Re: Dobro veče
Poslato: 12 Dec 2017, 12:18
Hvala. Stigla danas 

Ali pazi u Loznici... 19 stepeni u decembru, i to ujutro u 6 kad je inače najhladnije.maxer napisao: 12 Dec 2017, 08:38 Ama mi (Timočka Krajina) moramo da budemo "kontraši" uvek: jutros u 05:50 (na slici je iskazano UTC)
Evo i komplet mape iz 1914.snork napisao: 11 Dec 2017, 01:08Većina pruga nam je jednokolosečna (najveći problem je Beograd-Bar), tako da je dobro da uopšte postoje dva koloseka.Pulp Fiction napisao: 10 Dec 2017, 14:57 @ snork Jel znaš možda pruga BG-Šid, u smeru ka Šidu koliko je stara, pošto voz kad prođe Rumu, do Šida ide pa daj bože 40-50 na sat. Ljudi se šale da je austrougarska pruga pa zato, a iz pravca Šida ka BG, se ide normalno. Dok sam studirao putovao sam tako, a što se tiče Beogrda, koristio sam BG voz baš često. Batajnica - Franš, pa do FPN šta naiđeBG voz je prava stvar.
Zapravo samo Beograd-Zagreb (glavna pruga Jugoslavije) i Velika Plana-Niš (znači ne čak ni skroz Beograd-Niš) su dvokolosečne.
Beograd-Zagreb je malo čudna pruga u smislu da je reč o pruzi za Novi Sad, na koju je kod Inđije spojen krak za Zagreb.
Kao dete sam dosta putovao tom prugom i otkad znam za sebe (znači već skoro 35 godina) se popravljaju neke loše deonice. 1992. je završen remont jednog koloseka od Stare Pazove do Golubinaca, ali eto sada je problem na drugom mestu. Ne znam da li je jedan kolosek bolji od drugog, ili je reč o problemima sa terenom i nasipom.
Austrougari su gradili sledeće deonice:
Novi Sad – Zemun 10.12.1883.
Zemun – Savski most 15.9.1884.
Inđija – Sremska Mitrovica 10.12.1883.
Sremska Mitrovica – Šid – Tovarnik 7.10.1891.
Nemam podatke za deo koji je sada u Hrvatskoj, tj. Tovarnik-Novska i Novska-Zagreb.
Malosnork napisao: 12 Dec 2017, 12:56 Nego, nije -2 strašno... Pogledaj kako je u Verhojansku trenutno: (-52C)![]()
Na beogradskom je Ljermontova još uvekHeinz napisao:@nuk
Kaže se Ljermontovljeva
I ja sam to pročitao negde. Mislim da jeste bila za vreme II sv. rata, da ne bi mogli nemci da je koriste prilikom invazije. Ne znam da li je i danas tako.Ralee napisao: 12 Dec 2017, 15:04 Snork da li znas, negde sam citao a ne mogu da nadjem, da li je ruska pruga sira od nase?
Ne, poučeni iskustvom sa Napolenonom, još su od 19. veka namerno gradili pruge u tom formatu. Kad naiđe neprijatelj, da mogu da se povuku, a da neprijatelj ne može za njima.Xepoj87 napisao: 12 Dec 2017, 15:11 Sta, sazidali novu prugu i napravili vozove, dok su Nemci isli ka njima?![]()
Postoje lokomotive i vagoni čiji točkovi mogu da se otpuste sa jedne strane, pa onda prilagode na drugi format i zašrafe. Ali to je više izuzetak, nego pravilo. Uglavom se na granici vagoni podižu dizalicom i menjaju im se cela obrtna postolja. Tako je bar na granici Mađarske i Ukrajine.Ralee napisao: 12 Dec 2017, 15:12 I cuo sam da njihovi tockovi mogu da se suzavaju kako bi mogli da idu ostalim prugama. Valjda kako neprijatelj ne bi mogao da transportuje oruzije i robu kroz njihovu teritoriju.