Upravo tako, još nije katastrofa ali ni nema na vidiku rešenja strukturnih problema koji postoje a trend je takav da se malo šta menja u pravcu ka boljem.ljuba napisao: 02 Nov 2024, 13:16 Pazi istina je da Nemcima ne ide bas najbolje, posebno sto svi od njih ocekuju da budu uzor ostalima, ali opet nije katastrofa. Ali trenutno uz sve okolnosti, uzrokovane mnogim politikama stvari ne krecu jos na bolje.
VW situacija odslikava stanje celog sektora jer kao kategorija "too big to fall" sa razlogom izaziva toliku pažnju a jasno je da nastavak bez promena nije održiv.
Nokia ili Kodak su bili sličan scenario, veliki svako u svom domenu dominantan i nedodirljivi na tehnološke promene u okruženju a onda nestali jer se nisu prilagodili.
Slično je sa evropskom auto industrijom na najvećim tržištima Kina, SAD, Rusija.
VW, Stellantis i Reno grupacija su manje više posmatrači sa udelom na tržištu koji zauzimaju.
A samo evropsko tržište je premalo za ovoliko fabrika koliko sada ima u EU, VW ima 10 fabrika samo u Nemačkoj i zatvaranje koje je u toku je samo posledica opadanja prodaje SUS.
Slično je i u Italiji (loše) stanje samo nije toliko u medijima eksponirano.
Potezi koji se vuku poput odluka o kaznenim carinama sa Kinom nikako ne doprinose rešavanju i stabilizaciji proizvodnje a mogu veoma brzo da povuku spiralu uzrokovanu politikama.
Prihodi iz Kine su veliki udeo nemačkih proizvodjača a bez tih prihoda usporava se ulaganje u R&D a već kasne tehnološki i ne mogu da prate brzi razvoj EV pre svega u Kini.
Bosch i Rivian su u klinču, Leoni prodat Kinezima, Mercedes gasi postojeću platformu EV modela, VW ostao zaglavljen na 400V arhitekturi, Giga fabrika baterija kod Berlina ne ide po planu. ZF i Bosch gase radna mesta kako se smanjuje proizvodnja klasičnih SUS.
A predstoji uvodjenje Euro7 za SUS kao novi izazov.
Pre neki dan švedski NorthVolt u koji se polagalo mnogo nade za snabdevanje baterijama pokrenuo proces bankrota pa uleteli Kinezi (Gelly preko Volvo cars filijale) sa injekcijom novca i verovatno preuzimanjem kompletno na kraju procesa spasavanja.
A velike su nade polagane u tu fabriku baterija baš od strane samih Nemaca kao izbegavanje zavisnosti od kineskog uticaja.
Za trenutno stanje katastrofa je verovatno prejaka reč ali drma zemljotres iz temelja dosadašnji model. Nažalost kao da se ponavlja scenario sa PV solar panelima gde nemačke fabrike nisu izdržale tržišnu konkurenciju.