Kako ste se raspisali... Nema me dva dana, a već nekoliko novih strana.
paja napisao:Ako je kao kod mene to pod 1 je u stvari osigurač da šraf ne ispadne, a pre svega alat za skidanje kurble. To pod 1 bi trebalo da ima rupu kroz koju gurneš ključ i odšrafiš imbus. Imbus izlazi napolje, osloni se na to čudo i svlači kurblu.
To što ti imaš je tzv. "one key release system", šraf koji istovremeno služi i za "svlačenje" kurble. Pretpostavljam da tvoj srednji pogon nije Shimano? Shimano je jedno vreme to imao, pa su vratili običan šraf. Valjda se dešavalo da ljudi prebrzo odvrću i, pogotovo ako osovina nije bila podmazana pre stavljanja kurbli, oštete nešto. Teoretski, i mi koji imamo običan šraf možemo da ga zamenimo tim specijalnim. Veoma detaljan opis svih mogućih sistema kurbli i osovina ima na:
http://sheldonbrown.com/tooltips/cotterless.html
paja napisao:Trebalo bi da ima oba dela kod Kanađana, al prvo proveri ovde. Mora da ima negde u nekom servisu.
Ima, ima, samo što ti Kanađani prodaju isključivo neke fancy titanijumske šrafove.

Našao sam i na Cikloberzi, ali mi se tip ne javlja... U svakom slučaju, naći ću ga, nije neka egzotika.
nidza napisao:
Ono čega se sećam je da mu prednji pogon nije bio okrugao, nego elipsoidan. Takođe sam u više navrata viđao na skupljim bajsevima upravo takav pogon. Od toga se izgleda u potpunosti odustalo?
Shimano BioPace... oni su odustali, ne znam za druge. Ideja je bila da je u donjoj i gornjoj tački najmanji prečnik, a kada su kurble horizontalne i sila kojom biciklista na njih deluje najveća, prečnik bude najveći. Taj deo priče je ok, ali su se oni koji voze na višim kadencama žalili da im elipsasti oblik remeti ritam. Ispalo je da je dobar samo na najmanjem prednjem lančaniku, prilikom "gmizanja uz planinu".
paja napisao:Biciklizam kao vid rekreacije uglavnom postane interesantan kad postane teško okupiti društvo za basket, fudbal i sl, jer je nemoguće uskladiti poslove, porodicu, decu...
Haha, u mom slučaju je drugačije - basket i fudbal su mi i kao klincu bili potpuno besmisleni i "čoporativni" sportovi. Ali sam zato uvek voleo da vozim bajs, bilo sam, bilo sa društvom. Doduše, tek sam kao srednjoškolac počeo da se ozbiljnije zanimam i vozim nešto duže ture. Nažalost, to je bilo vreme najgorih sankcija i bede, tako da nije bilo reči o kupovini bilo čega, niti se nešto moglo videti u prodavnicama. S te strane mi je žao što sam malo mlađi od Zua i ekipe koja je, pretpostavljam, išla po bajseve u Trst i bila u toku sa svetskim trendovima. Ja sam tek sa dolaskom interneta saznao šta sve postoji u svetu biciklizma.
zuzazu napisao:
Kod Shimana
Kratak kavez je za max zupcanik 27 a total kapacitet je 29 TRKACKI
Srednji kavez je za max zupcanik 34 a total kapacitet je 33 MTB
Dugacak kavez je za max zupcanik 34 a total kapacitet je 45 MTB
Aaa, znači to je u pitanju. A kraći kavez naravno omogućava znatno bržu promenu brzine!
Kuzmanovic napisao:
E sad moje iskustvo sa 3x7 brzina govori da to sa krivljenjem lanca nema nekog uticaja jer sam 6 godina vozio tako sto mi je napred na najvecem lancaniku a pozadi od najveceg do najmanjeg i nikada nisam imao problema sa lancem. Dok to nije slucaj sa ovim "novim" bajsem koji sada vozim, i koji ima 3x9 brzina. Tu se lanac znatno krivi i na njemu stvarno moram da pazim.
Inače, kada lanac stoji ukoso, nije toliko bitno to što se više troši i što možda negde zakačinje - najveći problem je što je tada prenos snage manje efikasan.
BAJKER napisao:Taj tvoj odnos zuba za mene je spor, kada sam vozio 7faz pre 20+ godina imao sam 13 najmanji (kaseta 13-30) pa sam ga spustio posle dve godine koriscenja na 12 kao najmanji, prednji je bio kao i kod tebe 48-38-28
Ha, ja sam nekada imao isti max. prenos kao Sharanče (48/14), pa sam onda povećavao: 42/11, pa onda 50/11. E taj poslednji mi je bio prevelik.

Sada sam na 44/11 i to mi je taman. Sve je stvar kondicije i trenutnih potreba. Ne treba zaboraviti i obim guma, i to je bitan faktor. Meni su 1.95 kramponke imale obim oko 205, a 1.75 slickovi koje sada vozim 187 cm. Cenim da Paja i Zu sa 700C točkovima (u zavisnosti od guma) imaju bar 215.
Captain Slow napisao:
Znači li da je za nas rekreativce Deore dovoljan?
I više nego dovoljan. Shimano MTB grupe idu ovako: Tourney (to su oni što idu na najjeftinije bicikle, na one "za odlazak na pijacu" i dečije), zatim Altus (tu već imaš menjač koji se kači na kuku na ramu i srednji pogon koji ima šrafove, a ne zanitovane lančanike

), zatim Acera, pa Alivio. Deore je sredina između "rekreativaca" i "ozbiljnih rekreativaca". Posle njega ide SLX, pa XT i na vrhu takmičarski XTR. Nazivi grupa se ponekad i promene. Npr, do pre par godina se SLX zvao Deore LX - ja npr. imam tu grupu. Nove stvari se prvo pojave u višim grupama, pa onda tokom godina dolaze i do nižih. Npr. 9 brzina je negde oko 1998. prvo dobio XTR, pa XT, pa LX... Isto važi i za Hollowtech kurble i generalno sve druge novitete.
zuzazu napisao:
U tekstu "Zasto Holandjani ne nose slem?" narocito mi se svidja opservacija da se mozete povrediti kada trcite, pa zasto onda ne nosite zastitnu kacigu?
Kod trčanja su brzine mnogo manje, a ne kreće se putem zajedno sa motornim vozilima. Ja sam se jednom (pisao sam ranije o tome) spuštao nizbrdo brzinom od oko 50 km/h, naišao na oštru krivinu, prikočio, nagnuo se da skrenem... i naleteo na vodu. Prednji točak je u trenutku izgubio kontakt sa podlogom i glava mi je poletela pravo na asfalt. Jesam udario i odrao i ruke i noge, ali da nisam imao kacigu, polomio bih nos i verovatno unakazio lice. Ovako sam samo zagrebao vrh nosa, bez ikakvih posledica. Eto, to je moje iskustvo - i od tada na bicikl ne sedam bez kacige, bez obzira da teren i dužinu vožnje.