Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Cestitam, nek ti je sa srecom. :pivo:
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Biciklizam

Post od Scuderia »

Hvala :doubleup:

Nego lanac cese od onaj granicnik kad je na najmanjem prednjem zupcaniku, jel to normalno ili ne? Jel ima nekih pravila kod menjanja brzina da se manje habaju delovi? Dajte jos neke tipove pocetnicke, nisam vozio bicikl ima minimum 7-8 godina. :D
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Jel se to cesanje desava kada je napred na najmanjem zupcaniku i nazad na najmanjem ili na najvecem? Kako menja brzine? Jel su ti radili nulti servis pre kupovine?

Inace, neko pravilo je da kada je napred najmanji zupcanik, pozadi "vozis" najveci i naredna 3-4 zupcanika. Kada je napred na srednjem, onda treba da je i pozadi u opsegu tih srednjih zupcanika. A kada je napred na najvecem, tada pozadi treba da je na tih 3-4 najmanjih. To je neko pravilo, ja to nisam postovao na bajsu sa 21 brzinom i nisam imao nikakvih problema. Isto tako nisam postovao na bajsu sa 27 brzina pa sam morao da menjam lanac. :D Uglavnom, lako ces videti u toku voznje da li je lanac previse zakrivljen i da to tako ne bi trebalo da se vozi.

Kada se penjes na neki ivicnjak, podigni volan u trenutku kada prednji tocak treba da se popne, da izbegnes njegovo udaranje u ivicnjak i onda podignes dupe sa sedista da manje opterecenja trpi zadnji tocak.

Pravilno podesi sediste da ne bi imao kasnije problema. Pogledaj ovaj klip:
http://www.youtube.com/watch?v=ycA1tpSWeqA

Gume takodje gledaj da ti stalno budu na propisnom pritisku. Na boku gume ti pise koliki je maksimalan pritisak, ti ga smanji za 0.5 bara a ako ti bude pretvrdo onda spusti jos pritisak ali pazi da ti se ne deformise guma.

Sta vise da ti kazem, sedi na bajs i cepaj. Prvih par dana(nedelja) ce te boleti guzica i noge, mozda izgubis volju za pedalanjem ali nemoj da odustanes. Tek kad ti prodju te upale, pocinje da bude zanimljivo voziti bajs. :D

Ako sam nesto pogresio ili zaboravio, neka me neko od iskusnijih bajkera ispravi da ne zeznem decka u startu. :mrgreen:
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Biciklizam

Post od Scuderia »

Proslih dana bio pakao, a sad kad sam ga uzeo hladno :besan: Moram uzeti jos set imbusa za ta fina podesavanja i kmh sat.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Dok ne kupis brzinomer, imas aplikacije na plej storu kao zamenu: move! bike computer, speed tracker i sl.
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Biciklizam

Post od Rakhil »

Drugari, jel ima neko jeftin bajs na prodaju?

Kolega je kupio zadni tocak sa baterijom da eksperimentise, i treba mu bajs sa 26" tockovima. Vrsta, godiste, materijal rama, oprema i slicno je nebitna, samo da je ispravan i da nije preko 50 evra.
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Biciklizam

Post od Scuderia »

Al' je lep ovaj :D

http://www.kupujemprodajem.com/Cube-Agr ... d=14957677

Slika

Ovi drumski bicikli deluju neudobno, citam na nekom forumu da se i ne preporucuju za prvi bicikl, u cemu je razlika (u smislu ergonomije i udobnosti) izmedju tih road i mtb/trekking koji se koriste za rekreativne voznje od po 15-30km?
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Pre svega, gume se pumpaju na preko 8 bara, tu je sediste koje vidis da je tanko a samim tim i neudobno. Takodje sam polozaj vozaca je drugaciji nego kod mtb/trekinga koji je aerodinamicniji radi postizanja sto manjeg otpora. Udobnost se resava koriscenjem sorceva sa uloskom i rukavicama ali daleko od toga da posle toga taj bajs postaje udoban.
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Biciklizam

Post od Scuderia »

Koja im je svrha, brzina?
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Naravno, to su sportski bicikli koji se koriste na trkama koje cesto mozes videti na Eurosportu, Tour de France je najpoznatija, cuo si sigurno za nju.
Primera radi, sa takvim drumasem koji si postavio mozes da vozis 40-50 km/h konstantno, dok sa trekingom ti treba daleko vise snage za tu brzinu. Najveci razlog je otpor vazduha koji te pri tim brzinama siba i jednostavno je tesko da toliko jako vrtis pedale duzi period. Ja licno na ravnom mogu da dodjem do 40 km/h ali me vetar ubije vrlo brzo i onda padne na oko 35 km/h.

Ovo je treking bajs koji vozim. Alu ram, 27 brzina (3x9), 28" felne, gume idu na 4.5 bara, itd.
Slika
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Biciklizam

Post od Scuderia »

:doubleup:

Jos par pitanja, sta obuhvata taj nulti servis koji si pomenuo? Koliko cesto (posle koliko km) se pere i podmazuje lanac, postoje li neki servisi koji se jos rade pored toga?
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Nulti servis treba da obuhvata stavljanje pedali posto u radnji i magacinima obicno stoje bez pedali, podmazivanje lanca, provera i dotezanje sajli i kocnica i menjaca. Znaci sve te stvari da bi bicikl mogao odmah da se vozi kada izadje iz radnje.
Sto se podmazivanja lanca tice, ja mazem lanac kada primetim da se osusio i da se cuje, to je mozda jednom mesecno. A ciscenje malo redje, mozda jednom u toku sezone i jednom na kraju, da bude cist preko zimskog sna. :D

S obzirom da nemas nikakav amortizer, hidraulicne kocnice i slicne komolikovanije stvari, nemas potrebe za drugim servisima.

Jel su ti mozda rekli u radnji da dodjes posle x kilometara da ti dotegnu sajle i dosteluju menjace? Tako su rekli drugaru pre par nedelja kada je kupio isto nov bajs pa gledam da li je to neko pravilo.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4646
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Kuzmanovic je covek u pravu, s time sto ova blesavoca postoji samo kod nas.

Kada Misko u prodavnici izvadi bajs iz kutije, duzan je da ga podesi po PSu, a vec masa stvari dolazi fabricki nastelovana. Uglavnom bi se ove provere podesenosti menjaca i dotezanja sajli radili kod niskobudzetnih bicikala.

Ujedno, to je i prvo mesto gde se susreces sa neznanjem priucenih majstora.

Trkacki bicikl je daleko udobniji, i energetski vise iskoristiv nego bilo koji drugi bicikl. Prenos snage sa nogu na pedale, pogonski mehanizam i lanac, kao i pozicija vozaca, proucavani su decenijama a uglovi u ramu divergiraju neznatno od proizvodjaca do proizvodjaca. Italijanski majstori su stelovali ove violine.

Potom, pre recimo dve decenije ili malo vise, stizu americki buzdovani sa svojom izmisljotinom MTB koja je eto, siroko prihvacena, i pozicijam vozaca od-do..... Pa kako ti se zalomi.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Kako mislis udobniji je drumas? Ne mogu bas da razumem da je drumska bicikla udobnija od trekinga na nasim putevima. Rekao bih da treking vise upija neravnine, pogotovo sto treking najcesce ima prednji amortizer, ali posto ga ja stalno zakljucavam njega ne racunam. Za energetsku efikasnost se slazem, tu nema sta da se prica.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4646
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Pozicija koju imas na drumasu udobnija je od one na MTB ili trekkingu.

Nije sve u sirokim gumama.


MTB i drumas su bicikli za razlicite namene, i ako se MTB koristi (kao sto se kod nas i koristi) za voznju po putu, a ne brdima, onda je to totalno pogresno.

Surogat ove dve naprave je trekking koji je nastao najkasnije a koji treba da pomiri zahteve i karakteristike jedne i druge krajnosti. Scuderia ce me shvatiti, kao svaki kompromis ( npr zoom objektiv), ovo je najgori izbor.

Na zapadu, biciklisti obicno u garazi drze drumasa i MTB pa po potrebi koriste jedan ili drugi.

Neverovatnom brzinom raste broj korisnika ciklo kros bicikala kao jedine logicne zamene za jedno i drugo.
Odgovori