Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Nisam, mada sam očekivao vremenske prilike da će ubaci ti
- starac vujadin
- Postovi: 11446
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Šta sad na valja...kada stranci kažu "kriv je pilot" onda verujete, a kada naša država kaže "kriv je pilot" onda ne verujete. Niko, bre, da kaže "svaka čast Gašiću, tj Vučiću!
- grujicd
- Postovi: 9072
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Pišem post već pola sata, jer ne znam kako da se izrazim a da ne budem pogrešno shvaćen.
Nisam ni mislio da će da optuže ministra ili generala. Sa druge strane, veoma me zanima zašto je helikopter stvarno pao. Ne zanima me ko je šta naredio, ko je došao da se slika, koliko god dam im savest nije čista to sve ne bi trebalo da utiče na to da helikopter padne.
Da li se nešto pokvarilo u tom trenutku? Da li magla može da dezorijentiše pilota toliko da izgubi predstavu o nagibu? Da li može nalet vetra da obori helikopter ako pilot ne može vizuelno da ga ispravi? Da li su ti vremenski uslovi bili toliko loši da ne pomažu ni veštački horizont, brzinomer, visinomer i ostali instrumenti? Da li može da se sleti polako na dole makar i na livadu ako nemaš nikakvu vidljivost? Ako je pilot i pogrešio - kakva je to tačno bila greška?
Nisam ni mislio da će da optuže ministra ili generala. Sa druge strane, veoma me zanima zašto je helikopter stvarno pao. Ne zanima me ko je šta naredio, ko je došao da se slika, koliko god dam im savest nije čista to sve ne bi trebalo da utiče na to da helikopter padne.
Da li se nešto pokvarilo u tom trenutku? Da li magla može da dezorijentiše pilota toliko da izgubi predstavu o nagibu? Da li može nalet vetra da obori helikopter ako pilot ne može vizuelno da ga ispravi? Da li su ti vremenski uslovi bili toliko loši da ne pomažu ni veštački horizont, brzinomer, visinomer i ostali instrumenti? Da li može da se sleti polako na dole makar i na livadu ako nemaš nikakvu vidljivost? Ako je pilot i pogrešio - kakva je to tačno bila greška?
Re: Vazduhoplovi
Ako kazu kriv je pilot,ja im ne verujem.Ako kazu da nije kriv ja im opet ne verujem.Kako da verujem kada lazu neprestano?
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13603
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Ovde sada može biti problem postavke stvari.
Za samo neposredno rušenje, moguće da je možda i bilo pogrešne odluke od strane pilota, al stvar treba sagledati šire, da li je neko "odozgo" njih doveo u situaciju koja je u smislu rizik/dobit bila nepovoljna.
Za samo neposredno rušenje, moguće da je možda i bilo pogrešne odluke od strane pilota, al stvar treba sagledati šire, da li je neko "odozgo" njih doveo u situaciju koja je u smislu rizik/dobit bila nepovoljna.
- srdjanyo
- Postovi: 3510
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Potvrda nezavisnog sudstva i temeljne,da ne kažem detaljne istrage.
Fuuuj!
Fuuuj!
Re: Vazduhoplovi
Tužilaštva, a ne sudstva. Razlika je ozbiljna. Sudije su bar formalno nezavisne, a tužilaštvo je organ koji počiva na subordinaciji tj komadnovanju. Sudiji predsednik suda ili bilo ko drugi iz pravosuđa formalno ne sme da kaže šta da uradi ili kako da presudi, a u tužilaštvu postoje tzv obavezujuća uputstva kojim viši tužilac naređuje nižem i koja moraju da se sprovedu.
- srdjanyo
- Postovi: 3510
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Čoveče,Germanwings tragedija se desila prošle nedelje.Poginulo je 149 ljudi,onog ne računam.Da li ima nešto nepoznato u toj nesreći posle samo 12 dana?Možda,čiji je prtljag...
Nešto se debelo ovde zakuvalo,pa su sad okrivili Mehića i Bandića,ljude bez mrlje u biografiji.
Na kraju krajeva,da li je iko od nas,ovde na forumu,očekivao da će okriviti Gašića i Lončara i da će oni saviti glavu,priznati sve i dati ostavku.O suđenju njima nisam ni razmišljao.
Nešto se debelo ovde zakuvalo,pa su sad okrivili Mehića i Bandića,ljude bez mrlje u biografiji.
Na kraju krajeva,da li je iko od nas,ovde na forumu,očekivao da će okriviti Gašića i Lončara i da će oni saviti glavu,priznati sve i dati ostavku.O suđenju njima nisam ni razmišljao.
Re: Vazduhoplovi
Jbg, nedavno smo nekim prošlim herojima rušili spomenike. Zašto bi sada menjali odnos političara prema herojima.
Mrtva usta ne govore.
Mrtva usta ne govore.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Kako dokazati da li je tacno ili prave farsu...
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=976654

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=976654
Poslednja izmena od Delija u 03 Apr 2015, 18:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Vazduhoplovi
Grubo receno, a tacno je - kriv je pilot.
Kao poslednja karika u lancu, jedino on moze da bude kriv.
Pokusacu da objasnim, mada onome ko nije doziveo, bice neverovatno.
Ako ocekujete neke mambo dzambo stvari, zaglavljivanje pedale, otkaz turbine, kvar ovoga ili onoga, bojim se da to necete naci.
Na T6Blogu postoji nekoliko tema o padu helikoptera od kojih se u jednoj izproseravase da li se naredjenje izdaje ovako ili onako, ko ga je izdao i da li vazi jer je izdato van radnog vremena. To su gluposti koje mase sustinu.
U par diskusija su se javili vojni piloti koji su tiho provukli ono sto je cinjenica:
Piloti vojne avijacije nemaju pilotsku dozvolu!!! To je cinjenica. Vojska pilotima izdaje nekakav papir sa kojim oni mogu da lete u zemlji, ali vazecu dozvolu nemaju. Kako nisu laici vec avijaticari, neko od njih se snadje, polozi ispite pred drzavom, nalet vec ima i dobije vazecu dozvolu.
Vojno i civilno letenje (pravila letenja) nisu ista!!!
Za letenje u slozenim meteoroloskim uslovima na civilnom aerodromu (Surcin) vaze civilna pravila letenja. Za to je potrebno imati ovlastenje, a da bi se imalo ovlastenje, potrebno je imati dozvolu.
U par navrata, kako na TV tako i po diskusijama, piloti VS su provukli da oni to nemaju, moze se naci na YT.
Da bi se ovlastenje odrzavalo, potrebno je izvesti 3 poletanja i sletanja u uslovima smanjene vidljivosti u 90 dana. Ako se to ne ucini, ovlastenje se gubi.
Svi su priznali da pojma nemaju kada su imali trening za letenje u uslovima smanjene vidljivosti jer su instruktori koji to znaju da urade odavno otisli iz vojske a kamo li da pricam da nije imao ovlastenje, dozvolu i zahtevan trening u poslednja tri meseca.
Letenje po uslovima smanjene vidljivosti, u vazduhoplovstvu je sto i mikrohirurgija u medicini.
Aerodrom, vazduhoplov i posada (oba clana) moraju imati vazecu dozvolu i ovlastenje da bi se let izveo legalno.
Ukratko, vazduhoplov prilazi zemlji sa progresivnom brzinom od recimo 150KTS (270kmh), sa poniranjem od oko 800ft (4m/sec), i bazom oblaka na 15metara, a pilot ima manje od sekunde da u koliko dodje do kvara koji ugrozava prilaz, na tih 15metara detektuje vrstu kvara i ucini reakciju da krene u neuspeli prilaz ili sleti.
Vrlo vrlo tesko i zato se vezba.
Da je pilot bio daaalekooo od propisa govori i to da je zapoceo prilaz 3 puta. Propisi su jasni, prilaz se pokusava jednom, i samo ako postoji meteo izvestaj da je izvesno da ce se meteo uslovi poboljsati moze da krene u ponovni prilaz.
Koliko je puta mislio da pokusava? 3? 5? 15? Gde je kraj? Toga nema.
Posto je jedna nesreca samo rezultat vise sranja koja su se nakupljala jod od kuce kada se posekao brijajuci se, pa na dalje, svakako da ovo nije jedini uzrok.
Ovom coveku je neko sedeo na glavi i to tesko. Jednostavno nema logike zasto nije sleteo bilo gde drugo pa cak i na Bataju, koju zna kao svoj dzep, i gde su kontrolori i vojni piloti spoj koji ovo moze da uradi na nacin na koji oni to vezbaju, ili zasto nije otisao gde je vreme bolje - pitanje je.
Sigurno je imao naredjenje da to mora da uradi.
I tu dolazimo do sustine.
Vojnik koji se nasao u civilnim pravilima letenja.
Covek je nesumnjivo bio heroj, dobar pilot, pravi avijaticar ali za ono za sta je skolovan. Od akademije pa na dalje ucili su ga da se zadatak mora izvrsiti. I on to cini! Koja je cena toga, pitanje se ne postavlja.
Civilni pilot je od prvog dana ucen da je bezbednost putnika, posade i vazduhoplova na prvom mestu. I nikakvi eksperimenti, junacenja ili macizam ne dolaze u obzir. Ne postoji sef pilota ili sila koja ce mi narediti da sletim ispod minimuma ili prekrsim zakon. Mogu i otkaz da mi daju, ja to ne cinim. Tako smo skolovani.
Najbolji primer o cemu pricam mozete videti u ovoj emisiji gde se Lazanski (koga postujem) izlupetao za medalju
https://www.youtube.com/watch?v=Mn1EP1Sip0o
Na 25.10 civilni pilot kaze da ce zadatak biti obavljen u koliko uslovi postoje da bi covek vojnog drila (Lazanski) rekao da je to eufemizam za "necu da obavim zadatak"...
To je ono sto ih je ubilo. Razliciti pogled na istu stvar.
Iz tog razloga bivsi vojni pilot ne moze biti saobracajni pilot u Lufthansi, a a ovde radim sa 90% bivsih F4, F16, Casa, pilota koji jesu dobri momci, ali malo ko od njih moze da se prebaci sa vojnog na civilni mod razmisljanja.
To je srusilo Genex na Krku (prva civilna posleratna nesreca, kapetan vojni pilot).
To je (izmedju ostalog) srusilo Turkish u Amsterdamu.
Na YT imate lepo opisano kako rade mozgovi vojaka u civilnom vazduhoplovstvu.
Pad Korean 747 u Londonu (poslednji minuti klipa)
https://www.youtube.com/watch?v=K9ktTIj0xwc
Kao zakljucak, covek je lepo trebao da proceni rizik, zanemari naredjenje ko god mu ga je izdao, po cenu da nakon toga trpi posledice - da gas i ode na bezbedno mesto, cuvajuci zivote putnika.
Kao poslednja karika u lancu, jedino on moze da bude kriv.
Pokusacu da objasnim, mada onome ko nije doziveo, bice neverovatno.
Ako ocekujete neke mambo dzambo stvari, zaglavljivanje pedale, otkaz turbine, kvar ovoga ili onoga, bojim se da to necete naci.
Na T6Blogu postoji nekoliko tema o padu helikoptera od kojih se u jednoj izproseravase da li se naredjenje izdaje ovako ili onako, ko ga je izdao i da li vazi jer je izdato van radnog vremena. To su gluposti koje mase sustinu.
U par diskusija su se javili vojni piloti koji su tiho provukli ono sto je cinjenica:
Piloti vojne avijacije nemaju pilotsku dozvolu!!! To je cinjenica. Vojska pilotima izdaje nekakav papir sa kojim oni mogu da lete u zemlji, ali vazecu dozvolu nemaju. Kako nisu laici vec avijaticari, neko od njih se snadje, polozi ispite pred drzavom, nalet vec ima i dobije vazecu dozvolu.
Vojno i civilno letenje (pravila letenja) nisu ista!!!
Za letenje u slozenim meteoroloskim uslovima na civilnom aerodromu (Surcin) vaze civilna pravila letenja. Za to je potrebno imati ovlastenje, a da bi se imalo ovlastenje, potrebno je imati dozvolu.
U par navrata, kako na TV tako i po diskusijama, piloti VS su provukli da oni to nemaju, moze se naci na YT.
Da bi se ovlastenje odrzavalo, potrebno je izvesti 3 poletanja i sletanja u uslovima smanjene vidljivosti u 90 dana. Ako se to ne ucini, ovlastenje se gubi.
Svi su priznali da pojma nemaju kada su imali trening za letenje u uslovima smanjene vidljivosti jer su instruktori koji to znaju da urade odavno otisli iz vojske a kamo li da pricam da nije imao ovlastenje, dozvolu i zahtevan trening u poslednja tri meseca.
Letenje po uslovima smanjene vidljivosti, u vazduhoplovstvu je sto i mikrohirurgija u medicini.
Aerodrom, vazduhoplov i posada (oba clana) moraju imati vazecu dozvolu i ovlastenje da bi se let izveo legalno.
Ukratko, vazduhoplov prilazi zemlji sa progresivnom brzinom od recimo 150KTS (270kmh), sa poniranjem od oko 800ft (4m/sec), i bazom oblaka na 15metara, a pilot ima manje od sekunde da u koliko dodje do kvara koji ugrozava prilaz, na tih 15metara detektuje vrstu kvara i ucini reakciju da krene u neuspeli prilaz ili sleti.
Vrlo vrlo tesko i zato se vezba.
Da je pilot bio daaalekooo od propisa govori i to da je zapoceo prilaz 3 puta. Propisi su jasni, prilaz se pokusava jednom, i samo ako postoji meteo izvestaj da je izvesno da ce se meteo uslovi poboljsati moze da krene u ponovni prilaz.
Koliko je puta mislio da pokusava? 3? 5? 15? Gde je kraj? Toga nema.
Posto je jedna nesreca samo rezultat vise sranja koja su se nakupljala jod od kuce kada se posekao brijajuci se, pa na dalje, svakako da ovo nije jedini uzrok.
Ovom coveku je neko sedeo na glavi i to tesko. Jednostavno nema logike zasto nije sleteo bilo gde drugo pa cak i na Bataju, koju zna kao svoj dzep, i gde su kontrolori i vojni piloti spoj koji ovo moze da uradi na nacin na koji oni to vezbaju, ili zasto nije otisao gde je vreme bolje - pitanje je.
Sigurno je imao naredjenje da to mora da uradi.
I tu dolazimo do sustine.
Vojnik koji se nasao u civilnim pravilima letenja.
Covek je nesumnjivo bio heroj, dobar pilot, pravi avijaticar ali za ono za sta je skolovan. Od akademije pa na dalje ucili su ga da se zadatak mora izvrsiti. I on to cini! Koja je cena toga, pitanje se ne postavlja.
Civilni pilot je od prvog dana ucen da je bezbednost putnika, posade i vazduhoplova na prvom mestu. I nikakvi eksperimenti, junacenja ili macizam ne dolaze u obzir. Ne postoji sef pilota ili sila koja ce mi narediti da sletim ispod minimuma ili prekrsim zakon. Mogu i otkaz da mi daju, ja to ne cinim. Tako smo skolovani.
Najbolji primer o cemu pricam mozete videti u ovoj emisiji gde se Lazanski (koga postujem) izlupetao za medalju
https://www.youtube.com/watch?v=Mn1EP1Sip0o
Na 25.10 civilni pilot kaze da ce zadatak biti obavljen u koliko uslovi postoje da bi covek vojnog drila (Lazanski) rekao da je to eufemizam za "necu da obavim zadatak"...
To je ono sto ih je ubilo. Razliciti pogled na istu stvar.
Iz tog razloga bivsi vojni pilot ne moze biti saobracajni pilot u Lufthansi, a a ovde radim sa 90% bivsih F4, F16, Casa, pilota koji jesu dobri momci, ali malo ko od njih moze da se prebaci sa vojnog na civilni mod razmisljanja.
To je srusilo Genex na Krku (prva civilna posleratna nesreca, kapetan vojni pilot).
To je (izmedju ostalog) srusilo Turkish u Amsterdamu.
Na YT imate lepo opisano kako rade mozgovi vojaka u civilnom vazduhoplovstvu.
Pad Korean 747 u Londonu (poslednji minuti klipa)
https://www.youtube.com/watch?v=K9ktTIj0xwc
Kao zakljucak, covek je lepo trebao da proceni rizik, zanemari naredjenje ko god mu ga je izdao, po cenu da nakon toga trpi posledice - da gas i ode na bezbedno mesto, cuvajuci zivote putnika.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Sad ispada da je pilot jos bio i pijan?
Re: Vazduhoplovi
Ja ne mogu da se načudim
Edit
Kako dokazati ovo za alkohol?
Edit
Kako dokazati ovo za alkohol?
Re: Vazduhoplovi
A bio je i Musliman.
Jbt kad se kad se kaže "otkriveno prisustvo alkohola u krvi" onda se kaže i u kojoj koncentraciji. Sve ostalo je neupotrobljiv podatak i dimna zavesa.
Zbog svega što je Zu napisao i zbog mog iskustva da vojnici vremenom izgube osećaj za kritičko razmišljanje i počnu slepo da slušaju, ne mogu da krivim posadu ni promil.
Neko drugi je morao da vodi računa kakve naredbe im se izdaju.
Jbt kad se kad se kaže "otkriveno prisustvo alkohola u krvi" onda se kaže i u kojoj koncentraciji. Sve ostalo je neupotrobljiv podatak i dimna zavesa.
Zbog svega što je Zu napisao i zbog mog iskustva da vojnici vremenom izgube osećaj za kritičko razmišljanje i počnu slepo da slušaju, ne mogu da krivim posadu ni promil.
Neko drugi je morao da vodi računa kakve naredbe im se izdaju.
Re: Vazduhoplovi
Odgovoran je pilot, ali nije kriv (bar tako ja mislim)