Vesti iz auto-industrije

Noviteti i razne vesti iz auto-industrije
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

ljuba napisao: 02 Nov 2024, 13:16 Pazi istina je da Nemcima ne ide bas najbolje, posebno sto svi od njih ocekuju da budu uzor ostalima, ali opet nije katastrofa. Ali trenutno uz sve okolnosti, uzrokovane mnogim politikama stvari ne krecu jos na bolje.
Upravo tako, još nije katastrofa ali ni nema na vidiku rešenja strukturnih problema koji postoje a trend je takav da se malo šta menja u pravcu ka boljem.
VW situacija odslikava stanje celog sektora jer kao kategorija "too big to fall" sa razlogom izaziva toliku pažnju a jasno je da nastavak bez promena nije održiv.
Nokia ili Kodak su bili sličan scenario, veliki svako u svom domenu dominantan i nedodirljivi na tehnološke promene u okruženju a onda nestali jer se nisu prilagodili.

Slično je sa evropskom auto industrijom na najvećim tržištima Kina, SAD, Rusija.
VW, Stellantis i Reno grupacija su manje više posmatrači sa udelom na tržištu koji zauzimaju.
A samo evropsko tržište je premalo za ovoliko fabrika koliko sada ima u EU, VW ima 10 fabrika samo u Nemačkoj i zatvaranje koje je u toku je samo posledica opadanja prodaje SUS.
Slično je i u Italiji (loše) stanje samo nije toliko u medijima eksponirano.

Potezi koji se vuku poput odluka o kaznenim carinama sa Kinom nikako ne doprinose rešavanju i stabilizaciji proizvodnje a mogu veoma brzo da povuku spiralu uzrokovanu politikama.
Prihodi iz Kine su veliki udeo nemačkih proizvodjača a bez tih prihoda usporava se ulaganje u R&D a već kasne tehnološki i ne mogu da prate brzi razvoj EV pre svega u Kini.

Bosch i Rivian su u klinču, Leoni prodat Kinezima, Mercedes gasi postojeću platformu EV modela, VW ostao zaglavljen na 400V arhitekturi, Giga fabrika baterija kod Berlina ne ide po planu. ZF i Bosch gase radna mesta kako se smanjuje proizvodnja klasičnih SUS.

A predstoji uvodjenje Euro7 za SUS kao novi izazov.
Pre neki dan švedski NorthVolt u koji se polagalo mnogo nade za snabdevanje baterijama pokrenuo proces bankrota pa uleteli Kinezi (Gelly preko Volvo cars filijale) sa injekcijom novca i verovatno preuzimanjem kompletno na kraju procesa spasavanja.
A velike su nade polagane u tu fabriku baterija baš od strane samih Nemaca kao izbegavanje zavisnosti od kineskog uticaja.

Za trenutno stanje katastrofa je verovatno prejaka reč ali drma zemljotres iz temelja dosadašnji model. Nažalost kao da se ponavlja scenario sa PV solar panelima gde nemačke fabrike nisu izdržale tržišnu konkurenciju.
Kabal
Reactions:
Postovi: 3093
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Kabal »

Odakle kineskim firmama toliko love? Po prodaji sigurno nemaju toliki kes, znaci da drzava daje pare da se kupuje zapad deo po deo?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Studija VDA- udruženje nemačke autoindustrije 29.oktobar 2024.
https://www.vda.de/de/presse/Pressemeld ... lindustrie

46.000 Arbeitsplätze – also etwa ein Viertel davon – sind in den Jahren 2019 bis 2023 bereits weggefallen, rund 140.000 weitere werden voraussichtlich bis zum Jahr 2035 entfallen.

google translate
46.000 радних места - око четвртине њих - већ је изгубљено између 2019. и 2023. године, а очекује се да ће још око 140.000 бити изгубљено до 2035. године.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Dzoni_m »

Kabal napisao: 03 Nov 2024, 15:00 Odakle kineskim firmama toliko love? Po prodaji sigurno nemaju toliki kes, znaci da drzava daje pare da se kupuje zapad deo po deo?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Imas na ovom forumu temu gde Geza pedantno postuje prodaju vozila po zemljama u EU. Lako moze da se utvrdi koliko oni zaista prodaju (i to je opet prica sa rezervom jer su to registrovana vozila, ne da su nasla kupca). Osim MG-ja koji nesto prodaje (i to samo zahvaljujci imenu, jer mnogi ljudi ne znaju da je MG kinez sada, licno sam odgovoran za najmanje 10-tak neprodatih jer samo konstatovao da je Kineski vlasnik), ostali se jedva vide u prodajnim rezultatima. Zato je cela fama oko "Kineskog pritiska na trizistu" zaista nejasna. Drugo, kupci tih vozila su uglavnom oni koji su kupovali Kia, Hyundai i japanske brendove. Da me ubijes ne mogu da nadjem gde je imala ta statistika za nemacko trziste. Bukvalno, i da se desi neka drasticna prodaja, kanibalizovace prodaju prozvodjaca koji uopste nisu evropski. Ako neko treba da se zabrine, oni treba da brinu. I jos jedan filter, prodaju EV, koji opet retko ko zeli da kupi.

Sto se tice same "strategije", EU je, po meni, dobrano zakasnila sa ovim tarifma. Ovo je knjiski primer gde TREBA uvesti tarife, bez ikakvog razmisljanja. Ponajmanje to sto strana drzava finansira direktno (rade to i ostale drzave, svako vadjenje proizvodjaca iz bule u koju zapadne moze se posmatrati kao drzavni intervencionizam) damping cene. Jednostavno, oni mogu tamo da rade sta hoce, sto se tice odnosa prema radnoj snazi, placanje, postovanja propisa, posebno ekoloskih. Bukvalno mogu da potruju hiljade km2 obradive zemlje i zagade koliko hoces vazduha, niko im nista ne moze. U EU, pa i velikim delom US (izuzetci tamo su ograniceni), cak i u J. Americi, Australiji, Japanu, prozvodjaci moraju da postuju neka pravila. Jos gore je sto transparentnost ne postoji. U zapadnom svetu imas pun krasni kriticara, zelenih, pljuvaca, koji kopaju, prodnose tuzbe, novinari koji traze senzacionalizam itd tako da vrlo brzo izlazi svaka brljotina na videlo. Kod njih muk. Niko ne zna sta se desava, samo limunada, po direktivi. Ali to je njihov problem.

Mozemo o ovoj temi do sutra. Oni koji misle da je zapad truo i da je Kina najbolja zemlja na svetu (samo nikako tamo da odu i uzivaju) imace uvek 2 razlicita pogleda. Opet, za USA i EU, kupac tj onaj koji placa jos uvek ima poslednju rec. Za sada taj kupac kaze da ga Kineski EV ne zanima.
Kabal
Reactions:
Postovi: 3093
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Kabal »

https://www.topspeed.com/automakers-on- ... e-battery/

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Iz istog ranije pomenutog dokumenta VDA


Whether it's the Draghi report, the BDI transformation study or international rankings in which Germany is passed over, it is becoming increasingly clear that there is no room for interpretation: Europe - especially Germany - is losing more and more international competitiveness in comparison to other countries. The price of electricity for German companies is up to three times higher than for international competitors, for example from the USA or China. Germany is a country with the highest taxes and the bureaucratic burdens are constantly increasing. And surveys that the VDA regularly conducts among its members of the automotive medium-sized sector (manufacturer groups II and III) also show the location's dwindling competitiveness. Here, it was recently shown that more and more companies (82 percent) are postponing, relocating or completely cancelling investments that were actually planned in Germany. More than one in three companies (37 percent) are planning to relocate investments abroad.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47939
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Geza »

Dzoni_m napisao: 03 Nov 2024, 20:09 Da me ubijes ne mogu da nadjem gde je imala ta statistika za nemacko trziste.
https://www.kba.de/DE/Presse/Pressemitt ... nn=3662144
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Dzoni_m »

[url]

Ko zeli da poslusa u celosti. Pogotovu drugi deo. Boyle je tezak neki put za slusati, ali skupljeno sve na gomilu i objasneno vrlo prosto. Na kraju tacno ono sto pricam od prvog vagona, situacija nije ruzicasta ali je daleko od crne. Naravno ljudi poslusaju samo prvi deo klipa koji je upravo navodjenje Draghi report-a i pocninje navijanje, a do drugog dela ne dodju.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1806
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od milosg »

Kabal napisao: 03 Nov 2024, 15:00 Odakle kineskim firmama toliko love? Po prodaji sigurno nemaju toliki kes, znaci da drzava daje pare da se kupuje zapad deo po deo?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Zašto je to čudno za državu koja ima BDP rast procentualno duplo veći od US decenijama, kojoj je ekonomija rasla u proseku 6 do 9% svake godine i usproila samo zbog COVID-a, čiji je BDP porastao sa oko 2 biliona (odnosno onoga što ameri zovu trilioni :D ) na 15 za samo 15 godina, a istovremeno imaju rast od 30% u proizvodnji elektro automobila i x drugih industrija. Paralelno sa tim, BDP EU država je ili u padu, ili samo blagom rastu a i to je upitno zbog procenta inflacije.

Pošto džoni na svaki ovakav argument napiše da ljudi treba da se presele u Kinu, da se odmah ogradim, da se slažem da je u Nemačkoj i dalje lepše i bolje nego u Srbiji :mrgreen:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Kina i jugoistočna Azija (Vijetnam, Indonezija, Tajland) je fabrika sveta i to niko više i ne pokušava da osporava osim možda poneko baš neinformisan.
Priključuje se i Indija.
Evo upravo uzeo kao rezervni deo kondenzatore 12 mikro Farada za elektro motor, made in India.
Ništa Germany, Italy...

Faktor Kine je u velikim brojevima, ogromne proizvodne serije, veliko učešće jeftine ili besplatne energije (solar i hidro struja) i uz jeftinije dobavljanje prirodnog gasa (kada Evropa neće jeftini ruski ima ko hoće) ,nafte i sirovina.
Kina već decenijama kupuje po svetu svre što može i treba joj od rudnika do gotovih preradjivačkih pogona sirovina.
To vidimo na delu i kod nas upravo u Boru, bakar i zlato.

Energiju, sirovine, radnu snagu, tržište je Kina tako posložila da je teško na planeti naći bolje mesto za jeftiniju proizvodnju, zato se i kapital seli tamo zbog uslova za poslovanje ne zato što ih vole.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20382
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Heinz »

https://www.msn.com/en-us/autos/news/by ... r-AA1tl4AZ
BYD’s EV Teardown Reveals China’s Secrets to Building Cheaper Electric Cars
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32102
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od trojanac »

Posetite www.garaza.rs !
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

[url]
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

https://www.b92.net/biz/svet/vesti/7432 ... brike/vest
https://www.b92.net/biz/svet/vesti/7427 ... slena/vest
https://www.b92.net/biz/svet/vesti/7427 ... tanja/vest

U zemljama istočne Evrope nema naznaka problema, naprotiv otvaraju se novi pogoni...Češka, Slovačka, Madjarska kao deo VW grupe rade punom parom, Srbija nove fabrike, Turska iako hara inflacija privukla strana ulaganja i otvaranje fabrika u auto sektoru.

Energija normalne cena, nafta pa i gas stižu iz Rusije i dalje.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Prvih 30tak sekundi, ne tako davnog pogleda na budući razvoj.https://www.youtube.com/watch?v=6v7iBjehurc

Sveža tema za razmišljanje https://www.youtube.com/watch?v=bhK24idbc3Q

https://www.youtube.com/watch?v=coIbxITRlvA
Odgovori