Šta je snaga, a šta obrtni moment?
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
A da ti nabedjeni doktore malo popustis i ostavis od zex-a na miru?
Ili posto sve znas i u sve se razumes kao Marica u kriv kantar da te pitam cemu sluze opruge na lameli? Koja je njihova osnovna uloga? Ili zasto postoji plivajući zamajac?
Ah, da zaboravih da ti ne odgovaras ni na jedno pitanje ovih sto nisu doktorirali.... Mislim to je moje iskustvo, posto ni na jedan matematicki zapis ili pitanje nisi odgovorio pa sam shvatio da lazes kao pas cim otvoris usta...
Stvarno nemam snage vise da se ubedjujem, ali sve vreme pokusavam da objasnim jednu jako prostu stvar, snaga je izvedena velicina i kao takva ne ulazi u proracun ubrzanja, a da bih vam i pokazao kako, pokusajte da dodate gas u NPR III brzini na 50 km/h i do 60 vam treba mnogo manje nego da ubrzate sa 110 na 120 u istoj toj trecoj brzini...
Brzohodnost motora jako utice ne neke druge parametre, kao sto je recimo menjac. Pitajte svakoga ko je ikada proracunavao jedan zupcasti prenosnik da li se on proracunava na snagu ili moment?
To stoi ce vam novinari ubrzanje dati u sekundama je velika glupost, ali je odomaceno, iako govorimo o vremenu ubrzanja...
Evo konkretnog primera, serijski automobil...
BMW 120d vs 125 i
Snaga 160 (4400) 160 kW (5500)
Moment 450 / 1,500 - 2,500 310 / 1,350 - 4,800
Max brzina 240 245
Ubrzanje 0-100 6,5 6,4
Ubrzanje 80-120km/h u 4/5 5/6,5 5,9/7,5
Sta nam ovo govori, ajte malo kriticki...125 i ranije ima pik momenta, ranije dobija max ubrzanja, ali i sa manjim momentom drzi vrednost za 0-100...Gubi dah u onim parcijalnim karakteristikama kada su pikovi jako izraženi, kada menjac dolazi do izražaja i elasticnost.
Toliko od mene.
Ili posto sve znas i u sve se razumes kao Marica u kriv kantar da te pitam cemu sluze opruge na lameli? Koja je njihova osnovna uloga? Ili zasto postoji plivajući zamajac?
Ah, da zaboravih da ti ne odgovaras ni na jedno pitanje ovih sto nisu doktorirali.... Mislim to je moje iskustvo, posto ni na jedan matematicki zapis ili pitanje nisi odgovorio pa sam shvatio da lazes kao pas cim otvoris usta...
Stvarno nemam snage vise da se ubedjujem, ali sve vreme pokusavam da objasnim jednu jako prostu stvar, snaga je izvedena velicina i kao takva ne ulazi u proracun ubrzanja, a da bih vam i pokazao kako, pokusajte da dodate gas u NPR III brzini na 50 km/h i do 60 vam treba mnogo manje nego da ubrzate sa 110 na 120 u istoj toj trecoj brzini...
Brzohodnost motora jako utice ne neke druge parametre, kao sto je recimo menjac. Pitajte svakoga ko je ikada proracunavao jedan zupcasti prenosnik da li se on proracunava na snagu ili moment?
To stoi ce vam novinari ubrzanje dati u sekundama je velika glupost, ali je odomaceno, iako govorimo o vremenu ubrzanja...
Evo konkretnog primera, serijski automobil...
BMW 120d vs 125 i
Snaga 160 (4400) 160 kW (5500)
Moment 450 / 1,500 - 2,500 310 / 1,350 - 4,800
Max brzina 240 245
Ubrzanje 0-100 6,5 6,4
Ubrzanje 80-120km/h u 4/5 5/6,5 5,9/7,5
Sta nam ovo govori, ajte malo kriticki...125 i ranije ima pik momenta, ranije dobija max ubrzanja, ali i sa manjim momentom drzi vrednost za 0-100...Gubi dah u onim parcijalnim karakteristikama kada su pikovi jako izraženi, kada menjac dolazi do izražaja i elasticnost.
Toliko od mene.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Necu vise upozoravati da obracate paznju na izrazavanje i postovanje sagovornika i to se odnosi na sve. Ukoliko je to jako tesko bice lock, pa ko voli nek' izvoli.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Vi inzenjeri ste gori od politicara

A Laki je doktorirao na jednom od najprestiznijih tehnickih fakulteta u svetu, tako da njegovu diplomu ne bih tako lako dovodio u pitanje

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Šta je na ovim vrhovima, maksimumi snage ili momenta?
Ako uzmeš fiksnu brzinu i gledaš gde je najveće ubrzanje onda ćeš uvek dobiti da je ono na gornjoj krivi koja postoji za tu brzinu, tamo gde je seče vertikala. Npr. gde je maksimalno ubrzanje za brzinu od 40 milja na čas?
A ako gledaš samo ubrzanje po jednoj brzini, recimo da automobil ima samo prvu brzinu, ma koliko to bilo glupavo i neupotrebljivo, onda će maksimum biti na tom vrhu krive.
Ne znam šta tu nije jasno i oko čega se sukobljavate?
U Kragujevcu?Floyd napisao: A Laki je doktorirao na jednom od najprestiznijih tehnickih fakulteta u svetu, tako da njegovu diplomu ne bih tako lako dovodio u pitanje![]()


Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ja sam ozbiljan 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Jbg, stavio si smajli na kraju rečenice tako da si poništio svu ozbiljnost u njoj 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ovo nam govori da i u 4oj i u 5oj brizini pri 80km/h (kao i tokom celog ubrzanja) dizel ima vise i snage i momenta.zex napisao: Evo konkretnog primera, serijski automobil...
BMW........................................125d.............vs..................125 i
Snaga...............................160 (4400).........................160 kW (5500)
Moment.....................450 / 1,500 - 2,500................310 / 1,350 - 4,800
Max brzina.................................240......................................245
Ubrzanje 0-100............................6,5......................................6,4
Ubrzanje 80-120km/h u 4/5...........5/6,5.................................5,9/7,5
Sta nam ovo govori, ajte malo kriticki...125 i ranije ima pik momenta, ranije dobija max ubrzanja, ali i sa manjim momentom drzi vrednost za 0-100...Gubi dah u onim parcijalnim karakteristikama kada su pikovi jako izraženi, kada menjac dolazi do izražaja i elasticnost.
Toliko od mene.
A sta ako uzmes 125d u 5oj brzini i 125i u 4 brzini? Ponovo ce pri 80km/h (kao i tokom celog ubrzanja do 120km/h) dizel imati vise momenta (motora) od benzinca (oko 50% vise). Ali benzinac ce u ovom slucaju imati vise snage a manje momenta i imace krace medjuubrzanje. (Naravno nisam ovo sve racunao, ali je ocigledno).
I ovaj nam primer govori da snaga daje vise korisnih GOTOVIH informacija za performanse nego moment motora. NARAVNO da bi se moglo i preko momenta motora ovih vozila iz primera izracunati zasto imaju ovakva medjuubrzanja i sto je dizel brzi u istoj brzini a benzinac u nizoj, iako u nizoj ponovo ima manje momenta motora od dizela. Ali trebalo bi dosta vise vremena i racunanja.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
+101nikaragva napisao:
Ako uzmeš fiksnu brzinu i gledaš gde je najveće ubrzanje onda ćeš uvek dobiti da je ono na gornjoj krivi koja postoji za tu brzinu, tamo gde je seče vertikala. Npr. gde je maksimalno ubrzanje za brzinu od 40 milja na čas?
A ako gledaš samo ubrzanje po jednoj brzini, recimo da automobil ima samo prvu brzinu, ma koliko to bilo glupavo i neupotrebljivo, onda će maksimum biti na tom vrhu krive.
Ne znam šta tu nije jasno i oko čega se sukobljavate?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Da, ovo je btw prezvakano jedno 4-5 puta, samo sto sam ja procitao u ovoj temi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Tek mi je sad jasno ono sto je laki napisao, sa kupljenjem prnja i pritajom na odredjeno vreme, pa cak i kad je post licno adresiran nekome. Molim da se niko ne uvredi ne mislim nista lose. 

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
zex napisao:A da ti nabedjeni doktore malo popustis i ostavis od zex-a na miru?
Ili posto sve znas i u sve se razumes kao Marica u kriv kantar da te pitam cemu sluze opruge na lameli? Koja je njihova osnovna uloga? Ili zasto postoji plivajući zamajac?
Ah, da zaboravih da ti ne odgovaras ni na jedno pitanje ovih sto nisu doktorirali.... Mislim to je moje iskustvo, posto ni na jedan matematicki zapis ili pitanje nisi odgovorio pa sam shvatio da lazes kao pas cim otvoris usta...
Stvarno nemam snage vise da se ubedjujem, ali sve vreme pokusavam da objasnim jednu jako prostu stvar, snaga je izvedena velicina i kao takva ne ulazi u proracun ubrzanja, a da bih vam i pokazao kako, pokusajte da dodate gas u NPR III brzini na 50 km/h i do 60 vam treba mnogo manje nego da ubrzate sa 110 na 120 u istoj toj trecoj brzini...
Brzohodnost motora jako utice ne neke druge parametre, kao sto je recimo menjac. Pitajte svakoga ko je ikada proracunavao jedan zupcasti prenosnik da li se on proracunava na snagu ili moment?
To stoi ce vam novinari ubrzanje dati u sekundama je velika glupost, ali je odomaceno, iako govorimo o vremenu ubrzanja...
Evo konkretnog primera, serijski automobil...
BMW 120d vs 125 i
Snaga 160 (4400) 160 kW (5500)
Moment 450 / 1,500 - 2,500 310 / 1,350 - 4,800
Max brzina 240 245
Ubrzanje 0-100 6,5 6,4
Ubrzanje 80-120km/h u 4/5 5/6,5 5,9/7,5
Sta nam ovo govori, ajte malo kriticki...125 i ranije ima pik momenta, ranije dobija max ubrzanja, ali i sa manjim momentom drzi vrednost za 0-100...Gubi dah u onim parcijalnim karakteristikama kada su pikovi jako izraženi, kada menjac dolazi do izražaja i elasticnost.
Toliko od mene.
Ja te nisam vukao za jezik da pises sta si pisao.
Ali neke tehnicki netacne stvari ne mogu da ostavim nerazjasnjene.
Ima jos par stvari koje treba ispraviti i tacno napisati, ali kad budem imao vremena i komp...
Ovo za kvacilo najbolje da raspravis sa perfikom, posto vidim da se obojica dobro razumete, ali ipak imate potpuno razlicite tvrdnje...
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Uvek se poredi u istoj brzini bas zbog prenosnog odnosa...nije isti uslov konstrukcije menjaca...nisu iste polazne osnove....moimoi napisao:Ovo nam govori da i u 4oj i u 5oj brizini pri 80km/h (kao i tokom celog ubrzanja) dizel ima vise i snage i momenta.zex napisao: Evo konkretnog primera, serijski automobil...
BMW........................................125d.............vs..................125 i
Snaga...............................160 (4400).........................160 kW (5500)
Moment.....................450 / 1,500 - 2,500................310 / 1,350 - 4,800
Max brzina.................................240......................................245
Ubrzanje 0-100............................6,5......................................6,4
Ubrzanje 80-120km/h u 4/5...........5/6,5.................................5,9/7,5
Sta nam ovo govori, ajte malo kriticki...125 i ranije ima pik momenta, ranije dobija max ubrzanja, ali i sa manjim momentom drzi vrednost za 0-100...Gubi dah u onim parcijalnim karakteristikama kada su pikovi jako izraženi, kada menjac dolazi do izražaja i elasticnost.
Toliko od mene.
A sta ako uzmes 125d u 5oj brzini i 125i u 4 brzini? Ponovo ce pri 80km/h (kao i tokom celog ubrzanja do 120km/h) dizel imati vise momenta (motora) od benzinca (oko 50% vise). Ali benzinac ce u ovom slucaju imati vise snage a manje momenta i imace krace medjuubrzanje. (Naravno nisam ovo sve racunao, ali je ocigledno).
I ovaj nam primer govori da snaga daje vise korisnih GOTOVIH informacija za performanse nego moment motora. NARAVNO da bi se moglo i preko momenta motora ovih vozila iz primera izracunati zasto imaju ovakva medjuubrzanja i sto je dizel brzi u istoj brzini a benzinac u nizoj, iako u nizoj ponovo ima manje momenta motora od dizela. Ali trebalo bi dosta vise vremena i racunanja.
DIjagrame sile i brzine koje ponavljate ko zna koji put treba gledati i videti da je u odredjenoj brzini max sile na tocku tamo gde je max momenta i samim tim i max ubrzanja...nakon toga pada sila a raste brzina i ubrzanje takodje pada pa se aismtotski priblizava 0...Ko ne veruje nek racuna, ja zaista ne mogu vise...Gledate karakteristiku u jednoj brzini, a ne prelaskom sa brzine na brzinu...Na ovom diagramu se vidi da M3 ima max ubrzanja u I brzina pri oko 20 km/h i to je to...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Odlicno objasnjeno, sad svi kojima nije bilo jasno mogu mirno da idu da spavaju znajuci da M3 bolje ubrzava pri 20km/h nego pri 220km/h...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ja ne mogu da poverujem da je ubrzanje najbolje u području max. momenta motora. Ne zanima me ubrzanje od obrtaja radilice x do obrtaja x+1, već ubrzanje automobila duž pravca, u jedinici vremena. Dakle, itekako je bitan ne samo moment na radilici (eventualno umnožen menjačem), nego i njegov umnožak sa brojem obrtaja.
Dakle snaga, snaga, snaga je merilo performansi.
Taj. max. moment na izlazu iz motora je bitan da vidite gde je snaga po obrtaju najveća, tj. gde je motor najekonomičniji. Tu je poželjno voziti auto u normalnoj eksploataciji, tj. menjati brzine malo posle, tako da posle promene padnu na malo ispod njega.
Ali kada se traže max. performanse, ne samo brzina, već i ubrzanje, vozi se oko područja max. snage.
Dakle snaga, snaga, snaga je merilo performansi.

Taj. max. moment na izlazu iz motora je bitan da vidite gde je snaga po obrtaju najveća, tj. gde je motor najekonomičniji. Tu je poželjno voziti auto u normalnoj eksploataciji, tj. menjati brzine malo posle, tako da posle promene padnu na malo ispod njega.
Ali kada se traže max. performanse, ne samo brzina, već i ubrzanje, vozi se oko područja max. snage.
Ђенерал Јанковић
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Snork, ovo si odlicno rekao, snaga je merilo performansi!!!
Simpaticno je kad pokusavaju da nam zakace kako ne razumemo da zapravo moment pokrece auto, ali ovo je lepo receno da je snaga merilo performansi, pa makar ona i ne pokretala auto...
Simpaticno je kad pokusavaju da nam zakace kako ne razumemo da zapravo moment pokrece auto, ali ovo je lepo receno da je snaga merilo performansi, pa makar ona i ne pokretala auto...