Te testove koje je rus radio su značajniji onima koji već dobro poznaju procese laboratorijskog testiranja maziva. Inače nema tu jednostavnog zaključka, jer onaj koji prosto zaključi da je bolje (za motor) ono ulje koje je ostavilo manje čvrstog ostatka nakon spaljivanja - će izvesti pogrešan zaključak. Otprilike to i piše u naslovu.
Taj test je on radio na ovoliko (puno) ulja jer je spaljivanje jednostavno i jeftino, a jedino što može tačno za motor da pokaže su pojedini ASTM testovi (opisani u ACEA sekvencama) pa se onda zna koliko se delovi motora habaju nakon nekog ulja. Na kraju krajeva, najviše čoveku vredi da se odradi analiza rabljenog ulja za njegov konkretni motor. Nama većini, koji nemaju previše skupe automobile ili ne rabe isti toliko da bi ulagali pare (mada bi to bilo najbolje) u analizu ulja koja košta koliko i jedna izmena - najviše vredi da za oko trećinu skratimo propisani interval ulja (za teže uslove eksploatacije) i ponadamo se da je u kupljenoj ambaliži približno ono što proizvođač/distributer tvrdi da jeste.
Ja lično preferiram ulja balkanskih rafinerija (nis, fam, rnb, modriča, ina...) koja imaju višedecenijsku (neke i više od toga) tradiciju, pa kada imaju ulje (i ostala maziva) koje zadovoljava propisane specifikacije za određeno vozilo/motor nemam nameru da plaćam carinu i više posrednika za uvozna maziva. Na kraju krajeva, milije mi je da moje pare u većoj meri odu domaćim tehnolozima, hemičarima i ostalim radnicima te branše.
Svi čitamo u novinama kako su nekada uspešne fabrike budzašto prodate kriminalcima (pa ih ovi dodatno opljačkali), pa ću makar one koje su u restruktuiranju i koprcaju se da prežive - lično da podržim. Personalno iskustvo mi i pokazuje npr. za moj auto nemam razlog da tražim dalje od famovog ili nisovog ulja.
***
Pomenuta je voda u ulju, pa verovatno se može naći podatak kolika je maksimalna dozvoljena količina vode za nekakvo ulje, ali generalno dobro je da je (ič) nema jer uglavnom sasvim negativno utiče na mazivne karakteristike motornog ulja. Ko je primetio kondenz, tj. manju količinu majoneza na čepu a to mu se na istom vozilu nije dešavalo npr. pet godina verovatno bi mogao da se zabrine, ali onaj koji zna da mu je to zimi redovna pojava, a leti nikad - onda može da bude miran.
Ovom dole jugiću je motor mnogo godina korektno radio, ali vlasnika i nije baš zanimalo da pazi na sasvim redovnu promenu antifriza. Pa, možda mu nepostojanje antikorozivnih materija u nepromenjenom antifrizu nisu doprinele tome da mu propadne dihtung glave, već je on samo bio dovoljno star i smorenog materijala.
Inače na čepu je (koji nije na slici) sloj "majoneza" je bio debeo nešto manje od santimetar.
Koga zanima više, mogao bi npr. da pročita ponešto odavde
http://www.noria.com/articles/water-contamination-oil/
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... minant-oil
http://www.maintenanceresources.com/ref ... s/oa-m.htm
http://tribology.asmedigitalcollection. ... ID=1709340
Prosto rečeno - ništa nije prosto da bi se olako zaključivalo. Ali je zato prosto i jednostavno držati se striktno pisanih preporuka za održavanje vozila.