Ratna tehnika
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Dolet medveda sa jednim punjenjem u vazduhu iznosi 14.000 kilometara, mislim da je to dovoljno da se ispuni ovaj zamisljeni scenario nestanka Guama.

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Jeste dovoljno u jednom smeru, ali ne i za povratak. Zapravo, mislim da ne postoji avion (bombarder, putnički, ili bilo koji drugi) koji može da odleti od Rusije do Guama i bez usputnog punjenja.
EDIT: Ok, Rusija je širok pojam,
ako se sjurio iz Vladivostoka direktno na jug, verovatno je mogao da izvrši takvu misiju. 
EDIT: Ok, Rusija je širok pojam,


Ђенерал Јанковић
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Pa to ti kazem, te strateske baze su na krajnjem istoku da budu blize SAD-u, tako da je scenario ipak moguc.

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Raketni sistem ALAS Made in Serbia

ALAS (engl. Advanced Light Attack System) je srpski raketni sistem koga razvija privatna kompanija EdePro a sponzoriše gaJugoimport-SDPR.
ALAS predstavlja najambiciozniji razvojni projekat srpske vojne industrije u tehničko-tehnološkom smislu. To je protivoklopni/višenamenski raketni sistem velikog dometa sa principom vođenja bez neposrednog vizuelnog kontakta sa ciljem. Ideja je proistekla iz dugogodišnjeg iskustva u inženjeringu vazduhoplovnih i raketnih sistema, a prati i trend u oblasti bespilotnih sistema različitih namena.
Svetska prezentacija raketnog sistema ALAS bila je na izložbi vojne opreme IDEX 2007 u Abu Dabiju. Trenutno je sistem u pripremnoj fazi prvog leta.
Namena
Namenjen je za dejstvo po širokom spektru neprijateljskih ciljeva, kao što su tenkovi, borbena vozila pešadije, poljska utvrđenja, komandna mesta, infrastrukturni objekti, brodovi na moru i priobalju, industrijski objekti, niskoleteći helikopteri i dr. Međutim, ono što ga izdvaja je izuzetan nivo preciznosti, ostvaren zahvaljujući ugradnji TV ili IC glave za samonavođenje, koja raketu ALAS pretvara u neku vrstu „raketnog snajpera“.
Velika prednost ovog raketnog sistema je što on nije vezan za jednu vrstu platforme. Moguće ga je lansirati sa brodova, različitih vrsta guseničnih i točkastih platformi, ali i sa stacionarnih lansera pa čak i helikoptera. ALAS raketni sistem se sastoji od vođene rakete, lansera i komandnog mesta. Raketa je izvedena u aerodinamičkoj šemi „patka“, pogonjena turbomlaznim motorom potiska 40 daN, sa TV (opcionon IC) glavom za samonavođenje.
Maksimalni domet joj je 25 km, sa mogućnošću daljeg povećanja do 60 kilometara.
Vođenje
Vođenje je kombinovano — na srednjem delu trajektorije vođenje se ostvaruje pomoću inercijalne platforme koja raketu vodi u očekivanu zonu u kojoj se nalazi cilj (proračunatu na osnovu podataka dobijenih od izviđačkih platformi), a nakon dolaska u zonu cilja, primarni senzor postaje glava za samonavođenje i šalje sliku cilja do komandnog mesta posredstvom optičkog kabla, koji se odmotava do zadnjeg dela rakete, a propusna moć optičkog kabla je 200 Mbit/s. Slika se prenosi do komandnog mesta, gde se nakon adekvatne obrade prikazuje na specijalizovanim prikazivačima, omogućavajući na taj način operatorima da izaberu optimalnu udarnu tačku, ili da raketu preusmere na drugi cilj, odnosno samouništenje, ukoliko taktička situacija to nalaže.
Isti medium, tj. optički kabl, koristi se i za prenos komanti na raketu. Ovo rešenje nudi prednosti poput — operator se stalno nalazi u petlji vođenja, odnosno čovek je a ne mašina finalna instanca koja odlučuje o napadu na cilj ili odustajašu od napada. Na ovaj način smanjuje se opasnost kolateralne štete.
Bojeva glava
Koncept bojeve glave je modularnog tipa: kumulativna, tandem-kumulativna i razornom bojevom glavom parčadnog dejstva. Probojnost kumulativne bojne glave prelazi 800 mm valjanog homogenog oklopa iza kutije eksplozivnog reaktivnog oklopa. Vođenje rakete po optičkom kablu omogućava gađanje ciljevasa kojima ne postoji direktna linija viziranja – ciljeva u zaklonjenom položaju, čime se povećava borbena žilavost lansera i komandnog mesta zahvaljujući nemogućnosti neprijatelja da u kratkom periodu odredi položaj raketnog lansera.
Način lansiranja i pronalaženje cilja
Raketa se lansira pod elevacionim uglom ne manjim od 60 stepeni, uz pomoć dva raketna motora na čvrsto gorivo, koji obezbeđuju dovoljan potisak da savlada visinu ne manju od 300 metara, nakon čega raketa prelazi u horizontalni let na kome je pogonjena turbomlaznim motorom mungos, potiska 40 daN. Motor se nalazi u srednjem delu trupa rakete i napaja se vazduhom iz dva usisnika smenjtena simetrično u odnosu na osu. Radi se o konvencionalnom tipu motora, sa aksijalnim kompresorom, komorom za sagorevanje i jednostepenom aksijalnom turbinom. Na manjevskom delu trajektorije, turbomlazni motor mungos obezbeđuje maksimalnu brziju do 180 m/s uz maksimalni domet od 25 kilometara.

Raketa se može programirati da leti po unapred zadatoj trajektoriji, sa definisanim koordinatama kontrolnih tačaka, uz mogućnost uključivanja glave za samonavođenje radi otkrivanja potencijalnih ciljeva. U takvim misijama, raketni sistem ALAS se transformiše u izviđačko-raketni sistem koji ima izuzetnu sposobnost brzog reagovanja radi uništenja cilja. Po dolasku u zonu očekivanog rasporeda cilja, aktivira se glava za samonavođenje koja je smeštena na dvoosni širostabilnoj platformi čime je osiguran visok nivo kvaliteta slike koju operater vidi na ekranu. Za upravljanje platformom koriste se DC motori (motori jednosmerne struje) upravljani PWM signalima koje generiše mikrokontroler.
Kada operator izabere cilj, raketa prelazi u fazu napada, obrušavajući se na izabranu tačku. Nakon realizovanog napada, ukoliko nije kompromitovan položaj lansera, posada može započeti napad na novi cilj.
Zemaljska komponenta raketnog sistema ALAS, koju opslužuju dvojca vojnika, obuhvata komandno mesto i lanser raketa, a oni, mogu biti postavljeni sa različitim platformama.
Dole text preuzet novinara Miroslava Lazanskog Politika 17.02 2013 Politike
Српске крстареће ракете за Емирате

Алас”: Највише фотографисан експонат на штанду српске наменске индустрије
Први потпредседник Владе Србије и министар одбране Александар Вучић најавио је у Абу Дабију споразум по којем ће Србија заједно с Емиратима развијати и производити високософистицирани ракетни систем „алас“.
Детаље тог споразума потписаће у Абу Дабију представници српске компаније „Југоимпорт-СДПР“ и компаније ЕАРТХ из Емирата.
Ово је несумњиво велики успех министра одбране Србије, наравно и успех и српске војне индустрије, односно компаније „Југоимпорт-СДПР“.
Јер, продати данас Емиратима развој и производњу пројектила какав је „алас“ није баш лак посао, будући да Емирати могу да купе на светском тржишту од наоружања шта год да пожеле. Овај потез може да се мери с некада највећим појединачним извозним послом бивше СФР Југославије, извозом тенкова М-84 у Кувајт, 1989. и 1990. године.
Дакле, каква је то ракета „алас“ да су је пожелели и Емирати? Свакако најамбициознији пројекат компаније „Југоимпорт-СДПР“, на свим светским сајмовима наоружања и војне опреме, а у Абу Дабију је управо један такав сајам, „алас“ је можда највише фотографисан експонат на штанду српске наменске индустрије.
Имао сам прилике да видим како га загледају Кинези и из којих све углова га фотографишу, посебно мотор ракете. Само што не зграбе мотор и однесу га, будући да је мотор „аласа“ јединствен у свету.
Наиме, реч је о домаћем турбомлазном мотору „мунгос“, потиска 40 даН, смештеном у средњем делу ракете који се напаја ваздухом из два усисника смештена симетрично у односу на осу.
Мотор је конвенционалног типа, с аксијалним компресором, комором за сагоревање и једностепеном аксијалном турбином. На маршевском делу трајекторије, турбомлазни мотор „мунгос“ обезбеђује брзину од 180 метара у секунди уз домет у основној варијанти од 25 километара, а у верзији „супер-алас“ и до 60 километара.
„Алас“ лети на висинама између 150 и 500 метара, лансира се под углом од 60 степени уз помоћ два ракетна мотора на чврсто гориво, која ракети дају потребну почетну висину лета, да би затим пројектил даље летео уз помоћ турбомлазног мотора који даје мањи ИЦ одраз од ракетних мотора, па је тако „алас“ врло мали циљ за радарско, телевизијско и термовизијско откривање.
Ракета се може програмирати и да лети по унапред задатој трајекторији с дефинисаним координатима контролних тачака, што је на један начин чини и првом српском крстарећом ракетом.
Поред тога, „алас“ може и да бира приоритетни циљ када стигне у рејон извођења напада, у време када укључује главу за самонавођење ради откривања потенцијалних циљева. У оваквим задацима строго ракетни систем „алас“ се трансформише у извиђачко-ракетни систем.
Вођење ракете је комбиновано, на средњем делу трајекторије оно се остварује уз помоћ инерцијалне платформе, после доласка у зону циља примарни аквизициони сензор постаје глава за самонавођење, која шаље слику циља до командног места посредством оптичког кабла који се одмотава са задњег дела ракете.
На командном месту оператори могу да преусмере пројектил и на други циљ, хардверска и софтверска решења омогућавају оператору анализу слике циља у смислу избора најбоље тачке удара. Вођење ракете по оптичком каблу обезбеђује и гађање циљева с којима не постоји директна линија визирања, односно гађање из заклоњених положаја.
Концепт бојеве главе „аласа“ је модуларан: кумулативна, тандем-кумулативна и разорно-парчадна бојева глава. Пробојност тандем-кумулативе бојеве главе је преко 800 мм ваљаног хомогеног оклопа иза кутије експлозивног реактивног оклопа, што значи да „алас“ уништава скоро све данас постојеће тенкове у свету, пробија оклопе свих ратних бродова у свету.
Зашто је „алас“ интересантан за оружане снаге Уједињених Арапских Емирата? Пре свега то су мали габарити тог пројектила у поређењу с постојећим ракетама „обала-море“ и „море-море“, које скоро све дејствују с активном радарском или пасивном ИЦ главом.
„Алас“ се може интегрисати и на мале јуришне чамце, на корвете и фрегате, врло је прецизан, може да дејствује у уским заливима, може да се прикачи и на хеликоптере, лансира се с разних типова копнених платформи...
Србија је споразумом с Емиратима направила заиста одличан посао.
Мирослав Лазански
објављено: 17/02/2013


ALAS (engl. Advanced Light Attack System) je srpski raketni sistem koga razvija privatna kompanija EdePro a sponzoriše gaJugoimport-SDPR.
ALAS predstavlja najambiciozniji razvojni projekat srpske vojne industrije u tehničko-tehnološkom smislu. To je protivoklopni/višenamenski raketni sistem velikog dometa sa principom vođenja bez neposrednog vizuelnog kontakta sa ciljem. Ideja je proistekla iz dugogodišnjeg iskustva u inženjeringu vazduhoplovnih i raketnih sistema, a prati i trend u oblasti bespilotnih sistema različitih namena.
Svetska prezentacija raketnog sistema ALAS bila je na izložbi vojne opreme IDEX 2007 u Abu Dabiju. Trenutno je sistem u pripremnoj fazi prvog leta.
Namena
Namenjen je za dejstvo po širokom spektru neprijateljskih ciljeva, kao što su tenkovi, borbena vozila pešadije, poljska utvrđenja, komandna mesta, infrastrukturni objekti, brodovi na moru i priobalju, industrijski objekti, niskoleteći helikopteri i dr. Međutim, ono što ga izdvaja je izuzetan nivo preciznosti, ostvaren zahvaljujući ugradnji TV ili IC glave za samonavođenje, koja raketu ALAS pretvara u neku vrstu „raketnog snajpera“.
Velika prednost ovog raketnog sistema je što on nije vezan za jednu vrstu platforme. Moguće ga je lansirati sa brodova, različitih vrsta guseničnih i točkastih platformi, ali i sa stacionarnih lansera pa čak i helikoptera. ALAS raketni sistem se sastoji od vođene rakete, lansera i komandnog mesta. Raketa je izvedena u aerodinamičkoj šemi „patka“, pogonjena turbomlaznim motorom potiska 40 daN, sa TV (opcionon IC) glavom za samonavođenje.
Maksimalni domet joj je 25 km, sa mogućnošću daljeg povećanja do 60 kilometara.
Vođenje
Vođenje je kombinovano — na srednjem delu trajektorije vođenje se ostvaruje pomoću inercijalne platforme koja raketu vodi u očekivanu zonu u kojoj se nalazi cilj (proračunatu na osnovu podataka dobijenih od izviđačkih platformi), a nakon dolaska u zonu cilja, primarni senzor postaje glava za samonavođenje i šalje sliku cilja do komandnog mesta posredstvom optičkog kabla, koji se odmotava do zadnjeg dela rakete, a propusna moć optičkog kabla je 200 Mbit/s. Slika se prenosi do komandnog mesta, gde se nakon adekvatne obrade prikazuje na specijalizovanim prikazivačima, omogućavajući na taj način operatorima da izaberu optimalnu udarnu tačku, ili da raketu preusmere na drugi cilj, odnosno samouništenje, ukoliko taktička situacija to nalaže.
Isti medium, tj. optički kabl, koristi se i za prenos komanti na raketu. Ovo rešenje nudi prednosti poput — operator se stalno nalazi u petlji vođenja, odnosno čovek je a ne mašina finalna instanca koja odlučuje o napadu na cilj ili odustajašu od napada. Na ovaj način smanjuje se opasnost kolateralne štete.
Bojeva glava
Koncept bojeve glave je modularnog tipa: kumulativna, tandem-kumulativna i razornom bojevom glavom parčadnog dejstva. Probojnost kumulativne bojne glave prelazi 800 mm valjanog homogenog oklopa iza kutije eksplozivnog reaktivnog oklopa. Vođenje rakete po optičkom kablu omogućava gađanje ciljevasa kojima ne postoji direktna linija viziranja – ciljeva u zaklonjenom položaju, čime se povećava borbena žilavost lansera i komandnog mesta zahvaljujući nemogućnosti neprijatelja da u kratkom periodu odredi položaj raketnog lansera.
Način lansiranja i pronalaženje cilja
Raketa se lansira pod elevacionim uglom ne manjim od 60 stepeni, uz pomoć dva raketna motora na čvrsto gorivo, koji obezbeđuju dovoljan potisak da savlada visinu ne manju od 300 metara, nakon čega raketa prelazi u horizontalni let na kome je pogonjena turbomlaznim motorom mungos, potiska 40 daN. Motor se nalazi u srednjem delu trupa rakete i napaja se vazduhom iz dva usisnika smenjtena simetrično u odnosu na osu. Radi se o konvencionalnom tipu motora, sa aksijalnim kompresorom, komorom za sagorevanje i jednostepenom aksijalnom turbinom. Na manjevskom delu trajektorije, turbomlazni motor mungos obezbeđuje maksimalnu brziju do 180 m/s uz maksimalni domet od 25 kilometara.

Raketa se može programirati da leti po unapred zadatoj trajektoriji, sa definisanim koordinatama kontrolnih tačaka, uz mogućnost uključivanja glave za samonavođenje radi otkrivanja potencijalnih ciljeva. U takvim misijama, raketni sistem ALAS se transformiše u izviđačko-raketni sistem koji ima izuzetnu sposobnost brzog reagovanja radi uništenja cilja. Po dolasku u zonu očekivanog rasporeda cilja, aktivira se glava za samonavođenje koja je smeštena na dvoosni širostabilnoj platformi čime je osiguran visok nivo kvaliteta slike koju operater vidi na ekranu. Za upravljanje platformom koriste se DC motori (motori jednosmerne struje) upravljani PWM signalima koje generiše mikrokontroler.
Kada operator izabere cilj, raketa prelazi u fazu napada, obrušavajući se na izabranu tačku. Nakon realizovanog napada, ukoliko nije kompromitovan položaj lansera, posada može započeti napad na novi cilj.
Zemaljska komponenta raketnog sistema ALAS, koju opslužuju dvojca vojnika, obuhvata komandno mesto i lanser raketa, a oni, mogu biti postavljeni sa različitim platformama.
Dole text preuzet novinara Miroslava Lazanskog Politika 17.02 2013 Politike
Српске крстареће ракете за Емирате

Алас”: Највише фотографисан експонат на штанду српске наменске индустрије
Први потпредседник Владе Србије и министар одбране Александар Вучић најавио је у Абу Дабију споразум по којем ће Србија заједно с Емиратима развијати и производити високософистицирани ракетни систем „алас“.
Детаље тог споразума потписаће у Абу Дабију представници српске компаније „Југоимпорт-СДПР“ и компаније ЕАРТХ из Емирата.
Ово је несумњиво велики успех министра одбране Србије, наравно и успех и српске војне индустрије, односно компаније „Југоимпорт-СДПР“.
Јер, продати данас Емиратима развој и производњу пројектила какав је „алас“ није баш лак посао, будући да Емирати могу да купе на светском тржишту од наоружања шта год да пожеле. Овај потез може да се мери с некада највећим појединачним извозним послом бивше СФР Југославије, извозом тенкова М-84 у Кувајт, 1989. и 1990. године.
Дакле, каква је то ракета „алас“ да су је пожелели и Емирати? Свакако најамбициознији пројекат компаније „Југоимпорт-СДПР“, на свим светским сајмовима наоружања и војне опреме, а у Абу Дабију је управо један такав сајам, „алас“ је можда највише фотографисан експонат на штанду српске наменске индустрије.
Имао сам прилике да видим како га загледају Кинези и из којих све углова га фотографишу, посебно мотор ракете. Само што не зграбе мотор и однесу га, будући да је мотор „аласа“ јединствен у свету.
Наиме, реч је о домаћем турбомлазном мотору „мунгос“, потиска 40 даН, смештеном у средњем делу ракете који се напаја ваздухом из два усисника смештена симетрично у односу на осу.
Мотор је конвенционалног типа, с аксијалним компресором, комором за сагоревање и једностепеном аксијалном турбином. На маршевском делу трајекторије, турбомлазни мотор „мунгос“ обезбеђује брзину од 180 метара у секунди уз домет у основној варијанти од 25 километара, а у верзији „супер-алас“ и до 60 километара.
„Алас“ лети на висинама између 150 и 500 метара, лансира се под углом од 60 степени уз помоћ два ракетна мотора на чврсто гориво, која ракети дају потребну почетну висину лета, да би затим пројектил даље летео уз помоћ турбомлазног мотора који даје мањи ИЦ одраз од ракетних мотора, па је тако „алас“ врло мали циљ за радарско, телевизијско и термовизијско откривање.
Ракета се може програмирати и да лети по унапред задатој трајекторији с дефинисаним координатима контролних тачака, што је на један начин чини и првом српском крстарећом ракетом.
Поред тога, „алас“ може и да бира приоритетни циљ када стигне у рејон извођења напада, у време када укључује главу за самонавођење ради откривања потенцијалних циљева. У оваквим задацима строго ракетни систем „алас“ се трансформише у извиђачко-ракетни систем.
Вођење ракете је комбиновано, на средњем делу трајекторије оно се остварује уз помоћ инерцијалне платформе, после доласка у зону циља примарни аквизициони сензор постаје глава за самонавођење, која шаље слику циља до командног места посредством оптичког кабла који се одмотава са задњег дела ракете.
На командном месту оператори могу да преусмере пројектил и на други циљ, хардверска и софтверска решења омогућавају оператору анализу слике циља у смислу избора најбоље тачке удара. Вођење ракете по оптичком каблу обезбеђује и гађање циљева с којима не постоји директна линија визирања, односно гађање из заклоњених положаја.
Концепт бојеве главе „аласа“ је модуларан: кумулативна, тандем-кумулативна и разорно-парчадна бојева глава. Пробојност тандем-кумулативе бојеве главе је преко 800 мм ваљаног хомогеног оклопа иза кутије експлозивног реактивног оклопа, што значи да „алас“ уништава скоро све данас постојеће тенкове у свету, пробија оклопе свих ратних бродова у свету.
Зашто је „алас“ интересантан за оружане снаге Уједињених Арапских Емирата? Пре свега то су мали габарити тог пројектила у поређењу с постојећим ракетама „обала-море“ и „море-море“, које скоро све дејствују с активном радарском или пасивном ИЦ главом.
„Алас“ се може интегрисати и на мале јуришне чамце, на корвете и фрегате, врло је прецизан, може да дејствује у уским заливима, може да се прикачи и на хеликоптере, лансира се с разних типова копнених платформи...
Србија је споразумом с Емиратима направила заиста одличан посао.
Мирослав Лазански
објављено: 17/02/2013

Re: Ratna tehnika
e ako je lažanski rekao, onda je sigurno tako...
Re: Ratna tehnika
Svaka čast domaćim inženjerima i domaćoj industriji!
Samo mi nije jasno ono sa optičkim kablom... zar 25 i 60 km nije prevelik domet za takvu vrstu veze?
Odmotava i "maljutka" kabl za sobom, ali ta raketa nema ni približno ovoliki domet. Mada, optički kabl može biti vrlo tanak i lak... super ako su uspeli da realizuju takvu vezu, jer ju je apsolutno nemoguće ometati.
Ne mogu da procenim veličinu i masu rakete, ali mogli bi da naprave i verziju za lansiranje sa aviona. U tom slučaju bi mogli da izbace raketne bustere za postizanje visine.
Samo mi nije jasno ono sa optičkim kablom... zar 25 i 60 km nije prevelik domet za takvu vrstu veze?

Ne mogu da procenim veličinu i masu rakete, ali mogli bi da naprave i verziju za lansiranje sa aviona. U tom slučaju bi mogli da izbace raketne bustere za postizanje visine.

Ђенерал Јанковић
Re: Ratna tehnika
Kabl je za navođenje na kraćoj udaljenosti, posle se prelazi na TV.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



-
- Postovi: 6435
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Imas dve varijante, prva je navodjenje preko fiber-optickog kabla a druga je potpuno bezicna pa sta kupac izabere..isti sistem ima i Izraelski Spikesnork napisao:Svaka čast domaćim inženjerima i domaćoj industriji!
Samo mi nije jasno ono sa optičkim kablom... zar 25 i 60 km nije prevelik domet za takvu vrstu veze?Odmotava i "maljutka" kabl za sobom, ali ta raketa nema ni približno ovoliki domet. Mada, optički kabl može biti vrlo tanak i lak... super ako su uspeli da realizuju takvu vezu, jer ju je apsolutno nemoguće ometati.
Ne mogu da procenim veličinu i masu rakete, ali mogli bi da naprave i verziju za lansiranje sa aviona. U tom slučaju bi mogli da izbace raketne bustere za postizanje visine.

Ovako bi trebalo da izgleda jedna od varijanti lansirnog vozila, koliko vidim osnova je Laki...


Re: Ratna tehnika
Lukavo, lukavo, napraviti sistem sličan izraelskom, pa tražiti kupce među Arapima (oni sigurno izraelski neće kupiti
). 


Ђенерал Јанковић
-
- Postovi: 6435
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
http://www.khaleejtimes.com/kt-article- ... aebusiness
Izgleda da je ugovoreno jos nesto, rekao bih da se radi o novom modularnom VBR-u "Morava"...
Izgleda da je ugovoreno jos nesto, rekao bih da se radi o novom modularnom VBR-u "Morava"...
Re: Ratna tehnika
Stoji da je nekada nasa namenska industrija bila jaka...ali to je bilo poprilicno davno.
Jedna stvar kod ovih nasih stvari mi se ne svidja: tekst mi je prilicno megalomanski...kao sto su pisali o onm nasem robotu koji je dizajniran na Zarkovo(samostalno kretanje, prepoznavanje okoline itd), a ono sklopocija jadna sklepana, koja se jedva kretala.
Mi imamo stvarno puno talentovanih ljudi, u raznim oblastima...ali je njihovo uposljavanje u SRB veliki problem.
Da me neko pogresno ne razume, ja drzim fige i za ALAS, FIAT 500 i sl...
Kod ALASA mi se ne svidja(po mom nekom misljenju) ne bas zavidna brzina od 180m/s, uzevsi u obzir da je namenjen za gadjanje sirokog spektra ciljeva.
Jeste, da se to moze kompenzovati niskim rezimom letenja, pracenjem terena i sl....
Jedna stvar kod ovih nasih stvari mi se ne svidja: tekst mi je prilicno megalomanski...kao sto su pisali o onm nasem robotu koji je dizajniran na Zarkovo(samostalno kretanje, prepoznavanje okoline itd), a ono sklopocija jadna sklepana, koja se jedva kretala.
Mi imamo stvarno puno talentovanih ljudi, u raznim oblastima...ali je njihovo uposljavanje u SRB veliki problem.
Da me neko pogresno ne razume, ja drzim fige i za ALAS, FIAT 500 i sl...
Kod ALASA mi se ne svidja(po mom nekom misljenju) ne bas zavidna brzina od 180m/s, uzevsi u obzir da je namenjen za gadjanje sirokog spektra ciljeva.
Jeste, da se to moze kompenzovati niskim rezimom letenja, pracenjem terena i sl....
What i do for the livin'? I live for the livin'.
-
- Postovi: 6435
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Bice sigurno jos unapredjenja kod ALASA posto je potpisan ugovor o razvoju tako da ce ga verovatno jos usavrsavati...
Re: Ratna tehnika
Lazanski ima takav stil pisanja... 
Što se tiče brzine, 180 m/s = 650 km/h... u pravu si, moglo je i malo brže. Valjda su zaključili da je to neki optimum što se tiče potrošnje i IC odraza (ako je neko ovo drugo uopšte merio). ALAS je ipak krstareća (što bi Rusi rekli - krilata) raketa sa mlaznim motorom, tu je plafon oko 1000 km/h (Tomahawk npr. leti brzinom od oko 850 km/h). Imaju Rusi i neke nadzvučne krstareće rakete, ali velike su kao (i liče na) manji lovački avion... Takva čuda se ne isplati praviti ako neće nositi nuklearnu bojevu glavu.

Što se tiče brzine, 180 m/s = 650 km/h... u pravu si, moglo je i malo brže. Valjda su zaključili da je to neki optimum što se tiče potrošnje i IC odraza (ako je neko ovo drugo uopšte merio). ALAS je ipak krstareća (što bi Rusi rekli - krilata) raketa sa mlaznim motorom, tu je plafon oko 1000 km/h (Tomahawk npr. leti brzinom od oko 850 km/h). Imaju Rusi i neke nadzvučne krstareće rakete, ali velike su kao (i liče na) manji lovački avion... Takva čuda se ne isplati praviti ako neće nositi nuklearnu bojevu glavu.
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
E sad sta me brine u sledecoj izjavi Ratoslava Lazanskog.
BEOGRAD - Vojno-politički komentator Miroslav Lazanski izjavio je danas da bi raketa "alas", koja će se po sporazumu sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima proizvoditi u Srbiji, mogla da bude konkurentna na svetskom tržistu.
Lazanski je rekao da je, međutim, malo verovatno da će ta raketa biti uvedena u naoružanje Vojske Srbije, koja sa budžetom za odbranu od 550 miliona evra može samo da podmiri tekuće obaveze, a o nabavci novih sistema nema ni govora.
On je dodao da su svi novi borbeni sistemi, poput samohodne haubice "nora" ili kompleta za modernizaciju tenka M-84 namenjeni isključivo inostranstvu.
Dodao je da namenska industrija Srbije raspolaže kapacitetima za proizvodnju nove rakete, koju razvija privatna kompanija "EdePro" uz sponzorstvo Jugimport-SDPR, a da Emirati imaju potreban novac.
Izvor Kurir.
Glupo mi je da se u nasoj zemlji nesto razvija i proizvodi a da ga ta ista vojska te zemlje nece imati u naoruzanju. A lose je i iz pogleda marketinga pri prodaji trecim zemljama, zamislite situaciju dodje zainteresovani kupac Alasa i pita "kako se sistem pokazao u naoruzanju vojske Srbije"? A ovi nasi im kazu "Pa vidite ovaj mi ga jos nemamo u naoruzanju" Kakav bi samo blam sebi naneli
Na takav nacin se nece prodati nista.

BEOGRAD - Vojno-politički komentator Miroslav Lazanski izjavio je danas da bi raketa "alas", koja će se po sporazumu sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima proizvoditi u Srbiji, mogla da bude konkurentna na svetskom tržistu.
Lazanski je rekao da je, međutim, malo verovatno da će ta raketa biti uvedena u naoružanje Vojske Srbije, koja sa budžetom za odbranu od 550 miliona evra može samo da podmiri tekuće obaveze, a o nabavci novih sistema nema ni govora.
On je dodao da su svi novi borbeni sistemi, poput samohodne haubice "nora" ili kompleta za modernizaciju tenka M-84 namenjeni isključivo inostranstvu.
Dodao je da namenska industrija Srbije raspolaže kapacitetima za proizvodnju nove rakete, koju razvija privatna kompanija "EdePro" uz sponzorstvo Jugimport-SDPR, a da Emirati imaju potreban novac.
Izvor Kurir.
Glupo mi je da se u nasoj zemlji nesto razvija i proizvodi a da ga ta ista vojska te zemlje nece imati u naoruzanju. A lose je i iz pogleda marketinga pri prodaji trecim zemljama, zamislite situaciju dodje zainteresovani kupac Alasa i pita "kako se sistem pokazao u naoruzanju vojske Srbije"? A ovi nasi im kazu "Pa vidite ovaj mi ga jos nemamo u naoruzanju" Kakav bi samo blam sebi naneli

