Emisije CO2 i NOx
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Da, zato sto u sporednim ulicama generalno ima 90% manje automobila, a ne zagadjuju samo dizeli, majku mu.
Svejedno se to sve dodaje na ukupno zagadjenje.
Svejedno se to sve dodaje na ukupno zagadjenje.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 24 Feb 2018, 16:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Saša
- Postovi: 14225
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ja popizdeh više od prebacivanja klapne na recirkulaciju. Ako mi išta sledeće crkne u Puntu - to će. Da ima neki auto da prepozna dizelaša ispred i to sam odradi - odmah bih ga kupio. 

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ima valjda i to
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ja jednako prebacujem zbog starih krljavih dizela, kao i plinadzija, jer i to ozbiljno smrdi.
Iza mog dizela nista ne smrdi, ali verujem da i on, kao i svaki dizel, zagadjuje.
Dodatno, ima odavno automatske recirkulacije, senzora mirisa i preciscivaca i jonizatora u kolima.
Iza mog dizela nista ne smrdi, ali verujem da i on, kao i svaki dizel, zagadjuje.
Dodatno, ima odavno automatske recirkulacije, senzora mirisa i preciscivaca i jonizatora u kolima.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Saša
- Postovi: 14225
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ima li tako nešto u automobilima za šire narodne mase, konkretno - kojem? 

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Dizeli su deo price, neophodni su i bez njih se cesto ne moze ostvariti potreban cilj.
Samo treba biti svestan da dizeli (u svim varijantama rafinacije od teske do lake) tj naftna ulja jesu medju najvecim udelom u zagadjivacima.
Pa avioni koji su prakticno isto dizeli samo nisu SUS motor pa se lakse upravlja procesom oksidacije nemaju nijednu eko normu a znacajni su zagadjivaci iznad gradova.
Ovo sa Euro normama za dizele se pokazalo u praksi kao farsa i obmana, ono sto pise u deklaracijama na papiru i u nekim strogim laboratorijskim uslovima se prilicno razlikuje od stvarnosti pri voznji po ulicama. A narocito u gradu.
EGR je jedno poboljsao a drugo pokvario.
DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
I dalje je zagadjenje ostalo samo uz odlozeno vremenski dejstvo i lokaciju.
A opet najefikasniji termodinamicki ciklus koji poznajemo je upravo dizel motor. Dizel je mozda prljav ali bolje tecno gorivo mozda i nemamo po pribliznoj ceni koriscenja.
Samo treba biti svestan da dizeli (u svim varijantama rafinacije od teske do lake) tj naftna ulja jesu medju najvecim udelom u zagadjivacima.
Pa avioni koji su prakticno isto dizeli samo nisu SUS motor pa se lakse upravlja procesom oksidacije nemaju nijednu eko normu a znacajni su zagadjivaci iznad gradova.
Ovo sa Euro normama za dizele se pokazalo u praksi kao farsa i obmana, ono sto pise u deklaracijama na papiru i u nekim strogim laboratorijskim uslovima se prilicno razlikuje od stvarnosti pri voznji po ulicama. A narocito u gradu.
EGR je jedno poboljsao a drugo pokvario.
DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
I dalje je zagadjenje ostalo samo uz odlozeno vremenski dejstvo i lokaciju.
A opet najefikasniji termodinamicki ciklus koji poznajemo je upravo dizel motor. Dizel je mozda prljav ali bolje tecno gorivo mozda i nemamo po pribliznoj ceni koriscenja.
- shandu90
- Postovi: 13313
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
U jednom servisu je plin, u drugom ostatak autaSaša napisao:Jesu, veliki su zagađivači i to lokalno jer prolaze pored nas svaki dan, vozimo iza njih... udišemo i mi i naša deca ta sranja. Veliko zlo, samo to većina još ne kapira. Svaki izduv iz SUS motora je zlo, samo je TNG/CNG najmanje jer nema čađi, sumpora i ostalih govana, da prostite.
@Shandu
Kakav te odlazak u dva servisa muči? Sav redovni servis TNG uređaja se svodi na zamenu jednog filtera koji košta 3 evra ali ga naravno naplate kao 20 ili više jer im se može. Sve ostalo se radi na 100.000 ili više kilometara (servis isparivača). Jednom kada ti sve dobar majstor namesti nemaš šta da više diraš, na 10 ili 15 hiljada zameniš taj jedan filterčić i vozi. A njega ti može svaki majstor zameniti kada ti radi mali servis. Nemoj da vas varaju i vozaju.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ja uđem u sprednu ulicu i ugušim se od dima iz šporeta, a prva ispod je glavna kojom idu eko prihvatljive trole.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8219
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Većina tih automobila na našim ulicama su dizeli.Xepoj87 napisao:Da, zato sto u sporednim ulicama generalno ima 90% manje automobila, a ne zagadjuju samo dizeli, majku mu.
Svejedno se to sve dodaje na ukupno zagadjenje.
Pogotovo sa oštećenim sistemima za smanjenje štetnih gasova (NOx pre svega).
Automobili sami po sebi nisu problem.
Boringly average, but also perfect for school run mums
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Vlasnici su problem sto cu pokusati da pojasnim u daljem tekstu.
Cak i u procesu regenracije dpf filtera nema dima pozadi.
Ono sto zagadjuje i sto bi trebalo da odvojite u prici su stare verzije dizela bez dpf filtera i svega ostalog kao i noviji dizeli euro4/5/6 gde su vlasnici iz kojekakvih razloga uklonili na prvom mestu dpf filtere i kada daju gas izbace pozadi oblak cadji.
Nije dizel problem, problem je u vlasnicima istih. Iza mog auta ne mirise cvece ali ni ne smrdi niti cadji sto je najbitnije.
A inace citam pojedine komentare u smislu "dizel NIKAD VISE" , to mi je jako poznato iz domena bivsih pusaca, oni su me oduvek fascinirali kada ostave duvan kako su ljuti protivnici istog, a do juce su mi sedeli i trovali me u sopstvenoj kuci ( a nepusaci smo svi u kuci).
Kako mislis prospe? Prosuti je jedno, a sagoreti na povisenoj temperaturi je nesto sasvim drugo. Meni na mom autu auspuh posle predjenih 20.000km je i dalje cist, nema crnila niti sam ikad osetio iza da ista smrdi.ljubitelj napisao: 24 Feb 2018, 16:45 DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
Cak i u procesu regenracije dpf filtera nema dima pozadi.
Ono sto zagadjuje i sto bi trebalo da odvojite u prici su stare verzije dizela bez dpf filtera i svega ostalog kao i noviji dizeli euro4/5/6 gde su vlasnici iz kojekakvih razloga uklonili na prvom mestu dpf filtere i kada daju gas izbace pozadi oblak cadji.
Nije dizel problem, problem je u vlasnicima istih. Iza mog auta ne mirise cvece ali ni ne smrdi niti cadji sto je najbitnije.
A inace citam pojedine komentare u smislu "dizel NIKAD VISE" , to mi je jako poznato iz domena bivsih pusaca, oni su me oduvek fascinirali kada ostave duvan kako su ljuti protivnici istog, a do juce su mi sedeli i trovali me u sopstvenoj kuci ( a nepusaci smo svi u kuci).
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ja mislim da nije toliko vise dizela u gradu. Sigurno je vise, ali mislim da je barem 40% benzinaca.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Evo ja kazem dizel nikada vise, jer osim sto mi se ne svidja sa ekoloskog stanovista, nemam ni preveliku pottebu za istim.
Onaj prethodni sto sam imao, nisam imao izbora kada sam ga kupio iz raznoraznih razloga.
Inace kolege kod mene, vise skoro niko nine na dizelu osim onih sto imaju 50+ km u jednom smeru do posla. Svi presli na benzince.
Uostalom ceo salon VWa u Kelnu u salonu ima izlozene samo TSI, od Pola do Tourana, sa izuzetkom T6 transportera, sto govori o trendu kod kupovine novih, ali i strahu od postprodajne vrednosti auta i zabrana gde vise nista ne moze da se predvidi.
Onaj prethodni sto sam imao, nisam imao izbora kada sam ga kupio iz raznoraznih razloga.
Inace kolege kod mene, vise skoro niko nine na dizelu osim onih sto imaju 50+ km u jednom smeru do posla. Svi presli na benzince.
Uostalom ceo salon VWa u Kelnu u salonu ima izlozene samo TSI, od Pola do Tourana, sa izuzetkom T6 transportera, sto govori o trendu kod kupovine novih, ali i strahu od postprodajne vrednosti auta i zabrana gde vise nista ne moze da se predvidi.
- Saša
- Postovi: 14225
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Evo i svež info iz Toyote Srbija - izbacuju dizelaše iz ponude (ne oni nego Toyota globalno) i samo će Land Cruiser ostati sa dizel motorom, sve ostalo biće benzin ili hibrid. 

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Izbacuju i CVT, kada smo vec kod njih 
Novi modeli bi trebali biti na klasicnom automatiku.
Ja ne znam da neko kuka od gastarbajtera, bar niko od mojih prijatelja
Inace transformise te malo sistem, na primer zena mi kaze sto toliko divljas za volanom kada smo u Srb
(ne divljam, samo zustrije ubrzavam i kocim, ali vozim po pravilima).
Inace daleko je od lagodnog ovde, ali moze da se radi i zaradi.

Novi modeli bi trebali biti na klasicnom automatiku.
Ja ne znam da neko kuka od gastarbajtera, bar niko od mojih prijatelja

Inace transformise te malo sistem, na primer zena mi kaze sto toliko divljas za volanom kada smo u Srb

Inace daleko je od lagodnog ovde, ali moze da se radi i zaradi.
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Jesi ti skorije video nekog dizela sa euro6 ispred sebe na putu ? Sa ekoloskog aspekta nista ne zaostaje za bilo kojim benzincem novije generacije, a u odnosu na starije benzince je ekoloski cistiji.ikac2000 napisao: 24 Feb 2018, 18:24 Evo ja kazem dizel nikada vise, jer osim sto mi se ne svidja sa ekoloskog stanovista, nemam ni preveliku pottebu za istim.
Uostalom ceo salon VWa u Kelnu u salonu ima izlozene samo TSI, od Pola do Tourana, sa izuzetkom T6 transportera, sto govori o trendu kod kupovine novih, ali i strahu od postprodajne vrednosti auta i zabrana gde vise nista ne moze da se predvidi.
Kao sto rekoh nije problem u dizelu kao dizelu ali dzaba pricati , i pre mene su pojedini probali da objasne ali ocito uzalud.
A to sto ceo salon VW-a ima izlozene samo TSI , zaista me nista ne cudi, posle cele serije novinarskih naduvavanja i slicnih pizdarija , da iole imaju razvijene EV na boljem nivou ne bi ti video ni te TSI u salonu.