Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5220
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Heinz napisao:Čovek pisao po Facebooku, nisam ništa izmislio. Naći ćeš lako.
Ja sam u diskusiji vec tamo i pratim od jutros. Ali ovog puta su Francuski istrazitelji u pravu, jedino sto sad mediji su krenuli kao zivotinje na kopilota i ulaze u sve detalje, proverene i neproverene.

Treba sacekati kompletnu istragu. Mozda se nesto desilo zbog cega je kopilot krenuo u snizavanje a onda mu je pozlilo, onesvestio se, ko zna. Mozda jeste samoubica.

Uglavnom, ovog puta krivica nije na avionu, odnosno tehnici toliko, osim ako se ustanovi da je doslo do nekog problema, ali onda bi se to culo na CVR zapisu (uvek postoji neko audio obavestenje, odnosno master warning).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Vazduhoplovi

Post od Dusan »

Dzoni_m napisao:
snork napisao:Ne bi me čudilo da se krivica namerno svaljuje na pilota, kako bi se zaštitio proizvođač aviona.
Iiiiii evo ga. Citavih 5 normalnih postova pre teorija zavere, sad cemo da cujemo sve redom od iluminata, koji stite Airbus, trulog kapitalizma i kako su Rusi majka. :kuku:
:plusone:
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vazduhoplovi

Post od Dzoni_m »

Rakhil napisao:.................Pametnome dosta..."
Jebiga, nikako nisam u toj grupi "pametnih" :uplakan: Nikako da razumem :kezo:
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil »

Mozes da zavrsis i sa "ko razume, shvatice", bonus poeni za onaj pederski smajli koji namiguje :kezo:
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vazduhoplovi

Post od Dzoni_m »

Zato i kazem nikako da razumem :D
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Da pojasnim nekoliko stavri koje bi mogle da budu interesantne:

Avion je moguce unapred "isprogramirati" da krene u poniranje na odredjenoj tacki.

Lekarski pregled se vrsi jednom godisnje ali ne obuhvata psihijatrijski pregled. Po zakonu, svaki vanredni pregled ili intervencija (grip, prelom, bilo sta) mora se prijaviti svom vazduhoplovnom lekaru. On ce na osnovu pravilnika odluciti da li intervencija ili lekovi koji se koriste suspenduje dozvolu i o tome obavestiti nadlezne vazduhoplovne vlasti.

Procedura da u kokpitu mora biti najmanje dvoje, odavno se primenjuje u Evropi. Vec sam ranije opisivao kako izgleda izlazak u WC. Pilot koji ostaje, vezuje pojaseve i kiseonicka maska mora biti na dohvat ruke u slucaju dekompresije. U kokpit ulazi jedan clan kabinske posade. Kolica za posluzivanje se postavljaju popreko da grade ulaz u prednji bife gde je lociran i toalet.

Airbus serije 320 je avion koji je u postprodukcijskom periodu imao najvise primedbi od svih aviona, i to na - komande leta. Ko bi rekao?

Svaki avion ima svoju "Ahilovu petu" i dok je to kod Boeinga system za presurizaciju (primer Heliosa), kod Busa su to komande leta (nebrojeni primeri).

Avioni sa fly by wire koriste takozvane "zakone", F16 ima "gains" a Bus ima "flight control laws" koji pilotima zadaju najvise problema za razumevanje. Na ime, pilot mora da prepozna u svakom trenutku leta u kome se zakonu nalaze njegove komande i u koji je podzakon presao avion u slucaju da su se uslovi leta promenili.

Npr, komande F16 postaju duplo osetljivije kada avion oseti da se radi tankovanje u vazduhu (normalan hod pilotske palice je samo pola inca).

Npr, prvi udes A320 1988 se desio zbog toga sto je avion usao u podzakon i nije dopustio pilotu da ga manuelno overrajduje. Na ime, demonstartivni niski prelet iznad piste, avion je razumeo da treba da sleti, i nije odreagovao na dodavanje gasa za go around. Kasnije (postoje snimci) su istrazitelji na licu mesta zamenili crne kutije, kapetan je optuzen za slabo poznavanje avionskih sistema i (opet) psihicke probleme.

Na video klipu koji je postavljan na forumu gde Bus pokusava da sleti sa jakim bocnim vetrom i udara levim krilom o zemlju, avion je takodje presao u podzakon (a da pilot nije bio svestan) jer je trenutak pre toga levi tocak dodirnuo zemlju a senzor preveo avion iz flight u ground mod, sto je opet navelo komande da sada postanu manje osetljive, pa na kontrapokret palice u desno, avion nije odreagovao po instrukciji kapetana.

I td.

Recimo jednostavno da su Boing pravili piloti, a Bus inzenjeri, i da sistemi takvi kakvi jesu u veliko prevazilaze intelektualne sposobnosti coveka.

Prosle godine, a to se moze pronaci na AVHERALD-u

http://avherald.com/h?article=47d74074/0000&opt=0

Lufthansin A320 je sam, bez komande, krenuo u snizavanje i izgubio 4000ft dok piloti nisu uspeli da ga zaustave.

Pre par meseci, isti slucaj se desio iznad same Evrope s tim sto je bilo daleko drasticnije nego u gorenavedenom primeru. Airbus je izdao bilten pilotima tim povodom (preporuke sta ciniti dok proizvodjac ne otkloni kvar) a javnost o tome pojma nema.

Nece ni znati, jer se stite veliki interesi Erbasa i evropske ekonomije i u ovome bi se (jedino) slozio sa Z. Modlijem.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48197
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Teoretski mogu da svale krivicu na kopilota samo zato što nije bio član posade u kabini sa njim?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

U koliko je procedura kompanije da u kokpitu bude dvoje (sto oni demantuju a meni je neverovatno), onda je kapetan kriv sto nije obezbedio da drugi clan udje u kokpit.

U koliko to nije procedura, kriva je kompanija sto nije implementirala preporuke koje ameri koriste od 9/11 i zahteva za sigurnosnim vratima. Ako moze moja budjava firma, ili perjanica Evrope - Ryanair, sto ne bi i Germanwings?

U vazduhoplovstvu se oduvek znalo, jos od kada sam ja poceo pre 30godina pa do danas, nista se nije promenilo - ako nekoga hoces da skines na lekarskom, za to je zaduzen psiholog. Od OK coveka ce da napravi idiota i obrnuto.

Kada ovako opljunu kopilota niko ga zivi ne opra.

Mrtva usta ne govore.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13603
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Grujic »

To što se zaključao jeste bila procedura, i zaista kažu da je mogao da bude sam da nemaju kao drugi obavezu da uđe neko drugi da ne bude sam...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Posle ovakvog prikrivanja dokaza

A documentary on the National Geographic channel made a detailed claim that the flight recorder might have been tampered with and indicated that four seconds had been cut from the tape; this was shown by playing back a control tower tape and comparing it to the remaining tape. This indicated a problem with the aeroplane's fly-by-wire system rather than pilot error. It is claimed that the flight data recorders had been switched and were not the original ones in the aeroplane...

(AF let 296)

On 8 March 2010, an episode of the Mayday (Air Crash Investigation, Air Emergency,'Air Disasters) TV series featuring this accident was broadcast. The episode is entitled "Pilot vs. Plane". The episode "Blaming the Pilot" of Survival in the Sky featured the accident.

Ja ne verujem nikom nista, pa pitam: Da li smo mi sigurni da je jedan pilot u opste bio van kokpita?

Isto tvrde i za A330 iznad Atlantika (problem sa AoA) da je kapetan bio van kokpita a da su letela dva kopilota...

Providno.

Sta bre rade ti kapetani?

Uz put, svako ko je u vazduhoplovstvu, moze da zna i sta je bilo sa helikopterom...
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

E o ovom zadnjem za sada postoji zid cutanja od strane zvanicnika, cekamo i taj datum do kada izvestaj komisije mora da bude gootov. A istina je tamo negde kod aerodroma zabodena u zemlju.
Slika
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Vazduhoplovi

Post od Dusan »

Ako postoji jasan audio snimak, na kojem kapetan ne moze da udje u kabinu ( jer su vrata u lock-u) i ubedjuje kopilota da mu otvori, ne vidim sta drugo moze da bude? Mala je verovatnoca da sistemi zakazu bas u trenutku kada je kolega odlucio da ima malo privatnosti. Takodje mislim da je jako tesko da taj audio snimak falsifikuju.


Tapatalk post.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

BAJKER napisao:E o ovom zadnjem za sada postoji zid cutanja od strane zvanicnika, cekamo i taj datum do kada izvestaj komisije mora da bude gootov. A istina je tamo negde kod aerodroma zabodena u zemlju.
Možemo da cekamo koliko god hoćemo, kad je vec dan posle udesa jedan covek rekao ko sve nije kriv. Za meteo uslove vec znamo da su bili losi, slozice se jos koja kockica i eto... Zapravo, ni ne treba nam nikakav izveštaj... Zar ne...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11446
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od starac vujadin »

Ne može niko da bude okrivljen posle dva dana na osnovu posrednih dokaza...koliko smo mi neozbiljni sa odugovlačenjem oko helikoptera (izgleda se korektor još niej osušio), toliko je površno i direktno okriviti čoveka bez jakih dokaza. Samim tim se otvara puno mesta za sumnje koje se uglavnom i pokažu tačne nakon nekog vremena.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5220
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Francuski javni tuzilac je jako rigorozan i oni imaju svoja pravila. Cim se desio udes aviona, on po zakonu prvo tretira udes kao krivicno delo.

Elem, pilot se DEFINITIVNO zakljucao u kokpit. Dakle, nije dao kapetanu da udje. Na osnovu toga, tuzilac je pokrenuo krivicnu istragu - ali svejedno je pokrece.

Nakon nje - ide ispitivanje samog udesa. Tako je u FR.

Jos jedna napomena: Ovaj A320 je imao odradjene ispravke na senzorima za AOA kao i pito cevima i unapredjen softver da ne bi bilo tog poniranja koje zuzazu pominje (dogadjaj iz novembra 2014.). Ali sve je moguce.

Zasto je pilot zakljucao kabinu? Da li je to namerno uradio? Da li mu je pozlilo? Da li je samoubica, psihoticni lik? Istraga ce pokazati. I nesumnjivo je da ce se istrazivati i ispravnost aviona.

Nikom ne ide u prilog da ima neispravan avion. Ali jos vise nikom ne ide u prilog da imaju ludaka u kokpitu. Te stoga ne vidim nikakvu teoriju zavere.

Samoubistva pilota su se desavala i odnela puno zivota sa sobom. I desavace se (40 years: 591 dead in 11 world jet suicide events.)

Fact: moments after reaching cruise, the captain left the cockpit (source: CVR)
Fact: moments after the Captain left the FO dialed in ALT 100' (source: ADS-B data, FT24)
Fact: the captain was unable to reenter the cockpit (source: CVR)

Sto se tice medija, zna se da preteruju zbog senzacionalizma.

Sto se tice pada Mi-17, sedeo sam veceras na picencetu sa pilotima 204.te. Nista se jos ne zna.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Odgovori