Dobro veče
Re: Dobro veče
Pa meni je na 210k km dizela, dugorocna iznad 9lgrujicd napisao: 19 Feb 2018, 07:31
Meni su dogoročne potrošnje CR-V 9, a Jazz 7 litara, atmo benzinjare i volim da ih vrtim... Biće da negde opasno grešim![]()

Sve to zavisi, tvoj i moj grad ne moraju biti isti pojam, kao i tvoje i moje gazenje.
Ja generalno ne gazim nesto mnogo auto, ekstremno retko ode preko 2.5, 3k rpma, obicno odem preko toga u bulevarima nekim, gde ubrzam na trenutke i do 100 km/h u trecoj i dodjem do 4k rpma,
(mada je to van guzve, pa ne utice nesto na potrosnju), ali je konstantno jace dodavanje gasa, ubrzavanje i usporavanje, jako retko bas opusteno vozim, a tada to sa 8-10l padne na 6-7l. Preko 4k RPM-a, posto mi krece cvrveno na 4.5, mislim da ne odem jednom u 3 meseca i to na sekund.
Kod automatika bi to bilo vise teranja u obrtaje, jer sam tera vise pri dodavanju gasa.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15301
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Ti voziš prave japance, a ja mađarskog, da ne kažem "japansku Škodu"grujicd napisao: Meni su dogoročne potrošnje CR-V 9, a Jazz 7 litara, atmo benzinjare i volim da ih vrtim... Biće da negde opasno grešim

Šalu na stranu, meni su takve gradske (skoro nikada NBGD) relacije da ne mogu previše uticati. Kada se gleda šira slika (1700km), tu sam na oko 9TNG+1BMB, ali tu su tri odlaska do Zlatibora, i bar 250 km oko Beograda. U parama je i 12-14TNGa OK.
Evo, jutros, garaža - kancelarija, bord kaže 11+, a nisam pojurio nijednom, vozio kao sredovečna gospođa, deo išao nizbrdo (od Cvetka). Čak ni grejanje ne palim

Kada bih vozio samo od/do posla, vozio bih bar 1/3 na benzin.
TT
Re: Dobro veče
Dokle god autom prelazim oko 12-15.000 km godišnje, potrošnju ni ne gledam
Znam je otprilike, na nivou statistike
I na nivou troška u odnosu na prošli auto
Znam je otprilike, na nivou statistike
I na nivou troška u odnosu na prošli auto
- grujicd
- Postovi: 9012
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Da dodam missing facts. Moja gradska vožnja je NBGD. Čak i tu se špic izbegava, retko kad uletim u kreni stani. CR-V 95% vremena provodi na otvorenom putu. Sa oba auta ubrzavam snažno (u okviru njihovih mogućnosti), ali to traje par sekundi, posle toga pratim tok saobraćaja, kočim motorom pred semaforom, itd.
Re: Dobro veče
Zar nije bolje koristiti kocnicu?
Re: Dobro veče
Vrlo bitan fakat je broj osoba u kolima, pogotovo u laganim benzincima.
U masivnim, snažnim dizelašima je to skoro nebitno i na to se mora misliti prilikom odabira vozila..
U masivnim, snažnim dizelašima je to skoro nebitno i na to se mora misliti prilikom odabira vozila..
Dobro veče
Istina, honda npr gotovo neprimetno koci motorom.
- grujicd
- Postovi: 9012
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Kod kočenja motorom potrošnja je 0. Dosta bolje nego usporavanje u leru, ili stajanje u leru nakon kočenja kočnicom.Ralee napisao:Zar nije bolje koristiti kocnicu?
Npr volim i da tempiram semafor, optimalno je usporiti pre dolaska i stići tačno kad se upali zeleno i samo produžiti nego stići brzo, kočiti do stajanja pa krenuti iz početka.
Naravno ovakvo se igram kad ima mogućnosti, kad je gužva vozim kao i svi.
- Darko
- Postovi: 9435
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Dobro veče
Mali turbo benzinci najteze papiraju dizelima u gradu a najlakse na magistrali sto se tice potrosnje. To lepo pokazuje sledeci video.
Na italijanskom je ali napisane su brojke.
Na italijanskom je ali napisane su brojke.
Re: Dobro veče
@grujicd
Zar ne bi trebalo da je obrnuto? Na leru su manji obrtaji. Trosi se i nesto neznatno goriva pri kocenju. Citao negde o tome, da je zaustavljanje tecnije, manje se opterecuje motor, ne gusi se i prenose vibracije na ostale sklopove kad se "otkaci" od tockova. Preporucivali su da se i pri prelasku preko lezeceg stisne kvacilo.
Za ovo drugo se slazem, uvek je bolje, naravno kad je moguce, imati neki tempo. Na magistrali se dosta ljudi zaleti pa npr koci u krivini, pa opet po gasu. Uvek usporim pred krivinu bez kocenja, pa u piku dodam gas da me izvuce.
Zar ne bi trebalo da je obrnuto? Na leru su manji obrtaji. Trosi se i nesto neznatno goriva pri kocenju. Citao negde o tome, da je zaustavljanje tecnije, manje se opterecuje motor, ne gusi se i prenose vibracije na ostale sklopove kad se "otkaci" od tockova. Preporucivali su da se i pri prelasku preko lezeceg stisne kvacilo.
Za ovo drugo se slazem, uvek je bolje, naravno kad je moguce, imati neki tempo. Na magistrali se dosta ljudi zaleti pa npr koci u krivini, pa opet po gasu. Uvek usporim pred krivinu bez kocenja, pa u piku dodam gas da me izvuce.
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Meni cak i bord potvrdjuje da u brzini na nizbrdici bez gasa trosi 0.00, a kad izbacim iz brzine 0.6 ili tako nesto.
Re: Dobro veče
Meni je kocenje bez motora kao da sam sakat, totalno neprirodno. Dodatno se znatno manje trose kocnice.
Sta to menja kocenje motorom, nece moci da predje vise od 600k km bez generalke?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sta to menja kocenje motorom, nece moci da predje vise od 600k km bez generalke?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- grujicd
- Postovi: 9012
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
@Ralee
Na leru jesu manji obrtaji, ali mora da se ubrizgava gorivo da bi se motor vrteo, inače bi se ugasio i stao. Dok kod kočenja motorom kompjuter skroz prekine dovod goriva, a motor nastavlja da se vrti jer ga pokreću točkovi i menjač. Nema veze što su u tom trenutku obrtaji viši nego u leru, ne troši se gorivo.
Na leru jesu manji obrtaji, ali mora da se ubrizgava gorivo da bi se motor vrteo, inače bi se ugasio i stao. Dok kod kočenja motorom kompjuter skroz prekine dovod goriva, a motor nastavlja da se vrti jer ga pokreću točkovi i menjač. Nema veze što su u tom trenutku obrtaji viši nego u leru, ne troši se gorivo.
Re: Dobro veče
Na leru mi je auto samo na semaforu 
