Pa jeste bilo i u Kini, i u SAD i u Rusiji su se tukli masni profiti decenijama od strane Nemaca koji su i izmislili da su nekakav Made in Germany kvalitet pa i onda kada je očigledno bilo (sa nekim modelima, nekim serijama, nekim godištima) da nema baš nikakvog osnova za "premium".
Uz jak marketing je i prolazilo kod glavnih kupaca ali su se vremena promenila.
Japanci su odavno izbrisali "nemački kvalitet" u SAD i dominiraju i tamo i Bliskim Istokom pa i Afrikom, Korejci su stigli a i prestigli nemačke modele u B/C segmentu sa dosta pouzdanijom mehanikom SUS vozila a sada su Kinezi razbucali Nemce ponudom u svim klasama vozila sa inovativnim tehničkim rešenjima i tehnologijama koje nemački proizvodjači još nemaju.
Proše nedelje objavljeno da VW (a to podrazumeva i ostale brendove iz grupe osim Poršea, Bentlija i šta još ima specifično) je napustio svoju MEB platformu i kupio kinesku platformu od XPeng po kojoj će ubuduće raditi EV pod VW
oznakama.
U izveštaju VDA za 2023. stoji da samo nepunih 300,000 vozila svi nemački proizvodjači zajedno izvezu iz nemačke proizvodnje u Kinu i oko 200,000 vozila u Tursku.
Na toliko je spao izvoz.
Tih cifri prodaje količina i profita iz proteklih decenija u Kini nema ni za američke ni japanske proizvodjače.
GM i Honda su u slobodnom padu što se kaže sa prodajom u Kini, Honda je već zatvorila fabriku(e) lokalno.
Ford je nedavno bio u procesu kupovine kineske tehnologije/ saradnje da sklapa za buduće ekonomik EV modele pd brendom Forda.
Nemački proizvodjači će naravno preživeti ukrupnjavanjem ali više nikada neće biti na onoj poziciji koju su imali kao broj 1 zbirno.
Ne priča se još ali Toyota je kao i VW do guše u dugovima.
Uz jak marketing je i prolazilo kod glavnih kupaca ali su se vremena promenila.
Japanci su odavno izbrisali "nemački kvalitet" u SAD i dominiraju i tamo i Bliskim Istokom pa i Afrikom, Korejci su stigli a i prestigli nemačke modele u B/C segmentu sa dosta pouzdanijom mehanikom SUS vozila a sada su Kinezi razbucali Nemce ponudom u svim klasama vozila sa inovativnim tehničkim rešenjima i tehnologijama koje nemački proizvodjači još nemaju.
Proše nedelje objavljeno da VW (a to podrazumeva i ostale brendove iz grupe osim Poršea, Bentlija i šta još ima specifično) je napustio svoju MEB platformu i kupio kinesku platformu od XPeng po kojoj će ubuduće raditi EV pod VW
oznakama.
U izveštaju VDA za 2023. stoji da samo nepunih 300,000 vozila svi nemački proizvodjači zajedno izvezu iz nemačke proizvodnje u Kinu i oko 200,000 vozila u Tursku.
Na toliko je spao izvoz.
Tih cifri prodaje količina i profita iz proteklih decenija u Kini nema ni za američke ni japanske proizvodjače.
GM i Honda su u slobodnom padu što se kaže sa prodajom u Kini, Honda je već zatvorila fabriku(e) lokalno.
Ford je nedavno bio u procesu kupovine kineske tehnologije/ saradnje da sklapa za buduće ekonomik EV modele pd brendom Forda.
Nemački proizvodjači će naravno preživeti ukrupnjavanjem ali više nikada neće biti na onoj poziciji koju su imali kao broj 1 zbirno.
Ne priča se još ali Toyota je kao i VW do guše u dugovima.