Ratna tehnika
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Od tog verovatno nema nista, najvise sto moze da se uzme je divizion BUK-a e sad da li m2e ili m3e koji ove godine stize u ruske jedinice videcemo, kazu da uz dobar 3d prikaz i ovaj stariji moze da rusi balisticke rakete, m3 moze i samostalno valjda.

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Gledam ovaj 2A42 30mm. Ok dobar je sigurno top, ali je u upotrebi jos od 1980.
Bolje da su licencu kupili. Ili jesu?
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Bolje da su licencu kupili. Ili jesu?
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Ratna tehnika
Bofors 40mm je projektovan 1930. godine a poceo da se proizvodi 32. I onda je 242 matoro oruzje???
Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk

Re: Ratna tehnika
Nisam mislio u tom smislu, nego apropo onog sto je napisano u clanku.
"najsavremenijim topom 2A42 "šipunov"
Po cemu je taj top najsavremeniji? Ako se koristi 30 i kusur godina.
Ako ide neki SUV uz njega, itd ok.
Osim toga, mislim da je bilo bolje resenje da je namenska nesto pravila i razvijala. Barem u ovim stvarima imamo iskustva.
"najsavremenijim topom 2A42 "šipunov"
Po cemu je taj top najsavremeniji? Ako se koristi 30 i kusur godina.
Ako ide neki SUV uz njega, itd ok.
Osim toga, mislim da je bilo bolje resenje da je namenska nesto pravila i razvijala. Barem u ovim stvarima imamo iskustva.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Zastava je radila dugo na razvoju topa 30mm, dokle su stigli ne zna se....
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Ratna tehnika
Ne bi bilo bolje rešenje da je Zastava razvijala svoj top 30mm, iz sledećih razloga.
Lazar2 pored naoružavanja naših jedinica treba da postane jak izvozni adut(pre svega ne NATO državama), za to mu je između ostalog potreban savremen a proveren top malog kalibra, u takvoj kombinaciji je znatno zanimljiviji stranim kupcima.
Svaki ozbiljan vojno tehnički sporazum ima stavke koje se ne otkrivaju, što se tiče da li je licencna proizvodnja ili kupovina ,a možda i neki drugi vid dogovora.
Što se tiče razvoja Zastavinog topa 30mm, i ipak prelaska na ruski moguće da je odgovor i u tipu municije koje koriste. Zastavin je razvijan da koristi NATO municiju 30×176/173mm-u međuvremenu usvojen GAU 8 30×173mm, a A242 Šipunov koristi Ruski 30×165mm.
Ne znači da Zastava sigurno staje sa razvojem svog topa u 30mm NATO kalibru, ali za prodaju na tržištima koja imaju potrebu za to, međutim prodaja na tim tržištima iako je na papiru transparentna znamo da to u realnosti nije tako i ne bi me čudilo da se zbog procene tržišne neisplativosti daljeg razvoja/proizvodnje odustane, ili se pređe na Ruski 30×165mm.
Lazar2 pored naoružavanja naših jedinica treba da postane jak izvozni adut(pre svega ne NATO državama), za to mu je između ostalog potreban savremen a proveren top malog kalibra, u takvoj kombinaciji je znatno zanimljiviji stranim kupcima.
Svaki ozbiljan vojno tehnički sporazum ima stavke koje se ne otkrivaju, što se tiče da li je licencna proizvodnja ili kupovina ,a možda i neki drugi vid dogovora.
Što se tiče razvoja Zastavinog topa 30mm, i ipak prelaska na ruski moguće da je odgovor i u tipu municije koje koriste. Zastavin je razvijan da koristi NATO municiju 30×176/173mm-u međuvremenu usvojen GAU 8 30×173mm, a A242 Šipunov koristi Ruski 30×165mm.
Ne znači da Zastava sigurno staje sa razvojem svog topa u 30mm NATO kalibru, ali za prodaju na tržištima koja imaju potrebu za to, međutim prodaja na tim tržištima iako je na papiru transparentna znamo da to u realnosti nije tako i ne bi me čudilo da se zbog procene tržišne neisplativosti daljeg razvoja/proizvodnje odustane, ili se pređe na Ruski 30×165mm.
Re: Ratna tehnika
Sto se tice samog lazara, Sipunov oni mogu da ga ponude, ali cesto se desi da kupci imaju posebne zahteve oko naoruzanja itd
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
What i do for the livin'? I live for the livin'.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Ja mislim da sipunov dolazi sa ovim berezok-om komplet ?



GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Kako Tangosix prenosi.
Lasta uskoro u operativnoj upotrebi

Od četvrtka 29. oktobra RV i PVO Vojske Srbije je korak bliže ka konačnom uvođenju u upotrebu školskog aviona “Lasta“. Tog dana je na aerodromu Batajnica, u Centru za letna ispitivanja Tehničko-opitnog centra svečano uručeno 36 uverenja o završetku pohađanja programa “Tehnička učionica za avion V-54 Lasta“. Ovaj program završilo je dakle 36 lica, od kojih su 8 piloti, četiri oficira i 24 podoficira vazduhoplovnotehničke službe 204. vazduhoplovne brigade, Tehničko-opitnog centra i Centra za obuku RV i PVO.
Program preobuke piloti su uspešno savladali a ujedno su osposobljeni za osnovno, akrobatsko, navigacijsko i instrumentalno letenje u povoljnim meteo uslovima, danju i noću iz prve i druge kabine aviona. Posebnu vrednost ove tehničke ove tehničke učionice je izrada metodičkih priručnika za preobuku na avion V-54.
Komandant 204. vazduhoplovne brigade general Predrag Bandić primio je maketu aviona “Lasta“ za spomen sobu brigade na kojoj su urezana imena prve petorice pilota koji su osposobljeni za letenje na tom avioni. To su potpukovnik Radoslav Mitrović kao i majori Aleksandar Mrvić, Zoltan Pete, Kristijan Sasur i Goran Đurić.
Svečanosti je prisustvovao i komandant RV i PVO general Ranko Živak koji je istakao da se u poslednjih 30 godina nije desilo da jedna grupa pilota i tehničara iz različitih sredina završi preobuku na novi vazduhoplov koji se uvodi u naoružanju naše vojske.
General Živak dodao je da je ovo istorijski trenutak i događaj koji će ostati zabeležen i vrlo važan sa aspekta kako RV i PVO tako i Vojske Srbije ali i same države zbog toga što se jedan domaći proizvod tehnološki napredan proizvodi kod nas, uvodi u naoružanje, koristi i ukoliko to bude moguće plasira na druga tržišta kao proizvod naše pameti i industrije.
Prototip aviona Lasta-95 koji je poslužio kao obrazac za RV Iraka koje je kupilo 20 aviona, poleteo je još 5. februara 2009. godine. U periodu od 2009-2011. svi irački avioni su isporučeni a Vojska Srbije je naručila seriju od 15 aviona. Prototip Laste V-54 (drugi prototip) je poleteo 30. maja 2011. Serijski primerci za RV i PVO Vojske Srbije su počeli da stižu na aerodrom Batajnica sredinom oktobra 2011. a prvi avion poleteo je krajem marta 2012. Do tragičnog udesa koji se dogodio 26. septembra 2012. isporučeno je osam serijskih aviona.
Avioni su bili prizemljeni sve do sredine maja 2013. kada se prvi prototip ponovo vinuo na nebo a na njemu su ispitivane i modifikacije koje su nastale kao posledica pada prve serijske Laste. Tek početkom oktobra 2014. ponovo su počele da lete serijske Laste a poslovi birokratije, modifikacije, i definisanje dokumentacije su dugo trajali. Ponovne isporuke aviona usledile su početkom marta ove godine.
Završetkom programa “Tehnička učionica za avion V-54 Lasta“ trebalo bi da konačno započne zvanično uvođenje u naoružanje Laste u RV i PVO, dalja preobuka kadra a dogodine selekcija i početak školovanja nove klase kadeta Vojne akademije, smera vazduhoplovstvo na novom tipu školskog aviona.
Lasta uskoro u operativnoj upotrebi

Od četvrtka 29. oktobra RV i PVO Vojske Srbije je korak bliže ka konačnom uvođenju u upotrebu školskog aviona “Lasta“. Tog dana je na aerodromu Batajnica, u Centru za letna ispitivanja Tehničko-opitnog centra svečano uručeno 36 uverenja o završetku pohađanja programa “Tehnička učionica za avion V-54 Lasta“. Ovaj program završilo je dakle 36 lica, od kojih su 8 piloti, četiri oficira i 24 podoficira vazduhoplovnotehničke službe 204. vazduhoplovne brigade, Tehničko-opitnog centra i Centra za obuku RV i PVO.
Program preobuke piloti su uspešno savladali a ujedno su osposobljeni za osnovno, akrobatsko, navigacijsko i instrumentalno letenje u povoljnim meteo uslovima, danju i noću iz prve i druge kabine aviona. Posebnu vrednost ove tehničke ove tehničke učionice je izrada metodičkih priručnika za preobuku na avion V-54.
Komandant 204. vazduhoplovne brigade general Predrag Bandić primio je maketu aviona “Lasta“ za spomen sobu brigade na kojoj su urezana imena prve petorice pilota koji su osposobljeni za letenje na tom avioni. To su potpukovnik Radoslav Mitrović kao i majori Aleksandar Mrvić, Zoltan Pete, Kristijan Sasur i Goran Đurić.
Svečanosti je prisustvovao i komandant RV i PVO general Ranko Živak koji je istakao da se u poslednjih 30 godina nije desilo da jedna grupa pilota i tehničara iz različitih sredina završi preobuku na novi vazduhoplov koji se uvodi u naoružanju naše vojske.
General Živak dodao je da je ovo istorijski trenutak i događaj koji će ostati zabeležen i vrlo važan sa aspekta kako RV i PVO tako i Vojske Srbije ali i same države zbog toga što se jedan domaći proizvod tehnološki napredan proizvodi kod nas, uvodi u naoružanje, koristi i ukoliko to bude moguće plasira na druga tržišta kao proizvod naše pameti i industrije.
Prototip aviona Lasta-95 koji je poslužio kao obrazac za RV Iraka koje je kupilo 20 aviona, poleteo je još 5. februara 2009. godine. U periodu od 2009-2011. svi irački avioni su isporučeni a Vojska Srbije je naručila seriju od 15 aviona. Prototip Laste V-54 (drugi prototip) je poleteo 30. maja 2011. Serijski primerci za RV i PVO Vojske Srbije su počeli da stižu na aerodrom Batajnica sredinom oktobra 2011. a prvi avion poleteo je krajem marta 2012. Do tragičnog udesa koji se dogodio 26. septembra 2012. isporučeno je osam serijskih aviona.
Avioni su bili prizemljeni sve do sredine maja 2013. kada se prvi prototip ponovo vinuo na nebo a na njemu su ispitivane i modifikacije koje su nastale kao posledica pada prve serijske Laste. Tek početkom oktobra 2014. ponovo su počele da lete serijske Laste a poslovi birokratije, modifikacije, i definisanje dokumentacije su dugo trajali. Ponovne isporuke aviona usledile su početkom marta ove godine.
Završetkom programa “Tehnička učionica za avion V-54 Lasta“ trebalo bi da konačno započne zvanično uvođenje u naoružanje Laste u RV i PVO, dalja preobuka kadra a dogodine selekcija i početak školovanja nove klase kadeta Vojne akademije, smera vazduhoplovstvo na novom tipu školskog aviona.

-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
https://www.youtube.com/watch?v=9jmZaP1FeHM


