Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
kad ste kod tog pan pan, pre nekoliko godina sam imao na sektoru slucaj da je pilot lufthanze u a340 samo u jednom momentu trazio da snizi sa fl360 na fl280, bez ikakvog panpan-a, i tek kad sam ga pitao za razlog ( da znam, da ne budem posle iznenadjen ) rekao je da ima problem sa jednim od motora i da mu je kompanijski propis da samo snizi do tog nivoa bez ikakih daljih zahteva ili obavestenja bar sto se tice kontrole. doduse on ima 4 motora, verujem da moze da leti i sa dva...
Re: Vazduhoplovi
... ti lebac:
http://pescanik.net/aerodrom-opet-prast ... ir-serbia/
Aerodrom opet prašta dugove Air Serbia
Vlada i dalje nastavlja da daje subvencije nacionalnoj aviokompaniji Air Serbia.
Ali, sada nezakonito.
Vlada Srbije primorala je krajem prošle godine svoje preduzeće Aerodrom ”Nikola Tesla” da bez ikakvog razloga otpusti (otpiše) dug nacionalnom avioprevozniku Air Serbia za pružene usluge od 1. januara do 30. septembra prošle godine u iznosu od 1,5 milijardi dinara (17,6 miliona dolara).
http://pescanik.net/aerodrom-opet-prast ... ir-serbia/
Aerodrom opet prašta dugove Air Serbia
Vlada i dalje nastavlja da daje subvencije nacionalnoj aviokompaniji Air Serbia.
Ali, sada nezakonito.
Vlada Srbije primorala je krajem prošle godine svoje preduzeće Aerodrom ”Nikola Tesla” da bez ikakvog razloga otpusti (otpiše) dug nacionalnom avioprevozniku Air Serbia za pružene usluge od 1. januara do 30. septembra prošle godine u iznosu od 1,5 milijardi dinara (17,6 miliona dolara).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
To sa varijantom kod 4 motora moze da bude zanimljivo.
Ali ako je svaba rekao da mu je to kompanijska procedura - onda mora da je tako.
Pri tome mislim da ne deklarise "pan". A snizavanje je normalno kad ostanes bez motora.
Ali ako je svaba rekao da mu je to kompanijska procedura - onda mora da je tako.
Pri tome mislim da ne deklarise "pan". A snizavanje je normalno kad ostanes bez motora.
Re: Vazduhoplovi
i ja ne sumnjam u ispravan postupak svabe 
a koliko god je zanimljivo kod 4 motora, kod 2 je jos zanimljivije - ebo me ko me tero i da pricam o otkazima motora - evo sad je pre pola sata na dreamlineru airindia-e otkazao motor otprilike iznad ns, leteo je iz londona za indiju. snizio prvo, pokusao restart motora, nije uspelo, okrenuo i na sopstveni zahtev sleteo u budimpestu... sve je ispalo na kraju ok, sva sreca... 237 ih je bilo onboard...
a koliko god je zanimljivo kod 4 motora, kod 2 je jos zanimljivije - ebo me ko me tero i da pricam o otkazima motora - evo sad je pre pola sata na dreamlineru airindia-e otkazao motor otprilike iznad ns, leteo je iz londona za indiju. snizio prvo, pokusao restart motora, nije uspelo, okrenuo i na sopstveni zahtev sleteo u budimpestu... sve je ispalo na kraju ok, sva sreca... 237 ih je bilo onboard...
Re: Vazduhoplovi
Koliko puta uspeju da upale motor u toku leta?
Re: Vazduhoplovi
e to vec ne znam, nije bas moj domen 
zu ce vrvtno znati...
zu ce vrvtno znati...
-
Dzoni_m
- Site Admin
- Postovi: 1948
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Vazduhoplovi
Zar mu nije bilo blize u BG a ne Budimpestu? Sam "bir'o pa montir'o" ili Budimpesta ima nesto sto nema BG?dragan napisao:..........ebo me ko me tero i da pricam o otkazima motora - evo sad je pre pola sata na dreamlineru airindia-e otkazao motor otprilike iznad ns, leteo je iz londona za indiju. snizio prvo, pokusao restart motora, nije uspelo, okrenuo i na sopstveni zahtev sleteo u budimpestu... sve je ispalo na kraju ok, sva sreca... 237 ih je bilo onboard...
Re: Vazduhoplovi
Pa nije cuo da smo ipak mi lideri u regionu 
Re: Vazduhoplovi
Zar je spreman na veci rizik 300km dalje da bi sleteo gde mu merak. Zar nije logicno da bira najsigurnije i najblize mesto
-
Dzoni_m
- Site Admin
- Postovi: 1948
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Vazduhoplovi
Zbog toga i pitam.
Re: Vazduhoplovi
Što?zuzazu napisao:snizavanje je normalno kad ostanes bez motora.
Meni deluje logičnije da si na većoj visini ako ostaneš bez motora jer imaš više lufta da dojedriš do negde, mada je ovo samo moje laičko rezonovanje bez ikakvig znanja fizike i sl.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Logicno je da sa jednim motorom ne mozes da odrzis brzinu na toj visini. Zato mora nize da ide.

Re: Vazduhoplovi
Postoji nesto sto se zove "komercijalna alternacija", tj. u koliko nije emergency gde se obicno kaze land at nearest suitable airport, ides tamo gde je vreme bolje, gde je duza pista, gde imas tehnicko odrzavanje za svoj tip aviona, gde tvoja kompanija smatra da ce pruzena usluga za putnike, posadu i avion biti bolja.
Bajker je u pravu. To se inace zove drift down procedura. Bez motora brzina polako pada (i to zna da traje) i kada dodje do tzv drift down brzine jer na toj visini radeci motor ne moze vise da ga nosi, mora da krene dole.
Prema tome, nije nikakva hica.
Inace, dobro za informaciju da je turbandzija probao restart jer to obicno ne uspeva...
Vrlo zanimljivo. 787. Mozemo citati na Aviation Herald. Mozda pomeenu i nase kontrolore ; )
Bajker je u pravu. To se inace zove drift down procedura. Bez motora brzina polako pada (i to zna da traje) i kada dodje do tzv drift down brzine jer na toj visini radeci motor ne moze vise da ga nosi, mora da krene dole.
Prema tome, nije nikakva hica.
Inace, dobro za informaciju da je turbandzija probao restart jer to obicno ne uspeva...
Vrlo zanimljivo. 787. Mozemo citati na Aviation Herald. Mozda pomeenu i nase kontrolore ; )
Re: Vazduhoplovi
http://flightaware.com/live/flight/AIC130
kad je objavio emergency, trazio je snizavanje na koje je sacekao nesto manje od minut jer je kao baksuz imao avion u suprotnom pravcu oko 20tak milja ispred sebe. taj avion je okrenut u levo i indijac je krenuo u snizenje. tokom cele price brzina mu je opala za mozda stotinak cvorova, delom zbog smanjenja same visine, ali delom i zbog gubitka potiska. zaustavio je snizavanje na fl250, tu je imao ground speed 350-370kts, izjasnio se da zeli da sleti u budimpestu, napravio normalan levi zaokret ( posle i desni u jednom momentu ) i okrenuo ka madjarskoj...
jedan od problema je bio sto je bio pretezak i morao je da odradi fuel dumping, izbacivanje dela goriva. to je odradio usput kroz madjarsku i lepo je sleteo...
eto ukratko
kad je objavio emergency, trazio je snizavanje na koje je sacekao nesto manje od minut jer je kao baksuz imao avion u suprotnom pravcu oko 20tak milja ispred sebe. taj avion je okrenut u levo i indijac je krenuo u snizenje. tokom cele price brzina mu je opala za mozda stotinak cvorova, delom zbog smanjenja same visine, ali delom i zbog gubitka potiska. zaustavio je snizavanje na fl250, tu je imao ground speed 350-370kts, izjasnio se da zeli da sleti u budimpestu, napravio normalan levi zaokret ( posle i desni u jednom momentu ) i okrenuo ka madjarskoj...
jedan od problema je bio sto je bio pretezak i morao je da odradi fuel dumping, izbacivanje dela goriva. to je odradio usput kroz madjarsku i lepo je sleteo...
eto ukratko