva. Benzin ko benzin, u uslovima kilave eksploatacije na moj način, mogu da mu sipam i benzin za Zippo upaljač, išao bi bez problema.
Jel to E5 i E10 znači da je u pitanju benzin sa 5 %, odnosno 10 % etanola? Ako jeste, to je odlično za atmo motore. Pošto alkoholi imaju -OH grupu, taman dobije dodatni kiseonik iz goriva. Takođe, etanol ima oktanski broj veći od 100, pa je reč o ekološki najčistijem dodatku za proizvodnju visokooktanskih benzina. U SAD rafinerije standardno dodaju do 10 % etanola, a samo ako ima više od 10 % moraju da označe tim E oznakama. U Brazilu je dugo korišćen i E80, pa čak i E100 (čist etanol) kao gorivo (zbog toga što imaju toliko šećerne trske da ne znaju šta će s njom), ali je na kraju ispalo da kada se uporedi zauzeće poljoprivrednog zemljišta - cena hrane - cena benzina, ipak nije toliko isplativo.
U Evropi se tokom Drugog svetskog rata ponegde vozilo na etanol. Osobito kad su Nemci zaustavljeni u Staljingradu, pa su shvatili da od osvajanja kavkaskih i kaspijskih naftnih polja neće biti ništa.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 06:25
od superboss
kragujevac napisao: 20 Jan 2018, 19:11
superboss napisao: 20 Jan 2018, 18:11
Nema čekanja na bum, lokalci koji ne koriste e-upravu takođe zakazuju ali "analogno" tj mora da dođe u PU i zakaže kad će da mu se rade dokumenta
Ne razumem zašto onda dolaze i čekaju ako su pre toga na ovaj ili onaj način zakazali termin. U onoj gomili kad smo mi došli na zakazani termin bilo je odokativno 30ak ljudi u čekaonici. Nema šanse da su svi zakazali termin, ako se termini (bar kod E-uprave je tako) bukiraju na 15 minuta. Mislim, ako je sav taj narod tamo došao po terminu, njih 30ak bi bilo dosta za 7 sati radnog vremena. I što bi onda dolazili tu i budjali dok ih neko ne prozove.
Ili se analogno terminira samo "datum" a ne i vreme ?
Isto kao i kad se zakazuje online, datum i vreme se dobije.
A to što čekaju-dosadno ljudima kući.…
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 07:58
od ikac2000
snork napisao:kragujevac napisao: 21 Jan 2018, 18:18
ikac2000 napisao: 21 Jan 2018, 17:43
@kragujevac zaboravih da pitam, koji benzin sipas, E10, E5, premium,...?
U Nemačkoj najobičniji E10.
Za V8 atmosferca (i R6 pre njega) više nego dovoljna opcija obzirom da ja auto ne "vrtim" preko 2500rpm. Van Nemačke 91 ili najviše 95 oktana. Nikakve super, turbo, hyper, ultra, mega-giga verzije goriva. Benzin ko benzin, u uslovima kilave eksploatacije na moj način, mogu da mu sipam i benzin za Zippo upaljač, išao bi bez problema.
Jel to E5 i E10 znači da je u pitanju benzin sa 5 %, odnosno 10 % etanola? Ako jeste, to je odlično za atmo motore. Pošto alkoholi imaju -OH grupu, taman dobije dodatni kiseonik iz goriva. Takođe, etanol ima oktanski broj veći od 100, pa je reč o ekološki najčistijem dodatku za proizvodnju visokooktanskih benzina. U SAD rafinerije standardno dodaju do 10 % etanola, a samo ako ima više od 10 % moraju da označe tim E oznakama. U Brazilu je dugo korišćen i E80, pa čak i E100 (čist etanol) kao gorivo (zbog toga što imaju toliko šećerne trske da ne znaju šta će s njom), ali je na kraju ispalo da kada se uporedi zauzeće poljoprivrednog zemljišta - cena hrane - cena benzina, ipak nije toliko isplativo.
U Evropi se tokom Drugog svetskog rata ponegde vozilo na etanol. Osobito kad su Nemci zaustavljeni u Staljingradu, pa su shvatili da od osvajanja kavkaskih i kaspijskih naftnih polja neće biti ništa.

Problem moze da bude sa korozivnoscu E10 kod auta koji nisu predvidjeni za njega.
E10 je isto zeznut i kada auto dugo stoji, jer ga vlaga iz vazduha koja ulazi preko odzracnih kanala separise od benzina i talozi na dnu, sa upijenom vlagom.
Zato u uputstvima pise da se prilikom duzeg stajanja auta sipa non ethanol goŕivo.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 08:15
od snork
Znam za ovo prvo, ali je možda "korozivnost" malo prejaka reč - ljudima ništa ne fali da piju 40-60 % etanol.

U principu je benzin jači rastvarač, ali je stvar u tome što su novi automobili puni plastike, pa se može desiti da se nađe neka cevčica ili membrana koja je otporna na benzin, ali je alkohol oštećuje.
Ovo drugo (upijanje vode) nisam imao u vidu. Onda je pitanje i šta bi se desilo sa većim koncentracijama alkohola u zemljama sa hladnijom klimom. To u Brazilu nije problem.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 09:17
od kragujevac
snork napisao: 22 Jan 2018, 01:41
Jel to E5 i E10 znači da je u pitanju benzin sa 5 %, odnosno 10 % etanola?
Upravo tako.
Od kako se pojavio E10 kao opcija za gorivo u D traju diskusije o "problemima" koje ova vrsta benzina navodno može da napravi. Zbog toga je napravljena lista svih auta koji mogu da ga koriste. U principu, lakše bi im bilo da su napravili listu automobila koji NE mogu da ga koriste, taj pdf bi bio mnogo kraći.
https://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf
Mislim da je, makar delom, taj hype tada napravljen i od strane industrije goriva, pošto je E10 malo jeftiniji od drugih benzina, pa ako bi svi prešli na njega, to bi imalo uticaja na zaradu kompanija. Ja sam E10 sipao u BMW od prvog dana kad se pojavio (2011), znači da je plava kanta vožena preko sto hiljada kilometara sa tim benzinom i nisam primetio ni ja a ni tehnički pregled da mu je bilo šta falilo. Atmosferac rules

. Obzirom da je i ovaj sad isti takav samo malo veći, ne vidim ni pola razloga zašto bih mu se umiljavao sa v-power, mega-giga-ultra benzinom za 1,75€.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 09:23
od ljubitelj
Alkohol se redovno dodaje u benzine, pa i kod nas. Problem sa etanolom kao gorivom nastaje pri većim koncentracijama, tipa E80 i to osim korozivnosti nastaje problem hladnog starta motora. Već na +5C a ispod toga mora da se radi prepravka sistema ubrizgavanja (dodaju se dodatne dizne, potpuno drugačije remapira ECU, dodatju grejači goriva).
Auti konstruisani za bezolovni benzin, tu negde od sredine 1980-tih godina po pravilu su otporni na korozivnost alkohola pa je briga uglavnom usmerena na oldtimere u slučaju prelaska na alkoholno gorivo.
E5 ili E10 je sastavni deo aditiviranih/skupljih benzina (iz reklama) već 30tak godina, dakle uobičajeno se koristi svuda bez posebnih uticaja na auto. Ima izuzetaka, posebno je naglasi u uputstvu ako je zabranjeno. E10 gorivo se još naziva i oxygenated fuel, to je više američki izraz.
Što se vode tiče, alkohol upravo služi da pokupi kondenz u rezervoaaru jer se benzin ne meša sa vodom pa se voda kao teža taloži na dnu.
Za razliku alkohol se meša sa vodom i upije u sebe a isto tako alkohol (ta vodena mešavina) se mešta sa benzinom i benzin upije u sebe.
Problem taloga na dnu rezervoara ne postoji u normalnoj upotrebi a ako i ima sumnje dovoljno je zaljuljati auto nekoliko puta da dodje ponovo do mešanja.
Upravo dodavanje litre ili dve "brlje" je bio aktivan sport tokom 90tih i benzina u flašama i kantama da se koliko toliko lakše vozi na vodo -benzin

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 09:40
od kragujevac
Da si video frku u medijima koja se napravila ovde kada je "uveden" benzin sa E10 krstio bi se i čudio.
Takvu su dreku napravili kao da će se auti u najmanju ruku na auto putu raspadati u paramparčad ako se uspe i jedan jedini litar tog benzina. Toliko je bilo napadno da je posle trebalo jako puno vremena da se narod "razuveri" od toga. Imam nekoliko koleginica koje još uvek u svoje autiće sipaju Superplus benzin, zato što proizvodjač to preporučuje. Mislim, i za moj E39 je "preporučeno" gorivo bilo super (bez+), a ja sam od momenta kupovine (2008) do pojave E10 benzina sipao "normal bezolovni" a kad su ukinuli "normal" prešao sam na E10. To računski gledano znači da je E39 140.000km bio vožen sa gorivom koje proizvodjač "ne preporučuje" i šta....ništa.
Naravno da će proizvodjač da preporuči najskuplje/bolje gorivo, to me ne čudi. Interesantno, kad kupiš neki softver na pakovanju piše uvek koja je minimalna a koja optimalna konfiguracija na kojoj taj softver radi. Kod auta nikad ne napišu koji je "minimalni" benzin koji je dovoljan da auto ide, samo napišu "optimalni".
Ode ja u off.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 10:36
od ftj
Pise minimalna oktanska vrednost kod mene. Za e10 nisam upucen al sam siguran da nije dobar za duze staze nego je neko napravio kombinaciju da narodu uzima pare.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 10:52
od kragujevac
"Duže staze" su relativan pojam. Kažem, ja sam u E39 stotinak hiljada km sipao E10 benzin i sve je bilo u najboljem redu.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 11:34
od ljubitelj
Nije baš za ovu temu ali kada je već započeto razmatranje.
Mrzi me da tražim, E10 je uveden u SAD tamo negde u vreme Euro1 standarda u Evropi, a od tada milioni automobila prešli stotine miliona km sa E10 bez ikakvih problema.
To da se voli i tamo u DE kao i ovde praviti senzacija nije ništa novo, nisu Nemci ništa različitiji od drugih u nepoznavanju suštine i verovanju u sve što pišu mediji.
Benzin sadrži i antimon ili mangan ili još sijaset dodataka (aditiva što bi pomodarski naveli u reklamama) koji se slabo pominju a možda i nisu blagodet za motore i opšte proces sagorevanja.
Švedjani su jedno vreme na pumpama točili E85, skoro čist alkohol, pa opet nešto ne znam da su crkavali motori a kamoli sa samo 10% (E10).
S vremena na vreme naftna i auto industrija moraju da izmisle neku promenu uz uvek "mudre" pravnike koji definišu zakonske norme.
Evo pre neki dan čitam izveštaj da motor koji ima EGR troši više goriva, ima veće zagadjenje CO2 nego motor bez ikakve regulacije tog tipa.
Dodatno, DPF filter povećava zagadjenje CO2 a našao sam podatak da proces regeneracije efektivno povećava potrošnju ekvivalentu 5litara/100km.
To znači da dizel koji troši nominalnih 5 litara dizela /100km u normalnoj vožnji tokom procesa regeneracije troši nominlano 10 litara dizela./100km.
Naravno taj dodatno potrošeni dizel, kao i sadržaj sakupljen u DPF koji se sagori je ništa drugo do CO odnosno CO2 zagadjenje.
Zanemaruje se i zagadjenje okoline dok se taj DPF proizvede, pa povećana potrošnja goriva sa svakim predjenim kilometrom usled veće mase vozila (malecno ali puta 100,000,000 vozila ).
U praksi, DPF ne pročišćava već je više kao kanta za smeće- sakupi se a onda odjednom sve izbaci.
Toyota za PDF filter modela Hilux u Australiji traži 12,000dolara za redovni servis tj zamenu.
Mnogo podseća sve to na dogovoreni biznis države sa proizvodjačima preko ledja tj džepa vozača a sada već sumnjivih globalnih rezultata cele ideje.
I povrh svega imamo avione koji sagorevaju dizel (kerozin, nije šija nego vrat) bez ikakvih euro normi, bez filtera i kontrole izduvnih gasova. I to kao nije bitno već su auti glavni krivac za sve i svuda (čitati najlakše se oporezuju).
Bojim se da se svesno od nas kao korisnika sakrivaju sve činjenice vezane za zagadjenje a da nam se servira da nešto mora tako kako država osmisli, pre svega ministarstva finansija. Tu mislim na sve globalno, ne izdvajam nemačkog ili srpskog vozača.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 11:52
od kragujevac
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/29805 ... ada-pisati
Interesantno. Šta li je sledeće? Ako sad nekom kinezu sa našim državljanstvom zasmeta ćirilica na koricama, šta onda....?? Tražiće da na pasosu stoji 塞爾維亞共和國 ili tako nešto?

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 22 Jan 2018, 14:50
od snork
ftj napisao: 22 Jan 2018, 10:36
Pise minimalna oktanska vrednost kod mene. Za e10 nisam upucen al sam siguran da nije dobar za duze staze nego je neko napravio kombinaciju da narodu uzima pare.
Pa više bi uzeli para da taj etanol prodaju kao "konzumni" (akciza na žestoka alkoholna pića je veća od one na benzin). Nije reč ni o kakvoj prevari, jednostavno je reč o dobrom - a pri tome ekološki čistom aditivu.
Zašto bi motori koji rade po Otto ciklusu morali da troše benzin? Mogu i razne gasove. Osim propana i butana, sasvim lepo rade i na ugljen-monoksid koji se može dobiti nepotpunim sagorevanjem drveta. I to se koristilo za vreme Drugog svetskog rata, a i Paja i Jare su tako vozili.
