Tesla automobili
Re: Tesla automobili
Znači kad Kinezi naprave pristojnu kopiju baterije, to će biti idealan polovnjak.
Re: Tesla automobili
Pa Kinezu su glavni svetski proizvidjaci baterija a BYD je kineski i lider na polju baterija, tako da nema sta da prave kopije...
Pride za sada izgkeda da baterije traju bas dugo.
Pride za sada izgkeda da baterije traju bas dugo.
Re: Tesla automobili
Mislim na jeftinu aftermarket bateriju koja ne bi koštala kao Tesla ~5-6 god. Nešto što bi preporodilo auto za podnošljivu cifru.
- Nemanja987
- Postovi: 432
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Najveći proizvođač litijumskih baterija (ev grade) je japanski panasonic, drugo mesto je kineski aesc a treći je byd. Aesc i byd zajedno imaju oko 2000mwh a panasonic 2400 (proizvodnja u 2014.) Dalje idu mitsu, lg, samsung. Zanimljivo je da je samsung tek šesti a znamo koliko telefona prodaju. Hoću reći, baterije za telefona malo utiču na listu.Laki021 napisao:Pa Kinezu su glavni svetski proizvidjaci baterija a BYD je kineski i lider na polju baterija, tako da nema sta da prave kopije...
Pride za sada izgkeda da baterije traju bas dugo.
Panasonic prodaje baterije tesli, pre dve godine su otvorili pogon posebno za njih.
Kada se gigafabrika završi imaće proizvodnju veću od svih ostalih proizvođača zajedno.
Edit: Panasonic učestvuje u gigafabrici sa oko 20%, oko jedne milijarde usd, možda povećaju na dve.
Re: Tesla automobili
A ko ima pola gigafabrike?
- Nemanja987
- Postovi: 432
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Ispravio sam, mislim da je panasonic tu glavni saradnik tesle.
Re: Tesla automobili
Verovatno i kočnice.Laki021 napisao:Inace odrzavanje je 2000chf za 4godine unapred ili 600chf je godisnji servis, ne znam bas sta rade na tom servisu osim filtera klime...
Re: Tesla automobili
Pa ja sumnjam da se tu kocnice diraju pre 100 000km jer je vecina kocenja motorom, mnogo se manje koriste nego kod obicnih kola.
Re: Tesla automobili
Onda im je skupo održavanje.
Šta kažu za garanciju? Valjda beše 8 za baterije a 4 godine za sve ostalo?
Šta kažu za garanciju? Valjda beše 8 za baterije a 4 godine za sve ostalo?
- Nemanja987
- Postovi: 432
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Kočnice im nisu neki trošak, slabo ih koriste zbog tog regen braking-a koji je laza spominjao.
To je zapravo bezbednosni rizik, kočnice koje se retko koriste su slabe kada zatrebaju
Baš je neki član tmc foruma iz švice zakucao roadstera iz tih razloga.
To je zapravo bezbednosni rizik, kočnice koje se retko koriste su slabe kada zatrebaju

Baš je neki član tmc foruma iz švice zakucao roadstera iz tih razloga.
Re: Tesla automobili
Moraju i oni na necemu da klepaju 

Re: Tesla automobili
Klepaju kad niko drugi ne zna da održava, normalno. Ta kola vrede mnogo manje nego što koštaju, a to je ceh koji se mora platiti kad je neko jedini. Nekako to vidim kao najveći problem kod Tesle.
Doduše kad nečega nema, a to imate samo ti i odabrani, takođe je mnogo fino.
Tapatalk
Doduše kad nečega nema, a to imate samo ti i odabrani, takođe je mnogo fino.
Tapatalk
Re: Tesla automobili
Pa fora je sto tu nema sta da se odrzava. Uzmu ga, parkiraju ga na sat dva i vrate ti ga
To ti naplate 500e 
Kad sam prodavca pitao pa sta to odrzavate i sta menjate on se zbunio skroz, pa kao, ovaj hmmm, kocnice... mada ne morate ga raditi svake godine zapravo....


Kad sam prodavca pitao pa sta to odrzavate i sta menjate on se zbunio skroz, pa kao, ovaj hmmm, kocnice... mada ne morate ga raditi svake godine zapravo....
Re: Tesla automobili
Ne svidja mi se to kočenje motorom odmah kad se otpusti papučica gasa.
Moglo je to softverski da se reguliše drugačije, tj da auto pri puštanju gasa ipak daje neku malu snagu motorima što bi pružilo efekat kretanja po inerciji. Ja bih tek po dodirivanju papučice kočnice voleo da se počne sa kočenjem elektro-motorima, a tek posle par cm hoda da i pločice stisnu diskove.
Ovo je bitno i zbog vozača koji menjaju kola tokom dana, pa postoji opasnost od stvaranja navike na način kočenja kod Tesle.
Moglo je to softverski da se reguliše drugačije, tj da auto pri puštanju gasa ipak daje neku malu snagu motorima što bi pružilo efekat kretanja po inerciji. Ja bih tek po dodirivanju papučice kočnice voleo da se počne sa kočenjem elektro-motorima, a tek posle par cm hoda da i pločice stisnu diskove.
Ovo je bitno i zbog vozača koji menjaju kola tokom dana, pa postoji opasnost od stvaranja navike na način kočenja kod Tesle.
Re: Tesla automobili
Stvar navike verovatno. Bolja je reakcija vozača ako auto odmah počne da usporava kad se pusti gas. Meni smeta kad kola slabije koče motorom.
Tapatalk
Tapatalk