Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Naprskaj wd40 tu gde leži metal na metal. Bar neće škripiti neko vreme.
Re: Servis - Razno
nema vajde od wd-a nece da drzi ni minut, niti bilo koja mast i sl. samo gumeni deo da se ubaci, ne mora ni original bilo sta da ne bude go metal o metal...moze cak i neko crevce da se navuce na taj donji deo opruge gde naleze
Re: Servis - Razno
Pogledaću ovih dana da li ima nešto slično da se nađe u radnjama, ukoliko ne moraću da poručim online.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Odložiću ovo sa oprugom za nekih mesec dana. Bacio sam pogled na spisak za servis i bliži se zamena antifriza. Tako da moram to da odradim pre zime i o jednom trošku ću da sredim ovo sa oprugama.
Antifriz je star skoro 4 god, ne bi valjalo da to odlažem.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Antifriz je star skoro 4 god, ne bi valjalo da to odlažem.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Crveni moze 5 godina, nece mu nista biti, kod mene je sajao celih 10 godina u Puntu - fabricki.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
ako nije dolivana voda i razblazivan onda moze i vise, neki g12 pise i na 6 godina zamena, izmeri se pa se vidi, ako je sad ok tipa preko -20 sto bi ga menjao
Re: Servis - Razno
Kad sam zadnji put menjao antifriz (Dec 2017) čini mi se da mi je majstor rekao da se menja na 3 god (zeleni), ali da može i malo duže od toga pošto zna da ne vozim mnogo. Pošto živim u hladnijem kraju bolje je da ga zamenim, koliko znam antifriz se vremenom kiseli i nagriza creva što nije baš preporučljivo.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
ako je zeleni onda menjaj
Re: Servis - Razno
Imajte samo u vidu da u novijima plavi/zeleni nije isti onaj zeleni sto je bio ranije.
Kod mene je fabricki stigao plavi/zeleni, a u servisnom intervalu stoji da se menja na svakih 10 godina ili 165 000 km, s tim da nakon 4 godine bi trebalo za svaki servis da se proverava PH tecnosti. Naravno, za konkretni automobil to ne vazi, rekoh da pomenem kad se pominju zeleni i crveni.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Kod mene je fabricki stigao plavi/zeleni, a u servisnom intervalu stoji da se menja na svakih 10 godina ili 165 000 km, s tim da nakon 4 godine bi trebalo za svaki servis da se proverava PH tecnosti. Naravno, za konkretni automobil to ne vazi, rekoh da pomenem kad se pominju zeleni i crveni.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Kupe se lakmus lsitići i proveri pH vrednosti, tj kiselost.
Ako je ok ne mora da se menja antifriz, nevezano za preporučene godine (što je opšta preporuka koja ne uzima u obzir specifičnost korišćenja auta).
pH manje od 7 je prelaz ka kiseloj sredini, odredi se po boji sasvim lepo stanje.
Ja antifriz proverim posle 3 godine i ako je sve ok onda idem na 5 godina zamene, zeleno plavi Nisotec.
Ako je ok ne mora da se menja antifriz, nevezano za preporučene godine (što je opšta preporuka koja ne uzima u obzir specifičnost korišćenja auta).
pH manje od 7 je prelaz ka kiseloj sredini, odredi se po boji sasvim lepo stanje.
Ja antifriz proverim posle 3 godine i ako je sve ok onda idem na 5 godina zamene, zeleno plavi Nisotec.
Re: Servis - Razno
Gde kupuješ to?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
U apoteci ili prodavnici ribolovačke opreme ili pet shopu, kako kad.
Zadnji put sam kupio set za proveru pH u pet shopu na Novom Bgd, onaj veliki na kraju bulevara MIlankovića.
Zadnji put sam kupio set za proveru pH u pet shopu na Novom Bgd, onaj veliki na kraju bulevara MIlankovića.
Re: Servis - Razno
Mogu da pokušam u nekoj od apoteka kod mene, pet shop-ovi u mom mestu su baš male radnjice ne bih rekao da to imaju
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- pegazbre
- Postovi: 1150
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis - Razno
Bio sam danas do majstora. Pustili smo da se auto i menjac dobro ugreju, provozali auto, cuje se zvuk ali mnogo manje nego posle voznje po Tari.pegazbre napisao: 16 Sep 2021, 13:58 Pitanje posto sam na Tari na odmoru trebutno. S-Max 2014 2.0 TDCI. Set kvacila sa zamajcem zamenjen pre 10.000km.
Nakon duge voznje po usponima i nizbrdicama, kocenje motorom i kocnicama, 2-3 brzina, stajem kod smestaja i slucajno skontam u leru da se cuje zvuk cangrljanja/mlevenja koji se isto cuje ako tako u leru sa otpustenim kvacilom ugasim auto. Ako pritisnem kvacilo, zvuk nestaje (znaci nije druk lezaj), takodje ako ugasim auto sa stisnutim kvacilom sve ok. Ako stisnem/otpustim kvacilo do pola isti zvuk se cuje tacno tu gde hvata/razdvaja lamela. Inace menjac ne krci, ubacuje se u sve brzine bez problema, vuce uz strme uzbrdice bez problema i nekih cudnih zvukova isto tako kod kocenja sa motorom. Inace u kabini sa zatvorenim prozorimo gotovo da se ne cuje nista.
Zvao majstora, kaze nije do seta sta god da si radio ne moze za 10.000km da ode (a nista nije radjeno sto steti zamajcu sem sto se par puta za tih 10k km ugasio zbog neodgovarajuce brzine i gasa) u pitanju je neki lezaj u menjacu vozi tako bez problema.
Medjutim, danas ujutru idem da preparkiram auto kad ono apsolutno nema nikakvih zvukova, sve uredu u svim gore opisanim situacijama nema promene zvuka, kao da nista nije bilo.
Sad mi stvarno deluje da je nacet neki lezaj u menjacu, ujutru je ovde hladno, ulje u menjacu gusto pa drzi sve na okupu i ne cuje se.
Sta vi mislite sta moze biti? Nadam se da ce sve izdrzati jos 500km do kuce.
Proverili su sve siptome koje mogu da pokazu da je nesto u setu kvacila ili zamajcu sve je ok ali kazu da se tacno cuje taj zvuk iz menjaca odnosno da je neki lezaj u pitanju. Takodje kad su rukom malo nategli one birace brzine, zvuk je znao da nestane. Po njemu ovo jos dugo moze da se vozi u klasicnoj voznji magistrala/autoput ali nista ne moze da garantuje ako se ponovo vratim na Taru

Dogovor je da pvog kad se glavni majstor vrati sa godisnjeg, skine menjac, za svaki slucaj pregleda vizuelno set kvacila, zamajac i da se menjac posalje u Sabac kod coveka kod koda su vise puta slali menjace. Remont izadje od 150-200 evra, menja se sve na sta se sumlja a ne samo lezaj u problemu. Malobrojni polovni menjaci za ovaj auto i motor su oko 300 evra.