Grčka
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Grčka
Ja svake godine idem preko Bugarske i svake godine je sve više autoputa. Trenutno kroz Bugarsku ne postoji loša deonica, gledano od Srbije do Sofije pa na dole prema Grčkoj. Ako ne sledeće godine, onda u narednih par mislim da će biti kompletiran autoput od Sofije do grčke granice. Sad im fali 90km. Jedina realno loša deonica je u stvari na tom putu u Grčkoj. Nekih 15km puta na domak Sereza. Ali i Grci se dali u akciju pa su već napravili trećinu ove trase. Nadam se da sledeće leto bude kompletna. Inače, grci postavili putarinu tik uz bugarsku granicu i košta 2,4eu.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24667
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Grčka
Ja sam isao za Tursku prosle godine, kroz Bugarsku je AP bio oranje. Malo off doduse. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Grčka
Evo događaja u MK koji se spominjao u temi.
http://www.blic.rs/vesti/hronika/srbin- ... ri/d6tm75y
http://www.blic.rs/vesti/hronika/srbin- ... ri/d6tm75y
Re: Grčka
Nikako ne stoji, po mom iskustvu na oba MK autoputa, kao opsti zakljucak.Era napisao:Autoput kroz Makedoniju je katastrofa. Do Skoplja - zlo, posle put se razdvaja a ona deonica ka Grčkoj, pored Vardara, ima neprimerene krivine, smešna ograničenja, nema zaustavne trake..
Do Skopja je odlican put za brzine do 130-140 km/h ako zelis preko toga postaje problematican na nekim delovima. Tim putem vozim mnogo godina, i prosao sam 100+ puta i nikada nikakav problem.
Obilaznica oko Skopja se glatko vozi 160+km/h. To naravno dosta zavisi i od osobina samog auta, ovo se odnosi na D/E klasu vozila. Mali auti su pravljeni za manje brzine i kod njih se dosta vise oseca nemogucnost da "prate" promene na putu. Kod njih se ta brzina smanjuje za 30-40km/h za isti osecaj u kabini u odnosu na veci auto sa boljim vesanjem.
Normalno je da se put razdvaja kroz kanjon ili klisuru, to je jako dobro resenje koje mozes naci i u drugim zemljama. Nema, i nije predvidjena zaustavna traka na takvim autoputevima.
Ali jeste obavezan SOS fiksni telefon na svakih 1.000m sa oznakama o smeru kretanja do najblizeg (500m, 400m, itd sa strelicom levo ili desno).
Krivina nekih posebih nema do Gradskog i nisu problem ukoliko se drzis do 110-130 km/h voznje na takvim putevima.
Ogranicenja brzine su kao i svuda postavljena da bi se upravljac puta pravno zastitio, nista neuobicajeno. Tuneli su tipicna mesta iako nije nista uzi kolovoz niti manje bezbedna put kroz njih sto se tice same brzine.
Osim tog starog autoputa postoji i noviji koji je odlicnog stanja.
Ocekujem da ce i nova deonica Kicevo-Ohrid biti takodje na istom nivou jer vec i sadasnji magistralni dozvoljava na nekim mestima do 140km/h s obzirom na odlicnu trasu a preko prevoja u krivinama 80 do 100km/h leti po suvom.
Zimi je dosta zeznuto po snegu, ipak su jake krivine i mora duplo sporije da se vozi.
Problem sa autoputem u MK je isti kao i problem sa autoputem kod nas, kampanjski se odrzava i radovi su tek onda kada postane ocigledno da je potrebna sanacija. Nema redovnog mesecnog odrzavanja.
Kao sto je slucaj sada sa obilaznicom oko Beograda gde su nastale grbe i denivelacije a ne sanira se niti su obelezena ta mesta.
Dodatno u MK ima delova gde put prolazi kroz trusna podrucja i cesti su zemljotresi. Ne vidi se golim okom sta se dogodi ispod puta, bilo je situacija da se put pomeri u zadnjih nekoliko decenija.
Asfalt je sporedan na autoputu, vaznija je podloga tj cela konstrukcija po dubini sa svim potrebnim slojevima. E tu su nasi putevi "tanki" cesto u poredjenju sa npr italijanksim ili nemackim.
MK magistralni putevi su odlicni u poredjenju sa grckim, autoput stare deonice ne ali nove su vrlo dobre, glatke kao pista.
Da moze bolje sigurno ali ne treba zaboraviti da su i MK i Srbija vrlo siromasne zemlje, nerazvijene sa BDP na nivou srednjih africkih zemalja tako da ne treba ocekivati cuda i porediti se sa visestruko bogatijim po BDP zemljama. Uz to se vrlo malo ili cesto 0 dinara odvoji od putarine u odrzavanje i tek simbolicno iz poreza na gorivo dok vecina novca ide za plate/kredite/dugove drzavne privrede tkz javnog sektora. I ostalo nenamensko trosenje na sve i svasta.
Nedavno je tako ~1.000.000.000 evra otislo na RTB Bor koji jeste vazan ali ni sa tim nije trajno reseno poslovanje a u puteve nije ulozeno toliko za 10 proteklih godina.
A ima jos drzavnih firmi kojima se placaju enormni dugovi ekvivalentni destinama kilometara autoputeva sa po 6 traka.
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Grčka
A ti govoriš o tom putu. Od Sofije pa na istok. Na tamo sam zadnji put išao pre desetak godina ali pamtim da je asfalt pun šodera biodragvorl napisao:Ja sam isao za Tursku prosle godine, kroz Bugarsku je AP bio oranje. Malo off doduse.

Ja pričam o autoputu od Sofije pa južno, dakle, prema grčkog granici. Tu je put nov i odličnog kvaliteta. Ustvari, verovatno najbolji u Bugarskoj. Super za vožnju.
Re: Grčka
Na tasos sam isao preko bugarske i ni jednog trenutka se nisam pokajao. Do sofije jeste magistrala sa ogranicenjem brzine ali se vozi opusteno, posle sofije ka gr ap je odlican, jedino u gr kada se udje malo je losiji put. Sve je bolje nego kroz makedoniju, besmisleno je sve ono komentarisati. Osim toga izuzetno me iritira kad mi na naplatnoj rampi prica makedonski a znam da zna srpski, nece valjda, šiptari im miliji od nas.ivica122 napisao:dragvorl napisao:Ja sam isao za Tursku prosle godine, kroz Bugarsku je AP bio oranje. Malo off doduse.
Ja pričam o autoputu od Sofije pa južno, dakle, prema grčkog granici. Tu je put nov i odličnog kvaliteta. Ustvari, verovatno najbolji u Bugarskoj. Super za vožnju.
Послато са SM-G360F уз помоћ Тапатока