Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Registracija vozila

Post od hyundai_i30 »

Sigurno je vec pominjano, ali cisto da se podsetimo na nova, strozija pravila tehnickog koja stupaju na snagu od tog famoznog 5. jula koji se polako blizi:

https://nova.rs/auto/tehnicki-pregled-n ... istracija/

Privredna komora kako kaze ovaj clanak procenjuje da 1/4 od ukupnog broja vozila prema novim pravilima nece moci da prodju tehnicki, a dve stvari su nesto zbog cega ce nam dalje praviti dodatne probleme:

1. ovalnost kocionih diskova
2. obavezan katalizator za sva vozila koja su ga imala pri proizvodnji (sto su vec mahom proveravali) i merenje izduvnih gasova

Videcemo da li ce biti strogi kao sto su najavili, meni je neverovatno da ce 1/4 vozila otpasti i cenim da ipak nece inicijalno biti sve ostro kao sto je najavljeno jer je nerealno da se traze neka pravila kao u Nemackoj za nase automobile koji prolaze kroz horor na nasim putevima svakodnevno, mada sacekacemo jos koju nedelju do prvih utisaka...

Meni registracija istice polovinom jula, tako da cu svakako tehnicki obaviti pre 5. jula jer iako redovno odrzavam auto, ne zelim da se bakcem sa necim ako ne moram, a dodatno su mi i u servisu gde radim tehnicki toplo preporucili da sredimo sve po ovim jos uvek aktuelnim propisima.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Registracija vozila

Post od hyundai_i30 »

Iako mi nije bila namera, videh sad reklamu pa ispada da sam napravio dobru uvertiru za sutrasnju SAT emisiju na RTS-u ciji dobar deo ce biti posvecen ovom problemu, pa ko ima vreme neka odgleda posto je Alvirovic najavio "institucije" kojima postavlja pitanja vezana za nova stroga pravila tehnickog pregleda kao i gde ce biti parkirana sva ta silna vozila koja nece moci da budu registrovana jer ne ispunjavaju nove uslove i sta ce uopste biti sa celom tom situacijom...?

Problem je bio "pod tepihom" prethodne 2 godine, jer su ova nova pravila najavili jos 2021. i jednostavno je bilo najlakse samo da se sve to odlozi, u medjuvremenu apsolutno niko prstom nije mrdnuo, ali sada je doslo vreme da se primenjuju novi propisi i kao i uvek trazicemo resenja nus pojava, umesto da neko rezonski pristupi celoj stvari, razmisli malo kako i sta pa tek onda da donosi odluke - dakle klasika kod nas i sve kao i obicno .

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9400
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

ovi na teh. ce uvek moci da pustaju vozila koja nemaju katalizator jer niko ne moze da ih proverava, to se ne vidi na kamerama e sad sto se ovalnosti diskova tice to je pitanje ali mislim da ce se prica opet odloziti do daljnjeg ako ne i ukinuti bar ovo za diskove
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Pročitao sam skoro jedno baš precizno objašnjenje, ovalnost diskova uopšte ne postoji kao pojam.
Niti se meri, niti je predvidjena procedura niti postoji merilo a da je to odobreno od Zavoda za mere...ukratko jedna potpuna improvizacija neukih (pravnika?) koji su to propisali...

Osnovna primedba je da se "merenje" obavlja na osećaj, na pipanje i na nekakvih 50% koje svojom nogom "napipava" kontrolor.
Dakle, uopšte ne postoji ko nzistentnost i ponovljivost merenja što je osnovni preduslov bilo čega što bi ličilo na merenje.
Ovo ukratko, detaljno objasnili stručnjaci iz oblasti merenja.

Postoji ovalnost doboša i ona bi mogla da se meri ali je potpuno nepotrebno a imajući u vidu postojanje ABS sistema.

Ovo, zato što ABS sam po sebi proizvodi "ovalnost" odnosno promenljivu silu kočenja po obimu gume /točka i to je upravo osnovna karakteristika ABS sistema.
Dakle, ABS je nekompatibilan sa merenjem ovalnosti, a to podrazumeva da vozila proizvedena posle 1985. godine kada je ABS uveden u serijske modele auta praktično nisu predmet merenja "ovalnosti" šta god je to na način kako je to sada zamišljeno.

I dodatno ABS služi da umanji kočioni silu, da oslabi kočenje pa je i potpuno upitno šta bi "ovalnost" trebala da posluži, u koje svrhe?

Sve u svemu, ne vidim kako se došlo do te ideje i šta bi trebalo da "ovalnost" poboljša ili pogorša u smislu bezbednosti u saobraćaju s obzirom na zanemarljiv uticaj pri kočenju maksimalnom silom, dakle kada je kritična situacija i pedala najjače pritisnuta.
A to pokazuju i relevantna merenja koje je upravo SAT i uradio/ pokazao pre nekog vremena.

Dodatno "ovalnost" u (sili) kočenju prouzrokuje i sama podloga, dakle put odnosno asfalt jer ima promenljiv
koeficijent trenja...i šta onda sa tim. Jesu li i valjci "ovalni", a oni mogu biti.
Ko će meriti "ovalnost " valjaka na tehničkim ??
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3762
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Uglavnom se slažem, osim ovog merenja na polovini maksimalne sile.
Nije to zamišljeno da se meri na osećaj kontrolora, već oni imaju neki uređaj koji stave na pedalu i on meri kojom silom je stisnuta kočnica. Ali mi ne bismo bili mi kad to ne bismo izigrali. Oni taj senzor uzmu u kola al ne stave na pedalu, nego ga rukom stiskaju. I onda ispadne da uz mnogo manju silu "na pedali" kočnica radi kako treba.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Objasnili su da takvo merenje uopšte nije propisano niti definisano od proizvodjača vozila kao neka mera,

Taj neki uredjaj prosto nije validirano merno sredstvo, nije odobren od relevantne institucije, nema ni zadate referentne vrednosti tog nečeg izmerenog koliko treba da bude, i koliko je dozvoljeno odstupanje. Niti kolika je greška merenja.

Objasnili ljudi da je improvizacija to na "pola jačine kočenja" šta god da je tih 50% gde je ovalnost 20% odstupanja (od nečega).

Kolika je ovalnost valjaka na tehničkom, ko je izmerio, po kom standardu, koja su odstupanja da je u okvriu dozvoljene tolerancije....itd ima toga što traži odgovore i pre uopšte prelaska na temu merenja kod samih vozila.

Ne tvrdim da je sve tako apsolutno, samo prenosim saznanje ali mi deluje sasvim razumno objašnjeno zašto je merenje ovalnosti van propisanih standarda merenja ovako kako je priča da će da bude sprovodjeno.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9400
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

Evo i zvanicna info, kako sam i mislio tj rekao, odlaze se za jos 2 godine ovo za diskove i katalizatore tako da ovi koji su se frcili mogu da odahnu :)
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32197
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od trojanac »

A ja montirao nov katalizator. Mogao sam i bez njega. :D

Šalu na stranu. Više me brinulo ovo oko diskova.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9400
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

to za diskove je bilo realnije da se odlozi jer je stvarno budalastina ili da su bar pomerili granicu tolerancije a za katalizator jbg to je vec nesto na sta su vozaci licno uticali i bili svesni toga kad su ih skidali
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Ne samoda su odložili priču oko diskova nego je komplet palo u vodu....treba da izmisle novu metodologiju merenja za početak....i još dosta toga pre nego što uopšte može da se razmišlja o tome na tehničkom (koji ipak nije improvizacija štapom i kanapom...).

I niko da podnese ostavku od ovih što su to donosili, da odu i ne prave više štete...i ta Agencija ABS kako ne reaguje uopšte nego se time bavi nekakvo Ministarstvo i ćate. Strava da uopšte nešto i funkcioniše pored svega toga.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3762
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Svo zlo je krenulo baš sa pojavom agencije. Izmislili su milion gluposti koje koštaju, a ne vidim da su nešto popravili u korist bezbednosti (gledano na vozilima). Samo su izmislili nove procedure kojih ranije nije bilo. Pratim ih na Instagramu, svakog dana drugi hotel drugi grad... Konferencije, promocije, predavanja... Sve to vozači finansiraju.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9400
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

Meni nije jasno da zakon pise vrv jedno lice, ajde da kazemo da je taj nepismen iz oblasti za koju donosi zakon (sto je u ovoj banana zemlji postala odavno prksa da su nestrucni ljudi na raznim f-jama), konkretno u ovom slucaju sa diskovima, nije cak ni prepisao zakon od neke zemlje doslovce nego se napravio pametan pa podigao kriterijum za ovalnost ali ako je taj jedan pogresio zar taj zakon ne treba prodje kroz jos neke ruke ili vise ruku dok se i konacno ne usvoji, tako da bi od te nekolicine valjda imao neko iole strucan i pametan da kaze , cekaj, stani, ne moze to ovako, nije dobro iz tog i tog razloga, itd. Ispada kao da zakone pisu ljudi iz nekih skroz drugih oblasti, kao da je ovo pisao neko ko se bavi medicinom npr. a nema pojma o kolima i toj oblasti.
Kompletan kadar u ovoj zemlji je blago receno nestrucan u svim poljima rada. Kakav crni abs, oni pojma nemaju, to je izmisljeno da narodu uzimaju pare koja njihova bezbednost
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9050
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od grujicd »

Ne znam da li se sećaš kad su uvodili nove tablice kako smo na forumu odmah sračunali da tri broja i 2 slova ne daju dovoljno kombinacija za Beograd. Osnovnoškolska matematika, ništa posebno. Pa su se onda vadili tako što su dodali i naša slova i time kreirali gomilu problema, od slanja poruka za parking, lošeg čitanja tablica i slanja kazni pogrešnim ljudima, problema sa vinjetama u inostranstvu, da ne pominjemo nakaradnost WĆ i ostalog…

Prosto se pitaš kako je moguće da neko ko odlučuje napravi takav propust. U pozadini je to verovatno kombinacija naduvanog ega i pozicije autoriteta, gde niko ispod ne sme ništa ni da im kaže.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9400
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

Da to sa tablicama je isto bio idiotizam, najgore sto su morali ljudi da menjaju tablice sa kvacicama i saobracajne o svom trosku.

Ne mora neko ispod da im kaze ali postoji valjda neko iznad tog ko je smislio zakon ili izmenu zakona i ko to treba da odobri, iskreno ne znam kako to sve funkcionise, pogotovo u ovoj banana drzavi ali mi je prosto ligicno da mora vise ljudi da se pita i odobri nesto tako bitno a medju njim ima valjda bar jedan pismen i pametan ili ako i to ne mogu, ajde onda pustiti nesto na testiranje kao sad sto ce se vrsiti kontrola ovalnosti ali se nece kaznjavati, zar to nije moglo odmah da se uradi i posle ove minule dve god dobijes realne rezultate da li nesto i kako treba menjati.
Ne verujem da je nemac ili ko god tek tako nesto resio i doneo zakon, nego je prvo obavio neka visegodisnja istrazivanje u praksi ili na papiru nebitno a ne s neba pa u rebra a nasi brze bolje daj da kopiramo zapad iako smo po svemu decenijama daleko od njih.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Registracija vozila

Post od hyundai_i30 »

U principu su rekli da se ponovo odlaze na 2 godine cela stvar i "gura pod tepih" jer ni oni koji hoce nesto kao da uspostave sa nekim za nase uslove totalno nerealnim propisima, zapravo ni ne znaju opsege svega toga. Ono sto znaju je da najmanje 1/4 (i ko zna koliko preko toga) automobila sigurno ne ispunjava norme koje zele da postave i da ce sada na tehnickom biti flag-ovani svi oni koji recimo nemaju katalizator ili je neispravan, a fabricki su proizvedena auta sa katalizatorom...

Zapravo su dali sebi for od jos 2 godine da i oni sami smisle sta ce se zapravo meriti i kako, a nista se u medjuvremenu nece promeniti kao ni u prethodne 2 godine jer je broj ljudi koji ce odraditi neku korekciju na bolje biti zanemarljiv.

U svakom slucaju je planirana subvencija za sve one koji zele 2100 EUR kao osnovu da predju na EURO 6 standard, ali ce istu dobiti samo tipa 300-400.000 vozaca u 2 faze ili tako nesto. Ok je vizija da hoces da predjes na EURO zbog redukovanja zagadjenja i pridrzavanja ekoloskih normi sa EU, ali vec se vidi da je to sve nakaradno odradjeno, nije lepo ni analizirano trenutno stanje, sta zapravo hocemo ds postignemo, a sta je realno da se odradi za to neko vreme.

Za ceo slucaj po meni ovde vazi deviza: "videla zaba da se kuju konji, pa i ona digla nogu", ali eto i neke nebulozne agencije moraju da opravdaju ko zna kolike sume novca kojima ih finansiramo svake godine, cisto da se opravda da i one nesto "rade".

I sam Alvirovic je lepo pitao - kako drzava ne brani uvoz svih mogucih vozila, ispravnih ili ne, onih koja ne ispunjavaju ni stara pravila, a kamoli nova, a eto na tehnickom ce se pratiti i ono sto je realno i ne i sutradan obarati ljudi zbog toga? Covek je uvezo ono sto mu drzava dozvoljava, a isto to ne moze da registruje jer ocigledno ne vaze ista pravila u tim situacijama.

Kao i uvek je lakse resavati u nedogled nus pojave, nego se baviti uzrocima samih problema, ali za to ipak treba tipa bar 5 min. da neko za promenu stane i malo razmisli pre nego donese neku odluku .

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Odgovori