McGruja napisao: 10 Dec 2017, 10:38
I dalje ne znam gde je prokop
Sedi u BG:Voz i provozaj se par stanica. Beograd Centar (Prokop) je prva stanica sa stare strane grada. Sa druge strane Save, prva stanica je Novi Beograd. Znači, kad npr. od Vuka ideš do Tošinog bunara, imaš sledeće stanice: Vukov spomenik - Karađorđev park - Beograd centar - Novi Beograd - Tošin bunar. Izuzetno je brzo, navedena relacija se pređe za manje od 15 min. To je jedini javni prevoz u Beogradu koji se može porediti sa metroima u razvijenim zemljama.
Kamo sreće da postoje još neke linije gradske železnice osim ove tri postojeće. Sada se i one jedva održavaju... Da bi bilo dovoljno vozova za koliko-toliko kratak interval, prethodna gradska vlast (konkretno: Đilas) su dotadašnji Beovoz podelili na BG Voz i Beovoz, pri čemu je prvi dobio kraći interval, ali obuhvata manji deo grada. Najgore je što se završava čim pređe Pančevački most. To je praktično onemogućilo ljude iz Pančeva (koji su koristili voz 25+ godina) da ga i dalje koriste, jer prvo moraju da sačekaju Beovoz koji nailazi retko, pa onda da presedaju na BG Voz. Tekuća vlast sada obećava da će vratiti liniju do Resnika bez presedanja, ali nešto ne vidim da pominju druga dva kraka, Pančevo i Pazovu. I onda se neko čudi otkud sve veći broj automobila na ulicama - ljudi jednostavno nemaju alternativu.
Inače je Beovoz (taj krak prema Resniku) saobraćao nekada do Valjeva! Naravno da nije bilo i ne treba da bude uključeno u tarifu beogradskog GSP-a, ali je bila reč o izuzetno dobroj stvari. Npr. stotine studenatra ETF/Građevinskog/Aehitektonskog/Mašinskog/TMF/RGF, ali i Veterinarskog/Stomatološkog/Medicinskog fakulteta, koji žive u tom delu Srbije su petkom popodne odmah posle predavanja sedali na voz i išli kući za vikend. Stotine ljudi zaposlenih u raznim firmama je bukvalno živelo u svojim mestima, a vozom su išli u Beograd na posao. Tako i treba i tako se radi u razvijenim zemljama. Samo u zemljama sa lošom infrastrukturom, ljudi se zbog posla nabijaju u velike gradove i to onda donosi niz problema. Od prenaseljenosti, zagušenja, porasta cene nekretnina i nekontrolisane gradnje u tim gradovima, do obrnutog procesa - siromašenja i gubitka stanovništva u mestima odakle se odlazi.
Inače, u Resniku se, osim pruge za Bar, spajaju i pruge za Niš, kao i ona za Majdanpek/Zaječar. Prva je u ok stanju, a druga se skoro ne koristi, tj. postojao je do skoro jedan voz dnevno na relaciji Beograd-Smederevo, a više čak nema ni njega, kao ni Beograd-Požarevac. Ova pruga je takođe nekada bila u Beovoz sistemu koji je obuhvatao podavalska sela - od Jajinaca, pa nadalje.