Vesti iz auto-industrije

Noviteti i razne vesti iz auto-industrije
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Pa jeste bilo i u Kini, i u SAD i u Rusiji su se tukli masni profiti decenijama od strane Nemaca koji su i izmislili da su nekakav Made in Germany kvalitet pa i onda kada je očigledno bilo (sa nekim modelima, nekim serijama, nekim godištima) da nema baš nikakvog osnova za "premium".
Uz jak marketing je i prolazilo kod glavnih kupaca ali su se vremena promenila.

Japanci su odavno izbrisali "nemački kvalitet" u SAD i dominiraju i tamo i Bliskim Istokom pa i Afrikom, Korejci su stigli a i prestigli nemačke modele u B/C segmentu sa dosta pouzdanijom mehanikom SUS vozila a sada su Kinezi razbucali Nemce ponudom u svim klasama vozila sa inovativnim tehničkim rešenjima i tehnologijama koje nemački proizvodjači još nemaju.

Proše nedelje objavljeno da VW (a to podrazumeva i ostale brendove iz grupe osim Poršea, Bentlija i šta još ima specifično) je napustio svoju MEB platformu i kupio kinesku platformu od XPeng po kojoj će ubuduće raditi EV pod VW
oznakama.

U izveštaju VDA za 2023. stoji da samo nepunih 300,000 vozila svi nemački proizvodjači zajedno izvezu iz nemačke proizvodnje u Kinu i oko 200,000 vozila u Tursku.
Na toliko je spao izvoz.

Tih cifri prodaje količina i profita iz proteklih decenija u Kini nema ni za američke ni japanske proizvodjače.
GM i Honda su u slobodnom padu što se kaže sa prodajom u Kini, Honda je već zatvorila fabriku(e) lokalno.
Ford je nedavno bio u procesu kupovine kineske tehnologije/ saradnje da sklapa za buduće ekonomik EV modele pd brendom Forda.

Nemački proizvodjači će naravno preživeti ukrupnjavanjem ali više nikada neće biti na onoj poziciji koju su imali kao broj 1 zbirno.

Ne priča se još ali Toyota je kao i VW do guše u dugovima.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24613
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od dragvorl »

Fauve propo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Unutar Nemačke verovatno propao dosadašnji model a van Nemačke VW fercera samo tako, Škoda nikada bolje rezultate a i u Madjarskoj odlično ide.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24613
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od dragvorl »

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47935
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Geza »

IGB u Inđiji i dalje radi u 3 smene, neko još uvek ugrađuje grejače za sedišta u dovoljno veliki broj automobila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Au, kako brzo se stvari odvijaju. Ja sam mislio da se zezaš u prethodnom komentaru.

Tamo ne bi trebalo da ima priče o prevelikim troškovima plata, nafta i gas stiže iz Rusije redovno pa ni energija nije toliko značajno pitanje, valjda.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Dzoni_m »

Jos samo kada bi neko pogledao sustinu.......

Ne postoji Nemacki, USA, Japanski ili bilo koji proizvodjac koji nije u problemu danas. Svi do jednog su. Apsolutno svi. Vozila su preskupa dolazili iz Kine, Japana, Evrope ili bilo gde drugo. Prosto su preskupa i traznje NEMA.

U USA 200 dana je lager. Zaci da danas stanu sa proizvodnjom, 200 dana bi imali vozila na lageru spremih, sa ovim obimom prodaje. Uglavnom brojka je ista za sve marke. Kineski proizvodjaci ovaj problem imaju od 2023. MOgu oni da pricaju sta hoce, prodajni rezultati su jedino merilo a oni kazu EU, USA, AUS (velika trzista van domaceg) tropa. 0 bodova. Nova vozila idu na reciklazu jer su preskupa za domace trziste a napolju ih niko ne trazi. Japan, takodje, izvozni terminali puni. EU, kao sto vidimo, nema veze gde je fabrika, ide smanjenje proizvodnje. Uopste vise nije pitanje ko je bolji i ko sta radi bolje. Prodajni rezultati i dalje govore da je trzisni udeo brednova isti. To sto su svi navalili da se slade problemima koje Nemacki prozivodjaci imaju, moze da bude samo kratkog daha. Svi ih imaju. Kada krene oporavak, bice opet prica po starom. A ako hocemo iskreno oni su poslednji oglasili signal za uzbunu.
VIdecemo sta ce biti sa tarifama u USA ako bude kao sto je najavljeno, 2008-ma ce biti maciji kasalj. Ja vidim iz prvog reda FX trziste i da sam sebicni ljigavac trebao bi da navijam za jos problema, jer FX krece opet da luduje (kao za vreme COVID-a) sto ce znaciti nesigurnost i premestanje novca. Meni licno znaci veci kvartalni i godisnji bonus, ali znam da za druge to ne valja.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12066
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Bax »

https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... dnjom/vest

Zategnuta je prica oko elektro automobila, slabo se to kupuje za trazeni novac, bar sto se tice Fiat 500.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

NIkad veća prodaja elektro automobila u svetu globalno ali da slabo se kupuju modeli koji manje nude a za više novca.
Kada pogledaš šta Fiat nudi nije ni čudo što ne ide masovna prodaja, kod nas nedavno reklamirali prodajnu akciju Fiat Tipo dizel. Ništa hibrid, ništa elektro ništa benzin...u 2024. toj godini oni to još forsiraju.

Fiat je bio poznat kao specijalista za male gradske ekonomične automobile, naglasak na ekonomične.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47935
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Geza »

Greška je što nije odmah ponuđena hibridna verzija, pored verzije koja je samo na struju. Ovako će patiti dok ne prilagode model za drugi pogon.
Drugi problem je što Fiat ima malo modela u ponudi.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32098
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od trojanac »

I drugi drže i dalje ili vraćaju dizel u ponudu. Nismo se tome nadali. Ili jesmo?

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12066
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Bax »

Meni licno je atmo benzin 4cil MPI, koncept koga cu se drzati dokle god bude bilo moguce. Gledam malo sajtove, to sad jos nude Kia i Hyndai na ponekom modelu, te mozda Kinseki suv modeli.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Dzoni_m »

Naravno da jesmo.
Opcija treba da postoji. Ovo sto BMW radi npr je nesto kako bi trebalo da se radi. Evo Dizel, Benzin, Hybrid, EV. Isti auto. Biraj brate sta ti srce zeli. Nemoj da me teras. EV je veliki problem jer za krajnjeg kupca, ne nudi nista kao prednost u odnosu na ICE/Hybrid. Niti je povoljniji da se kupi, niti povoljniji za odrzavanje, niti da ga vozis (pipe dream kako svako ima solar na krovu necu ni da komentarisem), kompleksno oko punjenja, pad vrednosti, o odrzavanju van dilerske mreze da ne govorimo......nigde nije bolji. Bilo je super biti vlasnik EV-a negde od 2018-te do 2020/21. Dzabe punjenje, subvencije, voznja zutom trakom, nema poreza i sl. Pa naravno, i ja bih da mi neko drugi plati 30% vrednosti auta.
EV ili EV+RE svakako treba da bude opcija. Gradski auto (mada je i ovo........koristi javni prevoz), ko ima kucu pa ima solar, drugi auto u kuci, neko ko ne prelazi mnogo, mladji vozaci, neko ko zivi do 50-tak km do mesta gde radi a ima obezbedjeno punjenje, dostavna vozila itd itd. Samo, ne subvencionisi i ne primoravaj. Nema olaskica i po meni najbitnije: nateraj proizvodjace da moraju otvoriti pristup nezavisnim servisima. Sta tebi vredi i da imas deo ako ne mozes da ga kodiras i auto ga ne prihvata? MOra aktivacija.....Baterija I BMS potpuno dokumentovani i standardizovani. Ako hoces da EV bude ekoloski, moras da ga zadrzis na drumu 20-30-40-50 godina. To mozes samo ako ima ko da ga (jeftino) popravlja.
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7736
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od DukeNS »

Odgovori