Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
reb0rn
Reactions:
Postovi: 102
Pridružio se: 03 Apr 2014, 19:14
Lokacija: Serbia

Re: Akumulatori

Post od reb0rn »

nikaragva napisao:Akomuljator :)


Ne mozes ti odredjivati struju. Nju vuku potrosaci.
Sto vise potrosaca ukljucis, vise ce struje poteci.

Kao kada na uticnicu prikljucis jedan racunar ili deset racunara :)
Uticnica je uvek ista :)

Tebi maksimalnom strujom alternatora je odredjeno koliko mozes da obezbedis struje.
A uticnica je odredjena kablovima koji su instalirani do te uticnice.
Da za potrosace, ali koliko vuce polu prazan akumulator?

Verujem da zavisi koliko od istog toliko i do reglera alternatora, zato ovo kazem jer kad auto tek upalim sa polupraznim akumulatorom, alternator ne daje svoj maximum, jer kako palim potrosace on snizava obrtaje sto znaci da tek tada krece da radi vecim kapacitetom i opterecuje motor vise
Znam da ne valja da pun akumulator prepunjava, ali zasto ne nabija vecu amperazu dok je ispod 90% punjenja isti
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša »

Blackshadow napisao:Ono u šta sam se uverio je da ti punjači mogu biti ,,pametni'' ali da nisu svemogući, ja imam CTEK 5.0 i nisam uspevao da dignem aku koji je ispražnjen ,,preko mere''.
Ne valja ni kad su previše pametni. Kod onog prvog akumulatora od 35 Ah i 300A kojem je jako pao napon je bio problem u tome što ga je punjač zbog toga prepoznao kao akumulator od 6V i krenuo da ga puni strujom adekvatnom za takve akumulatore. Probao sam pritiskom na taster da ga prebacim u mod sa 12V ali nije uopšte reagovao. Zato ga u stvari ni teoretski nije mogao vratiti u život (sad sam se toga setio). No, na drugu stranu - kada akumulatoru baš toliko opadne napon to u 95% slučajeva i znači da od njega nema ništa, odnosno da je neka od ćelija (ili više njih) propala.

Inače, punjač je uspeo da napuni i ovog Toplu (nije prijavio nikakvu defektažu) ali ga je punio 4.5 sata (moga Marellija 3 sata) a pritom je isterao napolje poveliku lokvu elektrolita, i to čak dva puta (kod Marellija ništa). Napon punjenja je takođe bio u jednom trenutku narastao preko 16 V pa krenuo da pada. Obrišem to prvi put, kad ono posle pola sata-sat opet. I to nije na čepove koje sam prethodno odvrnuo nego sa desne strane ima neku malu crnu cevčicu - odušak na koji izbacuje napolje. Iscurilo je sigurno više od 2 deci (ma sigurno i dosta više), no elektrolit je i dalje bio preko ćelija kada je punjenje bilo završeno, tako da mi ništa nije jasno. Odakle mu sad taj višak? Srećom pa sam ga držao na laminatu, da je bio na tepihu - sad bi tepih bio pokojni. :D
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Akumulatori

Post od nidza »

Proključao.

Moj matori je uvek punio akumulatore sa otvorenim ćelijama, pretpostavljam zbog toga.

Tapatalk
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od dragvorl »

Anytime a conventional flooded lead acid battery gets above 85% state of charge, it will begin to gas. This is the result of water being converted to hydrogen and oxygen, and is normal in the 85% to 100% charge region. In fact, you cannot actually reach 100% state of charge without gassing the battery.
The amount of current being dumped into the battery above 85% determines how much gas is evolved. Cheap chargers do not have very good control of this current, some to the extent that they literally "cook" the battery, causing it to get hot.


reb0rn napisao:
nikaragva napisao:Akomuljator :)


Ne mozes ti odredjivati struju. Nju vuku potrosaci.
Sto vise potrosaca ukljucis, vise ce struje poteci.

Kao kada na uticnicu prikljucis jedan racunar ili deset racunara :)
Uticnica je uvek ista :)

Tebi maksimalnom strujom alternatora je odredjeno koliko mozes da obezbedis struje.
A uticnica je odredjena kablovima koji su instalirani do te uticnice.
Da za potrosace, ali koliko vuce polu prazan akumulator?

Verujem da zavisi koliko od istog toliko i do reglera alternatora, zato ovo kazem jer kad auto tek upalim sa polupraznim akumulatorom, alternator ne daje svoj maximum, jer kako palim potrosace on snizava obrtaje sto znaci da tek tada krece da radi vecim kapacitetom i opterecuje motor vise
Znam da ne valja da pun akumulator prepunjava, ali zasto ne nabija vecu amperazu dok je ispod 90% punjenja isti
A kad ti spusta obrtaje, na leru ili u voznji? I meni na leru sa ispravnim aku i alt spusta malo obrtaje kada se okrene volan jer je elektro servo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Meni nije elektro servo, ali opet kada motam volan ispred zida vidim malecnu promenu u osvetljenosti.


Ja sam juce "probudio" jedan akumulator. I to sa nekim ISKRA matorim kao ja punjacem. Moze da puni 6, 12 i 24 volta.

Na 12 nije se nista desavalo struja nula. Onda sam okrenuo na 24, struja skocila na 15A :D
Vratio na 12V i sad puni, sa strujom oko 2-3A.

Trebalo je malo da se sokira :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša »

Ovi smart su izgleda samo za fine stvari, ne mogu kod njih takve divljačke metode. :D

TT
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od dragvorl »

nikaragva napisao:Meni nije elektro servo, ali opet kada motam volan ispred zida vidim malecnu promenu u osvetljenosti.
Jer gubis obrtaje motora zbog rada pumpe.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Akumulatori

Post od methane.master »

nikaragva napisao:Meni nije elektro servo, ali opet kada motam volan ispred zida vidim malecnu promenu u osvetljenosti.


Ja sam juce "probudio" jedan akumulator. I to sa nekim ISKRA matorim kao ja punjacem. Moze da puni 6, 12 i 24 volta.
Ne mogu da prežalim ovakav Iskrin. Služio skoro 30 god.

Slika
Širim haos!
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od kvcali »

Ja imam taj, ima grec sa 4 diode unutra, pre neku godinu mi pregori trafo, premotao sam ga i nastavlja da radi i dalje...

edit;
sve te iskrine stvari iz osamdesetih godina zlata vrede ali sve, ekstra im je kvalitet,
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Akumulatori

Post od methane.master »

Mislim da je ovog ćale bacio. Fenomenalan dizajn iz 1973. lep i praktičan. Ne mogu da prežalim.
Širim haos!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Fazon je što mogu normalno da se poprave i teraju dalje kao novi.
Za razliku od novih.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Akumulatori

Post od methane.master »

Ma čak sam ga ja nosio kod majstora, ali ništa... jbg. Imam sad neko tipa Eihel ili Vilidžer, go*no u suštini.

Sent using Tapatalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Trebao si prvo da vidis sa Baxom :D
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od kvcali »

nema nista tu sto je nepopravljivo, 4 diode nasrafljene na lim za hladjenje povezane medjusobno zicom, i trafo, koji moze da pregori ali moze i da se premota, steta sto si bacio.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od dragvorl »

Cesto odu diode ili grec, to je tacno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori