Stranica 353 od 356

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 28 Jan 2025, 18:48
od Geza

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 17:34
od ljubitelj
Ne znam gde bi stavio, neka moderatori premeste po potrebi.
Renault- Geely fabrika motora Horse. Kako se pravi moderan motor od sirovine do gotovog proizvoda.

Preporuka za pogledati kakvo je današnje stanje proizvodne tehnologije SUS.
[url]

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 20:05
od motorista
Snimak je vredan, ali predstavlja samo jedan mali deo proizvodnje - livenje - i montažu. Nigde nikakve mašinske obrade, termičke obrade, obrade kovanjem... Kontrola i ispitivanje delova su mnogo interesantniji u fazama proizvodnje nego montaže, takođe. No dobro, baš je lepo videti i ovo.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 20:18
od dragvorl
Zaboravio si oslojavanje unutrasnjosti cilindra, nije bas sitnica.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 21:47
od motorista
Da, mada i preterano bi bilo da komentarišem svaki detalj, no jeste interesantno; to nisam imao prilike da gledam uživo.

Malo sam pristrasniji, možda imam prevelika očekivanja, a i lično sam naklonjen termičkoj obradi. Mašinski deo mi je bio odranije poznat, a metalurgija sa kojom sam se upoznao relativno dosta kasnije, me je oduševila — malo fizika, malo hemija, malo alhemija. :)

Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 21:54
od Saša
Tu je verovatno napravljen i moj 1.3 TCe. :)

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 21:59
od motorista
I »Jamahin« i »Fordov« motor »Sigma« mislim da ima sličnu obradu cilindara — tako se barem pisalo kada se pojavio.

Edit: editovana je ili obrisana poruka, neko je komentarisao oslojavanje/oblaganje, “bore coating”, motora za »GT-R«.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 03 Feb 2025, 22:24
od Saša
Ja sam pa obrisao, da ne idem u širinu. Nissan je navodno to prvi primenio na GT-R modelu. Inače, sada kapiram i zašto insistiraju na retkim uljima (0W-20) za ove motore, skroz drugačija filozofija podmazivanja nego uobičajeno.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 00:04
od ljubitelj
motorista napisao: 03 Feb 2025, 20:05 Snimak je vredan, ali predstavlja samo jedan mali deo proizvodnje - livenje - i montažu. Nigde nikakve mašinske obrade, termičke obrade, obrade kovanjem... Kontrola i ispitivanje delova su mnogo interesantniji u fazama proizvodnje nego montaže, takođe. No dobro, baš je lepo videti i ovo.
Da ali retko se dopušta i ulazak a kamoli ovakvo snimanje, javna objava, aktuelne proizvodnje.
Pojave se detaljni klipovi (VW npr) kada već odavno prodje vreme pa je prikazivanje bezopasno, tj nema više ništa novo da se vidi u vreme kada se naknadno posle 20-30 godina dozvoli emitovanje.

A i ovo je relativno kratki klip da bi se sve (moguće) faze i obrade prikazale. Možda se htelo da se prikaže ono što je različito, što je novija tehnologija obrade. Kovanje, termika je isto već decenijama, verovatno tu i nema šta novo da se ponudi.
Pominju u da se neki delovi proizvode štampanjem (3D printing), to je meni baš onako, skoro neverovatno da se tako nešto radi za prvu ugradnju.

Iznenadjen sam da je i ovoliko izbliza prikazano.

Meni je fascinantno koliko je sve automatizovano i sa kojom preciznošću se radi.

Kod nas u Kragujevcu kada je Fiat (sada Stelantis) dozvoljavao snimanje unutar fabrike nije se ništa ni videlo...recimo bilo bi interesantno videti kako se u KG prave elektro motori, kako se vikluju, kako se proizvode inverteri i ispravljači, kako se proizvodi visokonaponska elektronika, kako se proizvode baterije u pakete ...i tako to (ako se uopšte išta od toga i radi u KG ili dolazi sve to gotovo iz Kine) umesto punktovanja limarije i preseraja, farbarije.

Ili ako se bude pravio hibrid da se vidi kako se proizvodi SUS motor u KG nalik ovom klipu.

ps. kinezi sa arapima su kombinovano većinski vlasnici Horse fabrike, impresivno je da je državni Reno u toj kombinaciji uglavljen a Francuzi (političari) trube da neće ništa kinesko ni da vide a ovamo sve u šesnaest.


A ti motori idu i u Mercedese, Renoe, Dačije, Nisane... Usput su pomenuli da Horse ima fabriku u Skovde, Švedska a to znači ovi motori idu i u Volvo i ostale iz Gelly grupe (ne identični motori, ali ovom tehnologijom izrade).
Drugim rečima Kinezi su dostigli evropsku tehnologiju SUS motora a imaju ovakvu efikasnost proizvodnje.

Ljudi skoro i da nema, sve roboti i automatizacija procesa.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 06:48
od dragvorl
Tesko da ista vikluju u KG. Sve to stize komplet od snabdevaca.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 08:02
od Saša
Vidi se i nešto od mašinske obrade, i to ono baš glavno - honovanje zidova cilindra. To vam je praktično "brušenje i poliranje", sve u jednom na precizne dimenzije i zahtevani kvalitet površine. No to je ovde teško videti jer se sve obavlja u zatvorenim i računarski vođenim (CNC) mašinama zbog podmazivanja i prskanja ulja na sve strane (ali je i pomenuto).

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 08:16
od dragvorl
Ne znam da li sam propustio, ali mislim da je receno da se ne honuje, jer je materijal takav da ne treba.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 08:35
od ljubitelj
dragvrorl, teško da se išta i proizvodi u KG od elektro pogona (kao i bilo gde u Evropi), zato sam i napisao da bi bilo lepo videti šta je pravo stanje...ima li neke proizvodnje ili je sastavljanje kineskog auta.
I otkuda tako visoka cena elektro Pande, 2 i po puta uvećana u odnosu na original.

Nalik onome što je bila kao proizvodnja Ikarbus autobusa gde je cela šasija sa motorom, menjačem i ostalo dolazila kao gotov proizvod.

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 09:13
od Saša
dragvorl napisao: 04 Feb 2025, 08:16 Ne znam da li sam propustio, ali mislim da je receno da se ne honuje, jer je materijal takav da ne treba.
Mora da se honuje jer je površina zida cilindra posle nanošenja čelika na aluminijum plasma postupkom (posle "prskanja") veoma gruba i oštra - bukvalno kao veoma gruba šmirgla. Od 12.07 na snimku možeš da vidiš koliko je to gruba i neprecizna površina. Zato se sve prvo čisti pritiskom od 500 bara (da otpadne sve što je nepotrebno prskalo unaokolo i nije se zalepilo kako treba za zidove cilindra) pa se onda cilindri honuju da se dobije "ogledalo finiš" (na 13.42 se vidi mašina za honovanje i još i kažu "these are honing machines" i na kraju pominju i da se honovanje radi iz dve faze - grube i finiša i vidi se mašina dok radi). :)

Re: Vesti iz auto-industrije

Poslato: 04 Feb 2025, 09:41
od dragvorl
Na ovo sam mislio sto pise.