Terenci
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Ako o tome pričaš, upotrebi dugme Uredi i popravi prethodni post. Nema potrebe da stalno dodaješ nove svakih 5 minuta.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Terenci - moda ili potreba ?
BTW vec sam coveka 2x upozorio, 3x ce valjda biti dosta...

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- ficha007
- Postovi: 216
- Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
- Lokacija: Šid
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Ja se stvarno izvinjavam ali uvek previdim to dugme "Uredi" jer na nekim forumima odmah po sledećem upisu ono se ne može koristiti, odnosno nema mogućnosti "editovanja". Nije u opšte zla namera nego jednostavno previd, a vi ako hoćete praštajte a ako nećete šta da kažem - banujte me i ok. Poštujem, ali mislim da za nekoga ko je par dana na forumu i ne može odmah da "pohvata" sve cake i pravila treba imati razumevanja. 

Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32197
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Nije problem, samo malo povedi računa. Imaš u mom potpisu link ka pravilima foruma pa pročitaj.
Posetite www.garaza.rs !
- ficha007
- Postovi: 216
- Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
- Lokacija: Šid
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Sve je Ok.
Polako shvatam način funkcionisanja foruma.
Što se tiče terenaca generalno, setio sam se da sam ja mislim u hrvatskom Auto klubu davnih godina pročitao recenziju Lade Nive iz pera jednog od najvećih, sad već bivših pustolova u modernoj SFRJ, Željka Malnara koji je pre par meseci preminuo, gde on piše da uopšte nije blagonaklono gledao kada su mu ponudili da ovaj terenac testira po hrvatskim stazam i bogazama.
Gledao ju je sa dosta sprdnje, a onda je sa nekim društvom bio, ako se ne varam na Velebitu da dočeka Božić. Jedan od njih je vozio mislim Range Rovera model oko 1998, i išao je sa devojkom, a drugi upravo G klasu.
Epilog koji je dokumentovan fotografijama bio je da je Lada Niva izvlačila iz blata oba terenca i uspela u tome.
To opet po sebi ne znači ništa jer je umešnost vozača i adekvatna guma veoma bitna u svoj priči, ali je sam Malnar prokomentarisao da mu je taj događaj sa Nivom razbio neke predrasude o tom vozilu koje je do tada imao.
Tražio sam taj tekst svuda po internetu i nisam mogao da ga nađem, ali je jako interesantan.
Sa druge strane prijatelj koji je jedan deo svoga života proveo u specijalnim jedinicama kune se u Defender i njegovu prohodnost ( mislim da je u pitanju kratki 90 model ).
Surfujući internetom pored Camel Trophy-ja koji je nekada bio aktuelan, našao sam i podatke o G4 challenge-u na kojem učestvuju specijalno pripremljena LR vozila.
http://www.g4ownersclub.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_G4_Challenge



Uglavnom se radi o LR Defender, RR, LR Discovery vozilima a vidim da se pojavljuje i LR Freelender i ako se od mnogih ljudi kod nas a i u ostatku sveta ne može čuti pohvala na račun Freelendera I koji se proizvodio do ja mislim 2004. godina kada ga je zamenio Freelender II.
Na prvoj slici se baš vidi kako LR Defender "ukršta" osovine.

Što se tiče terenaca generalno, setio sam se da sam ja mislim u hrvatskom Auto klubu davnih godina pročitao recenziju Lade Nive iz pera jednog od najvećih, sad već bivših pustolova u modernoj SFRJ, Željka Malnara koji je pre par meseci preminuo, gde on piše da uopšte nije blagonaklono gledao kada su mu ponudili da ovaj terenac testira po hrvatskim stazam i bogazama.
Gledao ju je sa dosta sprdnje, a onda je sa nekim društvom bio, ako se ne varam na Velebitu da dočeka Božić. Jedan od njih je vozio mislim Range Rovera model oko 1998, i išao je sa devojkom, a drugi upravo G klasu.
Epilog koji je dokumentovan fotografijama bio je da je Lada Niva izvlačila iz blata oba terenca i uspela u tome.
To opet po sebi ne znači ništa jer je umešnost vozača i adekvatna guma veoma bitna u svoj priči, ali je sam Malnar prokomentarisao da mu je taj događaj sa Nivom razbio neke predrasude o tom vozilu koje je do tada imao.
Tražio sam taj tekst svuda po internetu i nisam mogao da ga nađem, ali je jako interesantan.
Sa druge strane prijatelj koji je jedan deo svoga života proveo u specijalnim jedinicama kune se u Defender i njegovu prohodnost ( mislim da je u pitanju kratki 90 model ).
Surfujući internetom pored Camel Trophy-ja koji je nekada bio aktuelan, našao sam i podatke o G4 challenge-u na kojem učestvuju specijalno pripremljena LR vozila.
http://www.g4ownersclub.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_G4_Challenge



Uglavnom se radi o LR Defender, RR, LR Discovery vozilima a vidim da se pojavljuje i LR Freelender i ako se od mnogih ljudi kod nas a i u ostatku sveta ne može čuti pohvala na račun Freelendera I koji se proizvodio do ja mislim 2004. godina kada ga je zamenio Freelender II.
Na prvoj slici se baš vidi kako LR Defender "ukršta" osovine.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Niva ima jednu jako lepu karakteristiku za teren - malu masu u poređenju sa konkurentima. Niva, a i Defendr 90 su kratkog međuosovinskog rastojanja što je takođe prednost. Uz njih bih ja svrstao i Wranglera. To su tri divokoze koje ako su opremljene adekvatno mogu da idu skoro svuda.
Drga strana medalje je da im je korisna nosivost značajno manja u odnosu na veće i duže konkurente, a nosivost je na terenu, često jednako važna kao i prohodnost.
Prosto ne postoji idealan terenac. Postoji samo onaj koji je najbolje prilagođen konkretnim potrebama.
Drga strana medalje je da im je korisna nosivost značajno manja u odnosu na veće i duže konkurente, a nosivost je na terenu, često jednako važna kao i prohodnost.
Prosto ne postoji idealan terenac. Postoji samo onaj koji je najbolje prilagođen konkretnim potrebama.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Jedino sto je pouzdanost Nive i kvalitet celog auta na nivou dece koja u skoli na OTO naprave auto.
Inace to kratko medjuosovinsko i mala masa su joj ogromne prednosti (uz zaklj difer) i zato je izuzetna u offroadu.
sent from my HTC Sensation
Inace to kratko medjuosovinsko i mala masa su joj ogromne prednosti (uz zaklj difer) i zato je izuzetna u offroadu.
sent from my HTC Sensation
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Terenci - moda ili potreba ?
I to je tačno, mada mislim da joj je veća boljka limarija nego mehanika.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Terenci - moda ili potreba ?
I ima samo zakljucavanje centralnog diffa. Znaci dva bocna ili dijagonalna tocka ako skroz proklizavaju auto ostaje nepokretan. Nije da se to svaki dan desi, ali eto...Za te pare je super, da se razumemo.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- ficha007
- Postovi: 216
- Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
- Lokacija: Šid
Re: Terenci - moda ili potreba ?
I više nego super. Veliki broj raznih državnih službi (policija, katastri, opštine ) koriste ih i zaista ih ima jako mnogo. Dosta je i delova na tržištu a i dosta majstora zna da ih popravi. Nisu napucane gadžetima a znate kako se kaže - čega nema ne može ni da se pokvari.
Od mislim 2008. godine je malo modernizovana ( instrument tabla i neki kozmetički detalji ), a mislim da je dobila i kvalitetnije kvačilo.
U svakom slučaju vozilo namenjeno vožnji više po terenu nego po putu jer je bučna, ali i za put može da posluži. Ugranja LPG-a rešava problem veće potrošnje, a sa odgovarajućim gumama ima jako lepu prohodnost.
Proletos u vreme velikih kiša vozio sam jednu do nekih privatnih voćnjaka, zemljanim putem punim vagaša i blata, a s obzirom da nisam iskusan u terenskoj vožnji i da sam bio sam u kolima nije mi bilo svejedno ako negde stane jer je blato, i to ono žitko, bilo svuda oko mene jer se uz put nalaze njive, pa sam čak naleteo na jednog Jon Deer-a koji je išao ispred mene i "orao" put svojim velikim točkovima.
Lajka je išla levo-desno, bacakala se ali nije posustala. Samo prva i lagano po gasu i lagano se izvlačila iz blata. Kada sam se vraćao pokupio sam dvojicu iz "Vojvodinašuma" pa smo išli dok nismo naleteli na neku granu koja mi se podvukla ispod vozila. Morao sam da stanem, a ova dvojica u glas: "E sad si ugasio". Ali nije bilo baš tako. Menjač u prvu i jako polako po gasu i mic po mic Lajka je izgurala.
Onaj ko je spreman da istrpi neke dečije bolesti i ko nema neke visoke standarde po pitanju izgleda i opreme nego je u fazonu - volan i 4 točka i da radi - u Lajki može da nađe dobrog prijatelja.


Od mislim 2008. godine je malo modernizovana ( instrument tabla i neki kozmetički detalji ), a mislim da je dobila i kvalitetnije kvačilo.
U svakom slučaju vozilo namenjeno vožnji više po terenu nego po putu jer je bučna, ali i za put može da posluži. Ugranja LPG-a rešava problem veće potrošnje, a sa odgovarajućim gumama ima jako lepu prohodnost.
Proletos u vreme velikih kiša vozio sam jednu do nekih privatnih voćnjaka, zemljanim putem punim vagaša i blata, a s obzirom da nisam iskusan u terenskoj vožnji i da sam bio sam u kolima nije mi bilo svejedno ako negde stane jer je blato, i to ono žitko, bilo svuda oko mene jer se uz put nalaze njive, pa sam čak naleteo na jednog Jon Deer-a koji je išao ispred mene i "orao" put svojim velikim točkovima.
Lajka je išla levo-desno, bacakala se ali nije posustala. Samo prva i lagano po gasu i lagano se izvlačila iz blata. Kada sam se vraćao pokupio sam dvojicu iz "Vojvodinašuma" pa smo išli dok nismo naleteli na neku granu koja mi se podvukla ispod vozila. Morao sam da stanem, a ova dvojica u glas: "E sad si ugasio". Ali nije bilo baš tako. Menjač u prvu i jako polako po gasu i mic po mic Lajka je izgurala.
Onaj ko je spreman da istrpi neke dečije bolesti i ko nema neke visoke standarde po pitanju izgleda i opreme nego je u fazonu - volan i 4 točka i da radi - u Lajki može da nađe dobrog prijatelja.


Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Sve je ok dok ljudi ne preteruju sa entuzijazmom pa pocnu od Lade da prave nesto sto nije, da cupa kuce iz temelja i tako to.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- ficha007
- Postovi: 216
- Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
- Lokacija: Šid
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Apsolutno se slažem jer smo mi u Srbiji skloni tim stvarima.
Lada Niva je nužno zlo za nas i garantujem da nema ovih glupih propisa oko registracije, a tu mislim na cenu registracije preko 2.000cm, do 2.500cm3 i od 2.500-3.000cm3, jer to su najčešće klase u kojima je moguće uzeti dobar terenac ( polovan ), koja je astronomska.
Da ne pričam o apsurdu da registracija za Cherooki klasu od 4000cm3 iz na primer 1995 godine koša više nego registracija ovde pominjanog BMW X6 iz 2013. godine i ako je vrednost prvog jedno 30 puta manja od vrednosti te X6-ce.
Daleko bi se dakle vozilo više po meni kvalitetnijih terenaca od Lade Nive i ne bi ona bila toliko idealizovana ovde da ljudi imajuveću mogućnost izbora.
Pošto je nemaju onda im je ona ultimativno terensko vozilo, koje može da im posluži i za vožnju i za teren ( u odnosu na UAZ-a koj je možda i bolji na terenu, ali je neudoban i troši ko đavo ).
Isto tako bi i cena polovne malo pala, pa se ne bi Lada Niva bez ikakve opreme, sa počecima korozije na limu iz na primer 2005. godine cenovno svrstavala rame uz rame sa na primer Meganom, Stilom, Citroenom Picassom...itd.
Lada Niva je nužno zlo za nas i garantujem da nema ovih glupih propisa oko registracije, a tu mislim na cenu registracije preko 2.000cm, do 2.500cm3 i od 2.500-3.000cm3, jer to su najčešće klase u kojima je moguće uzeti dobar terenac ( polovan ), koja je astronomska.
Da ne pričam o apsurdu da registracija za Cherooki klasu od 4000cm3 iz na primer 1995 godine koša više nego registracija ovde pominjanog BMW X6 iz 2013. godine i ako je vrednost prvog jedno 30 puta manja od vrednosti te X6-ce.
Daleko bi se dakle vozilo više po meni kvalitetnijih terenaca od Lade Nive i ne bi ona bila toliko idealizovana ovde da ljudi imajuveću mogućnost izbora.
Pošto je nemaju onda im je ona ultimativno terensko vozilo, koje može da im posluži i za vožnju i za teren ( u odnosu na UAZ-a koj je možda i bolji na terenu, ali je neudoban i troši ko đavo ).
Isto tako bi i cena polovne malo pala, pa se ne bi Lada Niva bez ikakve opreme, sa počecima korozije na limu iz na primer 2005. godine cenovno svrstavala rame uz rame sa na primer Meganom, Stilom, Citroenom Picassom...itd.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Nadam se da ce novi ministar finansija da ukine sulude cene registracija jer drzava manje para sada ubira nego kada bi one bile proporcionalnije.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Defender možda ima slabiju prohodnost od Nive, ali moj neki utisak je da je defender vozilo koje je namenjeno za svakodnevnu offroad upotrebu, ne sad neku ekstremnu(kolko znam ni on nema blokadu svih difova) ali ipak svakodnevnu. Dok mi deluje da je lada niva suviše krhka za takvo korišćenje i da bi se brzo raspala a kolko se sećam čak je i u uputstvu za nivu pisalo da nije namenjena za svakodnevnu offroad upotrebu.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Raspadaju se i Defenderi... vrlo su kvarljivi a cene delova su potpuno nenormalne.
Za Nivu su cene delova jako smesne. Ima je trenutno moj brat, uzeo je cisto da se zeza... sad ce je prodavati jer je preuzeo moj stari auto...
Takodje Niva je uza od Defendera, moze da prodje uskim putevima gde Defender ne moze, nije mala prednost. Licno ne smatram da je Defender ista bolji i prakticniji terenac za Srbiju od Nive... Da ne pominjem da u njemu ne mozes sedeti normalno jer od glupog dizajna levo rame vozaca udara u vrata...
Za Nivu su cene delova jako smesne. Ima je trenutno moj brat, uzeo je cisto da se zeza... sad ce je prodavati jer je preuzeo moj stari auto...
Takodje Niva je uza od Defendera, moze da prodje uskim putevima gde Defender ne moze, nije mala prednost. Licno ne smatram da je Defender ista bolji i prakticniji terenac za Srbiju od Nive... Da ne pominjem da u njemu ne mozes sedeti normalno jer od glupog dizajna levo rame vozaca udara u vrata...