Heinz napisao:U toku leta je pao pritisak ulja na motoru, neki sistemi nisu odreagovali već se upalila lampica na instrumentu za ulje. Kapetan je isključio motor (što ne piše u njegovom izveštaju) i aktivirao neki Pan mod (nisam stručan samo prenosim pouzdane info).
Na zemlji ustanovljen kvar i motor je već na remontu u Lufthansi. U reduktoru je došlo nekako do kontakta zupčanika sa zavrtnjem(?) i opiljci su zapušili uljne kanale.
TT
Nigde ne pise da je radjena boroskopija

vise lici na prepricavanje necije price.
Pan pan je poruka koja se salje kontroli u slucaju da je doslo do nekog kvara/otkaza/situacije koja ukazuje na vrstu opasnosti i trazi pomoc. Ne postoji direktna ugrozenost vazduhoplova i putnika pa ne zahteva prioritet ali se trazi neka vrsta asistencije.
Pan Pan uvek moze da preraste u mayday. Npr. problem sa motorom (pan pan) koji je presao u pozar (mayday). U koliko je otkazao neki sistem i postoje jos dva izvora na avionu (Otkazao jedan generator - ostala dva. Otkazao jedan hidro sistem - ostala dva, ili sl.) to je pan pan. U koliko je avion ostao samo na jednom izvoru to je vec mayday.
Isto tako proglaseni mayday uvek moze da se spusti na pan pan.
Generalno, kada je direktno ugrozena bezbednost putnika i vazduhoplova, i kako kazu knjige "preti trenutna i smrtna opasnost" proglasava se mayday.
Od toga sta ce da cini kontrola, moze vise @dragan.