TV - Audio - Video - bela tehnika

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od ikac2000 »

sebekkg napisao:
Heinz napisao:Fujitsu 12 LMC onda :-)

Za ugradnju kontaktiraj Viacom, pošto si iz KG. Probaj i sa Duletom iz NS da se čuješ http://www.mdv-elektronik.com/
Pored ovih podataka.da li si imao iskustvo sa datim modelom? Kako se pokazao na hladniji. Temepraturama, kakav je nivo buke spoljasnje i unutrasnje jedinice?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Super i hladi i greje.

Unutrasnja jedinica ima quiet mod kada ne treba prevelika intervencija klime i tada je skoro necujna.

Spoljasnja jedinica, posto radi na varijabilnim brzinama, ponekad ume malo da drnda, ali nista strasno.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od Heinz »

Imamo dva komada, drugi tek od skoro na sporednoj lokaciji.
Tiha je klima, meni je uključen Auto fan za unutrašnju, Eco mode za spoljašnju jedinicu.
Ne oseti se u radu, ni na grejanju ni na hlađenju. Po meni još jedna prednost Fujitsu je što ima dva krilca na unutrašnjoj, tako da usmeren vazduh manje smeta onima ispod klime.
Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od havijer »

ikac2000 napisao:
sebekkg napisao:
Heinz napisao:Fujitsu 12 LMC onda :-)

Za ugradnju kontaktiraj Viacom, pošto si iz KG. Probaj i sa Duletom iz NS da se čuješ http://www.mdv-elektronik.com/
Pored ovih podataka.da li si imao iskustvo sa datim modelom? Kako se pokazao na hladniji. Temepraturama, kakav je nivo buke spoljasnje i unutrasnje jedinice?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Super i hladi i greje.

Unutrasnja jedinica ima quiet mod kada ne treba prevelika intervencija klime i tada je skoro necujna.

Spoljasnja jedinica, posto radi na varijabilnim brzinama, ponekad ume malo da drnda, ali nista strasno.
Da li se taj quiet mod može naći kod običnih klima?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od ljubitelj »

Da, manje vise sve klime zadnjih 25 godina imaju taj softverski mod, koji se zove quiet. Bilo obicne bilo inverter.

Sustina je da smanje brzinu rotacije ventilatora, smanje brzinu strujanja vazduha drasticno cime smanje buku. (neke smanje i broj obrtaja kompresora da isprati manji protok vazduha). Naravno drasticno opadne i protok vazduha a kako je vazduh transporter efekta/koliciine toplote hladjenja ili grejanja takodje se smanji i kapacitet izrazen u Wattima.

Uglavnom, neupotrebljivo tu gde je klima jedino sredstvo klimatizacije a radi u granicnom rezimu.

Na primer zimi kada je napolju -10C sigurno te nece zadovoljiti da ukljucis quiet mode i smanjis grejanje na 1/2 ili cak 1/3 normalnog pa ti temperatura u prostoriiji opadne ispod zone komfornog boravka.

Sa druge strane dobro odabrana pozicija montaze unutrasnje jedinice omogucava da bez preteranog ometanja bukom radi klima na najjacem rezimu i tokom spavanja.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od Heinz »

Zato je Auto mode zakon, sve sama reguliše.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od ljubitelj »

:plusone:

To i dobra izolacija prostorije tako da je stabilna temperatura lako odrziva.
Korisnikov avatar
klisko
Reactions:
Postovi: 666
Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od klisko »

ljubitelj napisao: Koji provajder konkretno ima 24h podrsku i SLA. Bolje da pitam koji provajder je u stanju da otkloni smetnju najdalje za 30 minuta ili makar da zapocne dijagnostiku i resavanje.
Telenor, Telekom i SBB imaju ovo (pretpostavljam i drugi, ali za ove znam). Telekom čak za više nivoe SLA podrazumeva da se koristi nezavistan redundanti privod koji može da ide posebnom trasom do drugog Telekom POP-a. Ali sve to košta, daje se samo firmama i to za veće brzine (recimo 50+ Mbit/s, simetrično) i uglavnom se zahteva dvogodišnja ugovorna obaveza (verovatno može i bez toga uz veću cenu i/ili plaćanje uvođenja optike). U nekoj redovnoj ponudi, mislim da sam video najviše 99,5% dostupnost, ali kod pregovora oko dostupnosti, bitno je da li se SLA računa na mesečnom, kvartalnom ili godišnjem nivou. Ono što je na mesečnom nivou 3 sata nedostupnosti, na godišnjem nivou je dan i po. Bitno je i kakva je skala penala, nije svejedno da li će neko imati umanjenje računa 20-30% zato što mu Internet nije radio ceo dan ili će ceo taj mesec dobiti gratis.

Kome je Internet bitan, uopšte ne treba da razmišlja o SLA kao glavnom načinu zaštite, treba da postoje dva linka od dva provajdera tako da linkovi idu po dve nezavisne trase kako van zgrade tako i unutar zgrade (ovo poslednje ljudi umeju da zaborave pa se posle češu...). Naravno, završava se na dva rutera sa različitim napajanjima (nezavisni UPS-evi) i tako dalje.

edit: da ne bude zabune, ne znam da će za 30 minuta baš da otklone kvar, ali da se jave i krenu u dijagnostiku, hoće. Mislim da se obavezuju da će da otklone kvar u roku od 4-6-8 sati (zavisi od nivoa SLA)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od ljubitelj »

Nijedan od ta 3 nema efikasnu 24h podrsku, visegodisnje iskustvo. Iskljucivo firme klijenti su u pitanju, privatni korisnici nisu tema.

Javi se neko svakako da evidentira prijavu ali nema govora o tome da uvek odmah ili za nekoliko sati krenu i rese problem. Nekada su ekspeditivni i brzi a nekada ne, takvo je moje iskustvo iz stotina slucajeva.
Ti pricas o najbanalnijem nivou, fizickom linku i prekidu istog.
To je retko pitanje/problem i to nije nikada bilo tesko resavati.Uvek je tu bila maksimalni odziv provajdera. Tu je Telekom vrlo dobar.

Postoji visi nivo, dostupnosti servisa i rada na aplikativnom nivou tipa Biz Trunk usluge/ims platforme.

Jos konkretnije, nastane situacija da se povemeno gube RTP voice paketi koji su UDP protokol, dakle u startu zeznuto da se peca bez dobre obucenosti, posvecenosti timskom radu na obe strane i pazljivom analizom.

I prijavis Telekomu da u realnom vremenu previse kasne ili se gube paketi cime VoIP servis ne radi kako treba (gubi se razumljivost tokom razgovora najbanalnije receno) i hoces da me ubedis da su SBB, Telekom i Telenor u stanju da prime prijavu, pokrenu dijagnostiku, snime saobracaj, uhvate zasto se gube IP paketi i rese problem u roku od 4 ili slicno sati?
Ili dolazi do zauzeca druge strane iako je zapravo slobodna, problem koji nije tako redak, pa mora da se ponovi pozivanje sagovornika.

Sto se tice redudancije SIP servisa nijedan provajder nema to u ponudi.
Konkretno, Telekom ne nudi niti na izricit zahtev mogucnost automatske preregistracije Biz Trunk usluge na drugi server ili sa druge lokacije/drugog servera korisnika u slucaju da ne uspe registracija SIP iz bilo kog razloga sa glavnog.

U telefoniji 99,99% je minimum koji se ocekuje, cilj je 99,99999% (tzv 5 devetki) standard pouzdanosti. Tih 99,5% nije za neko hvaljenje.

Pricamo o 2-10 minuta nedostupnosti maksimalno na godsnjem nivou, cisto da ne bude zabune gde treba da bude nivo provajdera.

Imam dokumentovano za SBB i Telekom (mislim da su najbolji sto se podrske tice) da su imali i imaju padove servisa po vise sati na globalnom nivou bez resavanja problema.

SBB je imao 10tak sati prekida u radu jedne subote u avgustu 2015., Telekom negde jula 2016. kompletan pad celog Novog Beograda, Zemuna, jedno 2 i po sata nijedan servis nije radio.
To je dan kada je prestala da radi i kontrola leta na Surcinskom aerodromu.
Mogu da potrazim tacne datume i vremena, ali mislim da nije bitno za poentu.

O nocnom odzivu na prijavu smetnje ne bih, kao ni o tome da Telekom ume da iskljuci servis zbog neophodnih radova bez ikakve najave korisniku o tome.

Za razliku SBB je besprekoran, uvek najave radove barem 12 sati ranije a cesto 2-4 dana unapred.

Dakle, ne pricam o linkovima i dostupnosti istih to je stvarno ok, visi nivo servisa kao sto je dostupnost ims platforme, da nema prekida IPTV, SIP i slicnih vremenski jako zavisnih servisa.

Prekidi od >80mili sekundi je vec kritican za neke korisnike, krecu zalbe tipa da "ne radi", "opet nije reseno" itd.Sati odziva i slicno ne dolazi u obzir kao moguci odgovor na problem. Dok provajder locira problem treba ohoho napora da se pokrene takva podrska, naravno i oprema korisnika je deo price i ona je cesto uzrok problema.
Ali je uvek neophodna pomoc provajdera da se locira tacno uzrok smetnje, i tu je brzina odziva ono sto potenciraju korisnici.

Znam licno ljude koji se bave podrskom kod provajdera i kao i svuda neki su vise sposobni i brzi neki se bas i ne vesele sto moraju da se pojave na poslu i gnjave sa korisnicima.

Jedan kuriozitet koji cuvam kao sluzbene mailove, na prijavu smetnje Telekomu i otvaranja tiketa poslat je od strane korisnika pcap snimak smetnje (za Wireshark) a ubrzo stize sluzbeni odgovor tehnicke podrske tj trenutno dezurnog da ne moze da pomogne jer kada otvori u Word-u ne razume o cemu se radi.
Ima jedno 3 godine, sada se to vise ne dogadja ali po meni je sramota da se desilo.

Nedavno je jednu smetnju na Biz Trunku Telekom otklanjao nekih 17 dana, po prijavi. Nista link, fizicka konekcija i tako to je besprekorno, u pitanju je setovanje novo uspostavljenog servisa. Onda kada je dignuta frka na visem nivou Telekom resio za 2 sata.

I tako, imam svakakva iskustva i super pozitivna i ona negativna sa skoro svim provajderima ali smatram da provajderi trebaju jos dosta da napreduju po tom pitanju 24h/7 podrske.

Nisam slucajno napisao za period petak 16h do ponedeljka 08h da je pitanje podrske vrlo diskutabilno kod provajdera.

ps, jasno mi je da imas direktne veze sa Telekomom, nazalost cinjenica je da puno zavisi od licnog angazovanja pojedinca a ne od uredjenosti i standarda firme/sistema a kada nastane problem to se tako jasno vidi po pitanju efikasnosti podrske.
to sto pises je vise teorija a praksa zna da bude surovo drugacija po pitanju vremena odziva.
Korisnikov avatar
klisko
Reactions:
Postovi: 666
Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od klisko »

Uh, puno toga si napisao :)
Ja sam pisao o Internet servisu i SLA za njega. Biz trunk je nešto drugo, ne koristimo to kod Telekoma pa ne bih o tome. Tamo gde koristimo, ne idemo preko Interneta, a i ne bavim se time pa ne bih da lupetam.
Kako god, SLA nije garancija rada servisa, to je samo ugovor (agreement) koji definiše koje penale provajder plaća ako servis ne radi X procenata vremena. Ti penali su najčešće samo deo cene koju korisnik treba da plati za uslugu i često eksplicitno piše da penali ni pod kojim okolnostima ne mogu da pređu nivo koji korisnik plaća (tako da u stvari provajder nikada ne plati ništa korisniku, samo manje naplati uslugu, ili je ne naplati uopšte). Takođe, bitno je ugovorom definisati šta se smatra prekidom rada servisa i uspostaviti odgovarajći monitoring koji prati dostupnost u skladu sa definicijom u ugovoru. Ako u SLA ne piše da RTT do neke IP mora biti ispod 100ms, onda ne možeš da potegneš SLA.
Probleme uvek prijavljujem mailom, tako imam pisani trag kada je problem prijavljen. Ako je problem ozbiljan onda je u cc maila naš account manager i odmah ga zovem da pogura.
Inače, povezan sam sa Telekomom tako što koristimo njihove usluge i mogu da se složim sa tobom, nivo usluge varira od slučaja do slučaja, imaju kvalitetnih inženjera koji znaju posao, ali je mnogo (previše) onih koji samo smetaju.
edit: Telekomovo vreme za vraćanje servisa (ponavljam, za Internet) jeste duže od Telenor i SBB, za one nivoe SLA koji su mene interesovali. Moguće da oni uopšte ne nude onih 4-8 sati koje sam pomenuo ranije.
Korisnikov avatar
Puzo81
Reactions:
Postovi: 3362
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od Puzo81 »

Prelomih, uzeh Bosch indukciju i rernu. Po 10% popusta za keš i poklon Bosch PLR15 (oko 60e ).

http://www.drtechno.rs/bosch-ugradna-re ... 31s1f.html
http://www.drtechno.rs/bosch-ugradna-pl ... 1bb2e.html


Slika

Slika



Rerna ima kabel i valjda je na viljušku utikač nego prodavac nije znao reći indukciona da li ide na trofaznu ili viljušku :think:
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od pedja »

E neka si! Neka ti je sa srećom i da hrana bude još ukusnija :D

Ja danas gledao Siemens kuhinje. Ludilo, bar po izgledu i ceni.
Korisnikov avatar
Puzo81
Reactions:
Postovi: 3362
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od Puzo81 »

Hvala :D

Siemens auh.


Ova indukcija gore ide na trofaznu da bi imala snage kada se upale sve 4 ploče ili na obicnu struju?
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9053
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od grujicd »

To bi moralo da piše u uputstvu, i to pri početku, kod običnih ploča obično ne mogu sve 4 plotne istovremeno ako nije na trofaznom priključku.
Korisnikov avatar
Puzo81
Reactions:
Postovi: 3362
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od Puzo81 »

Imam trofazni pa da ga iskoristim ako je to to.

Nemam upustvo, isporuka u utorak.



Nasao sam podatak da su Schott Ceran ploce (Bosch, Miele, Siemens, GTS, Balay) deblje 2mm od standardnih.


Setio sam se neraspakovanog seta posudja koji dobih u miraz :kezo: , Berghoffer made in Belgium i odozdo nema znak za indukciju ali magnet hvata bez problema i utisnuto je 30jahre garantie i valjda celik 18/10.
Trebalo bi da radi na indukciji?
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: TV - Audio - Video - bela tehnika

Post od nuk »

Ide na jednu ili dve faze, što znači, možeš na monofazni i trofazni priključak, uvek je bolje na više faza, je l' te

Sent from my Le X821 using Tapatalk
Odgovori